Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Totuus Enkeli-Elisasta paljastuu näin:

Vierailija
07.07.2012 |

JOS henkilö on ollut todellinen ja JOS isä ja äiti ovat oikeasti olemassa, he seuraavat asiasta noussutta kohua aivan varmasti!

Mikäli koko projektin uskottavuus vaarantuu (kuten nyt näyttää käyneen) heidän luulisi astuvan itse jollain tavalla esiin estääkseen kampanjaa lokaantumasta ja säästääkseen tämän Mintun julkiselta lynkkaamiselta, eikö?

Aika omituista on, mikäli katsovat touhua vain tyynesti vierestä ja antavat Mintun käydä köpelösti.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kyseessä olla rikos, kun on kerätty jäsenmaksujakin jne.?

Vierailija
42/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene "Elisan" "vanhempia" tuo pariskunta.

Mistä päättelet? Oliko siellä jotain muutakin tietoa niistä kuin nimet?

Ei tuolla, mutta nopeesti löytyy kyllä muuten tietoja noilla nimillä, paikkakunta täsmäten. Tuo nainen on päässyt vasta 1995 ala-asteelta, joten tuskin on 1996 syntyneen lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti 17.4. Katsoin itsekin ohjelman. Oliko siinä sitten feikki-isä vai mitä ihmettä?

Vierailija
44/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin miksi se Vettenterä sitä sitten enää suojelisi

?

Vierailija
45/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, eräs lehti on lähestynyt meitä ja vaatinut Elisan henkilöllisyyden paljastamista. Kun ilmoitin, ettemme tähän halua lähteä, toimittaja ilmoitti tekevänsä jutun joka tapauksessa. Viimeisimmän tiedon mukaan Elisaa tullaan käsittelemään suuren sanomalehden toimesta joko nyt viikonloppuna tai alkuviikosta: "Nettitarinana, josta ei voi tietää onko se totta vai ei".

Lupasin ko. lehdelle todisteita, mutta he olisivat halunneet todisteet sähköpostitse. Kun ilmoitin, etten noita todisteita aio heidän haltuunsa luovuttaa, vaan voin henkilökohtaisesti käydä ne esittämässä, todisteet eivät enää kelvanneetkaan. Kuitenkin olen näitä todisteita valmis epäilijöille esittelemään lomani jälkeen elokuussa sovittaessa.

Täytyy sanoa, että olen joutunut tämän asian kanssa perimmäisten kysymysten äärelle. Toisessa vaakakupissa on itse antamani lupaus jo pahasti rikki oleville ihmisille ja toisessa oman perheeni hyvinvointi sekä mahdollisesti kaiken sen hyvän, mitä olemme saaneet aikaan, kyseenalaistaminen. Olen kuitenkin saanut niin paljon tukea pitää lupauksestani kiinni, että niin aion tehdä. Tässä vastineessa aion kuitenkin käsitellä muutamia Elisaan liittyviä huhuja.

Pyysin facessa apua tämän kirjoittamiseen. Ajatuksena oli, että ihmisillä olisi ollut mahdollisuus kysyä mitä tahansa Elisaan liittyen ja minä olisin voinut niihin vastata. En kuitenkaan saanut kysymyksiä. Sain vain tukea. Yritän nyt siis kehittää kysymyksiä itse. Ja osin myös poimia niitä keskustelufoorumeilta, joita en tähän mennessä ole lukenut projektiin liittyen juuri ollenkaan, koska tiedän, että suurin osa kirjoituksista on paskan puhumista. Anonyyminä, kun on niin helppo huudella.

Tarjoan kuitenkin yhä mahdollisuutta kysymyksille. Pistä kysymyksesi tämän tekstin kommentteihin. Käsittelen niitä ensi viikon alussa ja sitten myöhemmin ehtiessäni. Pääasiallisesti meidän perhe jää kuitenkin ensi viikosta lomille.

Onko Elisaa olemassa?

