Oletko koskaan harkinnut etunimesi muuttamista?
Kommentit (12)
Olen jopa lisännyt yhden nimen alkuperäisten eteen. Mutta tähän on hyvät syyt miksi tein niin.
poistin väliviivan etunimestäni ja nyt mulla on kaksi nimeä!
Mulla on hyvin kaunis etunimi. Sukunimen olen vaihtanut, tosin ihan perinteisesti naimisiin menon yhteydessä, mutta itse valittuun.
teini-iässä. Meillä oli luokalla 4 samannimistä ja minä halusin erikoisemman nimen. Otin sen sitten kahden vanhempien antaman nimen eteen kutsumanimeksi.
Vaikken pidä nimestäni (Merja) sen on minulle äiti antanut ja siihen olen tottunut
Olen aina inhonnut nimeäni. Neljäsluokkalaisena ihastuin nimeen Melissa.Siinä vaiheessa kun lapsenteko tuli ajankohtaiseksi, päätin, että tyttöni nimeksi tulee Melissa ja jollen saa tyttöä, muutan oman nimeni siksi. Sain tyttöjä :-)
Olen jopa lisännyt yhden nimen alkuperäisten eteen. Mutta tähän on hyvät syyt miksi tein niin.
Pistää kaikki etunimet uusiksi, vaikkei sillä nyt sinällään paljon väliä olisi, koska kukaan ei kutsu minua nimeltä. Mutta kun sen kerran voi tehdä, niin miksi ei. Uudet nimet ovat mietinnässä. Eiks se maksa vain pari kymppiä?
plus kaikkien passien korttien jne. vaihto menee siis monta kymppiä.
Nimiasiat
Suku- tai etunimeä koskeva
muutospäätös 91 euroa
Suku- tai etunimeä koskeva
muutospäätös, mikäli
päätöksestä on nimilain
mukaan tiedotettava
virallisessa lehdessä 166 euroa
Etunimen muutosilmoituksen
rekisteröinti 25 euroa
Mikä tuo muutospäätös on ja milloin se tarvitaan? Luulin että eka kerralla menee tuolla 25:llä? Mulla tarvii ajokortti/henkkarit uusia muutenkin, niin siksi ajattelin samaan saumaan vaihtaa.
rasittavaa, kun kutsumanimeni ihan vauvasta asti ei ole nimisarjani ensimmäinen. ei kuulemma rimmannut muuten. nyt sitten terkkarissa ym. kutsutaan nimisarjan ensimmäisellä nimellä, jota inhoan. se en ole minä.