Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tupakoinnin lopettaminen!!!! Apua!

Vierailija
11.07.2012 |

sanokaa mulle että mun pitää lopettaa tupakointi!! Apuja siihen miten saan korvienvälini tajuamaan että siinä ei ole mitään järkeä :( haluan näyttää lapselleni hyvää esimerkkiä!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivä ilman tupakkaa menossa :)

fiilis ja motivaatio edelleen huipussaan :D

ap

Vierailija
62/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätini kuoli muutama kuukausi sitten kivuliaaseen keuhkosyöpään. Ei ollut kiva lapsienkaan nähdä sitä kärsimystä, mitä loppuaika oli.

Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta!

Itsekin sen tein jo yli 10 vuotta sitten. Ja ehdin polttaa melkein 20 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin ja irvistä. Hampaasi ovat keltaiset. Ihosi on harmaa ja rypistyy ennenaikaisesti, ellei ole jo rypistynyt.

Koitapa juosta vähän matkaa. Hengästyt ja happi loppuu.

Mieti mielialaasi. Olat jatkuvasti vähän äreä ja mietit, milloin pääsisit tupakille. Lapset videon eteen, että äiti pääsee nurkan taa röökille. Törjut lapsen sylistäsi, koska tiedät haisevasi tupakalle, etkä halua lapsesi haistavan sitä.

Elämä voi olla paljon parempaa sekä fyysisesti että henkisesti! Tee se NYT! Ei vasta sitten kun aski on poltettu loppuun, ei vasta sen yhden jälkeen, ei vasta ens viikolla kun on stressaava juttu ohi, vaan NYT. Otat tupakka-askin ja kastelet sen vesihanan alla piloille ja viet sen roskiin. Tai nakkaat takkaan ja poltat. Hävität tupakat niin, ettet pääse hakemaan niitä takaisin kun katumus tulee.

t. eräs, jolla leuat kipeänä nikotiinipurkan jauhamisesta

Vierailija
64/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli melkein itku... :( mä haluan niin paljon lopettaa mut jotenkin vaan tuntuu niin vaikealta että ei oo tosikaan :(

Vierailija
65/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli melkein itku... :( mä haluan niin paljon lopettaa mut jotenkin vaan tuntuu niin vaikealta että ei oo tosikaan :(

Haluatko ihan todella vai tiedätkö vain, että pitäisi? Näissä on nimittäin eroa.

Jos vain tiedät, että pitäisi, teet näitä lupauksia "heti kun tää aski loppuu, niin lopetan", pidät kahden päivän lakon ja painut ostamaan tupakkaa.

Jos ihan oikeasti haluat, niin teet asian eteen jotain: myönnät itsellesi, että olet surkea narkki, joka on koukussa tupakkaan ja tarvii apua lopettamiseen. Myönnät itsellesi, että näennäisesti järkevät ajatukset siitä, että "vähentää ensin", "ostan vain tän yhden askin viikonlopun kunniaksi", "on niin hirveä tärinä, etten pysty", "lihon ilman tupakkaa" on sinun addiktiosi, joka puhuu - ei järki!

Tupakoinnin lopettaminen onnistuu, kun nöyrtyy ja myöntää itselleen olevansa koukussa. Vähän niin kuin AA-kerholainen, sinun pitää sanoa itsellesi: "olen Lissu ja olen nikotinisti". Et pääse siitä ikinä, koskaan ei tule sellaista hetkeä, että voisit huolettomasti polttaa vain yhden.

Täytyy tehdä päätös ja sitten alkaa se vaikein osuus: päätöksen pitäminen. Minä harrastan itsekidutusta: tiirailen peilistä ryppyjäni ja muistutan itselleni, että nuo kaikki olen todennäköisesti itse aiheuttanut. Kun oikein kovasti tekee mnieli tupakkaa, alan tekemään jotain fyysistä, esim. lähden lenkille. Liikunnasta saa samanlaista tyydytystä kuin mitä tupakka antaa, lisäksi liikuntasuorituksen jälkeen voi olla tyytyväinen siihen, kuinka hyvin jaksoi. Ei pihinää keuhkoista eikä kylkeen pistämistä.

