Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus Enkeli-Elisasta paljastuu näin:

Vierailija
07.07.2012 |

JOS henkilö on ollut todellinen ja JOS isä ja äiti ovat oikeasti olemassa, he seuraavat asiasta noussutta kohua aivan varmasti!

Mikäli koko projektin uskottavuus vaarantuu (kuten nyt näyttää käyneen) heidän luulisi astuvan itse jollain tavalla esiin estääkseen kampanjaa lokaantumasta ja säästääkseen tämän Mintun julkiselta lynkkaamiselta, eikö?

Aika omituista on, mikäli katsovat touhua vain tyynesti vierestä ja antavat Mintun käydä köpelösti.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys käynyt mielessä että miksi pojat olisivat kiusanneet. Kyllä se menee yleensä niin että tytöt kiusaa tyttöjä ja pojat poikia. Poikkeuksia voi olla mut se et pojat käy yhdessä yhden tytön kimppuun niin kuulostaa tosi omituiselta. Enemmän toi kiusaamistapakin pätee tyttöihin (seurataan, otetaan kaulasta kiinni, ahdistellaan sanallisesti, tönitään, naureskellaan). Noista blogeista olen saanut muutenkin semmoisen käsityksen että kiusaajat ovat olleet ainoastaan poikia. Tytöt on tosiaan raaempia kiusaamisissa ja pojat tuntuu unohtavan ja sopivan huomattavasti nopeammin (tyyliin kerran turpaan ja se on siinä). Omista kouluajoistani yläasteelta (v.2000 vaihde)muistan kyllä huomattavasti enemmän tyttöjen välisiä riitoja kun pojat enemmänkin hyvää pataa keskenään.

melkoinen joukko poikia. Kärsin tästä koko yläasteajan. He käyttivät minusta sellaisia nimityksiä, että näin aikuisenakaan kykene sanomaan niitä ääneen: niin nöyryyttäviä ne olivat. Minttu on myös kertonut omasta kiusaamisestaan, että siihen osallistui sekä poikia että tyttöjä. Itse asiassa Mintusta käytetty nimitys "munanpää" on minun näkökulmastani vielä varsin siisti.

En usko ollenkaan tuohon, että vain naiset (tytöt) ovat toisilleen susia.

Vierailija
62/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden EE-fb-sivujen ylläpitäjien olevan todellisia. Kuinka moni mies käyttää sydäntä kommenteissaan? ? Santtu -tyylisesti?

Noita ylläpitäjiä näyttää olevan vaik kuinka paljon. On Kimiä ja Tiinaa ja Santtua jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kuka on tämä Kim, ylläpitäjä E-E-sivulla? Onko mahdollisesti tuon Jonakin päivänä kaduttaa taittaja Kim S.? Tuntuu ottavan aika henkilökohtaisesti nuo kirjotukset tuolla E-E-sivulla ja kun on joutunut sortumaan jo uhkailuun niin koko homma alkaa kaatua päälle ;)

Just toi Kim S. (en muista sitä sukunimeä mut ruotsinkielinen).

Antaa muuten kans ympäripyöreitä vastauksia :D Joitain sieltä ryhmästä on heitetty pihalle ja estetty yms...

Ihan varmasti tyhjentää koko enkeli-elisa ryhmän jutut torstaina kun sivut ovat suljettu :D

No katotaas mitäs se poliisi saa selville.

Kusettamista tommonen et annetaan jollekkin asialle kasvot ja sit ku kysellään niin sit vastaukset muuttuu ja "ei oo sanottu" ja "joo toi oli keksittyä" yms. Ja alun perin kun se vanhempien blogi piti olla totuuden mukainen heidän pitämänsä niin eilen Minttu kirjoitti että tulevat hänen koneensa kautta yms. ja muuttuhan se "Elisan" syntymävuosikin eilen et sitä ei tiedä millon on sit tapahtunut (veikkaan et joku 10-20v. vanha juttu mut herätelty vain nykypäivään). Vanhempien blogissa on muuten mainittu että olisivat siinä 40v. tienoilla mut sit on kyl muutettu varmasti Mintun ja "Miksun" yhteistä taustaa.. Et varmaa joku semmonen et Minttu on lukenut jonkun uutisen aikoinaan ja siitä päättänyt kirjoittaa et kaikki muu olis sit keksittyä.

