Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Huimala-synttäreille tuoda kutsutun lisäksi perheen muut lapset?

Vierailija
08.07.2012 |

Meillä kävi näin. Tytön 6v synttäreille oli kutsuttu 10 lasta. 5-6v tyttöjä. Yhden tytön äiti sitten toi paikalle tytön 10v isoveljen ja 3v pikkusiskon.

Sanoi itse maksavansa poikansa sisään, mutta en kehdannut sitten jättää häntä juhlahuoneiston ulkopuolelle kun siitä tehtiin aika iso 'numero' paikan päällä. Tyyliin 'sä et sitten voi mennä tonne juhlatilaan kun SUA ei kutsuttu'. Todella kiusallinen tilanne meidän kannalta.

En todellakaan ymmärrä miten joku tuo 10v pojan jonkun lähes hänelle tuntemattoman pikkutytön juhliin. Ei tullut mieleenkään että heillä on perheessä se käytäntö että kaikkien on päästävä. Mulla itsellä on monta lasta, enkä todellakaan vie heitä kuokkimaan mihinkään juhliin johon vain yksi lapsista on kutsuttu. Etenkin kun on kyse tuollaisista maksullisista synttäreistä.

Poika sitten hengaili siellä omin päin kun ei ne pikkutytöt sitä oikein osanneet touhuihinsa sovittaa.

Lisäksi pikkusisko 3v roikkui juhlahuoneessa ja mankui syötävää ja juotavaa ym. eikä suostunut lähtemään sieltä muihin touhuihin jne.

Olenko kohtuuton kun en ihan ymmärrä tuota toimintatapaa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

synttäreille kutsutun vieraan, enkä hänen komea sisarustaan, outoa on.

Vierailija
2/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit maksaa pääluvun mukaan. Kun joutuu maksamaan vieraat sisään ja tarjoilut niin vähän on eri juttu kuin kotisynttäreillä. Ettei ole ihan sama onko vieraita 5 tai yllättäen 10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei äiti viitsi sen vertaa valvoa että katsoisi ettei pienimmäinen telmua pöydässä omia aikojaan. Ap:nko olisi tämäkin pitänyt osata hoitaa ja ennakoida? Kaikkea kanssa.

Vierailija
4/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pitää synttärit, ettei kellekään tuu paha mieli. Ja kaikki saa tasapuolisesti kaikkea.

Huimalahan esim. maksaa synttärivieraiden vanhemmille ilmaiset kahvit ja sisäänpääsyn - varmaan juuri siksi, ettei siellä ole mitään muuta tekemistä.

Vierailija
5/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmisten kommentointi miellyttänyt?

Vierailija
6/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran ottanut kaksi pienempää sisarusta mukaan Huimalaan, kun vanhin oli kutsuttu synttärivieraaksi kaverin synttäreille.

Mutta todellakin olin itse näiden pienempien kanssa siellä, muistaakseni synttärisankarin vanhemmat kävivät kysymässä, haluaako pienemmätkin tulla mukaan syömään popparia ja jäätelöä, mutta kieltäydyin tästä tarjouksesta.

Ei todellakaan ollut mitään ongelmaa siinä, että pienemmät olivat mukana siten, että itse maksoin heidät sisälle ja vanhin oli synttäreitä viettämässä synttärisankarin kanssa. Minä siis olin pienempien kanssa aivan eri paikassakin Huimalassa kuin missä synttäreitä vietettiin.

Eli huonoa käytöstä oli tuolta äidiltä, joka toi muut lapset mukanansa, olisi pitänyt huolehtia, että muut lapset eivät mene norkoilemaan juhlatilaan.

Meillä syynä siihen, että otin pienemmät lapset mukaan oli tosiaan tuo, että juhlat kestivät kaksi tuntia, meiltä Huimalaan ajaa sellaisen puolisen tuntia. Kun vielä oli talviaika, ja kaksi alle 4-vuotiasta mukana, ei todellakaan tehnyt mieli palata kotiin vain sitä varten, että sen jälkeen, kun olisi saanut toppavaatteet pois päältä, olisi saanut alkaa niitä pukemaan uudestaan pienempien päälle ja palata hakemaan vanhinta lasta.

Vierailija
7/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi voinut tulla ne 10 sisarusta mukana, tuon kahden sijaan:)

Vierailija
8/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EHkä jotenkin ymmärtäis sisarukset vaikkapa vuoden ikäerolla mutta ei noin. Kyllä 10v:n pitäis jo kestää se pettymys ettei joka paikkaan voi siskon mukana mennä.

Vierailija
9/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinäkin ei tietenkään muut lapset ole kutsuttu. Toiseksi tottakai ne muut lapset saa tulla sinne muuten vaan samaan aikaan. Kolmanneksi miksi ihmeessä annoit 10 v pojan kuitenkin tulla sinne synttäritarjoiluille? Vaikka äiti nimenomaan kielsi?

Meillä on joskus joku lapsista kutsuttu HopLop synttäreille ja ollaan menty porukalla niin että kutsuttu menee synttäreille ja loput lapsista olen sitten maksanut sisään ja ovat olleet siellä normaalisti. En ajatellut että niin ei saisi tehdä??? Ja tietenkään ne ei osallistu synttäritarjoiluihin! Mut jos synttärisankarin äiti sanoo että saa tulla niin miten mä siinä enä voisin kieltää sen???

On vaan kätevää kun joutuu viemään ja hakemaan sen yhden synttäreille niin vie samalla muutkin lapset ja odottaa paikan päällä.

