Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäisten lasten kanssa saa mielestänne pysäköidä vielä perheparkkipaikoille?

Vierailija
10.07.2012 |

siis kauppojen ja markettien lapsiperheille tarkoitetuille paikoille. Milloin lapsi on niin vanha, että mielestäsi ei enää saisi pysäköidä perhepaikoille?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 vuotias lapsi. Asumme Tampereella ja kerran olen onnistunut menemään kauppaan niin että perheparkkiruutu oli vapaana. Eihän niihin pariin paikkaan päässyt ikinä parkkiin silloin kun se olisi tarpeen ollut.

Vierailija
22/75 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka perhe oliskin kotona" -jankkaajat provoja? :D Itselläni ei ole lapsia mutta mies on, niin sittenhän mulla on perhe vai mitä?

Kaikki ovat perheellisiä. Myös yksinasuva muodostaa yhden hengen perheen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on joku alle 10v...

Vierailija
24/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luullaan ehkä nuoremmaksi...

Vierailija
25/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheparkkipaikan koko ideahan on se, että se on normaali leveämpi niin on helppo laittaa lapsi istuimeen kun ei tarvi pelätä, että oman auton ovi osuu viereisen auton oveen.

Vierailija
26/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän isompaa parkkia tarvitse mikään 8-vuotias vain sen takia, että on lapsi...

Vierailija
27/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun lapset istuu turvaistuimissa. Paikat on vähän leveämpiä ja yleensä lähempänä kaupan ovea, ettei tarvi perimmäisestä nurkasta taaperoa taluttaa vilkkaan parkkipaikan läpi.

10-vuotias osaa kävellä täysin samalla tavalla kuin aikuinen eikä siksi tarvi "erikoiskohtelua".

Vierailija
28/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niiden, jotka eivät saa turvavyötään kiinni itse. Eli reilusti alle kouluikäisten.

Vierailija
29/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsistani vanhimmat ovat jo täysi-ikäisiä ja jaksavat huomauttaa, että "sinullahan on nyt lapsia" kun mennään perheparkkiin.

On se minunkin mielestäni vähän liioittelua, jos siihen paikkaan pysäköi lapsi itse.

Vierailija
30/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on niin iso auto ettei autosta pääse ulos molemmilta puolilta jos pysäköi tavalliseen paikkaan. Ja onhan minulle perhe, joten mun mielestä voi pysäköidä vaikka lapset on jo molemmat yli kymmenen.

Vierailija
31/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysäköin aina koska on niin iso auto ettei autosta pääse ulos molemmilta puolilta jos pysäköi tavalliseen paikkaan. Ja onhan minulle perhe, joten mun mielestä voi pysäköidä vaikka lapset on jo molemmat yli kymmenen.

Vierailija
32/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on niin iso auto ettei autosta pääse ulos molemmilta puolilta jos pysäköi tavalliseen paikkaan. Ja onhan minulle perhe, joten mun mielestä voi pysäköidä vaikka lapset on jo molemmat yli kymmenen.

Kyllä kaikki parkkipaikat on mitoitettu niin, että jättimaasturitkin voi sinne parkata ja pääsee autosta ulos. Jos siis osaa ajaa. Ei sitä ovea tarvitse paiskata kiinni viereiseen autoon, kun tulee ulos tai menee sisään.

Vierailija
33/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka kerta kun joku muu parkkeeraa perhepaikalle, huomautan asiasta. Se kun ärsyttää vielä enemmän kuin että joku parkkeeraisi invapaikalle - kun se on pois multa.

Perheparkkipaikan koko ideahan on se, että se on normaali leveämpi niin on helppo laittaa lapsi istuimeen kun ei tarvi pelätä, että oman auton ovi osuu viereisen auton oveen.

Vierailija
34/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan tarkoitettu niille perheille joidenka lapset on turvaistuimissa ja vanhempien tarvitsee laittaa lasten vyöt kiinni. Eli siinä on tilaa enemmän. Joskus tavan parkkiruudussa on todella hankala mahtua sinne oven väliin niitä lapsia köyttämään.

Jos jouku mamma parkeeraa lapsiparkkiin ison muksun kanssa, ajattelen lapsen olevan jotenkin vajaa, eikä hänen kanssaan pysty muutamaa metriä pidempää matkaa parkkipaikalla kävelemään ilman että lapsi/teini on auton alla.

Vierailija
35/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki parkkipaikat on mitoitettu niin, että jättimaasturitkin voi sinne parkata ja pääsee autosta ulos. Jos siis osaa ajaa. Ei sitä ovea tarvitse paiskata kiinni viereiseen autoon, kun tulee ulos tai menee sisään.

Isolla pakettiautolla. Toiselta puolelta pääsee kyllä aina ulos, mutta toiselta ei. Ja jos joku ajaa viereen niin että jättää autonsa vaikka ruudun viivojen päälle, niin voi olla ettei pääse kummaltakaan puolelta sisälle tavallisissa oikein kapeissa ruuduissa. Omalla ajotaidolla ei ole merkitystä, jos ruutu vaan on liian kapea.

Vierailija
36/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen sun aloituksesi. Minusta perhe on perhe niin kauan kuin perheessä on lapsia.

Vierailija
37/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni ainakin myös ja ennen kaikkea se, että perhepaikka on ainakin täällä ulkomailla missä asun, aina kärryjen palautuspaikan vieressä. Eli, kun olen saanut ostokset, lapset alle 3v ja vielä mahdolliset rattaat autoon, mun ei tarvitse jättää näitä (siis lähinnä niitä lapsia) yksin autoon siksi aikaa, kun lähden palauttamaan pantillisia kärryjä jonnekin valtavan parkkipaikan toiselle laidalle, vaan san ne helposti palautettua muutaman metrin päähän pitäen lapset autossa samalla koko ajan näköetäisyydellä. Tää on musta se kaikkein olennaisin.

Vierailija
38/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni ainakin myös ja ennen kaikkea se, että perhepaikka on ainakin täällä ulkomailla missä asun, aina kärryjen palautuspaikan vieressä. Eli, kun olen saanut ostokset, lapset alle 3v ja vielä mahdolliset rattaat autoon, mun ei tarvitse jättää näitä (siis lähinnä niitä lapsia) yksin autoon siksi aikaa, kun lähden palauttamaan pantillisia kärryjä jonnekin valtavan parkkipaikan toiselle laidalle, vaan san ne helposti palautettua muutaman metrin päähän pitäen lapset autossa samalla koko ajan näköetäisyydellä. Tää on musta se kaikkein olennaisin.

toisin sanoen siihen saakka on ok parkkeerata, kun on epäilystä, pärjääkö lapsi hetkisen autossa itsekseen/pääseekö tarvittaessa hätätilanteessa ulos/onko omatoiminen jne.

-19

Vierailija
39/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka niitä tarvii. Jollain voi olla iso perse eikä saa turvavöitä kiinnittettyä vauvalle ilman kauhean isoa tilaa, toki sallin niillekkin mutta suurin ryhmä on vähän isommat lapset eli 3-6 vuotiaat jotka avaa vauhdilla oven niin että se kolahtaa viereiseen autoon jos ei ole perhepaikka. Eli ehkä eniten nuo paikat tarkoitettu 3-6 v vanhemmille. Näin mä olen sen ajatellut. Eihän istuimeen kiinnitys tilaa paljoa vaadi ellei sitä takalistoa löydy normaalia enemmän.

Vierailija
40/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turvaistuimissa istuvia lapsia, eli kun joudut itse avittamaan autoon, istuimeen ja turvavyön kanssa.