Kuinka paljon enemmän saa sossusta rahaa, jos "eroaa", vaikka asuisikin yhdessä?
Siis jos vanhemmista toinen siirtää kirjat muualle. Onko joku joutunut rahan takia tekemään näin? Kuinka paljon siinä saa kuukausittain enemmän rahaa?
Kommentit (85)
Oletko tietoinen että ihmiset puhuvat ja juoruilevat? Asianomainen voi rehellisesti kertoa ystävälleen huijauksesta, joka taas kertoo asiasta jollekin muulle. Ne on kuule aika usein naapureita, jotka näitä ilmoituksia tekee.
Mitä väliä niillä stasin ilmiantajilla on kun ei kyseessä ole mikään rikos? Niin kauan kuin paperit on kunnossa, ei ole mitään ongelmaa. Päätökset tehdään virallisten dokumenttien perusteella, ei kyläjuorujen. Ei tulotietojakaan katsota asiakkaan tai naapurin puheiden mukaan vaan tiliotteiden.
Enpä kyllä keksi montaakaan "vääryyttä" jotka olisi pienempiä kuin se että joku saa demokraattisesti ja sosiaalipoliittisten asiantuntijalausuntojen perusteella säädettyjen lakien mukaiset tuet. Esim. parkkisakot ja ylinopeuskin ovat suurempia pahoja, puhumattakaan siitä että jollain lentokoneella lennetään ulkomaanlomalle ja näin saastutetaan ilmakehää.
Epäonnistuneiden yksilöiden paapomisessa ei ole mitään sivistynyttä. Se ruokkii pysymään kotona, ja lisää sitä kautta entistä enemmän syrjäytymistä tai sen riskiä. Jos ihmisille ei tulisi pennin jeniä automaattisesti niin jokaisella olisi kiire mennä töihin. Järjestelmää hyväksikäyttäviä ei tarvitse kaukaa hakea... Tässäkin ketjussa on useita jotka EROAVAT saadakseen sun demokraattiset ja sosiaalipoliittisten asiantuntijoiden avulla hierotut rahat itselleen.
Tuolla kaikella energialla mitä AP lässyukkoineen laittaa tähän he molemmat olisivat jo töissä nostamassa palkkaa. Tai vaihtaneet parempaan työhön.
Lentokoneiden päästöillä ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Eikä kyllä minkään muunkaan. Ei edes ympäristöasioiden kanssa. Se on nimittäin yksi puhtaimmista matkustustavoista - ylivoimaisesti.
Jokaisesta ilmiannosta lähetetään kysely asiakkaalle. Mutta asiakkaan oma selvitys "voittaa". Mitä sä nyt yritit vielä väittää vastaan. Sanoinhan ettei ongelmaa synny, koska asiakasta ja dokumentteja uskotaan. Mutta ilmianto selvitetään. Okei?
Jos tukien lopettaminan ja lapiohommiin pakottaminen olisi oikeasti rahallisesti kannattavaa, niin se olisi toteutettu jo. Nykyinen tukisysteemi on olemassa vain ja ainoastaan siitä syystä, että se on tarjolla olevista vaihtoehdoista halvin. Yhteiskuntaan oikeasti vaurautta luovat alat hankkii työvoimansa muualta kuin soppajonoista, joten tuilla ei ole siihen puoleen mitään vaikutusta.
puljaamaan. Kun kerran muutenkin elätte sossun niskoilla. Toista olisi meillä, jos mies muuttaisi pois ja minä hakisin kaikki tuet sen jälkeen. Mies on siis töissä ja hyvä palkka. Laskettiin piruuttaan joskus, että sillä tulisi ilmaiset hoitopaikat lapsille, mulle toimeentulotuki ja päälle ilmainen vuokra-asunto. Nyt maksamme hoitomaksuakin aika paljon, kun miehellä tulot sen 5000 Euroa. Äkkiä nettohyöty olisi perheessä lähemmäs 2000 Euroa, vaikka siihen varmaan sossu pakottaisi laittamaan minimielarit miehen maksuksi.
sen sijaan teidät voidaan pakottaa muuttamaan pienempään ja halvempaan asuntoon, jos pienemmän perheenne asumiskulut ovat yli kohtuulliseksi katsotun. eli petoksenne saattaa kääntyä teitä itseänne vastaan.
ketään ei voida pakottaa muuttamaan yhtään minnekään. Sossulla on toki omat maksimivuokransa, mutta jos ap:n perheellä vuokra osuu näihin rajoihin vielä miehen muutettua kirjansa muualle, niin se siinä mitään häviä. Sitten taas, jos vuokra jää pari kymppiä yli sen maksimivuokran, niin silti jäävät voitolle.
Sossua ei sinänsä kiinnosta, minkä kokoisessa tai hintaisessa asunnossa asiakkaat asuvat. Sossua kiinnostaa vain se asunnon vuokra - ja sekin vain laskelmissa. Eli saa asua ylihintaisessakin, joskin erotuksen joutuu kustantamaan tietenkin itse.
Epäonnistuneiden yksilöiden paapomisessa ei ole mitään sivistynyttä. Se ruokkii pysymään kotona, ja lisää sitä kautta entistä enemmän syrjäytymistä tai sen riskiä. Jos ihmisille ei tulisi pennin jeniä automaattisesti niin jokaisella olisi kiire mennä töihin. Järjestelmää hyväksikäyttäviä ei tarvitse kaukaa hakea...
Kuten aiemmin kirjoitin, minulla on työ. Ja sen vuoksi onkin turhauttavaa, ettei se työnteko auta meitä yhtään - raha ei kuitenkaan riitä. Joku ehdotti, että söisimme jotain puuroa ja perunoita usealla aterialla - senkö takia minä käyn töissä, että pystyn syömään ja tarjoamaan lapselle pelkkää puuroa ja perunaa?
Moni näyttää kuvittelevan, että työnteko heti auttaa taloudelliseen tilanteeseen, mutta ei se aina niin mene.
Oletko tietoinen että ihmiset puhuvat ja juoruilevat? Asianomainen voi rehellisesti kertoa ystävälleen huijauksesta, joka taas kertoo asiasta jollekin muulle. Ne on kuule aika usein naapureita, jotka näitä ilmoituksia tekee. Mutta kuten sanoin jo jossain viestissä niin asianomaisen oma selvitys näihin ilmiantoihin riittää ja asia on yleensä sillä selvä. Paskempi mäihä jos kiinni jää, mutta en tiedä yhtään tapausta, jossa olisi ilmianto aiheuttanut rikosepäilyä, koska asiakkaan sanaan luotetaan.
En oikein usko, että joku naapuri tai tutun tuttu edes tulisi miettineeksi, että mikä meidän tai jonkun muunkaan perheen kuvio on. Kaikki naapurit eivät tälläkään hetkellä tiedä, keitä kaikissa muissa asunnoissa asuu.
Ja ei ole ystävienkään kanssa tapana keskustella mistään sossujen ja kelen rahoista, ketä ne nyt muka kiinnostavat.
Kuten aiemmin kirjoitin, minulla on työ. Ja sen vuoksi onkin turhauttavaa, ettei se työnteko auta meitä yhtään - raha ei kuitenkaan riitä. Joku ehdotti, että söisimme jotain puuroa ja perunoita usealla aterialla - senkö takia minä käyn töissä, että pystyn syömään ja tarjoamaan lapselle pelkkää puuroa ja perunaa?
Moni näyttää kuvittelevan, että työnteko heti auttaa taloudelliseen tilanteeseen, mutta ei se aina niin mene.
Ei sinulle ehdotettu PELKKÄÄ puuroa ja perunaa, vaan sanottiin esimerkkinä nuo mainitsemasi, myös silakat (ynnä muu halvempi kala), marjat ja sienet, itse lisäisin tähän vielä herneet, soijan ja pavut, halvemman (eikä välttämättä yhtään huonomman) lihan ja sisäelimet ynnä muun edullisemman muttei välttämättä yhtään vähemmän ravinteikkaan ruoan.
Onko kyse siitä, ettet sinä VIITSI opetella laittamaan edullisista elintarvikkeista maistuvaa ja monipuolista ruokaa?
Oletko tietoinen että ihmiset puhuvat ja juoruilevat? Asianomainen voi rehellisesti kertoa ystävälleen huijauksesta, joka taas kertoo asiasta jollekin muulle. Ne on kuule aika usein naapureita, jotka näitä ilmoituksia tekee. Mutta kuten sanoin jo jossain viestissä niin asianomaisen oma selvitys näihin ilmiantoihin riittää ja asia on yleensä sillä selvä. Paskempi mäihä jos kiinni jää, mutta en tiedä yhtään tapausta, jossa olisi ilmianto aiheuttanut rikosepäilyä, koska asiakkaan sanaan luotetaan.
En oikein usko, että joku naapuri tai tutun tuttu edes tulisi miettineeksi, että mikä meidän tai jonkun muunkaan perheen kuvio on. Kaikki naapurit eivät tälläkään hetkellä tiedä, keitä kaikissa muissa asunnoissa asuu.
Ja ei ole ystävienkään kanssa tapana keskustella mistään sossujen ja kelen rahoista, ketä ne nyt muka kiinnostavat.
kun luulen työssäni lukeneeni näitä ilmoituksia. YLEENSÄ naapuri ilmoittaa, että tässä osoitteessa ja tämän henkilön luona asustelee joku, joka ei kuitenkaan ole kirjoilla siellä. Mutta kun sun mielestä naapureita ei voi kiinnostaa niin paljon, niin olen tainnut keksiä itse nuo kirjeet.
kun luulen työssäni lukeneeni näitä ilmoituksia. YLEENSÄ naapuri ilmoittaa, että tässä osoitteessa ja tämän henkilön luona asustelee joku, joka ei kuitenkaan ole kirjoilla siellä. Mutta kun sun mielestä naapureita ei voi kiinnostaa niin paljon, niin olen tainnut keksiä itse nuo kirjeet.
Eri asia sitten, pitävätkö edes paikkaansa. Mutta kiinnostaisi se, että lähettelevätkö ne kerrostalokyttääjät niitä kirjeitä kaikista naapureistaan, tyyliin raportoivat säännöllisin väliajoin sossuun jokaisen asunnon joko oletetut tai todelliset asukkaat?
Nimittäin mistä joku sanotaan vaikka kolmannen kerroksen Hilma tietää ensinnäkään, ketkä rappukäytävässä nähdyt ihmiset asuvat oikeasti talossa, ja toiseksi mistä hän tietää, mistä perheestä "kannattaisi" tehdä raportti? Mistä joku tuntematon ihminen voi tietää naapureidensa työ- tai sossukuvioista yhtään mitään, paitsi ehkä varastamalla postia postiluukun kautta?
Esimerkiksi meidän naapurimme eivät tasan tiedä, keitä me olemme, mitä teemme ja eivät välttämättä sitäkään, keitä kaikkia meillä asuu. Paitsi toki sitten arvaavat, kun on riittävän monta kertaa törmätty rapussa. Itse en ole kaikkia naapureita koskaan nähnytkään.
Ei sinulle ehdotettu PELKKÄÄ puuroa ja perunaa, vaan sanottiin esimerkkinä nuo mainitsemasi, myös silakat (ynnä muu halvempi kala), marjat ja sienet, itse lisäisin tähän vielä herneet, soijan ja pavut, halvemman (eikä välttämättä yhtään huonomman) lihan ja sisäelimet ynnä muun edullisemman muttei välttämättä yhtään vähemmän ravinteikkaan ruoan.Onko kyse siitä, ettet sinä VIITSI opetella laittamaan edullisista elintarvikkeista maistuvaa ja monipuolista ruokaa?
vaan minä en viitsi kitkutella liian pienillä rahoilla. Riippumatta siitä, kuinka hyvää tai huonoa ruokaa laitamme kotona, tulisimme taloudellisesti paremmin toimeen, jos asuisimme virallisesti erillään. Ja tämä oli se asia.
mutta ainakin kelasta saa yh korotuksen lapsilisiin ja mies on elatusvelvollinen väh. 150e/lapsi/kk. lisäksi asumistukea saa haettua... ja ihan oikea ero tuli toukokusssa, siksi olen tietoinen, mutta sossun rahoihin ei ole minun tarinnut kajota.
pienituloinen, ettekä ole käyneet tekemässä sopimusta asiasta. Eli lastenvalvojalle, jossa lasketaan tulot ja menot ja kunkin vanhemman osuus elatuksesta. Voi olla että miehesi saa esim. 0-sopimuksen, jolloin kela maksaa tuon minimielatusmaksun.
ettet huviksesi ja taloudellisen vaikutteen turvin tee rikosta. Sillä rikoshan se on, jos väärin perustein otat rahaa itseltäsi ja meiltä kaikilta, toisin sanoen veronmaksajilta. Toki sossussakin on yh:lle eri kriteerinsä kuin perheelliselle, voit käydä ne katsomassa laskurista netissä.1
Mies joutuu kuitenkin maksamaan vuokraa. Siinen menee sitten ne elarit ja yh-korotukset.
Mies joutuu kuitenkin maksamaan vuokraa. Siinen menee sitten ne elarit ja yh-korotukset.
mies ei tietenkään ottaisi itselleen mitään omaa vuokra-asuntoa. Vaan siirtäisi ainoastaan kirjat muualle. Ei siis asumiskuluja hänelle.
ja nollasopimuksen tosiaan saisikin lastenvalvojalla, on niin pienituloinen.
ettet huviksesi ja taloudellisen vaikutteen turvin tee rikosta. Sillä rikoshan se on, jos väärin perustein otat rahaa itseltäsi ja meiltä kaikilta, toisin sanoen veronmaksajilta. Toki sossussakin on yh:lle eri kriteerinsä kuin perheelliselle, voit käydä ne katsomassa laskurista netissä.1
Emme vain tule toimeen nykyisillä tuloilla, siis käytännössä toimeentulotuella. Sehän on yhdessä asuville pienempi kuin yksin asuville.
ap:n ja muiden vastaavien toiminta vastaa siis ehkä jotain hyvävaraisten veroneuvontaa? Pientä kikkailua et saan mulle kaiken mitä vaan yhteiskunnalta irtoo?