Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut kolmekymppiset hoidatte ihoa/juonteita?

Vierailija
09.07.2012 |

Minulla on aika kuiva iho ja otsassa, silmien välissä ja nenän/huulten vieressä on jo juonteita. Pitääkö vaihtaa normaalit kosteuttavat kasvovoiteet jo ryppyvoiteisiin, vai onko olemassa jotakin täsmätuotteitä tämän ikäisen ihon juonteisiin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ns ryppyvoiteissa on mitään tehoa. Pesen ihon vaan oliiviöljysaippualla ja laitan luonnon sheavoita rasvaksi jos joku kohta on kuiva. Näin kesäisin en käytä rasvoja lainkaan, talvella poskipäille yleensä tarvii. En ole sen ryppyisempi kuin uskollisesti jo parikymppisestä ryppyvoiteita ja tehoseerumeita naamaansa lotranneet - en vaikka en käytä edes aurinkorasvoja ja rusketan itseäni joka kesä.

Lähinnähän juonteita voi peittää, ei niitä pois saa muuta kuin (esteettisen kirurgian) täyteaineilla. Mutta esim. Tri-Aktiline Deep Wrinkle Filler on sellaista pakkelia jolla rypyn voi paklata tasaiseksi ja meikki päälle siihen niin ei näy ryppyä.

Vierailija
2/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin ekan ryppyvoiteen loreal youth code ja tykkäsin... en sitten tiedä onko eroa perusvoiteeseen mitä? kuukauden päästä pitäs iho näyttää 10v nuoremmalta... sitä odotellessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesät talvet illaksi yövoide joka sisältää mm.retinolia.

Vierailija
4/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että ns ryppyvoiteissa on mitään tehoa. Pesen ihon vaan oliiviöljysaippualla ja laitan luonnon sheavoita rasvaksi jos joku kohta on kuiva. Näin kesäisin en käytä rasvoja lainkaan, talvella poskipäille yleensä tarvii. En ole sen ryppyisempi kuin uskollisesti jo parikymppisestä ryppyvoiteita ja tehoseerumeita naamaansa lotranneet - en vaikka en käytä edes aurinkorasvoja ja rusketan itseäni joka kesä.

Lähinnähän juonteita voi peittää, ei niitä pois saa muuta kuin (esteettisen kirurgian) täyteaineilla. Mutta esim. Tri-Aktiline Deep Wrinkle Filler on sellaista pakkelia jolla rypyn voi paklata tasaiseksi ja meikki päälle siihen niin ei näy ryppyä.

se on ihan varmaan jossei käytä suojaa ja grillaa itseään kaiket kesät.

Vierailija
5/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ero näkyykin naamassa joskus 50.veenä

se on ihan varmaan jossei käytä suojaa ja grillaa itseään kaiket kesät.

mutta jotenkin omien 50+ ikäisten sukulaisten ja tuttujen katselu ei ainakaan tue tuota näkemystä. Tuntuu menevän aika satunnaisesti se kenestä tulee aikaisin ryppyinen ja kenestä ei, riippumatta siitä onko ottanut paljon aurinkoa ja/tai hoitanut ihoaan hyvin. Esim. omalla äidilläni 65 v. on todella vähän ryppyjä vaikkei ole ikinä ihoaan hoitanut eikä ole aurinkoa varonut, mutta sitten on nuorempi työkaveri joka kovin saarnaa muillekin ihonhoidosta ja on todella ryppyinen ihminen.

Vierailija
6/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se enää hyödyttää jo syntyneitä ryppyjä rasvailla. Ei ne voiteet tosiaan mitää ihmeitä tee.

Kannattaa kuitenkin aloittaa täsmähoito tulevia ryppyjä varten.

Itse olen 40 eikä minulla ole yhtään ryppyä.

Vierailija
7/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

36vee eikä ryppyä eikä juonteita, mutta huomaan, että iho on alkanut hieman veltostumaan eli käytän kiinteyttäviä (lift) voiteita.

Mulla on tosi kuiva iho ja tosi ohut. Otan aurinkoa, mutta käytän isoja suojakertoimia. Kuorin kahdesti viikossa, käytän kosteuttavaa naamiota ja päivä- ja yövoiteita. Lisäksi yö- ja päiväkäyttöön omat seerumit.