On. Paitsi, että tarinamme Elisa on ollut olemassa, vastaavanlaisia tapahtumia tästä maasta riittää. Viime vuosista minulla ei ole tilastoja, mutta vuosina 2000-2010 on itsemurhan tehnyt 111 15-19 vuotiasta. Tämä voisi olla ihan kenen tahansa heistä tarina.

Pienellä googlettamisella löytyy mm. seuraavia uutisia:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121610793093_uu.shtml

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/320984/Nuorten+itsemurhat+puhuttavat+P…

Murha.infon keskustelu kuolemaan johtaneesta kiusaamisesta: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=11&t=9282&sid=9ecb9478b4f1…

Lisää löytyy vaikka kuinka paljon, mutta en halua vieraiden ihmisten tragedioita lähteä repimään tänne yhtään enempää. Elisa voisi olla kuka tahansa heistä.

Miksi Elisan vanhemmat eivät tule julkisuuteen?

Minä haluaisin kysyä, että miksi heidä pitäisi? He eivät ole halunneet tulla henkilökohtaisesti revittäväksi, ainoastaan antaa meille tyttärensä tarinan kerrottavaksi, jotta edes joku havahtuisi tajuamaan mistä kiusaamisessa pahimmillaan voi olla kyse. Elisan isä on saanut puheidensa vuoksi myös hyvin paljon negatiivista palautetta - ihan suoranaista vihaa ja uhkailua. Tämä ei suoranaisesti kannusta tulemaan puhumaan omilla kasvoillaan asioista.

Lisäksi siihen on syynsä miksi Miksun ja Riikan blogimerkinnät päättyivät jo alkuvuodesta. Projektista tuli liian raskas ja heidän oli vetäydyttävä pitämään huolta itsestään. Myös median viime aikainen "hyökkäys" ei ole herättänyt suuremmin luottamusta. Media tahtoo sensaatiojutun, jossa ihmisten yksityisyydellä ja oikeudella omaan rauhaan, ei ole mitään merkitystä. Nyt jokainen voi miettiä kuinka moni olisi valmis antamaan haastattelua lapsensa haudalla?

Miksi kukaan ei netissä osaa kertoa kuka Elisa oli tai mistä koulusta?

Tämä on ollut yksi projektimme suurimpia haasteita. Nettikirjoitteluja on aina - myös Elisan kuolemasta on ollut. Elisan kuolemaan liittyviä tietoja on muutettu, jotta Elisa ei olisi tunnistettavissa. Olemme projektin alusta asti painottaneet, että kyse on fiktiivisestä tarinasta tosielämän ihmisistä. Elisa on ollut olemassa. Tämän vanhemmat ovat olemassa. Elisaa kiusattiin koulussa ja Elisa tappoi itsensä. Elisan isä on ollut koulukiusaaja ja hän on pyytänyt anteeksi vanhoilta kiusatuiltaan. Tässä minun nähdäkseni tarinamme pääasiat. Ne voin vannoa ja vakuuttaa kaikki todeksi.

Seuraavat asiat on poimittu keskustelufoorumeilta, jotka tulevat hakusanalla: Enkeli-Elisa.

Miksi koulua ei paljasteta?

Ei ole mitään syytä lisätä kenenkään tuskaa. Netissä velloo asiasta melkoista vihaa ja lynkkausmielialaa. Kouluampumisia on ollut jo ihan tarpeeksi. Jos koulu tuodaan julkisuuteen, kukaan ei voi taata näiden ihmisten turvallisuutta. Eikä myöskään ihan viattomien sivullisten. Ketä koulun paljastaminen palvelisi?

Onko koko Elisa minun keksintöni?

Valitettavasti ei. Olisi jäänyt aika monet itkut viimeisen vuoden aikana itkemättä, jos näin olisi. En luultavasti olisi myöskään löytänyt itseäni miettimästä itsemurhaa. Enkä olisi joutunut olemaan huolissani oman lapseni itsemurhapohdinnoista.

