Miten te muut kolmekymppiset hoidatte ihoa/juonteita?
Minulla on aika kuiva iho ja otsassa, silmien välissä ja nenän/huulten vieressä on jo juonteita. Pitääkö vaihtaa normaalit kosteuttavat kasvovoiteet jo ryppyvoiteisiin, vai onko olemassa jotakin täsmätuotteitä tämän ikäisen ihon juonteisiin?
Kommentit (34)
Ei juonteita, iho kuin kaksikymppisenä... Miten teille noin aikaisin juonteita tulee? Eräs luokkatoverini näyttää miltei 10 vuotta minua vanhemmalta (työkaverinsa arvio).
Tosin ko luokkakaverilla on jo 2 lasta (poikia). Onkohan sillä vaikutusta asiaan...
Toisaalta omat isovanhempani äidin puolelta ovat olleet aina nuorekkaita. Hyvät geenit?
Tuskailin pitkään kaulan vuosirenkaita, kulmakarvojen välissä olevia sibeliusryppyjä ja silmän alla olevia vaakasuuntaisia ryppyjä. Kunnes vanhemmilla kylässä ollessa katsoin ekaluokan koulukuvaani: ne samat hiton rypyt olivat jo silloin! Lienevät siis ihan perinnöllistä ja rakenteellista, ei ikään liittyvää.
Tee ihotesti osoitteessa www.decubal.fi ja löydä itsellesi parhaiten sopivat tuotteet. Decubal-tuotteet voi ostaa apteekista. Terveisin, Decubal.
Ei juonteita, iho kuin kaksikymppisenä... Miten teille noin aikaisin juonteita tulee? Eräs luokkatoverini näyttää miltei 10 vuotta minua vanhemmalta (työkaverinsa arvio). Tosin ko luokkakaverilla on jo 2 lasta (poikia). Onkohan sillä vaikutusta asiaan... Toisaalta omat isovanhempani äidin puolelta ovat olleet aina nuorekkaita. Hyvät geenit?
Tuskailin pitkään kaulan vuosirenkaita, kulmakarvojen välissä olevia sibeliusryppyjä ja silmän alla olevia vaakasuuntaisia ryppyjä. Kunnes vanhemmilla kylässä ollessa katsoin ekaluokan koulukuvaani: ne samat hiton rypyt olivat jo silloin! Lienevät siis ihan perinnöllistä ja rakenteellista, ei ikään liittyvää.
Ja myös liittyy siihen miten kuiva/rasvainen iho on. "Ryppygeeni" ja kuiva iho (+ huonot elämantavat) - > Parikymppisenä näyttää 50 v...
Hyvät geenit, kosteutettu (/rasvainen) iho, hyvät elämäntavat - > http://fi.wikipedia.org/wiki/Helena_Lindgren
En oikeasti meinannut uskoa, kun kuulin, että ylläoleva rouva on syntynyt vuonna 1957...
reseptillä saatava Avitcid-voide.
Kolikon toisella puolella on nelikymppisenäkin vaivaava ajoittainen finniongelma. Hyvin rasvainen iho.
eikä mitään juonteita. Luultavasti johtuu siitä että olen lihava, pysyy nahka kiriällä :) En kyllä ole ottanut pahemmin aurinkoakaan. Enkä käytä koskaan naamassa mitään rasvaa, enkä pese saippualla, puhtaalla vedellä vaan. En ole vuosiin enää meikannut, niin ei ole tarvetta käyttää mitään aineita.
Olen ottanut täyteaineita juonteisiin ja ryppyihin, pidän tärkeänä että haen hienovaraisia korjauksia enkä huomattavia. Otsan ilme ryppyihin botox on tehokkain.Viimeksi taidettiiin laittaa Revanessea ja botoxia.
Laitan iholle helokkiöljyä (iherbistä Evening Primrose Oil, apteekista Efamol),apteekin sinkkivoidetta ja kevyttä bepanthenia. Noissa kolmessa on E-vitamiini, sinkki ja B6-vitamiini, jotka ovat kolme tehokkainta ihon uusiutumiseen ja hapettumisen estoon vaikuttavaa ainesosaa. Lisäksi öljy, mikä tahansa luonnon öljy, pitää ihon kunnossa monta päivää, rauhoittaa ihon omaa talituotantoa, pitää "röörit auki", jolloin ihon epäpuhtaudet nousevat pinnalle. Se toki tuntuu aluksi vähän lähmäiseltä, mutta tunteeseen tottuu, ja erityisesti siihen, että ihoa ei enää tarvitse rasvata joka päivä.
Teen tuon seoksen levityksen vain saunan tai pitkän suihkun jälkeen, yleensä olen kuorinut ihon (Korresilla on ihana kuorintavoide), ja levittäessäni hieron kevyesti ihon lihaksia ja rypistymään herkkiä alueita, jotta niiden verenkierto paranee.