Ja miten muuten aina kirjoitettu että kukaan ei tiennyt että Elisaa kiusattiin kun olihan se kaveri Marika Mintun juttujen perusteella ollut paikalla kun sitä on tapahtunut..

Vierailija
64/84 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti olla sukkahousut jalassa ja jätesäkit päällä. Laitettiin pimeeseen tunneliin missä piti laittaa käsiä erilaisiin astioihin ja arvata tunnustelemalla mitä on. Oli Tarzan ja Jane leikkejä. Punnertamista jonkun pojan päällä ja piti syödä näkkäriä mikä oli sen suussa. Kaikki seiskat meni rinkiin ja kalvojen toisilta puolilta pussatiin niin että kalvo ei saanut tippua.. Opettajat olivat samassa tilassa eli koulun salissa. Tusseilla ja huulipunilla piirrettiin kasvoihin ja käsiin. Että näin Helsingissä..

Lukion nahkiaiset ekalla luokalla. Piti laittaa kaikkien pinkkiä päälle ja hiuksia kastettiin piimään. Kontattiin pitkin Hietsua niin että oli kuminauha kahden eri ihmisen toisissa jaloissa kiinni ja piti päästä pisteestä a pisteeseen b. Kasvoja sotkettiin kynillä, juotiin vahvasti maustettua jugurttia. Näin Vantaalla. Koulu oli tietoinen mutta eivät antaneet lupaa pitää koulun salissa sillä vuotta aiemmin lukion ykköset pyydettiin saliin koko koulun eteen ja kakkoset heittivät mädillä kananmunilla.

Kaverini mopokasteessa samana vuonna heidät (2 kaveriani) sidottiin koulun pihalla olleisiin puihin ja vaatteet sotkettiin ja housut vedettiin alas. Kasvoihin piirrettiin kirkkoveneitä ja naisia alentavia sanoja. Opettajatkaan eivät auttaneet vaan sattumalta ohikulkenut koiranulkoiluttaja tuli hätiin. Tämä myös Helsingissä.

Vierailija
65/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Elisan vanhempien kirjoittama blogi.

-olen saanut käsityksen että vanhemmat ovat itse pitäneet blogia mikä on nykyään salasanalla suojattu sekä myöskin että vanhemmat ovat yhdessä Mintun kanssa työstäneet kirjoituksia järkevämpään muotoon. Alla siis selvyys siihen että Minttu on todennäköisesti ne kirjoittanut sillä epäilen että Elisan vanhemmat olisivat istuneet Mintun koneelle blogia pitäen. Eli IP osoitteen perusteella ei pääse kuin Mintun jäljille. Vanhempien bloginhan piti olla sitä oikeaa faktaa, mutta näin ei ilmeisesti enää ole.

Mintun tämän päiväinen vastaus fb-sivuilla häneltä kysytyistä blogeista: "Täällä on nyt nostettu esiin kaikenlaista mitä väitetään minun kirjoittamakseni samoilla meriiteillä kuin HS väittää Elisan vanhempien blogia kirjoittamakseni. Kuten sanottu, Elisan vanhempien blogin tekstit ovat kulkeneet koneeni läpi, joka selittää varmasti mm. tämän toistuvan kirjoitusvirheen. Mitenpä korjata virhettä, jota ei omastakaan tekstistä näe."

2. Kuolinpäivä

-Kuolinpäiväksi ilmoitettiin 7.2.2011 mikä on HS:n jutun jälkeen ilmoitettu että päivämäärä muutettu yksityisyyden suojaamiseksi. Kuitenkin Elisan kuolinpäivästä kun oli vuosi niin vanhemmat kirjoittivat asiasta blogissaan ja surivat kuolemaa. Miksi surra kuolinvuosipäivää mikäli päivä onkin nyt yhtäkkiä muutettu?

Vierailija
66/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko Elisan isä ja äiti, Miksu ja Riikka, todellisia vai fiktiivisiä? ;)

"Elisoita" on paljon, ja sitä Vettenterä uskovineen nyt pyörittää, mutta huijasiko Vettenterä siinä kohtaa, että Miksuakaan ei ole eikä Riikkaa liioin?

Kysykää nyt ne oikeat kysymykset seuraavaksi, kun Vettenterää jututatte.

Vierailija
67/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demin foorumilla ratkaistiin tämä keissi ;) Tarinan konna on Miksu.

http://demi.fi/keskustelut/1331433/enkeli-elisa-olikin-huijausta-vol-2

"Aika aitoo et se isä pyytäis tota kirjottamaan siit elisast, mut sit ku toi koko paska kaatuu niskaan ja sitä Minttuu syytetään siit et se ois keksiny koko jutun ni siltikään se isä ei suostu antamaan mitään todisteit et toi juttu on totta vaan antaa vaan Mintun ottaa kaikki paska niskaansa lol."

":D tää oliki vaa sen isän juoni pilata Mintun elämä vielä näiden vuosien jälkeenkin."

Vierailija
68/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko Elisan isä ja äiti, Miksu ja Riikka, todellisia vai fiktiivisiä? ;)

"Elisoita" on paljon, ja sitä Vettenterä uskovineen nyt pyörittää, mutta huijasiko Vettenterä siinä kohtaa, että Miksuakaan ei ole eikä Riikkaa liioin?

Löysin iltalehden jutun toukokuulta jossa on mainittu että vanhempien nimet on muutettu joten Riikka ja Miksu ovat keksittyjä nimiä.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2012052515577986_pr.shtml

Elisoita kyllä löytyy ja omalta yläaste ajalta muistan kuulleeni yhden "Elisan" tarinan omasta koulustani.

Vierailija
69/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin iltalehden jutun toukokuulta jossa on mainittu että vanhempien nimet on muutettu joten Riikka ja Miksu ovat keksittyjä nimiä.

So? Tietenkin ovat keksittyjä nimiä, mutta onko koko henkilöitä olemassakaan? Molemmat kirjoittivat blogeja ainakin leikisti, todennäköisesti blogeja kirjoitti kuitenkin Miksuna ja Riikkana itse Minttu.

Vierailija
70/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan kysy ovatko Elisan isä ja äiti, Miksu ja Riikka, todellisia vai fiktiivisiä? ;)

Joku Minttu Vettenterän tämän nuoruudessa tuntenut tietäisi varmaan, keitä Mintun kiusaajat olivat. Luulisi löytyvän tuttuja, jotka voisivat vahvistaa, että olemassa on tällainen entinen koulukiusaaja, joka on menettänyt lapsensa.

Vierailija
71/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Elisa-satu olisikin totta, mutta ei tapahtunut vantaalla vai jossain muualla? Vettenterä ei suostu antamaan koulun tietoja, koska hänen mukaansa koulu haluaa suojella mainettaan, samoin vantaan kaupungilta mukaan on hesarin jutun perusteella turha jutusta kysellä. Miksi?? Koska paikkakunta ei ole ollut oikeasti vantaa vaan joku muu? Mikä osa tarinasta on muutettu? Uhrin ikä? Sukupuoli? Paikkakunta? Kuolinpäivä ja vuosi? Ja mikä on totta, jos mikään?

Vuonna 2010-2011 kuolleet 10-16 vuotiaat, miten paljon heitä on ja missä he ovat asuneet?

Vierailija
72/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Elisa-satu olisikin totta, mutta ei tapahtunut vantaalla vai jossain muualla? Vettenterä ei suostu antamaan koulun tietoja, koska hänen mukaansa koulu haluaa suojella mainettaan, samoin vantaan kaupungilta mukaan on hesarin jutun perusteella turha jutusta kysellä. Miksi?? Koska paikkakunta ei ole ollut oikeasti vantaa vaan joku muu? Mikä osa tarinasta on muutettu? Uhrin ikä? Sukupuoli? Paikkakunta? Kuolinpäivä ja vuosi? Ja mikä on totta, jos mikään?

Vuonna 2010-2011 kuolleet 10-16 vuotiaat, miten paljon heitä on ja missä he ovat asuneet?

Itsemurhia on tapahtunut, kyllä, varmaan Vantaallakin, mutta Riikka ja Miksu ovat satua kuten Elisakin. Minttu Venttenterä ei halua tietoja etsittävän *mistään* juurikin sen vuoksi, että koko homma on keksitty.

Vierailija
73/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia epäilijöille:

Missä koulussa tungetaan tänä päivänä päitä vessanpönttöön?

Tämä on näitä urbaanilegendoja, jotka ovat lähteneet elämään. Missään meidän kirjoituksissa ei puhuta vessanpöntöistä mitään, joskin olen kuullut, että näitäkin kouluja on yhä.

No kas kummaa, Elisa kyllä kuvasi päiväkirjassaan kuinka hänen päänsä tungettiin vessanpönttöön. Luettuani tämän jäin ihmettelemään sitä, missä koulussa nykyään enää tungetaan päitä pönttöön ja laitoin siitä 19.2.2012 kysymyksen Enkeli-Elisa ketjuun. Löytyy täältä :

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1548724/enkelielisa_…

Samassa viestissä ihmettelin, miksi Elisa kertoi päiväkirjassaan lisänneensä isänsä ekana fb-kaverikseen, mutta isä itse kuitenkin blogissa kirjoitti, ettei kuulu feiskbuukkiin.

Nämä keskustelut käytiin siis jo helmikuussa.

Ja nyt sanotaan, ettei esim. pään tunkemista pönttöön ole koskaan kirjoituksissa mainittu. Vaan kylläpäs on. Sorry. Taas yksi epäkohta lisää.

Vierailija
74/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yhteinen ystävä, joka toi Miksun ja Minttiksen yhteen, voisi ilmaantua jostain todistamaan, että tuntee molemmat henkilöt?

Mutta kun sellaistakaan ei ole. Kai se ystävä olisi jo noussut esiin puolustamaan Minttua, jonka menneisyyden kiusattuna tuntee niin hyvin, että osaa Miksun isällekin suositella kirjoittamaan Elisan tarinaa.

Vierailija
75/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia epäilijöille:

Missä koulussa tungetaan tänä päivänä päitä vessanpönttöön?

Tämä on näitä urbaanilegendoja, jotka ovat lähteneet elämään. Missään meidän kirjoituksissa ei puhuta vessanpöntöistä mitään, joskin olen kuullut, että näitäkin kouluja on yhä.

No kas kummaa, Elisa kyllä kuvasi päiväkirjassaan kuinka hänen päänsä tungettiin vessanpönttöön. Luettuani tämän jäin ihmettelemään sitä, missä koulussa nykyään enää tungetaan päitä pönttöön ja laitoin siitä 19.2.2012 kysymyksen Enkeli-Elisa ketjuun. Löytyy täältä :

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1548724/enkelielisa_…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1548724/enkelielisa_…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1548724/enkelielisa_…;

Samassa viestissä ihmettelin, miksi Elisa kertoi päiväkirjassaan lisänneensä isänsä ekana fb-kaverikseen, mutta isä itse kuitenkin blogissa kirjoitti, ettei kuulu feiskbuukkiin.

Nämä keskustelut käytiin siis jo helmikuussa.

Ja nyt sanotaan, ettei esim. pään tunkemista pönttöön ole koskaan kirjoituksissa mainittu. Vaan kylläpäs on. Sorry. Taas yksi epäkohta lisää.

Minttu on itse ihan sekaisin jo että mitä onkaan tullut kirjoitettua.

