Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa olenko raskaana :(

Vierailija
10.07.2012 |

Mies lähti just kuopusta nukuttaakseen kanssa kävelylle ja ostaa samalla raskaustestin. Minä jäin isompien lasten ja ajatusteni kanssa tänne kotiin.

Periaatteessa uusi vauva olisi toivottu ja ihana uutinen, mutta oma terveys pelottaa. Viime raskaudessa todettiin sattumalöydöksenä kardiomyopatia, joka tarkoittaa, että sydämeen tuli raskauden jälkeen jotain vajaatoimintaa, joka kuitenkin parantui täysin. Uudesdsa raskaudessa on kuitenkin riski, että vajaatoiminta tulee taas, voi tulla jopa äärimmäisen vakavana.

Nyt ollaan pähkäilty vauvahaaveiden ja kaiken kanssa. Kuukautiset eivät ole vielä raskauden jälkeen alkaneet, minulla kestää aina kauan ennen kuin ne taas alkavat, koska imetän pitkään. Nuorin on nyt siis kohta 18kk. Ehkäisynä on ollut kondomit mutta vahingon mahdollisuuksia on kyllä ollut, olen ollut huolimaton, koska olen ajatellut, että ei ne menkatkaan vielä kuitenkaan ala, kun aina ennenkin on kestänyt kauan... Joo, tiedän, vastuutonta ja typerää.

Nyt on vaan sellainen olo... alavatsassa jomottelua, olo vain kertakaikkisen erilainen. Voihan olla vaan kyse hormonitoiminnan palautumisesta, kenties menkat alkavat tai jotain. Minulla on aika varattuna kuparikierukan laittoon, koska hormonaaliset on minulta kielletty.

Tulipa sekava sepustus, täytyi vaan purkautua jonnekin.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia teillä taitaa olla jo enemmän kuin pari.

Vierailija
2/6 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis ymmärtäähän se, että ajatukset lyö sylttyä.

Mitä se lääkäri silloin synnytyksen jälkeen tarkalleen sanoi? Suositteliko ettet enää tulisi raskaaksi ollenkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tämän viestiketjun ap ja etsin vanhan viestini, koska haaveilen vielä raskaudesta...

Viimeksi en siis ollut raskaana, tuntemukseni olivat ilmeisesti vain hormonitoiminnan palautumista normaaliksi. Hankin kuparikierukan ja se on käytössäni edelleen.

Vointini on hyvä, sydämen toiminta palautui viimeisimmän synnytyksen jälkeen normaaliksi ja myös rasituskokeessa sydän toimi hyvin. Kardiologi näyttää varovaista vihreää valoa raskaudelle, joskin vajaatoiminnan uusiutumisen riski on olemassa ja se voi uusiutua edellistä vakavampana. Viimeksihän se oli lievää.

Huhuilen onko palstalla muita perinataalista kardiomyopatiasta kärsineitä. En ole onnistunut löytämään ketään. Onneksi netin kautta pystyn seuraamaan amerikkalaisia aiheeseen liittyviä keskustelupalstoja.

Ja mikä oli se juttu nuoresta äidistä, joka sai keinosydämen? Yritin googletella mutta en löytänyt mitään.

ap

Vierailija
4/6 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun äidillä oli kaksi kertaa raskausmyrkytys ja niistä seurasi jotain häikkää sydämeen. Jo synnytyksessä sydän veteli omiaan ja lääkärit oli tosi huolissaan ja nykyään on korkea verenpaine, jota ei saada hallintaan, koska on verenpainelääkkeet ei sovi.

huono juttu

Vierailija
5/6 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua ohjattu käyttämään tehokasta ehkäisyä tai hakemaan sterilisaatiota? Muistat varmaan vuosia sitten olleen tapauksen, jossa nuori äiti joutui keinosydämen varaan juuri tuollaisen tapauksen vuoksi. Sydänlihaksen rappeuma voi tosiaan joskus tulla raskauden aikana ja se on vakava juttu.

Vierailija
6/6 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun äidillä oli kaksi kertaa raskausmyrkytys ja niistä seurasi jotain häikkää sydämeen. Jo synnytyksessä sydän veteli omiaan ja lääkärit oli tosi huolissaan ja nykyään on korkea verenpaine, jota ei saada hallintaan, koska on verenpainelääkkeet ei sovi.

huono juttu