Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mussa jotain vikaa?!

Vierailija
10.07.2012 |

En jaksa just nyt (taaskaan) tätä arjen pyöritystä. Mulla on perhe ja lapset, ja se vie aivan kaiken mun ajan. Mulla ei ole mitään, EI MITÄÄN OMAA!!!!! Teen perheelleni, lapsilleni, mutta itselleni ei ole mitään.

Oonko liian kiltti? Oon niin vitt....ntunut tähän kaikkeen ja en jaksa kun joka hiton päivä on sama kaava, samat seinät, samat rutiinit. Nyt lomalla, eikä tilanne oo helpottanut. Ja kun töihin palaan aikaa on vielä vähemmän!

Ajattelen vaan että koti pitää hoitaa, pyykätä, ruokalaittaa...lapsille antaa aikaa. Mutta entä MINÄ??? Muutosta oon odottanut jo vuosia ja paskat, tässä sitä edelleen ollaan...

Mitä mun pitää tehdä että tää tilanne muuttuu???!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen voimin pitäisi käydä vaivattomasti ja omaa aikaa voi jakaa tai vuorotella.

Vierailija
2/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vaan kertoa, ettet ole ainoa jota stressaa...sinulla on töitä, minulla ei koska olen ÄITI ja äidillähän ei tunnetusti voi olla työuraa koska hän on jatkuvasti vastuussa lapsesta!! Paskanmarjat...olen sanonut useampaan otteeseen, että mies on päävastuussa lapsesta työnsä vuoksi (tekee töitä kotoa käsin), vaan kuuroille korville menee. Hitto!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rohkeasti kerroit tuntemuksistasi.

Mä en tiedä jakaako porukka siloteltua kuvaa arjestaan ulospäin vai mitä, mutta munkin mielestä raskasta on...

Samaanaikaan kun rakastan lapsiani ja tahdon kaiken heidän parhaaksi, tuskailen oman ajan puutetta että MULLA EI OLE MITÄÄN OMAA! Pikkasen ristiriitaiset fiilikset on...

Kakkoselle kotitöiden jakamisesta. Joo, ei toimi niin kuin pitäisi. Ja mä en jaksa aina sanoa, että tee tuo ja tee tuo. Lapset on vielä liian pieniä lähes mihin tahansa auttamaan.

-ap

Vierailija
4/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään just kattelin, että pakko se on kai pyykkiä pestä kun ei ole itelle puhtaita pikkareita. Mies lomalla ja mä teen fyysisesti raskasta kesätyötä... pesen tiskikoneen siinä vaiheessa kun rupee vituttaan ja pyyhin pöydät siinä vaiheessa kun oksettaa... en muista edes koska imuroitu, ällöttävää roskaa tarttuu jalkoihin...

miehelle välillä kommentoin että viittitkö laittaa tiskit tai pyykit tai siivota... välillä se siivoo ja sit raivoo että justhan mä siivosin... niin joka päivä sitä pitääkin siivota mutta helvetin mies ei vaan tajua sitä.

Vierailija
5/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, itsehän tuossa sanoit, että ODOTAT muutosta. Eihän se odottamalla tule. Miksi mies tekisi mitään, jos sinä kerran teet kaiken kuitenkin? Muutos tapahtuu aktiivisella vaikuttamisella.

Pikkulapsiaika on rasittavaa, mutta se menee yllättävän nopeasti ohi. Tarvitseeko kodin oikeasti olla aina ihan tiptop-siisti? Saisitko avuksi esim siivoojan pari kertaa kuukaudessa? Voisitteko sopia miehen kanssa vuoropäivät tai jakaa tietyt kotityöt?

Oman ajan suhteen pohtisin ensin mitä haluaisit tehdä. Sitten otat asian puheeksi. Jo jokin harrastus pari kertaa viikossa piristää kummasti. Lähdet kavereiden kanssa ulos ilman lapsia joskus. Kyllä se siitä :)

Vierailija
6/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä ei tunnu olevan tarvetta puhtaisiin lattioihin, pölyttömiin pintoihin tai paskattomiin pönttöihin... Niitä ei siis vaivaa vaikka on sekaista ja likaista. Ja kunhan vaan ei tarvii ite mitään tehdä.

Miten ne saa tajuamaan mitä ne sillä välinpitämättömyydellään meille tekee???!!!

Vierailija
7/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota oma aikasi ja oma tilasi.

Ei sen tarvitse aluksi olla mitään suurta ja mullistavaa ;)

Ja onko sitä kotia nyt pakko koko päivää ja iltaa puunata.

Terveesti itsekäs on pakko olla tai pää halkee.

Itse en ole ymmärtänyt koskaan esim. ettei normaalin terveen vauvan äidillä ole muka aikaa edes syödä tai käydä suihkussa.

Turhaan odotat,että saisit jotain omaa jos et sitä itse järjestä!

Ja onneksi lapset kasvavat ja pian istut "yksin" kotona...meillä lapset ovat nyt kavereilla ja mies omalla tietokoneella toisessa huoneessa... ihana rauha :)

Vierailija
8/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tämä varmaan tästä.

Hiljaisuutta tosiaan kaipaan. Tilaa. Ettei joku koko ajan kysy ja vaadi. Argh!!!! Mä tiedän että tätä kestää vain tietyn aikaa, mutta kun vaan odottaa ja odottaa ja odottaa... Ei hitto, mä en edes nauti kesästä niin kuin ennen. On aina ollut mun lempivuodenaika mitä oon odottanut, ja sillon on ollut jotenkin kiireetön ja ajaton fiilis... Voi että...

Kiitti kaiksita kannustavista neuvoista.

- Ap oravanpyörästä =)

Vierailija
9/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies on lapsia hoitanut että pääsen jonnekin. Mitäs nyhjäät siellä, nytkin koneella! Oma valinta, lähde jonnekin.

Minkä ikäisiä sun lapset sitten on jos ne ei mitään osaa tehdä. Opeta, niin osaa!

Vierailija
10/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mies on lapsia hoitanut että pääsen jonnekin. Mitäs nyhjäät siellä, nytkin koneella! Oma valinta, lähde jonnekin. Minkä ikäisiä sun lapset sitten on jos ne ei mitään osaa tehdä. Opeta, niin osaa!

Välillä tsekkasin viestiketjua muitten hommien ohella. Lapset alle 5v, reippaasti. Opetan kyllä aikanaan ja jaan tehtävävastuut.

-ap

Vierailija
11/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne auttaa paljon, vie, tuo, siivoaa, hakee, leikkaa, tyhjentää tiskikonetta, auttaa ruuanlaitossa, pyyhkii, imuroi, sekoittaa, pyörittää sämpylöitä.

Se miksi lapsesi ei tee mitään vaan niitä passataan on siitä ettei niitä ole otettu mukaan tekemään. Ihmettelen vaan että kiellätkö kaiken niiltä vai miksi lapsiasi ei edes kiinnostaisi?

Nyt meillä lapset nukkuu, aikaa tehdä kaikkea.

Ja kun valvovat niin harrastetaan niin silloin taas aikaa tulee.

Vierailija
12/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen oman ajan saat. Sanot miehellesi katsotko tai KATSO lapsia puoli tuntia, käyn ulkona kävelyn tai käyn kahvilassa juomassa rauhassa kupin kahvia ja lukemassa lehdet. Ei siihen tarvita aina tuntien ja tuntien erikoisohjelmaa. Aloita tuosta ja se vaikka kaksi kertaa viikossa. Kummasti sekin piristää :) Ja illalla kun lapset nukkuvat, ei enää juuri kotitöitä. Sen ajan pyhität vain sinulle.

Vierailija
13/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun nyt täytyy ottaa ohjeista kiinni. Ei auta muu kuin yrittää ottaa sitä omaa aikaa! Jos siihen tulee vastaansanomista, niin sitten katson kuinka toimin. Mutta kyllä minä olen oikeutettu omiin juttuihin, vaikka vain pieniin aluksi.

ap

Vierailija
14/14 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun mies haluaa olla lapsien kanssa?

Vai etkö ole vaan kysynyt?

Miksi ihmiset tekee edes lapsia jos perhe-elämä on noin vaikeaa?