Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tupakoinnin lopettaminen!!!! Apua!

Vierailija
11.07.2012 |

sanokaa mulle että mun pitää lopettaa tupakointi!! Apuja siihen miten saan korvienvälini tajuamaan että siinä ei ole mitään järkeä :( haluan näyttää lapselleni hyvää esimerkkiä!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en oo tänään polttanut yhtään tupakkaa... lapsi on unilla, mieli tekisi ihan törkeästi... muuta en osaa oikein ajatellakaan tällä hetkellä kun että meniskö tupakalle :/ tää on niin korvienvälissä koko juttu!!

Vierailija
2/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painin saman jutun kanssa. Ei tässä ole mitään järkeä. Onko kenelläkään muuten kokemusta lääkkeistä tupakoinnin lopettamisessa? Olikohan yksi nimeltään Champix tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla meni raskausaikana? Mä poltin 15 vuotta, mutta lopetin kuin seinään tultuani raskaaksi. Väitän siis, että kyse ei ole mistään muusta kuin motivaatiosta eli siitä, että haluaa lopettaa ennemmin kuin jatkaa polttamista. Listaa hyviä ja huonoja asioita. Lue kaikki terveysviranomaisten propaganda. Yritä löytää motivaatio. Muu ei auta.

Vierailija
4/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja purkkaa myös, en lääkkeitä. Mulle sopii paremmin tabletit :) yhen oon imeskellyt tänään, taidan ottaa kohta toisen. Siivoillu ja pyörinyt tässä ympyrää :( mä uskon että tää on mulle ainakin enemmän henkinen juttu vaikka paljon oon polttanutkin! Se tapa että menet tupakalle...

Vierailija
5/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse painin saman jutun kanssa. Ei tässä ole mitään järkeä. Onko kenelläkään muuten kokemusta lääkkeistä tupakoinnin lopettamisessa? Olikohan yksi nimeltään Champix tmv.

kokemus Zybaneista (söin kaksi kuuria). Ei auta mitään, jos ei ole motivaatiota lopettaa. Zybanit ja Champixit ei estä sua kävelemästä kioskille ostamaan röökiä. Sun pitää itse haluta lopettaa, sitten ne voi olla hyvänä tukena ja lisämotivaationakin ihan jo kalliin hintansa puolesta.

Vierailija
6/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin heti plussan tehtyäni enkä polttanut sen jälkeen yhtään raskausaikana, enkä imettäessä!!! Luonteenheikkoutta... sillon ei tehnyt tiukkaakaan, oli itsestään selvyys lopettaa kun oli kyse toisen hyvinvoinnista!

Vierailija
7/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nikotiinivieroituslääkkeet ei ole mitään ihmetuotteita, jotka pyyhkii tupakan sun tietoisuudestasi tai saa sut inhoamaan ajatustakin röökistä. Ne poistaa vieroitusoireet ja kohentaa mielialaa, mutta tupakointia ne ei sinänsä estä.

Vierailija
8/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nikotiinivieroituslääkkeet ei ole mitään ihmetuotteita, jotka pyyhkii tupakan sun tietoisuudestasi tai saa sut inhoamaan ajatustakin röökistä. Ne poistaa vieroitusoireet ja kohentaa mielialaa, mutta tupakointia ne ei sinänsä estä.

Ei kannata odottaa sellaista ihmelääkettä, joka poistaa tupakanhimon kuin taikaiskusta. Ihan yhtä huuhaata kuin laihdutusvyö, joka laihduttaa sinut puolestasi.

Tupakanpolton lopettaminen on päästä kiinni ja nikotiinivalmisteet voi olla vain apuna siinä. Kun tupakanhimo iskee, voi ohjata sen tarpeen nikotiinipurkan jauhamiseen ja tiedostaa samalla, että nyt toimin itseni hyväksi.

3/6

Vierailija
9/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, lopettaminen ole tosi helppoa! Puolisonikin lopetti sillä.

Nyt jäi kesällä käryttely päälle juhannusjuomingeista, ja eilen hain uuden resptin.

En epäile sekuntiakaan, aloituskuuri riittä mulle mainiosti.

Hae se resepti, et häviä kokeilemalla mitään.

Vierailija
10/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Allen Carr: Stumppaa tähän, esim. kirjastosta. T. 1v3kk polttamatta

Komppaan! Olen kokeillut reseptilääkkeet, nikotiinin korvaustuotteet, tahdonvoimaa... Mutta tämän kirjan avulla se oli helppoa. Itsellä kirja on laatikossa, jotta siihen voi tarpeen tullen palata.

Vierailija
11/71 |
12.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sillä kun oon kahdestaan hänen kanssa kotona niin en käy tupakalla hänen hereilläollessaan :) eli kun päikkärit loppuu seuraava mahdollisuus mennä tupakalle on hetki kun mies tulee töistä...

Vierailija
12/71 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan löyhästi liittyen: Mä poltin kymmenisen vuotta, aloitin teininä ja olen ollut nyt n. 15 vuotta polttamatta. Syön terveellisesti, olen hoikka ja urheilullinen. Keväällä mulla todettiin rintasyöpä. Diagnoosin jälkeen etenkin nuoret naiset, jotka polttavat, tuntuvat todella typeriltä. Miksi tietoisesti kasvattaa syövän riskiä, kun taudin voi saada näemmä alle 40-vuotiaana pyytämättäkin?

Ja takaisin varsinaiseen aiheeseen: Alku on vaikeaa. Mulle ei ainakaan sopineet mitkään takaportit, ja "jos on PAKKO, niin voin vetää röökin" olisi vetänyt mun lopettamiseltani maton täysin alta.

Tikkareita ja purkkaa, nicorettea ja tavallista. Mä märehdin lopettaessani koko ajan purkkaa leukapielet kipeinä. Enkä mennyt baareihin, joissa polttaminen kuului kuvioihin. Enkä tavannut kavereitani, jotka poltti. Ja onnistuin kerrasta. Eikä sen koommin ole tullut mieleenkään kokeilla, sillä tiedän riippuvuuteni olevan yhä todellista.

Tsemppiä, AP, tsemppiä, 25! Te onnistutte, jos vain päätätte.

Vierailija
13/71 |
08.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tupakoinnin lopettamiseen, www.eciggykings.fi suomenkielinen sivusto ja asiakaspalvelu. Tuotevalikoimaa lisätään kuukausittain. Tervetuloa tutustumaan!

Vierailija
14/71 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tänään vuosi ja kolme kuukautta ilman kessuja, no, tulihan siinä neljän vuosikymmenen aikana vedettyä tupakki jos toinenkin. Koska tiedän olevani selkärangaton paska, enkä pysty omin avuin lopettamaan, otin avuksi tuon Allen Carrenin kirjan, champixin sekä netissä stumppi.fi-sivuston. En voi kehua lopettamista silti mitenkään helpoksi, välillä vieläkin tulee hetkellisesti niin kovia mielitekoja, että jos olisi tupakkia käden ulottuvilla, niin saattaisin jopa sytyttää. Tuo kirja muuten on nyt minun kohdallani tehtävänsä täyttänyt, laittaisin sen mielelläni kiertoon seuraavalle halukkaalle.

Vierailija
15/71 |
11.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myynnissä edukkaasti(1/4 osa apteekin hinnasta) nikotiini laastareita ja purkkaa.. laastareita on 7 mg ja 14 mg vahvuista,purkkaa 2 mg vahvuista..esim 204kpl purkkapaketti maksaaa 10 e..laastarit 7 mg 21kpl 9e paketti..tiedustelut ja ostotarjoukset Vepari84@outlook.com 

Vierailija
16/71 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään tupakkaa eilen, eikä tänään :) ihan mieletön fiilis kun en mennyt tupakalle ja sain halata lasta ilman että täytyi ahdistua että haisen pahalle!!! :)

Vierailija
17/71 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni yksi näkökulma, jota tupakoinnin lopettamisen motivaattorina pitäisi tuoda enemmän esiin, on tupakkateollisuuden toiminnan moraalittomuus. Moni luulee tupakoivansa ihan omasta vapaasta tahdostaan, mutta totuus on, että tupakkateollisuus tekee kaikkensa, jotta tuotteet houkuttelisivat mahdollisimman paljon uusia (nuoria!) käyttäjiä ja että tupakoinnin lopettaminen olisi mahdollisimman vaikeaa. Kehitysmaissa tupakkayhtiöt esimerkiksi jakavat lapsille ilmaisia savukkeita, jotta nämä jäisivät jo pieninä koukkuun nikotiiniin.

Kannattaa kysyä itseltään, haluaako omalla tupakoinnillaan olla mukana tukemassa tuollaista bisnestä!

Asiasta löytyy paljon lisää tietoa netistä. Esimerkiksi tässä YouTube-videossa kerrotaan tupakkateollisuuden toiminnasta Indonesiassa (videon nimi on "Sex, Lies & Cigarettes", minkä vuoksi YouTube ehdottaa sivun oikeassa reunassa joitain seksiaiheisia videoita - älkää antako niiden häiritä ;):

Vierailija
18/71 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei yhtään tupakkaa eilen, eikä tänään :) ihan mieletön fiilis kun en mennyt tupakalle ja sain halata lasta ilman että täytyi ahdistua että haisen pahalle!!! :)

Älä luovuta! Älä anna tupakanhimolle periksi! Se kohta jo kuiskuttelee sun korvaasi valepuheita, varaudu siihen ja käy vastahyökkäykseen :)

Vierailija
19/71 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tupakan polttamisen jälkeen alkaa ahdistaa, ja sanon itselleni sen olleen viimeinen.

Pari tuntia niin hupsis, taas tekee mieli tupakkaa ja sama rundi jatkuu ja jatkuu vaan.

Raskaus- ja imetysajan pystyin olemaan täysin ilman. Pikkuhiljaa alkoi sitten paluu vanhaan... Nyt menee n.10 tupakkaa päivässä.

Tuntuu, että jotenkin laiminlyön lastamme, kun käyn tupakalla... Miehenikin valittaa minulle aiheesta (hän ei itse tupakoi lapsemme läsnäollessa). Olen surullinen ja myönnän olevani pahasti koukussa! :(

Vierailija
20/71 |
13.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä koen myös laiminlyöväni ja suurin motivaattori onkin lapsi!! Ihanaa kun on voinut olla lapsen lähellä tietäen että ei haise :) nyt motivaatio on vaan kasvanut kun eilisen pystyin olemaan ilman!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi