Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuvaringin käyttäjät!!

Vierailija
10.07.2012 |

Olen käyttänyt Nuvaringia n. 1,5 vuotta. Vuoto alkaa yleensä pari-kolme päivää renkaan pois ottamisesta, jolloin yleensä vatsaa nipristää ja selkää jomottaa.

Viimeksi otin renkaan pois sunnuntaina ja eilen alkoi tuhrumainen vuoto, jota ei kunnon vuodoksi voi edes kutsua. Vatsaa ja alaselkää tosin nipristi ja selkää kolotti. Tänään vuoto oli sitten normaalia, mutta kivut täysin kateissa. Voiko kuukautiskivut kadota renkaan käytössä tuosta noin vain, vai onko kaikki ihan kunnossa? :/ Itselläni on ollut viimeiset 1,5 kuukautta kovaa stressiä, joten mahtaisiko se vaikuttaa hormoneihin ja tyhjennysvuodon alkamiseen? Ei pitäisi kyllä valittaa, että kivut ovat kateissa, mutta mietinpä vain...

Miten teillä muilla Nuvaringin käyttäjillä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Nuvaringiä reilut puolitoista vuotta, kunnes eräänä kauniina tiistaiaamuna olo oli jotenkin outo.

Tuntui, ettei järki kulkenut täysillä ja olin jotenkin tosi hidas.

Kesken työpäivän sitten alkoi oikeassa silmässä vilkahdella kirkas puolikuun mallinen teräväreunainen valokuvio. Joku osasi kertoa töissä, että tuo on nyt migreeniä, aiemmin ei ollut koskaan moista mulla ollut. Seuraavan puolen tunnin sisään katosi vasemmasta silmästä näkökenttä kokonaan ja oikeasta n 75 %. Vasen käsi puutui, puhekyky katosi ja päässä ei liikkunut kerta kaikkiaan mitään. Paitsi se, että ajattelin saaneeni aivohalvauksen, kuolisin ja tämä oli nyt tässä. Ambulanssilla sairaalaan ja diagnoosina oli raju aurallinen migreenikohtaus.

Lääkäri osasi epäillä ehkäisyä ja kertoi, että Nuvaringin kanssa on ollut isoja ongelmia. Sehän oli tuossa talvella kokonaan loppu, kun valmistuksessa tms mihin apteekit tai lääkärit eivät koskaan saaneet vastausta oli hetkellisesti tauko. Kävin vielä gynellä erikseen ja hän sanoi, että Nuvaringistä on seurannut kaiken näköisiä oireita ja ihan kaikki on mahdollista. Eli varmasti myös tuo sunkin ap kuvailema :)

VAihdoin hormonikierukkaan.

Kiitos tiedosta, eli vissiin "normaalia" kivuttomuus :D Viime kuukautisetkin olivat tosi niukat stressin vuoksi.

Vierailija
2/7 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin se on tullut tilalle, että renkaan poisottamisen jälkeen menkat voi alkaa milloin vaan 2-14 vuorokauden sisällä. Kiva siinä sitten viikon pari olla valmiudessa, että milloinka alkavat. Ja uutta on myös se, että joka toiset menkat ovat runsaat ja jokatoiset niukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun aikaisemmin on alkanut kaksi päivää ennen Nuvaringin poisottamista tyhjennysvuoto, mutta nyt ei olekaan alkanut. Tänään otan renkaan illalla pois, eikä vuoto ole vielä alkanut. Pieni paniikki!!! Voiko ne vuotoajankohdat heittää näin paljon, kun nyt on mennyt jo monta kuukautta, että vuoto on alkanut aina kaksi päivää ennen renkaan poisottamista? En ole ottanut rengasta pois hetkeksikään emättimestä nyt kolmen viikon aikana.

Vierailija
4/7 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vaihtelee, vuoto alkaa aina 2-3 päivää renkaan poisoton jälkeen mutta on joskus (kuten just viimeksi) tosi niukkaa, kivuista en tiedä kun vedin buranaa varmuudeksi koko ajan, viimeksi kun oli ärsyttävät jomotukset.

Kierrot on erilaisia, myös nuvaring-kierrot.

Vierailija
5/7 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiskivut hävisivät lähes kokonaan ja vuodon määrä hallinnassa. Ilman nuvaringiä multa meni aina pari päivää kuukaudesta ihan pilalle menkkojen takia.

Vierailija
6/7 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin Nuvaringiä reilut puolitoista vuotta, kunnes eräänä kauniina tiistaiaamuna olo oli jotenkin outo.

Tuntui, ettei järki kulkenut täysillä ja olin jotenkin tosi hidas.

Kesken työpäivän sitten alkoi oikeassa silmässä vilkahdella kirkas puolikuun mallinen teräväreunainen valokuvio. Joku osasi kertoa töissä, että tuo on nyt migreeniä, aiemmin ei ollut koskaan moista mulla ollut. Seuraavan puolen tunnin sisään katosi vasemmasta silmästä näkökenttä kokonaan ja oikeasta n 75 %. Vasen käsi puutui, puhekyky katosi ja päässä ei liikkunut kerta kaikkiaan mitään. Paitsi se, että ajattelin saaneeni aivohalvauksen, kuolisin ja tämä oli nyt tässä. Ambulanssilla sairaalaan ja diagnoosina oli raju aurallinen migreenikohtaus.

Lääkäri osasi epäillä ehkäisyä ja kertoi, että Nuvaringin kanssa on ollut isoja ongelmia. Sehän oli tuossa talvella kokonaan loppu, kun valmistuksessa tms mihin apteekit tai lääkärit eivät koskaan saaneet vastausta oli hetkellisesti tauko. Kävin vielä gynellä erikseen ja hän sanoi, että Nuvaringistä on seurannut kaiken näköisiä oireita ja ihan kaikki on mahdollista. Eli varmasti myös tuo sunkin ap kuvailema :)

VAihdoin hormonikierukkaan.

Vierailija
7/7 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahimmat vatsakivut kyllä katosivat renkaan myötä.

Mä kyllä myös siirtelen omatoimisesti noita menkkoja mieleni mukaan ja voi olla, että kroppa ei aina pysy perässä... Välivuotoja tulee joskus. Joskus vuoto on todella runsasta, onneksi harvoin, ja joskus niukempaa.