Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanoinko aiheesta (kokkaamaan joutuminen illallisvieraana)?

Vierailija
11.07.2012 |

Meidät kutsuttiin viikonloppuna erään hyvän tuttavaperheen luokse syömään. Ruoasta kerrottiin jo viikko etukäteen ja kutsut vaikuttivat oikein kivalta huomionosoitukselta meitä kohtaan. Kun pääsimme kyläpaikkaan, emäntä komensi minut paistamaan lihaa ja sanoi, että siellä on myös kastike, jota voisin valmistella.

Minulle tuli tästä loukkaantunut olo, koska aina kun olemme kutsuneet heidät meille syömään, niin olen valmistanut ruuan alusta saakka ihan itse. Vierasta pitäisi minusta kunnioittaa sen verran, ettei heti komenna tätä keittiöön kuin palvelusväkeä.

Sanoin sitten emännälle piikikkäästi, että jaahas täällä joutuu töihin ja että olisi kertonut aikaisemmin niin olisin ottanut essun mukaan. Ruoka nautittiin hieman jäätävässä tunnelmassa ja minä miehen kanssa odotin lähinnä, että pääsemme kotiin mahdollisimman pian.

Onko tuollainen teistä hyvää käytöstä?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimittäin loukkaantuisin, jos minua yritettäisiin komentaa keittiöön lihoja paistelemaan ja kastiketta vääntämään. Käristäisin lihat karrelle ja tekisin kastikkeesta klimppisen, ihan vain opetukseksi.

Vierailija
62/64 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nimittäin loukkaantuisin, jos minua yritettäisiin komentaa keittiöön lihoja paistelemaan ja kastiketta vääntämään. Käristäisin lihat karrelle ja tekisin kastikkeesta klimppisen, ihan vain opetukseksi.

Eikö yleensä loukkaannuta sellaisesta, että nimitellään asiattomasti, kommentoidaan omia valintoja kärkkäästi jne? Miten se, että pyytää apua keittiössä, loukkaa sinua?

Olet varmaan vähän ikävän nipoa seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yleensä loukkaannuta sellaisesta, että nimitellään asiattomasti, kommentoidaan omia valintoja kärkkäästi jne? Miten se, että pyytää apua keittiössä, loukkaa sinua?

Loukata voi myös ihan sanattomasti tai käytöksellään. Jos saan kutsun tulla syömään johonkin, niin oletan pääseväni valmiiseen pöytään. En odota, että joudun a) laittamaan ruokaa, b) kattamaan pöytää, c) availemaan viinipulloja, d) korjaamaan pöytää, e) tiskaamaan astioita, tms. Näitä ei myöskään meillä vieraalta edellytetä.

Tämä ehkä kuulostaa näistä nyyttärihemmoista vähän ikävän nipolta, mutta olen itse asiassa erittäin suosittu seuraihminen omassa kaveripiirissäni, ehkä juuri osittain näiden asioiden takia. Ei tarvitse kenenkään sitten jälkikäteen millään palstalla puida, että joutui sitä tai tätä tekemään jollakin dinnereillä.

Vierailija
64/64 |
11.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukata voi myös ihan sanattomasti tai käytöksellään. Jos saan kutsun tulla syömään johonkin, niin oletan pääseväni valmiiseen pöytään. En odota, että joudun a) laittamaan ruokaa, b) kattamaan pöytää, c) availemaan viinipulloja, d) korjaamaan pöytää, e) tiskaamaan astioita, tms. Näitä ei myöskään meillä vieraalta edellytetä.

Tämä ehkä kuulostaa näistä nyyttärihemmoista vähän ikävän nipolta, mutta olen itse asiassa erittäin suosittu seuraihminen omassa kaveripiirissäni, ehkä juuri osittain näiden asioiden takia. Ei tarvitse kenenkään sitten jälkikäteen millään palstalla puida, että joutui sitä tai tätä tekemään jollakin dinnereillä.

jotka moista jossain palstalla puivat. Useimmat tekevät miten hyvältä tuntuu, eivätkä mieti jälkikäteen sen enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän