Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäisten lasten kanssa saa mielestänne pysäköidä vielä perheparkkipaikoille?

Vierailija
10.07.2012 |

siis kauppojen ja markettien lapsiperheille tarkoitetuille paikoille. Milloin lapsi on niin vanha, että mielestäsi ei enää saisi pysäköidä perhepaikoille?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lähellä ovia jotta pienten lasten ei tarvitse sukkuloida peruuttavien autojen lomassa.

Milloin sitten ajattelit opettaa lapselle parkkipaikkakäyttäytymistä. Kyllä minä olen saanut jo 3-vuotiaan ymmärtämään, ettei parkkiksella voi juosta miten sattuu ja että autoilijat eivät häntä näe. Siihen asti kulki joko kaukalossa kannettuna, kädestä kiinni pitäen tai ostoskärryssä istuen.

Vierailija
2/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisaalta me ei edes koskaan käydä muilla suurilla ja vilkkailla parkkipaikoilla kuin cm:n tai prisman.

Ovat lähellä ovia jotta pienten lasten ei tarvitse sukkuloida peruuttavien autojen lomassa.

Milloin sitten ajattelit opettaa lapselle parkkipaikkakäyttäytymistä. Kyllä minä olen saanut jo 3-vuotiaan ymmärtämään, ettei parkkiksella voi juosta miten sattuu ja että autoilijat eivät häntä näe. Siihen asti kulki joko kaukalossa kannettuna, kädestä kiinni pitäen tai ostoskärryssä istuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pysäköin AINA perhepaikalle. Lapseni ovat 19 ja 21 eivätkä enää kulje mukanani. Kerran joku äijä tuli urputtamaan mutta sanoin sille et pidä pääs kiinni.

Toivottavasti saat jatkossakin pysäköidä aina juuri siihen EI sinulle tarkoitettuun pysäköintiruutuun, ihan vaan jos se tuottaa sinulle mielihyvää.

Ole varmasti jollakin osa-alueella elämässäsi ihan hyvä ihminen.

Vierailija
4/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis parkkipaikasta?! Täytyy olla elämän eväät tällaiselta vähissä.

Parhaimmat ihmettelevät, miksi lapsiperheet tarvitsisivat omia paikkoja ja moittivat niihin pysäköiviä lapsiperheitä, mutta itse kuitenkin niihin mielellään autonsa laittavat. Ontuvaa logiikkaa.

Minulle ei ikinä ole tullut tarvetta pysäköidä lapsiperheille tarkoitetulle paikalle, jos olen ilman lapsia matkassa. Eipä taida olla kenelläkään muullakaan muuta syytä kuin puhdas kiusanteko ja kateellisuus.

Vierailija
5/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka niitä tarvii. Jollain voi olla iso perse eikä saa turvavöitä kiinnittettyä vauvalle ilman kauhean isoa tilaa, toki sallin niillekkin mutta suurin ryhmä on vähän isommat lapset eli 3-6 vuotiaat jotka avaa vauhdilla oven niin että se kolahtaa viereiseen autoon jos ei ole perhepaikka. Eli ehkä eniten nuo paikat tarkoitettu 3-6 v vanhemmille. Näin mä olen sen ajatellut. Eihän istuimeen kiinnitys tilaa paljoa vaadi ellei sitä takalistoa löydy normaalia enemmän.

Meillä ei vauvan kaukaloa tarvinnut isofixin ansiosta edes kiinnittää turvavyöllä. Silti vauva-aikana perheparkki oli tarpeellisempi kuin nyt lapsien kasvettua. Kaukalo nimittäin ei ihan pienestä oven raosta mahdu autoon sisään.

Vierailija
6/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on niin iso auto ettei autosta pääse ulos molemmilta puolilta jos pysäköi tavalliseen paikkaan. Ja onhan minulle perhe, joten mun mielestä voi pysäköidä vaikka lapset on jo molemmat yli kymmenen.

Kyllä kaikki parkkipaikat on mitoitettu niin, että jättimaasturitkin voi sinne parkata ja pääsee autosta ulos. Jos siis osaa ajaa. Ei sitä ovea tarvitse paiskata kiinni viereiseen autoon, kun tulee ulos tai menee sisään.

