Siis onko Huutiksessa nyt kaikki idiootti myyjät liikkeellä? ov
Kuukauden sisään sattunut useampikin idiootti myyjä..
1. Myyjä vaatii maksun HETI (=lue kolmessa päivässä tai negaa pukkaa). Maksoin kohteen heti (=viiden minuutin sisällä kohteen sulkeutumisesta). Ja ilmoitin asiasta myyjälle.
Odotan vieläkin vaatetta, joka on maksettu lauantaista lukien kolme viikkoa sitten..
Olen laittanut kolme viestiä myyjälle (+ yhden tekstarin), viimeisimmän viikko sitten, koska olisin tarvinnut kyseisen vaatteen viime lauantaina olleisiin juhliin.. Ei vastaa viesteihin, mutta tekee kuitenkin joka päivä uusi huutoja + laittaa uusia kohteita myyntiin eli ei ole sairaalassa tms..
2. myyjä. Huusin yhdeltä myyjältä yhden paketin. Myyjä laitto parin päivän päästä viestin, että en myy noin halvalla (=huutohinta 11 egee), koska muija on laittanut kohteen myyntiin mun loman aikana ja unohtanut hv:n (=kyseinen myyjä ei voi käyttää hv:tä kohteissaan..).
Laitoin myyjälle negan, kun sain viestiini pelkkää haistattelua (=ei mun vittu tarvi mnyydä!). Ja negahan sieltä pamahti takaisin (joka kyllä poistettiin yp:n toimesta).
3. myyjä. Huusin useamman vaatteen, joiden piti olla joko uusia tai uudenveroisia. No olihan nuo teknisesti ottaen uudenveroisia. MUTTA. Vaatteita ei ole selvästi pesty. Lemuavat sellaiselle ummehtuneen vaatehuoneen/varaston hajulle, johon on sekoitettu ällönhajuista hajuvettä ja tupakkaa sekä jotain muuta hajua.
Eivät lähteneet kahdessa pesussa puhtaaksi ja ovat nyt olleet kaksi viikkoa parvekkeella. Olisi pitänyt antaa neutraalit, mutta annoin kuitenkin pos.
Kommentit (10)
Oliskohan syynä se, että Huutiksen SÄÄNNÖT sanovat odottamaan VIIKON ja nuo maksu kolmessa/kahdessa päivässä ovat sääntöjen vastaisia kohteita.
Ja useimmat myyjät eivät edes laita tuota tietoa kuin vasta vakioviestiin.
Ja kolmanneksi, nämä myyjät ovat maailman hitaimpia postittajia. Kokemusta on jo ihan tarpeeksi ja en huuda noilta enää mitään, jos tuo järjetön sääntö on esillä.
1. myyjä halusi rahat nopeasti eikä hänellä aikomustakaan postittaa tavaroita sinulle. Sen vuoksi ei reagoi mitenkään yhteydenotttoihisi.
1. myyjä halusi rahat nopeasti eikä hänellä aikomustakaan postittaa tavaroita sinulle. Sen vuoksi ei reagoi mitenkään yhteydenotttoihisi.
Palautteita n. 200 (joukossa kaksi selvää kostonegaa + 4 neutraalia).
Katsoin äsken myyjän palautteet ja nyt oli kaksi huutajaa laittanut pos. palautteen, että saivat tänään tavaransa, jotka on maksettu 15.6..
Eli kaitpa se munkin vaate sieltä joskus tulee.
ap
miten joku viitsii käyttää aikaansa ja energiaansa joihinkin vanhojen retkujen ostamiseen ja huutonettiin?
-Kohteet ovat sulkeutuneet n. kolme viikkoa sitten. Myyjä vaatii maksun neljässä päivässä. Ei vastaa viesteihin eikä pakettia näy eikä kuulu. Ja nyt en puhu mistään parista eurosta vaan postikuluineen tuossa paketissa on nyt n. 34 euroa kiinni.. On kyllä ollut koneella, koska on laittanut pari kohdetta myyntiin.
-Huusin kirjan, kohdekuvauksessa oli tieto, että selkämystä on teipattu. Ei mitään muuta tietoa. Meinasin saada sätkyn, kun avasin kirjekuoren. Puolet sivuista oli irti/lähes irrallaan ja mitään selkämystä ei oltu teippailtu. Laitoin myyjälle viestin, että haluan purkaa kaupat ja laitoin kuvan "todisteeksi". Vastaus oli, että en mä mitään ala purkamaan, koska kunto oli sama kuin ilmoituksessa ja yleensä jos selkämystä on teippailtu, niin tuo on siihen syynä..