Mintun ja vanhempien kirjoituksissa yhtäläisyyksiä?

Juu. Ovat samaa suomen kieltä. Varmasti melkein kenen tahansa kirjoituksista on löydettävissä yhtäläisyyksiä, jos hakemalla haetaan ja kyllä Elisan vanhempien kirjoitukset ovat osin kulkeneet minun lievän editointini kautta. Eteenkään Elisan isä ei varsinaisesti ole kirjoittajaihmisiä, josta syystä tähän päädyttiin.

Minttu ja Elisan äiti Marika käyttävät samaa sanaa "ladata" nukkumisesta?

Kuka Marika? Voi hyvin olla. En tiedä onko Riikka käyttänyt sanaa ennen projektia, mutta sattuneesta syystä olemme puhuneet aika paljon viimeisen vuoden aikana. Itse olen ainakin sellainen, että imen itseeni kaikenlaisia erikoisia ilmauksia, jotka kuulostavat minusta hyvältä.

Mintun ja Elisan käsialat ovat samanlaisia?

(Anteeksi. Saanko mä nauraa jo?) Kaikki multa Jonakin päivänä kaduttaa - kirjan tilanneet tietävät, että mun käsiala ei ole mikään järin loistava. Mä olen aikanaan hajottanut käteni kirjoittamisella niin, että pitkään käsin kirjoittaminen tulehduttaa jänteet ja aiheuttaa hitonmoisen kivun. Tästä syystä käsiala on ihan kamalaa. Jokainen voi mun faceprofiilissa "kirjailijaelämää" käydä katsomassa käsialanäytteitä. Juu. Kyllä. Minäkin osaan halutessani piirtää vaikka minkälaista koukeroa, mutta että kokonaisia päiväkirjoja? Ylipäätään, missähän välissä minulla olisi tänä hulluna vuotena ollut oikeasti aikaa kirjoittaa useita päiväkirjoja teini-ikäisen kirjoituksia?

Missä koulussa tungetaan tänä päivänä päitä vessanpönttöön?

Tämä on näitä urbaanilegendoja, jotka ovat lähteneet elämään. Missään meidän kirjoituksissa ei puhuta vessanpöntöistä mitään, joskin olen kuullut, että näitäkin kouluja on yhä.

Elisa oli oikeasti poika. Tyttö kerää enemmän sympatiaa?

Ei. Kyllä Elisa oli oikeasti Elisa. Tyttö.

Elisan isä on ollut "liian nuori" Elisan syntyessä, koska Elisan isä on saman ikäinen kuin Minttu.

Elisan isä ei ole minun kanssani aivan saman ikäinen vaan vanhempi. On puhuttu samasta koulusta. Ei samasta luokasta.

Kirja julkaistiin BoDilla, koska kukaan kustantamo ei suostunut julkaisemaan kirjaa tapaamatta vanhempia.

Kirja julkaistiin BoDilla, koska iso kotimainen kustantamo ei pystynyt tarjoamaan tarpeeksi ripeää aikataulua. Kirjaa ei tarjottu kuin tälle yhdelle kustantamolle (jälleen aikataulusyistä). Sen sijaan Elisan vanhemmat ovat käyneet keskusteluja blogitekstien julkaisusta kirjana.

Elisan päiväkirjamerkinnöissä ja Minttiksen omissa kiusaamiskokemuksissa on yhtäläisyyksiä.

Jokainen pahoin koulukiusattu tietää, että samat kuviot näissä toistuvat vuodesta toiseen.

Minttu on kirjoittanut jo vuonna 2010 suunnitelmista kirjoittaa kirja aikuisen kiusaajan näkökulmasta. Minttu on kirjoittanut aikaisemmin novellin kiusaajasta, joka pyytää anteeksi kiusaamiltaan.

Kyllä. Olin suunnitellut tätä vuodesta 2010 ja kirjoitin kurssityönä novellin kiusaajasta, joka pyysi anteeksi. Tätä juttua eräs kaverini esitteli aikanaan Miksulle ja sen kohtaamisen jälkeen tästä tuli Elisan ja Miksun tarina.

Lehden, joka aikoo uutisoida, että Elisa on fiktiota, vastaava päätoimittaja myönsi, että tilanen on siitä hankala, että he eivät voi tietää mikä osa tarinasta on tarkoituksella fiktiota. Niinpä.

Kysymyksiä poimittu seuraavista keskusteluista:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2068253-enkeli-eli…

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1607838/kenella_tuli…

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1578069/siis_eiko_ku…

Oli tarkoitus käydä läpi enemmänkin kirjoituksia, mutta tässä kohtaa loppuivat sekä aika, että jaksaminen. Tämän jälkeen minä aion nyt blogissani oikeasti keskittyä etsimään sitä miksi alunperin aloin blogata - miksi siitä pidin. Tervetuloa mukaan. Jos se, että en tuo Elisan vanhempia julkisuuteen tai Elisan vanhempien kirjoitusten todenperäisyys ketäkin haittaa, niin blogia ei ole pakko lukea ;). Lisähuvitusta (ja juoruja) arkeensa voi hakea vaikka täältä.

Vierailija
46/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, eräs lehti on lähestynyt meitä ja vaatinut Elisan henkilöllisyyden paljastamista. Kun ilmoitin, ettemme tähän halua lähteä, toimittaja ilmoitti tekevänsä jutun joka tapauksessa. Viimeisimmän tiedon mukaan Elisaa tullaan käsittelemään suuren sanomalehden toimesta joko nyt viikonloppuna tai alkuviikosta: "Nettitarinana, josta ei voi tietää onko se totta vai ei".

Lupasin ko. lehdelle todisteita, mutta he olisivat halunneet todisteet sähköpostitse. Kun ilmoitin, etten noita todisteita aio heidän haltuunsa luovuttaa, vaan voin henkilökohtaisesti käydä ne esittämässä, todisteet eivät enää kelvanneetkaan. Kuitenkin olen näitä todisteita valmis epäilijöille esittelemään lomani jälkeen elokuussa sovittaessa.

Täytyy sanoa, että olen joutunut tämän asian kanssa perimmäisten kysymysten äärelle. Toisessa vaakakupissa on itse antamani lupaus jo pahasti rikki oleville ihmisille ja toisessa oman perheeni hyvinvointi sekä mahdollisesti kaiken sen hyvän, mitä olemme saaneet aikaan, kyseenalaistaminen. Olen kuitenkin saanut niin paljon tukea pitää lupauksestani kiinni, että niin aion tehdä. Tässä vastineessa aion kuitenkin käsitellä muutamia Elisaan liittyviä huhuja.

Pyysin facessa apua tämän kirjoittamiseen. Ajatuksena oli, että ihmisillä olisi ollut mahdollisuus kysyä mitä tahansa Elisaan liittyen ja minä olisin voinut niihin vastata. En kuitenkaan saanut kysymyksiä. Sain vain tukea. Yritän nyt siis kehittää kysymyksiä itse. Ja osin myös poimia niitä keskustelufoorumeilta, joita en tähän mennessä ole lukenut projektiin liittyen juuri ollenkaan, koska tiedän, että suurin osa kirjoituksista on paskan puhumista. Anonyyminä, kun on niin helppo huudella.

Tarjoan kuitenkin yhä mahdollisuutta kysymyksille. Pistä kysymyksesi tämän tekstin kommentteihin. Käsittelen niitä ensi viikon alussa ja sitten myöhemmin ehtiessäni. Pääasiallisesti meidän perhe jää kuitenkin ensi viikosta lomille.

Onko Elisaa olemassa?