Ihonhoito on vienyt varmaan melkoisen pennin, en ole laskenut. Siitä tulee mulle kuitenkin hyvä mieli ja iho on tasainen ja virheetön eli ei tarvitse pakkeloida niin kovasti. Lähinnä piirrän kulmat päähän, laitan ripsivärin, aurinkopuuteria ja poskipunaa.

Vierailija
8/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

36vee eikä ryppyä eikä juonteita, mutta huomaan, että iho on alkanut hieman veltostumaan eli käytän kiinteyttäviä (lift) voiteita.

Mulla on tosi kuiva iho ja tosi ohut. Otan aurinkoa, mutta käytän isoja suojakertoimia. Kuorin kahdesti viikossa, käytän kosteuttavaa naamiota ja päivä- ja yövoiteita. Lisäksi yö- ja päiväkäyttöön omat seerumit.

Ihonhoito on vienyt varmaan melkoisen pennin, en ole laskenut. Siitä tulee mulle kuitenkin hyvä mieli ja iho on tasainen ja virheetön eli ei tarvitse pakkeloida niin kovasti. Lähinnä piirrän kulmat päähän, laitan ripsivärin, aurinkopuuteria ja poskipunaa.

ja 4-5 kertaa vuodessa kunnon kasvohoito niin saa lisäapua :)

Vierailija
9/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut elämäni aikana kaikenlaista ja kyllä jotkut voiteet/kuorinnat/seerumit vaikuttavat aivan selkeästi tehokkaammin kuin toiset.

Itse käytän nyt Vichyn liftactiv -tuotteita (tykkään!) ja lisäksi noita uusia bb-voiteita. Garnier on nyt käytössä.

Ihoni on poskista sen verran kuiva, että tarvitsen sinne alle kosteusvoiteen, mutta otsaan ja leukaan vain bb:tä. On muuten mahtava toi Garnierin tökötti, siinä on aurinkosuojakin, joka on erittäin tärkeää tämänikäiselle. Ehkäisee ainakin jotain ryppyjä tulevaisuutta ajatellen.

Silmänympärysvoidetta en muista käyttää, mutta tuota bb:tä käytän kyllä peittämään tummia silmänalusia, joten kosteuttaa ja suojaahan sekin, eikä ole tullut mitään turvotusta siitä.

Vierailija
10/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein aamulla pesen suihkussa vain vedellä, joskus käytän jotain kosteuttaa puhdistusvaahtoa. Illalla pesen AINA meikit ja liat pois, vaikka tulin aamuyöllä nakit silmillä kontaten kotiin. (no en tule, mutta pesisin silti.)

Olen kokeillut elämäni aikana kaikenlaista ja kyllä jotkut voiteet/kuorinnat/seerumit vaikuttavat aivan selkeästi tehokkaammin kuin toiset.

Itse käytän nyt Vichyn liftactiv -tuotteita (tykkään!) ja lisäksi noita uusia bb-voiteita. Garnier on nyt käytössä.

Ihoni on poskista sen verran kuiva, että tarvitsen sinne alle kosteusvoiteen, mutta otsaan ja leukaan vain bb:tä. On muuten mahtava toi Garnierin tökötti, siinä on aurinkosuojakin, joka on erittäin tärkeää tämänikäiselle. Ehkäisee ainakin jotain ryppyjä tulevaisuutta ajatellen.

Silmänympärysvoidetta en muista käyttää, mutta tuota bb:tä käytän kyllä peittämään tummia silmänalusia, joten kosteuttaa ja suojaahan sekin, eikä ole tullut mitään turvotusta siitä.

Vierailija
11/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein aamulla pesen suihkussa vain vedellä, joskus käytän jotain kosteuttaa puhdistusvaahtoa. Illalla pesen AINA meikit ja liat pois, vaikka tulin aamuyöllä nakit silmillä kontaten kotiin. (no en tule, mutta pesisin silti.)

Vierailija
12/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kerran viikossa kuorinnan ja naamion. Jokailtaiset toimeni ovat pesu, kasvosesi, silmänympärysvoide ja yörasva. Talivisin vielä usein seerumi alle. Nyt olen vaihtanut pikkuisen täpäkämpään yövoiteeseen.

Olen aina ollut tarkka ihonhoitaja ja ryppyjä ei kyllä ole vielä onneksi ilmaantunut, mutta se taitaa olla enemmän hyvien geenien ansiota, ei niinkään hyvässä ihonhoidossa. Äitini on vielä 60 vuotiaanakin hämmästyttävän rypytön ilman ainoatakaan kirurgista toimenpidettä.