Niin ja puren nikotiinipurkkaa, koska myönnän itselleni, että olen heikko ja koukussa, en pääse tästä pelkällä tahdonvoimalla.

Vierailija
66/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän että pitäisi, mutta en ole vielä tehnyt mitään asian eteen... myönnän kuitenkin itselleni nuo mainitsemani asiat mutta se jokin voima multa tuntuu puuttuvan... ja todellakin oon heikko :(

Vierailija
67/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 15 vuotta korsteeni (aloitin tupakanpolton n. 20-vuotiaana).

Vieläkin kiroan sitä hemmetin päivää, kun piti kokeilla. Pääsin periaatteessa tupakasta eroon, mutta en ole vieläkään viiden vuoden päästä lopettamisesta päässyt korvaustuotteista (purkat, tabletit) eroon.

Kyllästyin tupakan polttamisessa siihen, että periaatteessa et tyydyty koskaan. Tupakan jälkeen tekee kohta taas mieli. Siitä tuli huono olo sekä henkisesti että fyysisesti.

Tiedän, että tämä on joillekin elämänpituinen taistelu. Yritä niitä korvaustuotteita, mm. 4 mg:n purkat voisivat auttaa.

Vierailija
68/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Allen Carr: Stumppaa tähän, esim. kirjastosta. T. 1v3kk polttamatta

Vierailija
69/71 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

röökiä! Kehu itseäsi: "ihanaa, kun ei kädet haise; pystyn olemaan ilman tupakkaa; ihanaa, kun voi puhua ilman, että tarvitsee hävetä pahan hajuista hengitystä".

Ja älä mieti, mitä voit olla vuoden päästä, vaan keskity tähän hetkeen. Itselleni on aina ollut suurena kompastuskivenä juominen ja polttamattomuus. Niinpä keskityin siihen, että pysty olemaan yhden huikan verran ilman röökiä. Sitten, kun selvisin sen seuraavan yli, tajusin, että pystyn olemaan lasillisen verran ilman. Ja aina askeleen pitemmälle, kunnes tajusin, että oikeasti pysty olemaan ilman.

En ole puoleen vuoteen polttanut yhtään röökiä. Mieli tekee välillä ihan hirveästi. Mutta se on vain semmoista "haave" hyvästä mielikuvasta, ei ole kyse todellisesta tarpeesta.

Jotkut harvat tyypit näyttää makeelle, kun vetää röökiä, mutta pääasiallisesti ihmiset näyttää tyhmälle. Varsin monet on vielä semmosia vanhempia, reilusti ylipainosia naisia. Semmosia "reppanoita". Keskityn juuri tuollaisiin ihmisiin (onpa typerän näköistä) ja kiittelen, että en ole itse samanlainen=)

Vierailija
70/71 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kannattaa oikeesti!!! Lopettakaa kaikki tupakointi heti tänään!!!!!

Vierailija
71/71 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Champix - http://euroclinix.net Kannattaa kokeilla tuota lääkettä. Olen polttanut 26 vuotta säännöllisesti ja viimeaikoina meni iso L&M aski siis 30 kpl päivässä. Nyt lähtee neljäs viikko ilman tupakkaa! Lopetin tupakoinnin jo ennen tavoiteaikaani (2 vkoa), koska se maistui pahalta ja ei enää vastannut tarkoitustaan. Sivuoireita pahoja ei ole tullut; ainoastaan kuvotus, joka menee minuuteissa ohi. Lopetettuani tupakoinnin, käytin kaksi viikkoa 1 mg päivässä ja sitten olen ottanut vain yhden tabletin päivässä, koska en tunne tarvitsevani enempää. Minulle on ollut yllättävän helppoa olla polttamatta ja olenkin itsestäni ylpeä, että tuon lääkkeen avulla minä kykenin tähän ja toivottavasti lopetan tupakoinnin ainiaaksi! Vieroituoireita ei ole ollut, vaikka en käytä purukumia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän