Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkäikäisten lasten kanssa saa mielestänne pysäköidä vielä perheparkkipaikoille?

Vierailija
10.07.2012 |

siis kauppojen ja markettien lapsiperheille tarkoitetuille paikoille. Milloin lapsi on niin vanha, että mielestäsi ei enää saisi pysäköidä perhepaikoille?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä se on ihan hyvä raja kun lapset osaa itse laittaa turvavyönsä yms. niin ei tarvitse aikuisen heilua siinä oven välissä.

Ja aivan naurettavia nämä kommentit että perhe on perhe vaikka lapset olisi aikuisia.

Onhan myös lapseton pariskuntakin perhe että teidän logiikalla siihen kai sitten saa parkkeerata lähes kuka vaan.

2 v laittaa itse vyöt, eikö saatais pysäköidä perhepaikoille????

kyllä on ihmisillä outoja ajatuksia...

Vierailija
62/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin vetäisen Q7:n aina lapsipaikalle jos on vapaata ja vaikka kakarat olis himassa tai ukolla. ei siitä kummiskaan sakkoja saa ja ovat lähellä ovia etc.

olet siis edennyt hankintaunistasi jo ajamiseen ja perhepaikalle saakka :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

36v peräkammarinpoika. Siihen lapsiparkkiin jäädään aina; ei toi tollo jaksa parkkipaikan perälle kantaa kaljakoppaansa.

Vierailija
64/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheparkkipaikan koko ideahan on se, että se on normaali leveämpi niin on helppo laittaa lapsi istuimeen kun ei tarvi pelätä, että oman auton ovi osuu viereisen auton oveen.

Vierailija
65/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni ainakin myös ja ennen kaikkea se, että perhepaikka on ainakin täällä ulkomailla missä asun, aina kärryjen palautuspaikan vieressä. Eli, kun olen saanut ostokset, lapset alle 3v ja vielä mahdolliset rattaat autoon, mun ei tarvitse jättää näitä (siis lähinnä niitä lapsia) yksin autoon siksi aikaa, kun lähden palauttamaan pantillisia kärryjä jonnekin valtavan parkkipaikan toiselle laidalle, vaan san ne helposti palautettua muutaman metrin päähän pitäen lapset autossa samalla koko ajan näköetäisyydellä. Tää on musta se kaikkein olennaisin.

Täällä suomessa ne pirun parkit on siinä oven vieressä, ja kärrynpalautukset joko kaupassa sisällä ja ripoteltuna pitkin pihaa.... :(

Eli lapset on joko jätettävä autoon ja käännettävä selkänsä niille tai otettava kärrynpalautukseen mukaan. Eli eipä ole mitään virkaa koko parkilla. Lapsiperheillä kun kaikkein todennäköisemin on niitä ostoksia niin paljon, että olis kätsyä kärryllä viedä autoon asti.

Mä en ole ikinä käyttänyt lapsen kanssa perheparkkia, vaan aina parkannut johonkin lähelle kärrynpalautusta. No, mulla onkin vain 1 lapsi, helppohan sen kanssa on kävellä pitkin parkkipaikkaa ja opetella vieresistä autoista värejä, auton merkkejä ja rekisterikilvistä kirjaimia ja numeroita :)

Vierailija
66/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Mä käyn kaupassa ja osta sieltä useamman muovikassillisen tavaraa, ja ihan joka kerta on kyllä mahtunut kärrytkin sinne autojen väliin, että saan ne kassit takapenkille. Miten te ette muka pysty normaalikokoisissa parkeissa lapsianne köyttämään?

Ja kyllä, parkkeeraan joskus "lapsiperhepaikkaan" jos se on vapaana, vaikka mulla ei lapsia edes ole. Käynhän mä vauva.fi:ssäkin vaikkei mulla ole lapsia, joten so what.

Vierailija
67/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jonain päivänä autosi kyljessä on iso naarmu.

Ihan vaan kostoksi, ei siitäkään kiinni jää.

Vierailija
68/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jonain päivänä autosi kyljessä on iso naarmu.

Ihan vaan kostoksi, ei siitäkään kiinni jää.

Vierailija
69/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselleni ainakin myös ja ennen kaikkea se, että perhepaikka on ainakin täällä ulkomailla missä asun, aina kärryjen palautuspaikan vieressä. Eli, kun olen saanut ostokset, lapset alle 3v ja vielä mahdolliset rattaat autoon, mun ei tarvitse jättää näitä (siis lähinnä niitä lapsia) yksin autoon siksi aikaa, kun lähden palauttamaan pantillisia kärryjä jonnekin valtavan parkkipaikan toiselle laidalle, vaan san ne helposti palautettua muutaman metrin päähän pitäen lapset autossa samalla koko ajan näköetäisyydellä. Tää on musta se kaikkein olennaisin.

Täällä suomessa ne pirun parkit on siinä oven vieressä, ja kärrynpalautukset joko kaupassa sisällä ja ripoteltuna pitkin pihaa.... :(

Eli lapset on joko jätettävä autoon ja käännettävä selkänsä niille tai otettava kärrynpalautukseen mukaan. Eli eipä ole mitään virkaa koko parkilla. Lapsiperheillä kun kaikkein todennäköisemin on niitä ostoksia niin paljon, että olis kätsyä kärryllä viedä autoon asti.

Mä en ole ikinä käyttänyt lapsen kanssa perheparkkia, vaan aina parkannut johonkin lähelle kärrynpalautusta. No, mulla onkin vain 1 lapsi, helppohan sen kanssa on kävellä pitkin parkkipaikkaa ja opetella vieresistä autoista värejä, auton merkkejä ja rekisterikilvistä kirjaimia ja numeroita :)

Että ne paikat ovat kaukana kärryistä.

Siinä menee se idea vähän hukkaan.

Voihan sitä laittaa palautetta että vaihtaisivat ne perheparkit vaikka sinne pihan perälle, kunhan ovat kärryjen palautuspisteen vieressä.

Itse myös pysäköin varsinkin Citymarketissa aina kärrypisteen vieree. Ongelma on sitten vaan saada vilkkaan pojat pysymään yhdessä koossa ennen kun päästään autolla saakka.

Vierailija
70/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheparkkiin vaikka perhe ei olisi mukana, sillä ovathan he kuitenkin olemassa ja odottavat kotona että palaan kauppareissulta, joten teen kaikkeni, että reissu sujuu nopeasti. Menisi kauheasti aikaa, jos joutuisin kävelemään jostain parkkipaikan toiselta puolelta ja sitten vielä takaisin ostosten kanssa!!

Vierailija
71/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaisivat ne ihan lähimpänä ovea olevat paikat selkeästi:

kaljamahaisille, kaikkia muita kiireisemmille, peniksenjatketta kuljettaville, pikakassan kautta max 5 ostosta-tosimiehille ja lopetetaan tää ruikutus vaikka viihdyttävää onkin.

Vierailija
72/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittavat itse turvavyön kiinni, tarkistatteko itse vielä vyön napakkuuden?

Meillä on aika pitkä leikki-ikäinen. Kyllä siinä välillä mammat mulkoilee vihaisesti kun lapsi autosta ulos putkahtaa. Ehkä pituusrajoitus olisikin toimivampi noihin parkkeihin? Vain alle 120-senttisille. Ja mittakepit parkkirivin päähän ;)

Vierailija
73/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat lähellä ovia jotta pienten lasten ei tarvitse sukkuloida peruuttavien autojen lomassa. 120-130-senttinenkään ei välttämättä yllä auton takaikkunan tasolle niin että peruuttaja hänet näkisi.

Toisaalta perheellisillä on usein isommat ostokset, lyhyempi matka viedä niitä.

Vierailija
74/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pysäköin AINA perhepaikalle. Lapseni ovat 19 ja 21 eivätkä enää kulje mukanani. Kerran joku äijä tuli urputtamaan mutta sanoin sille et pidä pääs kiinni.

Vierailija
75/75 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan omien vanhempien kanssa Cittarissa; olenhan minä heidän lapsensa?