Ja sinun ei olisi pitäny kutsua sitä poikaa ja sit valittaa täällä jälkeinpäin.

Ja 3v olisi pitänyt pysyä äitinsä toimesta poissa juhlahuoneesta. Vai annoitko sinä ymmärtää hymyillen että saa tulla ja sitten valitat täällä?

Vierailija
10/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minun lapseni on mennyt vaikkapa Hop-Lop-synttäreille, olen mennyt muiden lasten kanssa sinne leikkimään myös. Se yksi viettää seurueessa synttäreitä ja muut lapset leikkivät minun valvonnassani eikä mitään ongelmia ole ollut. Omani ovat niin täyspäisiä että ymmärtävät sen yhden olevan kutsuttu ja he ovat muuten vaan leikkimässä. Ja äitihän sanoi sille pojalle vain että hän pysyy sitten poissa synttäreiltä, sinun mielestäsi siitä tehtiin joku numero.

Vierailija
11/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritti olla tyttöjen seurassa ja pyöri juhlatilassa muiden kanssa. Olisiko hänet pitänyt sieltä sitten ajaa ulos vai?

3v juoksenteli omin nokkineen, äiti ei vahtinut häntä.

ap

Kolmanneksi miksi ihmeessä annoit 10 v pojan kuitenkin tulla sinne synttäritarjoiluille? Vaikka äiti nimenomaan kielsi?

Mut jos synttärisankarin äiti sanoo että saa tulla niin miten mä siinä enä voisin kieltää sen???

Ja 3v olisi pitänyt pysyä äitinsä toimesta poissa juhlahuoneesta. Vai annoitko sinä ymmärtää hymyillen että saa tulla ja sitten valitat täällä?

Vierailija
12/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei vain pitäisi päästää sinne juhlatiloihin niitä. Vaan tehdä selväksi että te olette täällä muuten vain.

Vierailija
13/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan olivat koko ajan synttäriseurueessa ja juhlatiloissa, myös se 10v. Enkä sitä valita kuten joku sanoi, ihmettelin vain että onko näin tapana tehdä.

ap

Kun minun lapseni on mennyt vaikkapa Hop-Lop-synttäreille, olen mennyt muiden lasten kanssa sinne leikkimään myös. Se yksi viettää seurueessa synttäreitä ja muut lapset leikkivät minun valvonnassani eikä mitään ongelmia ole ollut.

Vierailija
14/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kiukkuilevat siellä ja aiheuttavat hankalia tilanteita. Nähty monesti. Joten melkein olisi viisainta jättää kotiin jos ei itse todella valvo heitä.

Vierailija
15/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se kuulemma ei suostu lähtemään juhlatiloista jos ei saa limua ja karkkeja. Niitä sitten annettiin, mutta kiukkuilu jatkui. Äitiään ei kiinnostanut koko tilanne vaikka isommat lapset siitä kävivät sanomassa hänelle.

ap.

Vierailija
16/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi odottaa vesi kielellä juhlatilan ovella, niin en kai voi sanoa että äläpäs nyt tule?Yritti olla tyttöjen seurassa ja pyöri juhlatilassa muiden kanssa. Olisiko hänet pitänyt sieltä sitten ajaa ulos vai?

3v juoksenteli omin nokkineen, äiti ei vahtinut häntä.

ap

Kolmanneksi miksi ihmeessä annoit 10 v pojan kuitenkin tulla sinne synttäritarjoiluille? Vaikka äiti nimenomaan kielsi?

Mut jos synttärisankarin äiti sanoo että saa tulla niin miten mä siinä enä voisin kieltää sen???

Kyllä 10 v ymmärtää sanomisen. Tai sitten nielet ylpeytesi ja lakkaat valittamasta asiasta. Entäs jos sinne olisi tullut notkumaan joku ihan ventovieras lapsi, olisitko hänetkin kutsunut sinne kun et osaa sanoa ei?

Vierailija
17/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan olivat koko ajan synttäriseurueessa ja juhlatiloissa, myös se 10v. Enkä sitä valita kuten joku sanoi, ihmettelin vain että onko näin tapana tehdä.

ap

Kun minun lapseni on mennyt vaikkapa Hop-Lop-synttäreille, olen mennyt muiden lasten kanssa sinne leikkimään myös. Se yksi viettää seurueessa synttäreitä ja muut lapset leikkivät minun valvonnassani eikä mitään ongelmia ole ollut.

kai sinä sen nyt kysymättäkin ymmärrät. Jotkut lapset ja perheet ovat huonosti kasvatettuja jos et ole ennen huomannut.

Vierailija
18/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tästäkin ketjusta näkee. Ihan on normitilanne:D Perheen äitihän tuossa nyt pöljä oli, kun ei vahtinut 3-vuotiasta.

Vierailija
19/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen on siellä synttäreillä. Meidän lasten kaverit tuntevat myös sisaruksen, joten ei lisi kiva, että sinne tunkee samaan aikaan.

Vierailija
20/38 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin että olenko ainoa jonka mielestä on noloa tuoda sinne norkoilemaan muut lapset. Koska norkoiluahan se on kun ei pysytä sitten kuitenkaan juhlista pois, vaikka äiti olisi mitä sanonut.

Kai sitä nyt jotain tekemistä keksii muutakin siksi aikaa.

t. ap

jos toinen on siellä synttäreillä. Meidän lasten kaverit tuntevat myös sisaruksen, joten ei lisi kiva, että sinne tunkee samaan aikaan.