Kuvaus Mintun pitämään taruolento.com blogiin: "Päiväkirjamerkinnät netissä ovat siis Minttu Vettenterän kirjoittamia, mutta tunteet ja tapahtumat todellisia. Päiväkirjoihin pääsee tutustumaan täällä." http://taruolento.com/blog/category/Elisa

Elisan päiväkirja 3:sta alla oleva teksti:

"Mopokaste oli ja meni. Mä näin puukässän aulassa ne pojat, jotka oli siellä vessalla silloin. Ne tuli ja tarras mua niskasta ja upotti pään veteen. Mä yritin olla kuin ei tuntuis missään, mut ne piti mua liian kauan. Mä hätäännyin. Vedin vettä henkeen ja... sit ne päästi mut pois ja mä pärskin ja tyrskin ja ne nauro"

Elisan päiväkirjasta osa 2:

"Ne tuli ihan vessan ovelle asti silleen. Kiinni mussa. Sit ne tarras käsiin ja painoi seinää vasten. Toinen painu mua vasten niin, etten mä saanut kunnolla henkee. "Tiedätkö ne pesualtaat puutyöluokan aulassa?" Se kysy. Mä nyökkäsin hiljaa. "Me hukutetaan sut. Hukutetaan sinne kuin kissanpennut". Sit ne meni pois. Mäkin halusin mennä."

Olisikohan mennyt sekaisin pönttö ja lavuaari.

Muistaisin Mintun joskus kyllä jossain maininneen wc-pöntöstä.

Iltalehden sivuilla lukee myös että pääkaupunkiseutulaisesta koulusta on kyse. Ja jos tämä liittyy tapaukseen mistä olen kuullut omassa koulussani yläasteella ollessani niin oikea tapahtuma aika oli 1997-2000 välissä ja siinä työnnettiin wc-pönttöön päätä kun sen takia kouluun tuli kamerat valvomaan..

Vierailija
76/84 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusaaminen voi olla aivan helvetin julmaa, ja julmimpia ovat tytöt jotka voivat keksiä vaikka mitä!

Omilta ajoilta muistan 'huora-adressin', mitä eräs tyttöporukka keräsi eräästä tytöstä. Läväsivät adressin tytön käteen ja sanoivat: 'katso, näin monen ihmisen mielestä olet täys huora!' Ja porukan vetäjä on ihan hyvässä ammatissa nykyään, ei mistään surkimuspiireistä edes.

Eläkää vain siinä naiivissa pikku säkissänne.

Vierailija
77/84 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan nimillä Miksu ja Riikka? Tuolla pöytäkirjassahan oli Maria ja Sauli.

perustajajäsenet Sauli ja Maria eivät ole Elisan vanhemmat, aivan kuten yhdistyksen sihteeri Ari on sanonut. Elisan vanhemmat eivät olleet perustamassa tätä yhdistystä.

Vierailija
78/84 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhuuko nykyteinit puukässästä tai puutyöluokasta?"

puukäsityö, tekninen käsityö. 7 pakollinen, sen jälkeen valinnainen.

Vierailija
79/84 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Iltalehden sivuilla lukee myös että pääkaupunkiseutulaisesta koulusta on kyse. Ja jos tämä liittyy tapaukseen mistä olen kuullut omassa koulussani yläasteella ollessani niin oikea tapahtuma aika oli 1997-2000 välissä ja siinä työnnettiin wc-pönttöön päätä kun sen takia kouluun tuli kamerat valvomaan.."

Eihän tuota tapahdu enää nykyään. Enemmänkin 80-90 luvun juttu.

Eikä vantaalaiset nykyteinit koe sitä todeksi:

http://demi.fi/keskustelut/1333344/onko-kenenkaan-vantaalla-asuvan-koul…

Vierailija
80/84 |
14.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseasiassa puhutaan ainakin pk-seudulla. Ei välttämättä kaikissa kouluissa mutta tuttuja on. Samoin kässästä puhutaan. Itse ollaan niitä kouluissa käytetty ja nykyäänkin ovat käytössä.

Puhutaan teknisestä, teknisenluokasta, tekusta tai tekunluokasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme