Autokoulun kakkosvaiheen suoritus automaatilla?
En ole kertaakaan ajanut manuaalilla kortin saatuani. Bongasin nyt yhdestä autokoulun kalustosta automaattiauton, mikä minulla itsellänikin on ollut alla kokoajan, joten olisikohan tässä koulussa mahdollista suorittaa kakkosvaihe, sekä pimeenajo automaattivaihteisella autolla? Oletteko te suorittaneet kakkosvaihetta/pimeenajoo automaattisella?
Kommentit (9)
siellä autokoulussa on automaattivaihteinen auto, niin eiköhän sen kakkosvaiheen voi sillä suorittaa. Tuskin se auto siellä koristeena on.
sekä pimeäajo että liukasrata-ajo tehtiin omalla autolla.
Tiedän muutaman, jotka on käynyt autokoulun kaikki ajotunnit ja inssin automaattivaihteisella autolla, heillä on ajokortissa merkintä etteivät saa ajaa manuaalivaiheisella. Itsekin ajoin autokoulussa yhden ajotunnin automaattivaihteisella autolla, ihan vain siksi että sai sitäkin kokeilla, kun ovat nykyään aika suosittuja.
Eli ei tarkoita välttämättä sitä että kakkosvaihetta saisi sillä ajaa, ellei ole suorittanut siis autokouluakin automaatilla. Mikset soita sinne autokouluun ja kysy miten asia on?
suorita kakkosvaihetta omalla autolla, jos sinulla sellainen on?
Tänä keväänä ajoin Vantaalla 2-vaiheen. Soitin ja pyysin erityisesti saada ajaa arvioivan automaatilla, ja toinen osahan on omalla autolla sitten.
Pimeänajon suoritin simulaattorilla.
Itsekään en ole ajanut manuaalilla inssin jälkeen.
Itse oon ajnut kortin n. 20v (apua!) sitten. Silloin ajettiin ykkösvaihe tietty autokoulun autolla pimeän ajo kuului myös ykkösvaiheeseen, kakkosvaiheen liukkaankelin radalle sai mennä omalla autolla ja arvioiva ajo taas ajettiin autokoulun autolla.
Muistan vielä, kun joku kurssilla kysyi, että eikö saa ajaa sitä omalla, niin opettaja sanoi että luuletko että uskallan siihen kyytiin tulla!? (siis kun ei ole tuplapolkimia)
Ihan mielenkiinnosta kyselen miten nämä nykyään menee? Entä onko mopokorttia varten jo nykyään ajettava inssi?
autokoulun autolla, juurikin noiden tuplapolkimien takia. Ja mopokorttia ajettaessa siinä lopussa on joku koe, ei ihan inssin kaltainen, olikohan joku käsittelykoe...? En muista tarkkaa nimeä, mutta isolla aukealla se ainakin kaverilla ajettiin ja siinä oli useampi oppilas mukana.
Itse oon ajnut kortin n. 20v (apua!) sitten. Silloin ajettiin ykkösvaihe tietty autokoulun autolla pimeän ajo kuului myös ykkösvaiheeseen, kakkosvaiheen liukkaankelin radalle sai mennä omalla autolla ja arvioiva ajo taas ajettiin autokoulun autolla.
Muistan vielä, kun joku kurssilla kysyi, että eikö saa ajaa sitä omalla, niin opettaja sanoi että luuletko että uskallan siihen kyytiin tulla!? (siis kun ei ole tuplapolkimia)
Ihan mielenkiinnosta kyselen miten nämä nykyään menee? Entä onko mopokorttia varten jo nykyään ajettava inssi?
Kävin pimeän ajon simulaattorissa jo ykkösvaiheessa, mutta sen olisi voinut jättää myös kakkosvaiheeseen.
Kakkosvaiheeseen sai mennä omalla autolla sinne radalle, mutta jos ei ollut omaa autoa tai jos siinä oli talvirenkaat, niin sitten piti vuokrata autokoulun auto.
Arvioivan ajon sai käydä autokoulun autolla, mutta tämä on kai vähän autokoulu- ja opettajakohtausta, jotku eivät suostu, toiset suostuu. Minulta opettaja vaati vain sen, että autossa on se ajotietokone, mikä näyttää kulutuksen.
Mopokorttia varten pitää käydä sellainen ajohallintatesti, vai miksi sitä nyt kutsutaankaan..
PhD? Kysyy ulkosuomalainen.