paljonko laitatte lapsienne joululahjoihin rahaa kiinni?
Kommentit (17)
100 eurolla vaatteita (ois ostettu joka tapauksessa,nyt vaan pannaan pakettiin)
100e Stigaan, laskettelulaseihin ja kypärään (sama juttu, olisivat olleet ostoslistalla anyway)
100e kirjoihin, peleihin, leluihin (näistä osan lapsi on itse toivonut Joulupukilta, osan olen ostanut jo heinäkuussa jemmaan)
Saavat kuitenkin sukulaisilta niin paljon paketteja.
Mutta meillä on siten, että en anna " pehmeitä" paketteja, että kaikki vaatteet tulee suoraan käyttöön. Ja stiga/pulkka/sukset meiltä löytyy jo...
lapset saivat lahjoja aivan hirveetä. Neljä lasta ja kaikkien kummien ja muiden lahjojen jälkeen summa oli jotain 800 euroa ,minusta ihan kauhistuttavaa
Kuopus on vielä niin pieni että pääsee halvalla, pari vauvalelua saa riittää.
vaatteita en osta lahjaksi. tosin viimejouluna ostimme 15v pojalle uuden tietokoneen joululahjaksi joten budjetti kyllä ylittyi reippaasti. lapsia on 3kpl joten sitä rahaa kyllä menee:(
korkeintaan. Yksi isompi lahja ja pari pienempää.
Haluan opettaa poikani arvostamaan myös pehmeitä vaatepaketteja. Aina kun ei voi olla vain kovia paketta (=leluja, kirjoja yms.) esim. teiniä-iässä. Niin on hyvä, että arvostus vaatelahjoja kohtaa on jo olemassa...
Meillä ei vaatteista ole niin kova pula, etteikö ne uudet voisi odottaa 1-2kk paketissa. Mennään se väli vanhoilla rytkyillä.
Lapselle suurin ilo on se saamisen ilo ja pakettien aukaiseminen. Siksi jemmaan myös näitä vaatteita pakettiin. Että olisi jouluna monta pakettia.
Mikä sen mukavampaa kuin sitten joulun aikana laittaa uudet JOULUPUKIN tuomat vaatteet päälle. Niissä on ihan eri tuntu ja hehku, kuin äidin tavallisesti ostamissa vaatteissa.
Meidän nyt 4v. lapsella ainakin on niin hyvä muisti, että koko viime kevään muisti aina mainita, että laitan sen Joulupukin tuoman puseron päälle tai mainosti jollekin puolitutulle, mutta hei, mäpä olen saanut tämän puseron joulupukilta yms.
Mutta jokainen taplaa tyylillään, me ostetaan itse mahdl. vähän leluja, koska sukulaisilta tulee niitä ihan liikaakin. Siksi laitamme tarpeellista pakettiin, koska sukulaisten lahjat tulevat osa Uutena Vuotena ja osa vasta loppiaisena, niin on sitten jouluna edes jotain pakettaja!
Iloista ja rauhallista joulunodotusta kaikille !!
Saa lahjoja muilta sen, että on jotakin muistoksi.
Mutta nyt jo pelottaa kuinka paljon rahaa menee ensi vuonna jne.
ja 1v iltatähti;) rahaa menee PALJON. koko 5 henkisen perheen lahjoihin ei 1000 euroa riitä huonostikaan.
3-vuotiaalle tytölle on piirrustus- ja askartelujuttuja (kyniä, värityskirjoja yms.), prinsessapelikortit, taskulamppu (on toivonut sitä hartaasti siitä lähtien kun oli sähkökatko ja sai käyttää taskulamppua!) sekä kirja ja yksi dvd-elokuva.
1-vuotias poika saa kirjan sekä jotain palapelejä.
Paketteja on silti liikaa kun sukulaisiltakin tulee muutama lisää, ihan hulinaksi menee avaaminen.
En mitää isoa ja kallista osta kun lapset eivät tuossa iässä niiden päälle ymmärrä.
Jokainen on pyytänyt yhtä lahjaa, kallein niistä oli toiseksi nuorimman pyytämä poni, 49 euroa. Kun kysyin mitä muuta he toivoisivat he eivät osanneet sanoa mitään. Yksi lapsista kuvitteli, että jos hän pyytää jotain muuta, hän ei saa ensiksi toivomaansa (palapeli 17 euroa), joten hän kieltäytyi ehdottomasti mainitsemasta mitään kakkostoivetta.
He ovat joka joulu saaneet kymmenisen lahjaa jokainen, itse olen ostanut neljä, loput tulevat sukulaisilta ja ystäviltä. Viime vuosina lahjoihin meni noin 500 euroa.
Asutaan ulkomailla ja tullaan jouluksi Suomeen. Matkatavaroita on liiaksi muutenkin edestakaisin kannettavaksi, ja sukulaiset ostavat aivan riittävästi lahjoja lapselle.
Kirjoja, pelejä, muutama vaate, junarata ja pari autoa, siinä se ei mitään erityistä mutta kaikki huolella mietitty. Itse teen lapsille lorupussin.
7 kk poika ei vielä tarvitse mitään, mutta muodon vuoksi hänellekin jotain. Kummeilta ja isovanhemmilta saavat myös lahjoja.
Lapsia joille ostetaan on 4, rahaa on mennyt varmaan jotain 400 euroa tällä hetkellä. Osa lahjoista on kyllä käyttötavaraa eli vaatetta ja mm. pussilakanoita yms. äidistäkin kivaa tavaraa. Omia lapsia noista yksi, muut sisarusten lapsia + kummipoika. Kaikille samantasoisesti. Ei oma saa kamalasti enempää, koska saa muiltakin ja synttäritkin juuri ennen joulua.
Tänään ostin tytölle legotraktorin ja nuken hoitopöytäsetin yht40¿, ehkä jotain pientä voin vielä ostaa.
Tiedän että saa mummuilta Baby Bornin ja muumitalon lahjaksi, että se riittää kyllä 2,5vee tytölle.