Aiemmin käytin kyllä kalliita voiteita, Lancome, YSL yms, mutta ongelmana niissä on, että kevyet voiteet eivät oikein tee mitään, muuta kuin haisevat ja maksavat, ja paksummat voiteet vetävät helposti ihon epäpuhtaaksi, finniseksi. Lisäksi ns. keinorasvaan (mineraaliöljyyn yms) perustuvat brändituotteet on rakennettu niin, että ne eivät OIKEASTI ravitse ihoa, vaan pelkästään tekevät siitä mukavan tuntuisen, jotta ihmisen olisi pakko läträtä voidetta iholleen joka päivä.
Varsinaiset ryppyvoiteet toimivat sitten niin, että ne turvottavat ihoa, jolloin rypyt näyttävät katoavan. Käytän toki niitä tai kolmikymppiselle tarkoitettuja kevympiä seerumeita, jos haluan olla oikein hehkeä joskus, mutta sehän on hetken lume. Yritän uskoa, että nyt kolmikymppisenä ihon suojaaminen auringolta, sen ravitseminen ovat parhaat konstit. Ryppäreitä sitten enemmän, kun ei enää mikään muu auta.
Iho mulla on erittäin rasvoittuvan ja 32-vuotiaana tunnen eläväni ikuista teini-ikää. Kolmen lapsen akateemisena äitinä elämäntyyli muuten on vähemmän teini. ;-) Hoidan ihoani rasvoittuvalle ja epäpuhtaalle iholle tarkoitetuilla sarjoille eli hieman kuoria puhdistusaine aamuin illoin, kasvovesi, kosteusvoide ja kevyt silmänympärysvoide. Käytän markettien sarjoja (jopa Lidlistä löytyy) ja talvella repertuaariin vielä vähän ravitsevampi kosteusvoide. Ilman ollessa kuivimmillaan alkaa jopa minunkin iho kuivua.
Liputat terveiden elämäntapojen ja riittävän unen puolesta. Ja niitä ryppyjä... Otsassa on ollut iät ja ajat juonteita. Silmien ympärillä ehkä hienoista juonteita.
Olen 38, enkä käytä mitään aineita naamaani. Silmien ympärillä alkaa vähän olla jotain juonteita, mutta kun käyttää silmälaseja koko ajan, niin ei ne sieltä niin kauheasti näy, eikä ainakaan itseäni häiritse. Moni muu asia häiritsee paljon enemmän.
käytän teinini kanssa samoja teini-iholle tarkoitettuja tuotteita... Eli se vaihe ei ole vieläkään mennyt ohi vaan taistelen edelleen näppyjä, en vieläkään ryppyjä vastaan.
Jotain lohtua siis tästä rasvaisesta ihosta on ollut.
perusvoidetta, milloin mitäkin sattuu olemaan, naamaan iltaisin kasvojen pesun jälkeen tai useammin jos iho tuntuu kiristävältä kuten pakkassäällä helposti käy. Näillä on menty ja mennään varmaan jatkossakin, iho ihan hyvässä kunnossa 34-vuotiaaksi. Meikeistä ollaan kahta mieltä, toisten mielestä ne suojaa kasvojen ihoa. Itse en ole meikannut säännöllisesti oikein koskaan ja (vailla mitään tieteellisiä perusteita) olen ajatellut että ylimääräiset kemikaalit lähinnä rasittavat ihoa.
Tiedä häntä sitten, voisi kuvitella että geeneillä on ihon vanhenemisessa aika iso osuus, ja rasvojen kanssa pelaaminen kannattaa lähinnä kosmetiikkafirmojen tiliä.
pääosin suomalaiset naiset kuvittelevat, etteivät he vanhene ja moni on sitä mieltä, että hormonaaliset muutokset eivät koske heitä lainkaan.
Fakta on kuitenkin se, että jos haluaa pitää ihostaan huolta ja ehkäistä ikääntymisen merkkejä, olisi ennaltaehkäisevät tuotteet otettava käyttöön 25+ iässä. Usein iho on kolmekymppisillä kuiva ja se alkaa veltostua eli kosteuttavat ja kiinteyttävät tuotteet olisi hyvä ottaa käyttöön.
Ennen kaikkea pitäisi myös nukkua tarpeeksi, välttää saunomista ja liiallista auringonottoa, käyttää UV-suodattimella varustettua suojavoidetta, olla tupakoimatta ja syödä terveellisesti.
Jos on juonteita, otetaan ryppyvoiteet käyttöön. Asiahan ei minulle sinänsä kuulu eikä mua häiritse, mutta moni nainen, jolla on jo juonteita ei itse niitä näe vaan käyttävät tavallisia kosteusvoiteita. Korostan, että jokaisen oma asia häiritseekö ne rypyt vai ei, mutta mikäli on jo juonteita (voi olla ihon kuivuudesta johtuvia ilmejuonteita), niin otetaan hoitavammat aineet käyttöön.
En tupakoi tai käytä alkoholia (luokkatoveri tupakoi, nykyisestä alkon käytöstä en tiedä, ei kouluaikana juonut). Aurinkoa en juuri ota, SPF vähintään 30, kasvoilla mielummin 50 (palan suht helposti).
Kosteusvoiteita käytän joskus, en säännöllisesti. Ja ihan normivoiteita (tai herkälle iholle).