Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko Huimala-synttäreille tuoda kutsutun lisäksi perheen muut lapset?

Vierailija
08.07.2012 |

Meillä kävi näin. Tytön 6v synttäreille oli kutsuttu 10 lasta. 5-6v tyttöjä. Yhden tytön äiti sitten toi paikalle tytön 10v isoveljen ja 3v pikkusiskon.

Sanoi itse maksavansa poikansa sisään, mutta en kehdannut sitten jättää häntä juhlahuoneiston ulkopuolelle kun siitä tehtiin aika iso 'numero' paikan päällä. Tyyliin 'sä et sitten voi mennä tonne juhlatilaan kun SUA ei kutsuttu'. Todella kiusallinen tilanne meidän kannalta.

En todellakaan ymmärrä miten joku tuo 10v pojan jonkun lähes hänelle tuntemattoman pikkutytön juhliin. Ei tullut mieleenkään että heillä on perheessä se käytäntö että kaikkien on päästävä. Mulla itsellä on monta lasta, enkä todellakaan vie heitä kuokkimaan mihinkään juhliin johon vain yksi lapsista on kutsuttu. Etenkin kun on kyse tuollaisista maksullisista synttäreistä.

Poika sitten hengaili siellä omin päin kun ei ne pikkutytöt sitä oikein osanneet touhuihinsa sovittaa.

Lisäksi pikkusisko 3v roikkui juhlahuoneessa ja mankui syötävää ja juotavaa ym. eikä suostunut lähtemään sieltä muihin touhuihin jne.

Olenko kohtuuton kun en ihan ymmärrä tuota toimintatapaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin, että täytyyhän niiden muidenkin sinne nyt juuri samaan aikaan päästä ettei tuu paha mieli. Ap:n tapauksessa jäin miettimään että 10v nyt alkaa olemaan jo iältäänkin noiden peuhulandioiden ulkopuolella.

Vierailija
22/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tosin henkilökuntakin olisi voinut puuttua asiaan, periaatteessahan noista "ylimääräisistä" olisi pitänyt mennä synttärivieraan maksu myös.

Mutta hoplop tai huimala tai uimala tai mikä muu tahansa julkinen synttärijuhlapaikka ei ole kokonaisuudessaan varattu synttäreitä varten, joten kyllä sinne saa muutkin tulla - vaikka synttärivieraiden sisarukset, serkut, kumminkaimat ja naapurit. Juhlatilaan kuitenkin pelkästään synttärivieraat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon heille, et mennään sitten perheen kesken joku toinen kerta.

Vierailija
24/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi tosi outoa. Entä jos vertaisit aikuisten kesken: olette menossa ravintolaan miehesi kanssa romanttiselle illalliselle. Olet puhunut asiasta töissä ja pomopa päätti siitä ajatuksen saanena tulla syömään samaan aikaan viereiseen pöytään syömään. Eihän se oikein hyvää käytöstä ole.

Vierailija
25/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli äitinsä kanssa sopinut, että leikkii yleisissä tiloissa ja sinä menit rikkomaan asian kutsumalla hänet tyttöseurueeseen. Nyt syytät poikaa siitä ettei hän pystynyt kieltäytymään kutsusta kohteliaasti.

Sinä aiheutit tilanteen pojalle ja nyt syytät poikaa siitä. Siitä olen aikaisempien kommentoijien kanssa samaa mieltä että äidin olisi pitänyt ottaa pojalle oma kaveri mukaan. Ehkä silloin ap.kin olisi kyennyt olematta kutsumatta poikaa pikkutyttöjen juhliin.

Vierailija
26/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuu ulkopuolisten lasten käytöksestä on kokonaan heidän äidillään. Jos kerran tuo tietäen että sisarensa juhlii ja herkuttelee, eikä itse pysty muita lapsia pitämään poissa juhlahumusta niin sitten sopii jättää lapset tällä kertaa kotiin. Käsittämätöntä käytöstä lasten äidiltä, tuo lapset norkoilemaan ja missä itse on? En kehtaisi eikä ole pätkääkään synttärisankarin äidin vastuulla alkaa ohjastamaan ja komentamaan vieraita lapsia joita ei ole kutsuttu. Com'oooooon!!

Vierailija
27/38 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pistät negakommenttia joka ketjuun. Kirjoitat samansävyistä tuubaa minkä ehdit ja sitten lässyttelet että ap vastaa itselleen. Terkkuja vaan sinne Porvooseen:D

Eikö ihmisten kommentointi miellyttänyt?

Vierailija
28/38 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isoveli on samaan aikaan ollut siellä synttäreillä. Olen puhunut pienemmälle valmiiksi kotona että hän leikkii minun kanssa, yksin tms ja me otetaan sitten yhdessä kahvilassa jätskit tms eikä hän mene synttäripöytään.

Mitään ogelmia/synttäritarjoilujen kuolaamisia ei ole ollut.. olen myös itse maksanut hänet sisään.

Meiltä on ainakin niin pitkä matka Huimalaan että kai nyt saan jäädä sinne odottamaan kun ajaa edes takaisin viemään ja hakemaan kutsuttua.. en tiennyt että se on haitannut.