Vierailija
13/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedellä ja saippualla ja rasvaan aqualan-L:llä. En jaksa rypyistä stressata. Jos niitä tulee, niin sitten tulee ja niitten kanssa eletään. (olen muutenkin melkolailla luonnontilassa, en ajele karvoja, en meikkaa, en värjää hiuksia, en lakkaa kynsiä enkä juuri koskaan käytä koruja, käytän luomushampoota ja saippuaa ym.)

Vierailija
14/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essex lotionilla. On tähän asti toiminut ihan hyvin, ehkä sitten kun niitä ryppyjä alkaa kunnolla tulla, aktivoidun tässä asiassa enemmän. Kai se on tärkeintä, että pitää ihon hyvin kosteutettuna ja hyvässä kunnossa, siihen riittää kunnon perusvoide.

Vierailija
15/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osittain sen mukaan saanko jotain lahjaksi, onko jostain tarjous, missä on kauneimmat purkit (tykkään kauniista kylppäristä) ja milloin tarvitsen mitäkin SPF-kerrointa.

Sanoisin että mun ihoni säilymisen salaisuus on se että rasvaan sen 2-3 kertaa päivässä, oli se rasva milloinkin mikä hyvänsä. Tässä suhteessa uskon että kuiva iho on ollut piilosiunaus, sillä jos iho ei olisi niin kuiva että tuntuu rasvaamattomana inhottavalta, en olisi jaksanut rasvata näin ahkerasti.

Ikää nyt 40v, ei ryppyjä.

Vierailija
16/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mulla on jo juonteita..

En usko voiteiden tehoon, uskon vaan että jos hormonitasapaino on kunnossa ja voide on tarpeeksi kosteuttava/oikea ihotyypille niin ryppyjä ei helposti tule.

Tupakointi ja huonot elämäntavat vaikuttavat oikeasti ryppyjen syntyyn!

Ja itse huomasin että kun ensimmäinen lapsi oli 1 vuotias, oli ensimmäiset merkit jo otsassa näkyvillä.

Vaikea tilanne suhteessa ja elämässä(univajetta), vaikutti heti ihooni.

Nyt kun voin paremmin ja lapset isompia, ei yöheräilyä plus että vaihdoin e-pilleri merkkiä minulle sopivaan. Ihoni voi hyvin.

Vierailija
17/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mulla uutena villityksenä on seerumit. Joka ilta pesen meikit Lancomen tai Cliniquen pesuaineella, samoilta merkeiltä kasvovesi. Sitten Lancomen silmienympärysvoide. Nyt mulla on Diorin seerumi ja yövoide, joita laitan joko yhdessä tai erikseen. Aamulla kasvovesi ja nyt kesällä siihen päälle pelkkä BB-voide. Se Garnierin on tosi hyvä päiväkäyttöön ja tosi halpa. Iltamenoihin mulla on enemmn pigmenttiä sisältävä Estee Lauderin BB-voide. Kuoron kasvot saunan yhteydessä 1-2 krt viikossa ja laitan kosteuttavan naamion, nyt taitaa olla Lancomen. Talvisin laitan kasvoille myös ihan puhdasta kookosöljyä, mikä kosteuttaa tosi hyvin. Kosmetologilla tykkään käydä kerran kuukaudessa ja siellä otan erilaisia hoitoja mielen mukaan. Aina kasvoille tietty suojakerroin! Ikää 35v. eikä ryppyjä.

Vierailija
18/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juonteita, iho kuin kaksikymppisenä... Miten teille noin aikaisin juonteita tulee? Eräs luokkatoverini näyttää miltei 10 vuotta minua vanhemmalta (työkaverinsa arvio).

Tosin ko luokkakaverilla on jo 2 lasta (poikia). Onkohan sillä vaikutusta asiaan...

Toisaalta omat isovanhempani äidin puolelta ovat olleet aina nuorekkaita. Hyvät geenit?

Vierailija
19/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ko luokkakaverilla on jo 2 lasta (poikia). Onkohan sillä vaikutusta asiaan...

minä ainoana tyttönä olen aiheuttanut hänelle enemmän harmaita hiuksia ja ryppyjä kuin muut lapset - 4 poikaa -yhteensä!

Vierailija
20/34 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne ryppyjä kun otsa menee poimuille kun nostan kulmakarvoja? Nykyään menee enemmän kuin ennen.