Isolla pakettiautolla. Toiselta puolelta pääsee kyllä aina ulos, mutta toiselta ei. Ja jos joku ajaa viereen niin että jättää autonsa vaikka ruudun viivojen päälle, niin voi olla ettei pääse kummaltakaan puolelta sisälle tavallisissa oikein kapeissa ruuduissa. Omalla ajotaidolla ei ole merkitystä, jos ruutu vaan on liian kapea.

Aina joutuu valitsemaan kaupassa käyntinsä ja reittinsä niin, että pääsee pysäköimään lapsiperhepaikoille. Mahtaa harmittaa, kun moneen paikkaan ei voi mennä ollenkaan, kun siellä ei ole lapsiperheille varattuja pysäköintiruutuja. Koska eikö se ollut niin, että sun pakettiautolle lapsiperhepaikka oli pakko ja välttämättömyys, muualle ei kerta kaikkiaan ole mahdollista pysäköidä...

Vierailija
7/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköisellä isollakin lapsella/teinillä saatta olla vaikea adhd tai aspergren tms, joiden vuoksi kaupoissa liikkuminen voi olla haastteellista. Esim työkaverini kertoi että heidän 13v poikansa saattaa ryntäillä parkkipaikoilla pelottavasti tai läimäyttää oven auki voimalla. Toki voi sanoa että ei pitäisi liikkua sitten parkkipaikoilla, mutta onko oikein ohjata eristäytymään?

Vierailija
8/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä ole annettu muita säädöksiä kuin, että perheille tarkoitettu. Joten kaiki perheelliset voivat sitä käyttää mielestäni. Ainakin itse käytän.

Vierailija
9/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä ole annettu muita säädöksiä kuin, että perheille tarkoitettu. Joten kaiki perheelliset voivat sitä käyttää mielestäni. Ainakin itse käytän.

koska et osaa ajatella omilla aivoillasi ilman säädöksiä, et jaksa hinata läskipersettäsi yhtään kauempaa sinne kauppaan, tai et osaa ajaa autoasi ahtaampaan ruutuun.

Vierailija
10/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska et osaa ajatella omilla aivoillasi ilman säädöksiä, et jaksa hinata läskipersettäsi yhtään kauempaa sinne kauppaan, tai et osaa ajaa autoasi ahtaampaan ruutuun.

Se on luvallista ja laillista koska mulla ON perhe. Voit säkin laihduttaa, että sovit normaaliruutuihin autosi kanssa.

Vierailija
11/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on luvallista ja laillista koska mulla ON perhe. Voit säkin laihduttaa, että sovit normaaliruutuihin autosi kanssa.

ja kouluikäiset muksuni jaksavat kyllä kävellä kauppaan hieman kauempaakin, jos on tarvis, eivätkä paisko autonovia naapuria päin.

Mutta parkkeeraa sinä koslasi vaikka perse edellä suoraan kassalle, kun sinulla ON perhe, niih!

Vierailija
12/75 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin parkkeeraan aina perheparkkiin vaikka olenin parikymppinen sinkku. Kuka sen määrittää ettei voisi olla 1 hengen perheitä?

Vierailija
13/75 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille, joiden lapset ovat niin pieniä, että heitä joutuu auttamaan autoon/sieltä pois/turvavöiden kanssa TAI joiden lapset eivät vielä osaa varoa avatessaan auton ovia TAI lapset eivät vielä osaa varoa parkkipaikalla ja siksi turvallisuuden vuoksi olisi hyvä päästä lähelle ulko-ovia ettei koko parkkipaikan läpi haahuta.

Eli sanoisiko vaikka että yksikin alle 7-v lapsi niin minusta perhe täysin oikeutettu perhepaikkaan. Ja ainakin 10-v asti ottaisin asian ilman närää. Asiaan ei vaikuta oli sitten kuskina äiti, isoveli, kummi tai mummo, mutta MUKANA OLEVAT lapset ratkaisevat asian.

Onneksi itsellä ei ole autoa, joten ruudun saaminen ei oma ongelma. Olen silti joskus ihmetellyt ihan pokerina perheruutuun pörrähtäviä yläkoululaisten vanhempia/lapsettomia seurueita.

Vierailija
14/75 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta istuimeen,vaikka pylly ei ihan kaposimpaa mallia ole.

Ongelma parkkipaikalla on isommat lapset, jotka avaavat ovet ennekuin ehdit kieltää. Eli mun mielestä n- 0-10v lapsien kanssa voi ajaa perheparkkiin.

Todella harvoin kyllä edes muistan kyseisiä paikkoja..

Vierailija
15/75 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yhdenkään tämän kylän kaupan pihassa ei ole perheparkkeja, vaan ihan tavallisia parkkipaikkoja. Lapsetkin ovat vielä turvaistuinikäisiä, 3v ja 4v ja kohta syntyy vielä vauva.

En ole ennen av:ta edes tajunnut, että joku noita tosissaan käyttää ja kaihoaa.

Vierailija
16/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. "lapsiparkeilla" ei ole minkäänlaista lainvoimaa, se kannattaa jokaisen lukijan muistaa!

On suosituksia, mielipiteitä ym. mutta ko. pysäköintiruutuun saa / voi pysäköidä kuka ikinä haluaa.

Mielestäni enemmän ko. hyvin sijoiteltuja, isompia ruutuja tarvitsevat useimmiten vanhukset, joilla ei ole vielä tiukin perusteluin myönnettyä INVA- pysäköintilupaa.

Vierailija
17/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ikärajaa, vaan ihan kaikille.

Vierailija
18/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka perhe oliskin kotona" -jankkaajat provoja? :D Itselläni ei ole lapsia mutta mies on, niin sittenhän mulla on perhe vai mitä?

En noihin ruutuihin koskaan pysäköi (tietenkään) ekä ymmärrä yhtään niitä, jotka niin tekevät ilman kunnon syytä. Mielestäni siis tarkoitettu lapsiperheille juurikin yllä luetelluilla reunaehdoilla (turvaistuimet jne) ja sen lisäksi esimerkiksi rollaattorivanhusta (jos ei ole invamerkkiä) tai vaikka jalkansa katkaissutta kuskaaville. Eli niille, jotka syystä tai toisesta oikeasti tarvitsevat vähän enemmän tilaa pysäköintiin.

Ja se, ettei noiden paikkojen väärinkäytöstä lailla rankaista ei kyllä ole mikään syy sikailuun. Hieman ei voi olla ihmettelemättä tätä asennetta, joka tässä(kin) ketjussa näkyy, ettei muita ihmisiä tarvitse huomioida ja maailmassa on vain minä-minä-minä ja tietty mun-mun-mun-lapset. Toivottavasti ei kuitenkaan kuvasta ihmisten ajatusmaailmaa yleisemminkin tänä päivänä, vaan on ainoastaan tämän palstan käyttäjien ja/tai provoilijoiden vääristynyt käsitys elämästä.

Vierailija
19/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka kerta kun joku muu parkkeeraa perhepaikalle, huomautan asiasta. Se kun ärsyttää vielä enemmän kuin että joku parkkeeraisi invapaikalle - kun se on pois multa.

Perheparkkipaikan koko ideahan on se, että se on normaali leveämpi niin on helppo laittaa lapsi istuimeen kun ei tarvi pelätä, että oman auton ovi osuu viereisen auton oveen.

Invapaikalle pysäköinti on laitonta, toisin kuin perhepaikalle pysäköinti.

Vierailija
20/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ne perheparkit on tarkoitettu niille, joilla on niin pienet lapset, että heitä täytyy auttaa turvavöiden kiinnittämisessä. Mutta toisaalta jos lapset eivät osaa ilman apua nousta autosta hakkaamatta samalla viereisen auton kylkeä lommoille, niin parempi pysäköidä sinne perheparkkiin isompienkin kanssa. Ilman lapsia sinne ei ole mitään syytä ängetä, koska niitä muitakin paikkoja on ihan riittävästi.