Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ja mähän en häihin mene, kun siellä on ISTUMAJÄRJESTYS!

Vierailija
12.07.2012 |

Voi hyvää päivää!

Kaveristani todellakin kuoriutui oikea pridezilla, kun häät lähestyvät! En olisi ikinä uskonut..

Nyt hän sai päähänsä, että tekee vieraille istumajärjestyksen, josta ei kuulemma sitten poiketa. HÄN kun haluaa, että kaikki tutustuvat nimenomaan toisen sukuun, eivätkä seurustele vaan omien tuttujen kanssa.

Hän on mm. kaikessa viisaudessaan päättänyt, että kaikki lapset sullotaan yhteen pöytään, jonne meidän kolmevuotiaskin on merkittynä! Mieheni on merkitty istumaan jonnekin toiselle puolen salia sulhasen sukulaisten sekaan ja minut 1-vuotiaan kanssa kolmen pöydän päähän.. Mä siis kiikutan tolle tytölle ruokaa eri pöytään, kun eihän se nyt kotonakaan itse kaikkea saa edes paloiteltua! Lisäksi mulla on ilman apukäsiä toi yhden vanha poitsu...

Nyt riitti, että sori vaan, meiltä et osallistumisvp:tä tule saamaan..

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin huono sosiaalisissa tilanteissa että menisin ihan lukkoon jos minut pakkoistutetttaisiin vieraiden ihmisten viereen. Joten jättäisin kiusallisen tilanteen kokonaan väliin.

Vierailija
2/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa vain vietävästi, kun kyseessä on kuitenkin kaverini ja muitakin kavereita paljon. En vain tiennyt hänessä olevan tuollainenkin puoli!

En ymmärrä miksi perheetkin pitää erotella sinne tänne, tilanne olisi kyllä ihan ok, jos saisimme nelistään olla vierekkäin/lähekkäin -jo ihan näiden lapsienkin "hoitamisen" takia!

No toisaalta, voi olla, että on aika moni muukin perheellinen kaveri samojen aatosten kanssa parhaillaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voi 3-vuotiaasta huolehtia. Mutta on se silti hankalaa syödä itse ja vahtia sitä vauvaa..

.

Jos kuitenkin kyseessä on kaveri, niin kai voit sille puhua näistä käytännön järjestelysitä... sanot että on tuo vähän hankalaa, kun 3v ei pärjää yksin ja 1v kanssa ei riitä 1 aikuinen.... No, tietää sitten kun omia lapsia on siunaantunut :)

Vierailija
4/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti oli sijoitettu yksivuotiaan kanssa jonnekin, isä toiselle puolelle salia ja kolmivuotias taas kolmanteen paikkaan?

(oliko tuossa vielä niin että se isä oli mahdollisimman kaukana kummastakin).

Ei tunnu olevan morsiolla lapsista kokemuksia. Kannattaisiko ap:n kysyä että kai siinä lasten pöydässä sitten on koulutetut lastentarhanopettajat huolehtimassa?

Vierailija
5/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä 6-vuotiaskin tarvii apua syömisessä. Siis tuollaisissa tilaisuuksissa, kun haetaan noutopöydästä, missä ei yletä ottamaan kaikkea itse ja haluaa sitten lisää ruokaa ja lisää juotavaa, jne. On kyllä helpompaa olla samassa pöydässä, että saa itsekin siinä vähän ruokarauhan tapaista.

Ja 1-vuotias on meilläkin, ja just lauantaina oltiin häissä. Oltiin tietenkin koko perhe samassa pöydässä (onneksi oli niin hyvin tilaa, että päästiin samaan pöytään). Haettiin ruokaa vuorotellen, kuten olen huomannut kaikken muidenkin hakevan noin pienten kanssa. Toinen aikuinen oli pöydässä vahtimassa 1-vuotiasta. Sehän se vasta riemullista olisi, kun se 1-vuotias pitäisi ottaa mukaan sinne noutopöytään, roikottaa sitä kainalossa ja toisella kädellä ottaa itselle ja sielle pienelle ruokaa. Juu kaameeta, kun homman voi hoitaa paljon helpommin ja huolettomamminkin.

Sitten meillä on 7-vuotias, joka jo osaisi periaatteessa huolehtia syömisensä itse. Mutta ei sen ikäinen ota niitä ruokia lautaselleen kovin nopeasti. Siinä ihan turhaan hidastuu kaikkien ruokailu, kun lapsi yrittää siellä itsenäisesti taiteilla painavan lautasen ja ruokien ottamisen kanssa.

Sano ystävällesi, että siitä vain tekemään istumajärjestyksiä. Mutta te aiotte mennä silti samaan pöytään kaikki, oli niissä teidän nimet tai ei. Istumajärjestys on hyvä juttu, jos paikkoja on niukalti. Mutta ei niiden tarkoitus ole kiusata vieraita.

Vierailija
6/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta istumajärjestyksen paras puoli on juuri se, että ei tarvitse etsiä sitä pöytää, johon koko perhe mahtuu vaan voidaan kerrankin rupatella rattoisasti jonkun muun kuin oman puolison kanssa.

Normaali 3v kyllä kykenee syömään ruokansa erillään vanhemmistaan, jos on pöytätavat opetettu. Ei päiväkodissakaan hoitajat ruokaa pilko. Ajatus lienee, että isä huolehtii isomman ruuat ja äiti pienemmän. Morsian on fiksu ajatellessaan sitäkin, ettei vain äiti ole aina vastuussa.

Vierailija
7/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa ihan itse oletti huolehtivansa sekä 3-vuotiaan ruuan paloittelusta ja 1-vuotiaasta. Itselläni pisti silmään lähinnä se että iskä saa juhlia ihan rauhassa omassa pöydässään, siis äidin mielestä :)

Vierailija
8/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muitakin pieniä, voi tulla morsiolle ikävänä yllätyksenä, että lastenpöytä onkin täynnä vanhempia tai ne lapset päätyvät kuitenkin istumaan sinne vanhempiensa väliin lisätuoleille. Tai sitten vieraat ravaavat koko ajan edes takaisin pöytien välillä ja ruokailu on yhtä ravaamista edes takaisin.

Vierailija
9/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä 6-vuotiaskin tarvii apua syömisessä. Siis tuollaisissa tilaisuuksissa, kun haetaan noutopöydästä, missä ei yletä ottamaan kaikkea itse ja haluaa sitten lisää ruokaa ja lisää juotavaa, jne. On kyllä helpompaa olla samassa pöydässä, että saa itsekin siinä vähän ruokarauhan tapaista. Ja 1-vuotias on meilläkin, ja just lauantaina oltiin häissä. Oltiin tietenkin koko perhe samassa pöydässä (onneksi oli niin hyvin tilaa, että päästiin samaan pöytään). Haettiin ruokaa vuorotellen, kuten olen huomannut kaikken muidenkin hakevan noin pienten kanssa. Toinen aikuinen oli pöydässä vahtimassa 1-vuotiasta. Sehän se vasta riemullista olisi, kun se 1-vuotias pitäisi ottaa mukaan sinne noutopöytään, roikottaa sitä kainalossa ja toisella kädellä ottaa itselle ja sielle pienelle ruokaa. Juu kaameeta, kun homman voi hoitaa paljon helpommin ja huolettomamminkin. Sitten meillä on 7-vuotias, joka jo osaisi periaatteessa huolehtia syömisensä itse. Mutta ei sen ikäinen ota niitä ruokia lautaselleen kovin nopeasti. Siinä ihan turhaan hidastuu kaikkien ruokailu, kun lapsi yrittää siellä itsenäisesti taiteilla painavan lautasen ja ruokien ottamisen kanssa. Sano ystävällesi, että siitä vain tekemään istumajärjestyksiä. Mutta te aiotte mennä silti samaan pöytään kaikki, oli niissä teidän nimet tai ei. Istumajärjestys on hyvä juttu, jos paikkoja on niukalti. Mutta ei niiden tarkoitus ole kiusata vieraita.

me istumme tässä! Juuri sitä WT-porukkaa, joka ei kunnioita kutsujaa lainkaan.

Olen ollut tuollaisessa tilanteessa. Meidän paikoillamme istui joku toinen perhe, joka "halusi paikan lähempää morsianta". Kävimme kauniisti kiittämässä morsiusparia mukavista juhlista, mutta koska meille ei ollut tilaa, lähdimme pois. Morsian tietty kimpaantui ja niin se WT-perhe sai siirron todella sivummalle ja me pääsimme omaan pöytäämme anopin ja appiukon eli morsiamen kummien kanssa.

Kyllä ne pöytäjärjestykset on ihan ajateltuja eikä kiusaksi tehty.

Vierailija
10/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti oli sijoitettu yksivuotiaan kanssa jonnekin, isä toiselle puolelle salia ja kolmivuotias taas kolmanteen paikkaan? (oliko tuossa vielä niin että se isä oli mahdollisimman kaukana kummastakin). Ei tunnu olevan morsiolla lapsista kokemuksia. Kannattaisiko ap:n kysyä että kai siinä lasten pöydässä sitten on koulutetut lastentarhanopettajat huolehtimassa?

Se sali on vähän erikoisen mallinen, siinä on semmosia pystytolppia reunoilla, jotka hieman muodostavat ikäänkuin seinäkkeitä jne..

En tarkalleen tiedä miten tuo lastenpöytä sitten sijoittuu muihin pöytiin nähden. On se sitten metrin tai viiden päässä niin ihan eri asia kuitenkin kuin että itstuttaisiin vierekkäin.

Vuoden vanhaa et voi mm. jättää yksin pöytään istumaan kun meet hakemaan jotain tai esim. vessaan! Jos olisi esim, oma sisko siinä vieressä, voisi pyytää, että vahdi vähän tms. Ruokailu nyt on vaan yksi juttu, mutta koko se virallisen osuuden ilta! Aika kova pyynti tytöltäkin yksin viihtyä tuntitolkulla muiden lasten kanssa ja osata huolehtia vessaan menot jne.

Ja kun ei me olla se ainoa perhe!

Ei ole heillä lapsia, mutta jotenkin nyt olen kuvitellut että hänellä jotain tolkkua olisi ollut käytännön asioista kuitenkin!

Niin pridezilla jo kertoo, että asia ei ole neuvoteltavissa. Kyllä kysyin, että tosissasko oot.. Sain jo yhden puhelun tässä välissä, voi tulla katoa kaverijoukossa näissä häissä..

Yritin tätä asiaa ajatella sitenkin, että no yhden illan sitä nyt istuu vaikka seipään päässä, mutta on se vaan hirmu pitkä ilta kuitenkin!

Vierailija
11/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istumajärjestystä. Kaikki on mennyt ihan sivistyneesti ja käsittääkseni kukaan ei ole jättänyt tulematta istumajärjestyksen takia. Olen jopa istunut täysin ja lähes tuntemattomien ihmisten kanssa ruoakailun ajan, ja selvinnyt siitä.

Vierailija
12/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vielä 6-vuotiaskin tarvii apua syömisessä. Siis tuollaisissa tilaisuuksissa, kun haetaan noutopöydästä, missä ei yletä ottamaan kaikkea itse ja haluaa sitten lisää ruokaa ja lisää juotavaa, jne. On kyllä helpompaa olla samassa pöydässä, että saa itsekin siinä vähän ruokarauhan tapaista. Ja 1-vuotias on meilläkin, ja just lauantaina oltiin häissä. Oltiin tietenkin koko perhe samassa pöydässä (onneksi oli niin hyvin tilaa, että päästiin samaan pöytään). Haettiin ruokaa vuorotellen, kuten olen huomannut kaikken muidenkin hakevan noin pienten kanssa. Toinen aikuinen oli pöydässä vahtimassa 1-vuotiasta. Sehän se vasta riemullista olisi, kun se 1-vuotias pitäisi ottaa mukaan sinne noutopöytään, roikottaa sitä kainalossa ja toisella kädellä ottaa itselle ja sielle pienelle ruokaa. Juu kaameeta, kun homman voi hoitaa paljon helpommin ja huolettomamminkin. Sitten meillä on 7-vuotias, joka jo osaisi periaatteessa huolehtia syömisensä itse. Mutta ei sen ikäinen ota niitä ruokia lautaselleen kovin nopeasti. Siinä ihan turhaan hidastuu kaikkien ruokailu, kun lapsi yrittää siellä itsenäisesti taiteilla painavan lautasen ja ruokien ottamisen kanssa. Sano ystävällesi, että siitä vain tekemään istumajärjestyksiä. Mutta te aiotte mennä silti samaan pöytään kaikki, oli niissä teidän nimet tai ei. Istumajärjestys on hyvä juttu, jos paikkoja on niukalti. Mutta ei niiden tarkoitus ole kiusata vieraita.

me istumme tässä! Juuri sitä WT-porukkaa, joka ei kunnioita kutsujaa lainkaan. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa. Meidän paikoillamme istui joku toinen perhe, joka "halusi paikan lähempää morsianta". Kävimme kauniisti kiittämässä morsiusparia mukavista juhlista, mutta koska meille ei ollut tilaa, lähdimme pois. Morsian tietty kimpaantui ja niin se WT-perhe sai siirron todella sivummalle ja me pääsimme omaan pöytäämme anopin ja appiukon eli morsiamen kummien kanssa. Kyllä ne pöytäjärjestykset on ihan ajateltuja eikä kiusaksi tehty.

Viittaa tuossa "meidän paikoillemme" ...

NIINPÄ! Kumpa meidät olisikin perheenä sijoitettu, eikä yksitellen sinne tänne! Sanoinkin tuolla aikaisemmin, että ei mitään väliä istumapaikalla siinä tapauksessa! Enkä tätä nyt kiusakseni näin ajattele, vaan ihan käytännön kuvioiden takia.

Se ap

Vierailija
13/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajateltu, jos perhe ripotellaan eri puolille salia tms. On kiva idea tutustua toisen puolen sukuun ja ystäviin, mutta pariskunnittain tai perheittäin. Perheet istuu yhdessä ja sillä sipuli.

Vierailija
14/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö yleensä perhe kuitenkin istu samassa pöydässä? Ja laitetaan heidän kanssaan vaikka joku tuntemattomampi perhe samaan päytään? Eihän tollasesta tuu mitään että kaikki ripotellaan pitkin huonetta, veis nyt vielä sen 1 vuotiaan jonku vieraan ihmisen viereen istumaan... ei huhhuh, mä kyllä mainitsisin asiasta morsiamelle.

Vierailija
15/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

me istumme tässä! Juuri sitä WT-porukkaa, joka ei kunnioita kutsujaa lainkaan.

Olen ollut tuollaisessa tilanteessa. Meidän paikoillamme istui joku toinen perhe, joka "halusi paikan lähempää morsianta". Kävimme kauniisti kiittämässä morsiusparia mukavista juhlista, mutta koska meille ei ollut tilaa, lähdimme pois. Morsian tietty kimpaantui ja niin se WT-perhe sai siirron todella sivummalle ja me pääsimme omaan pöytäämme anopin ja appiukon eli morsiamen kummien kanssa.

No eipä tuossa ap:n tapauksessa ole mitenkään loppuun asti ajateltuja nuo istumapaikat. Ei ole normaalia, että perheet istutetaan eri puolille salia. Sukuja ja kaveriporukoita voi sekoitella, mutta kyllä pariskunnat ja varsinkin lapsiperheet istutetaan keskenään samaan pöytään.