Vierailija
29/38 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

,apsen sisälle vaikka oli kielletty, ketään 10 vuotiasta ei 3 v synttärit kiinnosta tai ylipäätään mitään hoplop tyyliset paikat. Meidän 10 v voisi tulla vahtimaan 3 vuotiasta mutta ei todellakaan enää leiki. Kävit äidin määräysvallan yli. Tietenkään hän ei enää puuttunut lapsen töemiseen sinne kun olit kutsunut.

Vierailija
30/38 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan kun hänen tuli paha mieli kun vain sisko sai kutsun. Ja niin tuli se 3v pikkusiskokin. Tosin vain tämän pojan sitten sisään maksoin, äiti maksoi (kai) 3v:n.

Minä kävin kaikkien määräysvallan yli, jepulis:)

t. ap

,apsen sisälle vaikka oli kielletty, ketään 10 vuotiasta ei 3 v synttärit kiinnosta tai ylipäätään mitään hoplop tyyliset paikat. Meidän 10 v voisi tulla vahtimaan 3 vuotiasta mutta ei todellakaan enää leiki. Kävit äidin määräysvallan yli. Tietenkään hän ei enää puuttunut lapsen töemiseen sinne kun olit kutsunut.

Vierailija
31/38 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ikänen normaalisti jo hiffaa et joka paikkaan ei pääse mukaan. Eikä ne yleensä minnekään pikkusiskojen bileisiin hingu muutenkaan.

Vierailija
32/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 10v on äitinsä kanssa sopinut pysyvänsä pois, miksi hän sitten lenusi pikkusysterinsä kans juhlatiloissa? Miten tämä oli ap:lla alunperin tiedossa? Kun ei ollut kutsuttu näitä kahta kumpaakaan?

Hän oli äitinsä kanssa sopinut, että leikkii yleisissä tiloissa ja sinä menit rikkomaan asian kutsumalla hänet tyttöseurueeseen. Nyt syytät poikaa siitä ettei hän pystynyt kieltäytymään kutsusta kohteliaasti.

Sinä aiheutit tilanteen pojalle ja nyt syytät poikaa siitä. Siitä olen aikaisempien kommentoijien kanssa samaa mieltä että äidin olisi pitänyt ottaa pojalle oma kaveri mukaan. Ehkä silloin ap.kin olisi kyennyt olematta kutsumatta poikaa pikkutyttöjen juhliin.

Vierailija
33/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa ei oo käyny ees peruskoulua loppuun, ei ymmärrä lukemaansa tekstiä mutta silti kiivaasti kommentoi.

Vierailija
34/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Sinä aiheutit tilanteen pojalle ja nyt syytät poikaa siitä.

Vierailija
35/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap toi väkisin sisarukset juhliin:D

Vierailija
36/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kuitenkin, että jos joku joutuu kulkemaan julkisilla, niin voi olla ihan pakkokin ottaa muut lapset mukaan. Huimalahan sijaitsee ihan korvessa, eikä sieltä noin vain lähdetä muiden lasten kanssa minnekään kahdeksi tunniksi. Parkkiksellako äidin olisi pitänyt niiden muiden lasten kanssa odottaa?

Itsellänikin on ollut Huimala-synttäreiden aikana vaikeuksia keksiä tekemistä, kun meille on sieltä matkaa kuitenkin 30 km, eikä viitsi kotiin ajaa, eikä siinä lähellä ole kauheasti mitään tekemistä - edes autolliselle.

Mutta tottakai sen äidin olisi pitänyt lapsensa itse vahtia, etenkin tuo 3-vuotias. 10-vuotiaan suhteen sinäkin teit kyllä väärin jos päästit hänet juhlatilaan, vaikka äitinsä oli nimenomaan kieltänyt!

Vierailija
38/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kirjoittavat jostain HopLopeista, jotka yleensä sijaitsevat kauppakeskuksissa, joista löytyy paljon muutakin tekemistä, minne vanhempi voi muiden lasten kanssa mennä ellei koti ole lähellä.

Mutta Huimalahan sijaitsee ihan keskellä ei mitään! Sinne ei varmaan edes pääse julkisilla!? Huimalaan on pakko mennä autolla, eikä 10 km säteellä ole mitään järkevää paikkaa missä viettää aikaa. Lähin kauppakeskus (Jumbo) sijaitsee 16 km päässä, Variston huonekalukauppoihin on 6 km, molempiin pitää mennä autolla. Useimmilla pääkaupunkiseutulaisilla lienee matkaa kotoa Huimalaan sellainen 20-40 km. Eivät kaikki voi jättää muita lapsia kotiin. Ja jos ne lapset on pakko ottaa mukaan, niin lasten maksaminen sisään Huimalaan voi olla ainoa järkevä ajanviettotapa synttäreiden ajaksi.

Jos järjestää synttärit Huimalassa, niin minusta voisi jotenkin huomioida paikan syrjäisen luonteen ja siihen liittyvät ongelmat. Huimalahan esim. maksaa synttärivieraiden vanhemmille ilmaiset kahvit ja sisäänpääsyn - varmaan juuri siksi, ettei siellä ole mitään muuta tekemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä