Facebook vie mun loputkin itsetunnon rippeet.
Tekis mieli kirjoittaa seinälle että' haistakaa paska kaikki", ja odottaa kommentoiko kukaan mitään. Mitä tosin epäilen.
Kommentit (10)
t. yksi, joka ei ole koskaan liittynytkään
Miksi se sun itsetunnon vie?
Kaverit ei kommentoi sun juttuja?
Miksi se sun itsetunnon vie?
Kaverit ei kommentoi sun juttuja?
en oikeasti vaan voi ymmärtää mitä siellä fb:ssä (olen itse myös) voi olla sellaista mikä vie itsetunnon?
Ottaako joku itseensä toisten päivityksistä tyyliin "siivosin koko päivän ja kun tuntui tunteja riittävän, siivosin myös naapurien kämpät sekä työkaverien autot. Nyt olen ansainnut raparperipiirakan, jonka 10-päisen lapsilaumamme kanssa nopsaan leivottiin" ?
laitoin ko esimerkin sen takia, että olen huomannut monia tuon tapaiset ärsyttävän (en ymmärrä sitäkään, olen ymmärtämätön pska ;) ), mutta en ole kuullut että ottaisi itsetunnon päälle.
jos muiden päivityksiä lukemalla syntyy mielikuva, että kaikilla on elämä mutta itsellä ei. Pois vaan sieltä ja elämään, niin ei tarvitse moisella päätään vaivata.
Lopetin kolme vuotta sitten FB:n käyttämisen. Sen jälkeen olen ollut havaitsevinani, että aika moni on päätynyt samaan ratkaisuun. Netissä on muualla paljon mielenkiintoisempia asioita, ainakin omasta mielestäni.
vai näettekö te vaan ne onnistumis viestit?
Itsekin juuri päivitin kuinka tuli kämmittyä tänään, ja kyllä mun kaveritkin semmosia päivittelee. Tehtää aloite ja kertokaa päivästänne kuinka se ei mennyt putkeen.
en oikeasti vaan voi ymmärtää mitä siellä fb:ssä (olen itse myös) voi olla sellaista mikä vie itsetunnon?
Ottaako joku itseensä toisten päivityksistä tyyliin "siivosin koko päivän ja kun tuntui tunteja riittävän, siivosin myös naapurien kämpät sekä työkaverien autot. Nyt olen ansainnut raparperipiirakan, jonka 10-päisen lapsilaumamme kanssa nopsaan leivottiin" ?
laitoin ko esimerkin sen takia, että olen huomannut monia tuon tapaiset ärsyttävän (en ymmärrä sitäkään, olen ymmärtämätön pska ;) ), mutta en ole kuullut että ottaisi itsetunnon päälle.
ei tuollainen ahdistaisi, saisi vain oman elämän tuntumaan hohdokkaammalta, mutta kun minun fb- tuttavat tekee koko ajan kaikkea jännää ja matkustelee ympäri maailmaa laskuvarjohyppäämään tai näyttelemään tms ja joka päivä ilmestyy sata uutta kaveria ja ja kaikkea, niin alan tuntea itseni ihan turhaksi ihmiseksi..vaikka tiedän ettei vika ole facebookissa vaan omassa itsetunnossa.
kun kaikkihan sinne postaa vain iloisia asioita (totta kai, miksi sinne muuta pitäisi laittaa jos ei halua) niin ehkä se saa alitajuisesti aikaan sen harhaluulon, että joidenkin elämä oikeasti on koko ajan pelkkää auringonpaistetta, nokkelia dialogeja ja tieteellisiä julkaisuja...
Mulla on oikeasti noin monta ihmistä, jotka minä tunnen (oikeasti ovat kavereita/ystäviä/tuttuja, ei ole ottanut kavereiksi tyyppejä joita en jotenkin tuntisi). Kirjoitan itselleni tärkeistä asioista + tapahtumista, kommentoin ja tykkään niitä jotka ovat minusta mielenkiintoisia tai ajankohtaisia.
FB kavereissani ei kukaan ole lottovoittaja. Kaikki he ovat tehneet ulkomaanmatkojensa eteen töitä ja haaveilleet kaukomaan matkoista kauan, suon heille ilomielin parin viikon repäisyn kun sitä on odotettu. Ei se ole minulta pois. Antaa muiden käydä. Kyllä sielläkin laskut ropisee luukkuihin ajallaan...
Ei fb ole mun koko elämä. Se on pieni osa sitä. Mulla on työ, perhe, harrastukset, omat mielenkiinnot ja sukulaiset, joista joskus saatan päivittää jotain. Yleensä positiiviseen sävyyn. Sairauksia, huolia, ikävyyksiä en kirjaa koskaan.
laitoin ko esimerkin sen takia, että olen huomannut monia tuon tapaiset ärsyttävän (en ymmärrä sitäkään, olen ymmärtämätön pska ;) ), mutta en ole kuullut että ottaisi itsetunnon päälle.ei tuollainen ahdistaisi, saisi vain oman elämän tuntumaan hohdokkaammalta, mutta kun minun fb- tuttavat tekee koko ajan kaikkea jännää ja matkustelee ympäri maailmaa laskuvarjohyppäämään tai näyttelemään tms ja joka päivä ilmestyy sata uutta kaveria ja ja kaikkea, niin alan tuntea itseni ihan turhaksi ihmiseksi..vaikka tiedän ettei vika ole facebookissa vaan omassa itsetunnossa.
kun kaikkihan sinne postaa vain iloisia asioita (totta kai, miksi sinne muuta pitäisi laittaa jos ei halua) niin ehkä se saa alitajuisesti aikaan sen harhaluulon, että joidenkin elämä oikeasti on koko ajan pelkkää auringonpaistetta, nokkelia dialogeja ja tieteellisiä julkaisuja...
Tuon ekan viestin kirjoittaja täällä hei :)
Itseällin on muutamia ystäviä eri maista, siksi se fb edelleen elämässä onkin.. Mutta tuohon aiheeseen. Jos itse huomaan, että joku/jotkut reissaavat paljon ja hehkuttavat matkojaan, niin rupeaa vaan ärsyttämään ja sen takia, että mäkin haluan matkalle :D jos ei rahatilanne anna periksi, ni sit ei voi ku niellä pettymyksensä.
Eräs Atlantin rannalla asuva ystäväni laittaa vähän väliä kuvia surffailuistaan ja pakkohn niitä on kommentoida.. kun haluais itse olla mukana ;)
Itse en jaksa kirjoittaa sinne kun pari kertaa kuussa ja yleensä silloin jos jotain hauskaa/erikoista on tapahtunut mm uusi työpaikka, nolasin itseni, ironiaa tms.
Mutta joo, jos fb ja tietyt ihmiset oikeasti tekevät elämästä ahdistavaa, on varmasti parempi sitten lähteä pois. Kannattaa kuitenkin muistaa että harva päivitys on (kaiketi) tarkoitettu vain vittuiluksi juuri sinulle, joten ne "haistakaa paska" -viestit kannattaa jättää väliin. Saatta vaan sattua omaan nilkkaan.
terv. ei facebookilainen. olin vahan aikaaa ja se oli ihan naurettava systeemi.