Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xanor Depot ja Cipralex

Vierailija
09.07.2012 |

Olen kärsinyt vuosia pahasta paniikkihäiriöstä, johon lääkkeenä ollut Opamox 15mg 3krt/pv. Nyt kun tajusin itselläni olevan myös masennusta ym. niin lääkitys vaihdettiin

Cipralex 20mg: masennukseen, pakko-oireiseen häiriöön, yleiseen ahdistuneisuuteen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon.

Xanor Depot 2mg: paniikkihäiriöön, yleiseen ahdistuneisuuteen ja sosiaalisten tilanteiden pelkoon.

MUTTA KYSYMYS TÄSSÄ: Millä annostuksella tuota Xanoria alkaisin syömään? Sain 0,5mg tabletteja, joita otan 4kpl päivässä. Lääkäri ehdotti että ottaisin 1mg aamulla ja 1mg illalla, mutta voin halutessani ottaa myös muulla tavalla. Otin tänään 2mg aamulla ja auttoi todella paljon paremmin, ja vaikuttaa vieläkin eikä ahdista. Voinko siis ottaa tuon 2mg vain aamulla vai onko siitä jotain haittaa jos jätän illalla lääkkeen ottamatta kun en sitä kuitenkaan yötä vasten tarvitse?

Ja onko muilla kokemusta ko. lääkkeistä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin xanorilla 8 v. ja on tosi lyhytvaikutteinen, mutta auttaa nopeasti ja vahvasti suuremmilla annoksilla, JA tulet tarvitsemaan isompia ja isompia annoksi nopeasti (vahvat benzot ovat väliaikainen ratkaisu). Valitettavasti Suomessa on vaikea saada nopeaa ja hyvää psyykkistä apua, jossa et ole vain pälättämässä psykalle - eli ei kunnon kognitiivista apua. Olen kärsinyt pahimman laatuisesta paniikihäiriösta ja siirtyi muihin psyykkisiin ongelmiin , kun  en itse etsinyt apua aikaisemmin ulkomailla, joista olen kärsinyt vielä. Pyydä lääkäriltä, jos ei ole tyhmä lääkäri, pitkävaikutteisempaa esim. opamox. Cipralex auttaa, mutta mulla noin 4 v. ajan päässä. Älä ole tai eristäydy yksinäisyyteen niinkuin ite, menet pahempaan kuntoon. Jos olet ollut xanorilla monta vuotta, voit saada pahoja vieroitusoireita, eli ystävät, perhe tai psyk sairaala väliaikaisesti (avo-ostato voi auttaa). Eristäydyin ja olin psyykkisesti niin riippuvainen että otin salille mukaan rintsikoiss kun treenasin ja vaikka en ottanut, piti olla aina mukana. Sielun rauhaa sulle. Et ole yksin.

Vierailija
22/25 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli sinulla on laakeri jumissa, xanor auttaa varmasti, ja debott tablettina apu on pitkä. se syötkö opamoxia vai xanoria, ei tässä vaiheessa ole oleellinen asia. kummatkin aiheuttavat riippuvuutta, mutta riippuvainen olet jo jokatapauksessa lukuisiin asiohin, mm vessassakäynti, syöminen jne. syöt sitä mikä parhaiten auttaa, lääkkeet ovat tutkittuja, ja tuo riippuvuus sana kulkee mukana peliautomaateista alkoholiin, joten hoida itsesi kuntoon, vaikka jotuisit syödä koko elämän yhden pillerin. monisairaat syövät 20 pilleriä  jokapäivä, eikä siinä ehdi miettiä, ollaanko sitä nyt riippuvaisia, vai ei. mainittakoon, että tupakka aiheuttaa kovemman riippuvuuden, kuin esim. opamox, xanor.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

alprasoya kirjoitti:

mikäli sinulla on laakeri jumissa, xanor auttaa varmasti, ja debott tablettina apu on pitkä. se syötkö opamoxia vai xanoria, ei tässä vaiheessa ole oleellinen asia. kummatkin aiheuttavat riippuvuutta, mutta riippuvainen olet jo jokatapauksessa lukuisiin asiohin, mm vessassakäynti, syöminen jne. syöt sitä mikä parhaiten auttaa, lääkkeet ovat tutkittuja, ja tuo riippuvuus sana kulkee mukana peliautomaateista alkoholiin, joten hoida itsesi kuntoon, vaikka jotuisit syödä koko elämän yhden pillerin. monisairaat syövät 20 pilleriä  jokapäivä, eikä siinä ehdi miettiä, ollaanko sitä nyt riippuvaisia, vai ei. mainittakoon, että tupakka aiheuttaa kovemman riippuvuuden, kuin esim. opamox, xanor.

Vastasit 5 vuotta vanhaan kysymykseen.

Kommentoin kuitenkin että jos jollakulla tehoaa Xanor mutta Opamox ei miksi ei sitten mielummin söisi sitä Xanoria. Molemmat ovat bentsoja ja (sivu)vaikutukset ovat suurin piirtein samat.

Vierailija
24/25 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanori se vasta hauska troppi onkin, kun vaan saiskin jostain. Itsekin kärsin sos.tilanteiden pelosta, keskivaikeasta/vaikeasta masennuksesta, yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä, syömishäiriöstä ja muusta mukavasta, oon myös koko elämäni 15-vuotiaasta asti viihteillyt noilla napeilla ja huimausaineilla miten sattuu. Nyt oon useamman vuoden jo ollut omillani, yhteiskunnasta syrjäytyneenä ja hyödyttömänä somaattisestikin sairastuneena turhakkeena. Olen jättänyt koko mielenterveyshoitopaskan, se on täysi vitsi eikä mua ole edes kukaan voinut auttaa. :) Nyt kärsin noiden päävaivojen lisäksi myös laajalle levinneestä kroonisesta kivusta joka johtuu sairaudesta X, mutta en marssi enää yhdellekään besserwisseri-psykiatrille tai lekurille nokanvartta pitkin katsottavaksi. Ainoa syy voisi olla Xanorin kusetus, mutta sekin on niin kiven alla, että pitäisi helvetinmoiset kyselyt käydä taas läpi ja sitoutua kaikenmaailman pilipalihoitoihin. Mitään huumemerkintöjä mulla ei ole, kun oon osannut hoitaa hommani oikein. :) Silti menneinä vuosina on tullut rouskittua vaikka mitä bentsoa, lyricaa, tramalia ja muuta, tavallaan ihan aiheeseen määrätty, mutta ainahan se on perseilyksi mennyt. Niitä on vaan niin kiva väärinkäyttää. <3

Vierailija
25/25 |
05.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sait xanoria?