Ja kostonegahan se sieltä humpsahti takaisin.
-Yksi myyjä taas vaati maksun kahdessa päivässä. Kirja on maksettu kuukausi sitten. N. puoltoista viikkoa sitten tuli viesti, että viety postiin.
Laitoin maanantaina viestin, että minä päivänä olet postittanut jne. kun ei ole mitään tullut jne. Vastausta ei ole tullut..
-Ja sitten tämä viimeinen ongelma tapaus. Jolla oikeasti taitaa viirata päässä ja pahasti. Ja ENNEN kuin joku alkaa huutelemaan, että ihan ansaitsu nega jne. niin kannattaa lukea loppuun asti.
Eli kohteen OLISI pitänyt sulkeutua 14. päivä. Myyjäpä sulki kohteen 4. päivä, melkeinpä heti huutoni jälkeen. Oltiin mökillä sunnuntaihin asti. Myyjä oli laittanut la-su yönä negan, missä lukee lunastamaton huuto!!!! Oli laittanut myös meilin, että vaihdan palautteen, kun saan rahat. On nyt saanut maksun, mutta ei vastaa viesteihin eikä muuta palautettaan. Mutta itse valheellisesti väittää omalla sivullaan (annoin negan myyjän käytöksestä), että saa sulkea kohteet koska haluaa ja kohde olisi muka sulkeutunut seuraavana päivänä jne..
Ja katsoin tänään rouvan/herran palautteet.. Tämän päivän saldo: 20 uutta negaa + 10 uutta neutraalia aikaisempien lisäksi. Joo, TIEDÄN!! OLIISI pitänyt lukea ne palautteet ENNEN huutoa.. Palautteet on oikeasti aika karua luettavaa, palautteiden mukaan myyjä veloittaa n. 4X lisää postikuluja, kun kohde sulkeutuu. Samoin veloittaa jokaisesta kohteesta omat postikulut, mutta postittaa sitten käytetyssä kuoressa kakkosluokan merkillä. Vetoaa siihen, että nuo ovat toimituskuluja ja saa pyytää mitä tahtoo..
Joo, saahan sitä pyytää vaikka sata euroo toimituskuluja, JOS laittaa ne suoraan kohteeseen EIKÄ ala vaatimaan lisäkuluja kohteen sulkeutumisen jälkeen.
Oliskohan syynä se, että Huutiksen SÄÄNNÖT sanovat odottamaan VIIKON ja nuo maksu kolmessa/kahdessa päivässä ovat sääntöjen vastaisia kohteita. Ja useimmat myyjät eivät edes laita tuota tietoa kuin vasta vakioviestiin. Ja kolmanneksi, nämä myyjät ovat maailman hitaimpia postittajia. Kokemusta on jo ihan tarpeeksi ja en huuda noilta enää mitään, jos tuo järjetön sääntö on esillä.
missä myyjällä on pitempi litania sääntöjä ostajalle kuin mitä tuotetta on kuvailtu...
Yleensä nämä ovat ns hankalia ihmisiä enkä halua sellaisten kanssa tekemisiin jos vain voin välttää.
Ja huutoni maksan kyllä muutoinkin aina yleensä vuorokauden sisällä.
Joskus aikataulutuksen vuoksi voi mennä pari päivää, en muista että olisi koskaan sen yli mennyt.
-Kohteet ovat sulkeutuneet n. kolme viikkoa sitten. Myyjä vaatii maksun neljässä päivässä. Ei vastaa viesteihin eikä pakettia näy eikä kuulu. Ja nyt en puhu mistään parista eurosta vaan postikuluineen tuossa paketissa on nyt n. 34 euroa kiinni.. On kyllä ollut koneella, koska on laittanut pari kohdetta myyntiin.
-Huusin kirjan, kohdekuvauksessa oli tieto, että selkämystä on teipattu. Ei mitään muuta tietoa. Meinasin saada sätkyn, kun avasin kirjekuoren. Puolet sivuista oli irti/lähes irrallaan ja mitään selkämystä ei oltu teippailtu. Laitoin myyjälle viestin, että haluan purkaa kaupat ja laitoin kuvan "todisteeksi". Vastaus oli, että en mä mitään ala purkamaan, koska kunto oli sama kuin ilmoituksessa ja yleensä jos selkämystä on teippailtu, niin tuo on siihen syynä..
Ja kostonegahan se sieltä humpsahti takaisin.
-Yksi myyjä taas vaati maksun kahdessa päivässä. Kirja on maksettu kuukausi sitten. N. puoltoista viikkoa sitten tuli viesti, että viety postiin.
Laitoin maanantaina viestin, että minä päivänä olet postittanut jne. kun ei ole mitään tullut jne. Vastausta ei ole tullut..
-Ja sitten tämä viimeinen ongelma tapaus. Jolla oikeasti taitaa viirata päässä ja pahasti. Ja ENNEN kuin joku alkaa huutelemaan, että ihan ansaitsu nega jne. niin kannattaa lukea loppuun asti.
Eli kohteen OLISI pitänyt sulkeutua 14. päivä. Myyjäpä sulki kohteen 4. päivä, melkeinpä heti huutoni jälkeen. Oltiin mökillä sunnuntaihin asti. Myyjä oli laittanut la-su yönä negan, missä lukee lunastamaton huuto!!!! Oli laittanut myös meilin, että vaihdan palautteen, kun saan rahat. On nyt saanut maksun, mutta ei vastaa viesteihin eikä muuta palautettaan. Mutta itse valheellisesti väittää omalla sivullaan (annoin negan myyjän käytöksestä), että saa sulkea kohteet koska haluaa ja kohde olisi muka sulkeutunut seuraavana päivänä jne..
Ja katsoin tänään rouvan/herran palautteet.. Tämän päivän saldo: 20 uutta negaa + 10 uutta neutraalia aikaisempien lisäksi. Joo, TIEDÄN!! OLIISI pitänyt lukea ne palautteet ENNEN huutoa.. Palautteet on oikeasti aika karua luettavaa, palautteiden mukaan myyjä veloittaa n. 4X lisää postikuluja, kun kohde sulkeutuu. Samoin veloittaa jokaisesta kohteesta omat postikulut, mutta postittaa sitten käytetyssä kuoressa kakkosluokan merkillä. Vetoaa siihen, että nuo ovat toimituskuluja ja saa pyytää mitä tahtoo..Joo, saahan sitä pyytää vaikka sata euroo toimituskuluja, JOS laittaa ne suoraan kohteeseen EIKÄ ala vaatimaan lisäkuluja kohteen sulkeutumisen jälkeen.
että joku postittaa käytetyssä kuoressa? Eikö niin sais tehdä? Itse ainakin kierrätän postissa tulleet mainoskuoret sun muut, eikä ole kukaan vielä napissut. En kyllä ota postimaksua kuin sen mitä ne oikeesti on, eli useinmiten 0,75 senttiä tai 1,2 euroa vaatteesta.
Omalle kohdalleni ei ole onneksi pahemmin "hulluja" sattunut, en tosin kyllä huutiksesta paljon huuda, lähinnä vain myyn. Kerran huvitti, kun jollain huutajalla oli kauhean pitkät säännöt omilla sivuillaan ja ukaasit, että maksettava 3 päivän sisällä tai muuten negaa pukkaa, ja sehän sitten voitti mun huudon ja heti alkajaisiksi pyysi pari viikkoa maksuaikaa. Ei se mua haitannut, en myy huutiksessa siksi, että olisin puilla paljailla, mutta huvitti vaan.
EI ota ylimääräisiä kuluja vaan veloittaa sen postimerkin/merkkien hinnan.
Mutta jos ottaa esim. 4 euroa ylimääräistä ja postittaa käytetyssä kuoressa 70 sentin merillä, niin..
Ja jos ottaa esim. 4 kohteesta nuo neljän euron postikulut ja lähettää kaikki samassa käytetyssä kuoressa sillä yhdellä merkillä, niin myyjä ottaa sitten 16 egee postikuluja :D
outoa on, jos haluaa maksun kolmessa päivässä? Tosin paketti pitää mielestäni kyllä postittaa heti, kun on maksun saanut.
Itse ihmettelen ostajaa, joka huutaa kilpaa ihan innoissaan ja heti kohteen sulkeuduttua alkaa itkeä maksuaikaa. Kyllähän nuo aikataulut pitäisi olla tiedossa sekä ostajalle että myyjälle. Toisen olisi valmistauduttava maksamaan ja toisen postittamaan. Muuten jättäköön koko homman sikseen. En tajua...