Minkäikäisten lasten kanssa saa mielestänne pysäköidä vielä perheparkkipaikoille?
siis kauppojen ja markettien lapsiperheille tarkoitetuille paikoille. Milloin lapsi on niin vanha, että mielestäsi ei enää saisi pysäköidä perhepaikoille?
Kommentit (75)
Ja kyllä tavan ruudussa voi joskus oll aniin ahdas rako,että kun ovi avautuu juuri sen verran että lapsi siitä mahtuu sisään tai ulos, niin kyllä siinä välissä on todella hankala laittaa niitä vöitä kiinni. Minun ainakin tarvitsee kumartua, enkä suorana kykene ylettämään niitä vöitä kiinni laittamaan. Siinä ei perseen koolla ole mitään väliä.
Suomessa noita kärryn palautus paikkoja on ympäri parkkipaikkaa, joten auton saa kärryn palautus paiakn viereen vaikka siellä parkkipaikan perimäisessä nurkassa.
jos on oikeesti perheenä liikenteessä... mikään ei laita niin kiehumaan kuin se kun joku bimbo vetää autonsa poikittain perhepaikalle ja nousee sen jälkeen ylhäisessä yksinäisyydessään pois autosta. Itse yrittää sitten parkkeerata niihin vaipaina oleviin normipaikkoihin ja laittaa kaikki taidot käyttöön, että saa lapsen nostettua turvaistuimesta ilman, että naarmuttaa sitä 20 sentin päässä olevaa autoa. Täälläkin muutama toimitusjohtaja on siinä käsityksessä, että koska on rahaa niin on lupa myös parkkeerata siihen oven eteen uudella autollaan....
joku 3-6 vuotiaalle vyöt kiinni?????? Meillä on aina lapsi itse laittanut kun on alle 3 vuotiaana siirtynyt isompien istuimeen jossa tavallinen vyö. Ei olis juolahtanut mieleenkään laittaa niitä vöitä kiinni, miksei lapsi itse laita?????
jos on oikeesti perheenä liikenteessä... mikään ei laita niin kiehumaan kuin se kun joku bimbo vetää autonsa poikittain perhepaikalle ja nousee sen jälkeen ylhäisessä yksinäisyydessään pois autosta. Itse yrittää sitten parkkeerata niihin vaipaina oleviin normipaikkoihin ja laittaa kaikki taidot käyttöön, että saa lapsen nostettua turvaistuimesta ilman, että naarmuttaa sitä 20 sentin päässä olevaa autoa. Täälläkin muutama toimitusjohtaja on siinä käsityksessä, että koska on rahaa niin on lupa myös parkkeerata siihen oven eteen uudella autollaan....
meillä ainakin lapsen vaihto marketissa, eli takas tullessa sillä bimbollakin on tod.näk. lapsi mukana. ihmiset on niin tyhmiä/yksinkertaisia ajatuksissaan etteivät näe eri vaihtoehtoja tilanteille. Mullekkin on tultu sanomaan kun olen parkkeerannut ilman lasta mut mun ei tarvii idiooteille selitellä. Tekis kyllä mieli sanoa jotain hyvin nasevaa näille erityisen tyhmille älykääpiöille...
ovat vajaakuntoisia/avun tarpeessa, jos yli turvaistuinikäisen kanssakin on tarvetta perheparkille. Mutta kuten täällä on usein tullut vastaan, niin lapsen "vamma" ei aina näy päällepäin.
Jos muuten ei ole perheparkkia, niin vinkiksi, että meillä on ollut vielä 3-6-vuotiaiden kanssa auton ovissa käytössä ne lapsilukot. Silloin eivät availe ovia toisten autojen kylkiin.
Normaalijärjellä varustettu ymmärtää kyllä, kenelle ne perhepaikat on tarkoitettu ja miksi niitä ylipäänsä on. Mutta onhan se moneen kertaan tällä palstalla todistettu, että osalla ei henkiset kyvyt riitä edes tällaisen asian tajuamiseen.
ite kiinni. On nimittäin aikuisellekin erittäin hankalaa kun on kolme turvaistuinta vierekkäin takapenkillä. Niiden väliin ei meinaa käsi millään mahtua.
päin näyttäisi olevan sääntönä, että noin 40-vuotiaan ja kaikki sitä nuorempien lasten vanhemmat parkkaavat noihin. Eikä lapsen ole välttämättä oltava mukana.
Parkkeeraamisessa on mielestäni vähän sama juttu kuin kortinpeluussa. Eli jos olet eksynyt, niin parkkeeraa autosi. Eiköhän kohta joku parkkeeraa siihen 30 cm päähän viereesi, niin voit kysyä tietä kotiin. Vaikka veisi auton sinne parkkipaikan viimeiseen nurkkaan, jotta saisit kaukalon ja lapset autosta ulos, niin eiköhän tuokin ole saarrettu pois lähtiessä. Onneksi liikun päivisin sellaisella autolla, ettei haittaa, vaikka ovi vähän vastaakin johonkin.
meillä ainakin lapsen vaihto marketissa, eli takas tullessa sillä bimbollakin on tod.näk. lapsi mukana. ihmiset on niin tyhmiä/yksinkertaisia ajatuksissaan etteivät näe eri vaihtoehtoja tilanteille. Mullekkin on tultu sanomaan kun olen parkkeerannut ilman lasta mut mun ei tarvii idiooteille selitellä. Tekis kyllä mieli sanoa jotain hyvin nasevaa näille erityisen tyhmille älykääpiöille...
koska kun sieltä kaupasta lähden niin se samainen bimbo palaa omalle autolleen aivan yksin. NÄKYMÄTTÖMÄT LAPSET, HUI! ja tämäkö on ihan jokaisen ihmisen käytäntö, että niitä lapsia vaihdellaan siellä marketissa, että vain YKSINKERTAISET ihmiset eivät tällaista itsestään selvää asiaa ymmärrä, kun kerran jopa TODENNÄKÖISESTI on lapsi mukana kun tullaan ulos :D
on aina samanmittaiset kauppareissut näiden bimbojen kanssa???? Muista ainakin pitää tämä vaihtoehto mielessä, meillä ainakin lapset vaihtuu viikottain marketissa. Lisäksi oman miehen kanssa kun mennään kahdella autolla kauppaan ( nähdään töiden jälkeen kaupassa) niin koskaan ei tiedä kumman kyydillä lapset sitten lähtee kaupasta pois. Älkää olko tyhmiä ihmiset!!!
Kyllä mun mielestä se on ihan hyvä raja kun lapset osaa itse laittaa turvavyönsä yms. niin ei tarvitse aikuisen heilua siinä oven välissä.
Ja aivan naurettavia nämä kommentit että perhe on perhe vaikka lapset olisi aikuisia.
Onhan myös lapseton pariskuntakin perhe että teidän logiikalla siihen kai sitten saa parkkeerata lähes kuka vaan.
näille YH-luusereille ja uusperheille :(
"Lapsen vaihto marketissa..", uskomatonta!
niin olen tulkinnut niin, että kuka tahansa saa siihen ajaa. Invapaikka on eri asia, sitä koskevat valtakunnalliset säädökset ja lupakäytäntö. Minusta perheparkkeihin pitäisi saada samanlainen lupalappu kuin invapaikoille, vuosihinta esim. 200 e. Saisi verottaja toivomiaan rahoja, vaikka parkkipaikat ostoskeskuksessa yksityisiä.
PS. Kai te tiedätte, että perhepaikalle pysäköinnistä ei mummojakaan sakoteta.
Minä ainakin vetäisen Q7:n aina lapsipaikalle jos on vapaata ja vaikka kakarat olis himassa tai ukolla. ei siitä kummiskaan sakkoja saa ja ovat lähellä ovia etc.
näille YH-luusereille ja uusperheille :(
"Lapsen vaihto marketissa..", uskomatonta!
pientä tyhmyriä, olet säälittävä luuseri!
niin olen tulkinnut niin, että kuka tahansa saa siihen ajaa. Invapaikka on eri asia, sitä koskevat valtakunnalliset säädökset ja lupakäytäntö. Minusta perheparkkeihin pitäisi saada samanlainen lupalappu kuin invapaikoille, vuosihinta esim. 200 e. Saisi verottaja toivomiaan rahoja, vaikka parkkipaikat ostoskeskuksessa yksityisiä.
PS. Kai te tiedätte, että perhepaikalle pysäköinnistä ei mummojakaan sakoteta.
ei ole mitään maksuja, sen saa jos lapsella esim. adhd tms. (jos ymmärtää hakea).
kaikkien keskuudessa, koska ne ovat varjossa. Tavispaikkoihin rähöttää aurinko ja takaisin tullessa auto on kuin pätsi.
niin olen tulkinnut niin, että kuka tahansa saa siihen ajaa. Invapaikka on eri asia, sitä koskevat valtakunnalliset säädökset ja lupakäytäntö. Minusta perheparkkeihin pitäisi saada samanlainen lupalappu kuin invapaikoille, vuosihinta esim. 200 e. Saisi verottaja toivomiaan rahoja, vaikka parkkipaikat ostoskeskuksessa yksityisiä. PS. Kai te tiedätte, että perhepaikalle pysäköinnistä ei mummojakaan sakoteta.
ei ole mitään maksuja, sen saa jos lapsella esim. adhd tms. (jos ymmärtää hakea).
kannattaisi niillä rahastaa.
on aina samanmittaiset kauppareissut näiden bimbojen kanssa???? Muista ainakin pitää tämä vaihtoehto mielessä, meillä ainakin lapset vaihtuu viikottain marketissa. Lisäksi oman miehen kanssa kun mennään kahdella autolla kauppaan ( nähdään töiden jälkeen kaupassa) niin koskaan ei tiedä kumman kyydillä lapset sitten lähtee kaupasta pois. Älkää olko tyhmiä ihmiset!!!
tietty vainoavat minua, kun tietävät, että ärsyttää. HAH. Lisäksi ihan tunnen näitä bimboja. Mainitsemani toimitusjohtaja on nimittäin isäni.
meillä käytetään perheparkkia jos se on vapaana.