Vierailija
17/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pridezilla jo kertoo, että asia ei ole neuvoteltavissa. Kyllä kysyin, että tosissasko oot.. Sain jo yhden puhelun tässä välissä, voi tulla katoa kaverijoukossa näissä häissä..

Ettekö voisi sopia kaveriporukalla toimivanne JUURI niin kuin morsian toivoo? Tulee ainakin ikimuistoiset häät hänelle - vaikka tuskin ihan sellaiset, mitä hän on suunnitellut.

Toivottavasti se kolmivuotiaiden oma pöytä on mahdollisimman lähellä morsianta ja kaukana vanhemmista, niin saa vähän esimakua, jos perheenlisäystä on suunnitteilla...

... parhaassa tapauksessa tulee tänne häidne jälkeen avautumaan nykylapsista ja -vanhemmista.

Vierailija
18/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Ei menisi meidänkään perhe tuollaiseen sirkukseen. Eihän 3-vuotias suostu istumaan koko iltaa yksin vieraassa lapsiseurassa, saatika huolehtimaan itsestään. Taisi olla morsmaikulla nyt vähän väärä lähestymistapa. Jättäkää pippalot väliin ;) ehkä se on hänellä ollutkin salainen toive, ettei "häiritseviä" lapsiperheitä tulisi ollenkaan pilaamaan hänen auvoista päiväänsä...

Vierailija
19/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istumajärjestystä. Kaikki on mennyt ihan sivistyneesti ja käsittääkseni kukaan ei ole jättänyt tulematta istumajärjestyksen takia. Olen jopa istunut täysin ja lähes tuntemattomien ihmisten kanssa ruoakailun ajan, ja selvinnyt siitä.

Oliko sun 3-vuotiaskin sivistyneesti siellä lastenpöydässä tuntemattomien kanssa? Ja selvisikö sun 1-vuotias putoamatta syöttötuolistaan sillä aikaa, kun sinä kävit hakemassa ruokasi tai kun kävit vessassa?

Vierailija
20/67 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta istumajärjestyksen paras puoli on juuri se, että ei tarvitse etsiä sitä pöytää, johon koko perhe mahtuu vaan voidaan kerrankin rupatella rattoisasti jonkun muun kuin oman puolison kanssa. Normaali 3v kyllä kykenee syömään ruokansa erillään vanhemmistaan, jos on pöytätavat opetettu. Ei päiväkodissakaan hoitajat ruokaa pilko. Ajatus lienee, että isä huolehtii isomman ruuat ja äiti pienemmän. Morsian on fiksu ajatellessaan sitäkin, ettei vain äiti ole aina vastuussa.

Kyllä tämä äiti tulee olemaan ihan hermoraunio istuessaan eri paikassa tytöstään, jonka ruokailua pitäisi vielä aika paljon auttaa ja muutenkin vielä huolehtia perustarpeista! Sitten mä saan hakea esim. sitä ruokaa yhdessä yhden vanhan kanssa, joka kompastuu kaikkeen pienen kiven kokoiseen, kun en voi häntä pöytäänkään jättää yksin!

Joka tapauksessa joutuisimme mieheni kanssa sumplimaan, että hän tulee istumaan mun paikalle siksi aikaa kun mä haen ja jonotan ruuat molemmille ja huolehdin toisen syömisestä. Tai jompikumpi huolehtii, toinen joutuu aina olla ton vuoden ikäsen kanssa kuitenkin.

Päiväkodissa on hieman eri meininkin kuin häissä, ystäväiseni. Kyllä tyttö on todella päiväkodissa jo, mutta ei sielläkään vaadita olemaan kolmea tuntia putkeen pöydässä nätisti ja hiljaa ilman aikuista? Ja kyllä päiväkodissa vielä aika paljon autetaan syömistäkin noille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi