Toinen paljon tuhlaavaisempi, yhteiset rahat - miten olette saaneet toimimaan?
Meillä on varsin samankokoiset tulot, eikä sinänsä mitään varsinaista puutetta rahasta. Tili ei lopu kesken ennen palkkapäivää, asumme ihan mukavasti ja lapsetkin saavat vaatteet päälleen. Matkustamiset, remontit ym. isommat asiat ovat ne joihin ei sitten välttämättä ole rahaa.
Tulojen puolesta meillä luulisi olevan varaa myös niihin vähän isompiin asioihin, mutta mies on niin tuhlaavainen ettei vain ole. Törsää esim. autoonsa älyttömästi (en tiedä tarkasti, mutta kymmenissä tuhansissa sitä lasketaan), ostaa ruuat huoltoasemalta kun S-markettiin olisi kymmenisen metriä pitempi matka, heittää tavarat pois kun ne likaantuvat ja ostaa uusia tilalle ja ylipäänsä käyttäytyy niin kuin rahalla ei olisi mitään väliä. Olen yrittänyt puhua tästä kerta toisensa jälkeen, mutta mitään muutosta siihen ei tule, mies vain suuttuu.
Edelleen, en voi väittää että miehen tuhlaaminen veisi meidät katuojaan. Mutta kyllä mua silti katkeroittaa tämä tilanne, ja varmaan miestäkin. Koko aihe on vastenmielinen ja parisuhdettamme hajoittava. Miten te muut olette ratkaisseet asian, joilla ei ole luonnostaan samantyyppinen tapa käyttää rahaa?
Kommentit (2)
Laskut ja lainat ym pakolliset menot puoliksi lopuilla omilla rahoilla voi tehdä mitä haluaa. Meillä mies tuhlaa mun rahoilla tehdään matkat. Pakotan kyllä osallistumaan matkan aikana tuleviin kuluihin
Ei meillä ainakaan mikään muu auttanut. Oot nähtävästi itse huomannutkin, että puhuminen ei teillä auta.
Mies törsäsi edelleen aivan holtttomasti omansa, mut mulla itsellä jäi sentään jotain säästöön niin se vitutti vähän vähemmän.