On. Paitsi, että tarinamme Elisa on ollut olemassa, vastaavanlaisia tapahtumia tästä maasta riittää. Viime vuosista minulla ei ole tilastoja, mutta vuosina 2000-2010 on itsemurhan tehnyt 111 15-19 vuotiasta. Tämä voisi olla ihan kenen tahansa heistä tarina.

Pienellä googlettamisella löytyy mm. seuraavia uutisia:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009121610793093_uu.shtml

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/320984/Nuorten+itsemurhat+puhuttavat+P…

Murha.infon keskustelu kuolemaan johtaneesta kiusaamisesta: http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=11&t=9282&sid=9ecb9478b4f1…

Lisää löytyy vaikka kuinka paljon, mutta en halua vieraiden ihmisten tragedioita lähteä repimään tänne yhtään enempää. Elisa voisi olla kuka tahansa heistä.

Miksi Elisan vanhemmat eivät tule julkisuuteen?

Minä haluaisin kysyä, että miksi heidä pitäisi? He eivät ole halunneet tulla henkilökohtaisesti revittäväksi, ainoastaan antaa meille tyttärensä tarinan kerrottavaksi, jotta edes joku havahtuisi tajuamaan mistä kiusaamisessa pahimmillaan voi olla kyse. Elisan isä on saanut puheidensa vuoksi myös hyvin paljon negatiivista palautetta - ihan suoranaista vihaa ja uhkailua. Tämä ei suoranaisesti kannusta tulemaan puhumaan omilla kasvoillaan asioista.

Lisäksi siihen on syynsä miksi Miksun ja Riikan blogimerkinnät päättyivät jo alkuvuodesta. Projektista tuli liian raskas ja heidän oli vetäydyttävä pitämään huolta itsestään. Myös median viime aikainen "hyökkäys" ei ole herättänyt suuremmin luottamusta. Media tahtoo sensaatiojutun, jossa ihmisten yksityisyydellä ja oikeudella omaan rauhaan, ei ole mitään merkitystä. Nyt jokainen voi miettiä kuinka moni olisi valmis antamaan haastattelua lapsensa haudalla?

Miksi kukaan ei netissä osaa kertoa kuka Elisa oli tai mistä koulusta?

Tämä on ollut yksi projektimme suurimpia haasteita. Nettikirjoitteluja on aina - myös Elisan kuolemasta on ollut. Elisan kuolemaan liittyviä tietoja on muutettu, jotta Elisa ei olisi tunnistettavissa. Olemme projektin alusta asti painottaneet, että kyse on fiktiivisestä tarinasta tosielämän ihmisistä. Elisa on ollut olemassa. Tämän vanhemmat ovat olemassa. Elisaa kiusattiin koulussa ja Elisa tappoi itsensä. Elisan isä on ollut koulukiusaaja ja hän on pyytänyt anteeksi vanhoilta kiusatuiltaan. Tässä minun nähdäkseni tarinamme pääasiat. Ne voin vannoa ja vakuuttaa kaikki todeksi.

Seuraavat asiat on poimittu keskustelufoorumeilta, jotka tulevat hakusanalla: Enkeli-Elisa.

Miksi koulua ei paljasteta?

Ei ole mitään syytä lisätä kenenkään tuskaa. Netissä velloo asiasta melkoista vihaa ja lynkkausmielialaa. Kouluampumisia on ollut jo ihan tarpeeksi. Jos koulu tuodaan julkisuuteen, kukaan ei voi taata näiden ihmisten turvallisuutta. Eikä myöskään ihan viattomien sivullisten. Ketä koulun paljastaminen palvelisi?

Onko koko Elisa minun keksintöni?

Valitettavasti ei. Olisi jäänyt aika monet itkut viimeisen vuoden aikana itkemättä, jos näin olisi. En luultavasti olisi myöskään löytänyt itseäni miettimästä itsemurhaa. Enkä olisi joutunut olemaan huolissani oman lapseni itsemurhapohdinnoista.

Mintun ja vanhempien kirjoituksissa yhtäläisyyksiä?

Juu. Ovat samaa suomen kieltä. Varmasti melkein kenen tahansa kirjoituksista on löydettävissä yhtäläisyyksiä, jos hakemalla haetaan ja kyllä Elisan vanhempien kirjoitukset ovat osin kulkeneet minun lievän editointini kautta. Eteenkään Elisan isä ei varsinaisesti ole kirjoittajaihmisiä, josta syystä tähän päädyttiin.

Minttu ja Elisan äiti Marika käyttävät samaa sanaa "ladata" nukkumisesta?

Kuka Marika? Voi hyvin olla. En tiedä onko Riikka käyttänyt sanaa ennen projektia, mutta sattuneesta syystä olemme puhuneet aika paljon viimeisen vuoden aikana. Itse olen ainakin sellainen, että imen itseeni kaikenlaisia erikoisia ilmauksia, jotka kuulostavat minusta hyvältä.

Mintun ja Elisan käsialat ovat samanlaisia?

(Anteeksi. Saanko mä nauraa jo?) Kaikki multa Jonakin päivänä kaduttaa - kirjan tilanneet tietävät, että mun käsiala ei ole mikään järin loistava. Mä olen aikanaan hajottanut käteni kirjoittamisella niin, että pitkään käsin kirjoittaminen tulehduttaa jänteet ja aiheuttaa hitonmoisen kivun. Tästä syystä käsiala on ihan kamalaa. Jokainen voi mun faceprofiilissa "kirjailijaelämää" käydä katsomassa käsialanäytteitä. Juu. Kyllä. Minäkin osaan halutessani piirtää vaikka minkälaista koukeroa, mutta että kokonaisia päiväkirjoja? Ylipäätään, missähän välissä minulla olisi tänä hulluna vuotena ollut oikeasti aikaa kirjoittaa useita päiväkirjoja teini-ikäisen kirjoituksia?

Missä koulussa tungetaan tänä päivänä päitä vessanpönttöön?

Tämä on näitä urbaanilegendoja, jotka ovat lähteneet elämään. Missään meidän kirjoituksissa ei puhuta vessanpöntöistä mitään, joskin olen kuullut, että näitäkin kouluja on yhä.

Elisa oli oikeasti poika. Tyttö kerää enemmän sympatiaa?

Ei. Kyllä Elisa oli oikeasti Elisa. Tyttö.

Elisan isä on ollut "liian nuori" Elisan syntyessä, koska Elisan isä on saman ikäinen kuin Minttu.

Elisan isä ei ole minun kanssani aivan saman ikäinen vaan vanhempi. On puhuttu samasta koulusta. Ei samasta luokasta.

Kirja julkaistiin BoDilla, koska kukaan kustantamo ei suostunut julkaisemaan kirjaa tapaamatta vanhempia.

Kirja julkaistiin BoDilla, koska iso kotimainen kustantamo ei pystynyt tarjoamaan tarpeeksi ripeää aikataulua. Kirjaa ei tarjottu kuin tälle yhdelle kustantamolle (jälleen aikataulusyistä). Sen sijaan Elisan vanhemmat ovat käyneet keskusteluja blogitekstien julkaisusta kirjana.

Elisan päiväkirjamerkinnöissä ja Minttiksen omissa kiusaamiskokemuksissa on yhtäläisyyksiä.

Jokainen pahoin koulukiusattu tietää, että samat kuviot näissä toistuvat vuodesta toiseen.

Minttu on kirjoittanut jo vuonna 2010 suunnitelmista kirjoittaa kirja aikuisen kiusaajan näkökulmasta. Minttu on kirjoittanut aikaisemmin novellin kiusaajasta, joka pyytää anteeksi kiusaamiltaan.

Kyllä. Olin suunnitellut tätä vuodesta 2010 ja kirjoitin kurssityönä novellin kiusaajasta, joka pyysi anteeksi. Tätä juttua eräs kaverini esitteli aikanaan Miksulle ja sen kohtaamisen jälkeen tästä tuli Elisan ja Miksun tarina.

Lehden, joka aikoo uutisoida, että Elisa on fiktiota, vastaava päätoimittaja myönsi, että tilanen on siitä hankala, että he eivät voi tietää mikä osa tarinasta on tarkoituksella fiktiota. Niinpä.

Kysymyksiä poimittu seuraavista keskusteluista:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2068253-enkeli-eli…

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1607838/kenella_tuli…

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1578069/siis_eiko_ku…

Oli tarkoitus käydä läpi enemmänkin kirjoituksia, mutta tässä kohtaa loppuivat sekä aika, että jaksaminen. Tämän jälkeen minä aion nyt blogissani oikeasti keskittyä etsimään sitä miksi alunperin aloin blogata - miksi siitä pidin. Tervetuloa mukaan. Jos se, että en tuo Elisan vanhempia julkisuuteen tai Elisan vanhempien kirjoitusten todenperäisyys ketäkin haittaa, niin blogia ei ole pakko lukea ;). Lisähuvitusta (ja juoruja) arkeensa voi hakea vaikka täältä.

Vierailija
47/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos toimittajatkin ovat nuo nimet löytäneet, miksei niistä mainita mitään siinä lehtijutussa, tyyliin "Vettenterän piti perustaa yhdistys Elisan vanhempien kanssa, mutta perustajina onkin satunnainen Jormanaisen pariskunta".

Akuutissa ei tainnut olla lainkaan sitä isää, vaan pelkästään Minttis, joka kertoi isän tuntemuksista.

Vierailija
48/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuo tilastot ovat niitä mitä joka kaupunki kerää ja tekee yhteenvedoksen niin myös kuolleista, kaupunkiin muuttaneista, asukasmääristä. Kyseisen tilastokirjasen nimi on Vantaan väestö joka on myös luettavissa netissä. Vuodesta 2010 olikin kyse ettei kuollut 1-16vuotiaita. Vuonna 2011 näkyy kuolleina (lapsi-iässä olevia): 1-vuotiaat tyttö ja poika, 3vuotias poika, 5vuotias tyttö, 8vuotias tyttö, 12vuotias tyttö, 13vuotias poika, 16vuotias poika.

Tällaista, näin yksityiskohtaista, tilastoa siellä ei ole.

Tämä on http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/… ja sen mukaan vuonna 2010 on kuollu 5 alle 15-vuotiasta ja 17 välillä 15-29. Löytyy sivulta 66.

Vierailija
49/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukiusaaminen voi olla aivan helvetin julmaa, ja julmimpia ovat tytöt jotka voivat keksiä vaikka mitä!

Omilta ajoilta muistan 'huora-adressin', mitä eräs tyttöporukka keräsi eräästä tytöstä. Läväsivät adressin tytön käteen ja sanoivat: 'katso, näin monen ihmisen mielestä olet täys huora!' Ja porukan vetäjä on ihan hyvässä ammatissa nykyään, ei mistään surkimuspiireistä edes.

Eläkää vain siinä naiivissa pikku säkissänne.

Ei kukaan ole sitä kieltämässä.

Itse mietin sitä, että tekevätkö pojat tytöille vielä yläasteella moista kiusaa? Yleensä pojat kiusaavat poikia, varsinkin fyysiseksi kun menee.

Muistan omilta kouluajoilta (samaa ikäluokkaa kuin Minttis), että kauhea pelko oli tuosta vessanpytyssä uitosta, mutta kellekään sitä ei tapahtunut. Ja pojat ottivat kyllä silmätikuksi muista poikia, ei tyttöjä. Toki, jos oli ihastunut, mutta fyysisesti ei pojat käyneet tyttöihin käsiksi; olisivat turpaansa saaneet sen jälkeen.

Vierailija
50/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuo tilastot ovat niitä mitä joka kaupunki kerää ja tekee yhteenvedoksen niin myös kuolleista, kaupunkiin muuttaneista, asukasmääristä. Kyseisen tilastokirjasen nimi on Vantaan väestö joka on myös luettavissa netissä. Vuodesta 2010 olikin kyse ettei kuollut 1-16vuotiaita. Vuonna 2011 näkyy kuolleina (lapsi-iässä olevia): 1-vuotiaat tyttö ja poika, 3vuotias poika, 5vuotias tyttö, 8vuotias tyttö, 12vuotias tyttö, 13vuotias poika, 16vuotias poika.

Tällaista, näin yksityiskohtaista, tilastoa siellä ei ole.

Tämä on <a href="http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/…" alt="http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/…">http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/…; ja sen mukaan vuonna 2010 on kuollu 5 alle 15-vuotiasta ja 17 välillä 15-29. Löytyy sivulta 66.

kyllä itseasiassa on tarkast tilastot missä näkyvät ikävuodet. katsoin itse juuri samoja tilastoja. Tuossa linkittämässä tilastossa sivu 106 niin kyllä löytyy.

Vierailija
51/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkat tilastot iän mukaan vuodelta 2011 ja sivu 110:

http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/…

Vierailija
52/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummemmin kantaa ottamatta komentoin tähän seinäkirjoitusten poistamiseen että siihen syynä taisi olla se, että joku äijä liitti sinne eilen kuvan seisovasta munastaan. Tein itsekin siitä ilmoituksen asiattomana kuvasna. Vähän sen jälkeen koko kommentointi-osio katosi.

Lisäksi ryhmästä on poistettu mahdollisuus jättää viestejä ryhmän seinälle ja kaikki seinälle aiemmin jätetyt viestit on poistettu. vielä eilen ryhmän seinältä löytyi kymmenittäin tätä aihetta koskevia viestejä ja ketjuja hyvillä perusteluilla. Ne ovat kaikki nyt mennyttä. Tällä hetkellä seinälle voi siis varsinaisia viestejä jättää ainoastaan Vettenterä itse.

Vierailija
53/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiin tämän tapahtuneen Tampereella. Miksi aluksi oltiin vakuuttuneita, että tapahtumapaikka on Tampere ja missä vaiheessa/millä tiedolla se muuttui Vantaaksi?

Vierailija
54/84 |
08.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttiin tämän tapahtuneen Tampereella. Miksi aluksi oltiin vakuuttuneita, että tapahtumapaikka on Tampere ja missä vaiheessa/millä tiedolla se muuttui Vantaaksi?

maikkarin 45min ohjelmassa oli juttu Enkeli-Elisasta ja siinä haastateltiin tamperelaisia nuoria ja kysyttiin heidän mielipiteitään ja kokemuksiaan. Ohjelmassa tuli ilmi että Enkeli-Elisan tapaus on sattunut Vantaalla. Olen nähnyt muitakin keskustelupalstoja jossa on arvuuteltu missä Vantaan koulussa tämä on tapahtunut ja osa niistä on jo keväältä.

Vierailija
55/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka + Miksu = Riksu (Riihimäki) :)

Vierailija
56/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaan nimillä Miksu ja Riikka? Tuolla pöytäkirjassahan oli Maria ja Sauli.

Vierailija
57/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseasiassa puhutaan ainakin pk-seudulla. Ei välttämättä kaikissa kouluissa mutta tuttuja on. Samoin kässästä puhutaan. Itse ollaan niitä kouluissa käytetty ja nykyäänkin ovat käytössä.

Vierailija
58/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kuka on tämä Kim, ylläpitäjä E-E-sivulla? Onko mahdollisesti tuon Jonakin päivänä kaduttaa taittaja Kim S.? Tuntuu ottavan aika henkilökohtaisesti nuo kirjotukset tuolla E-E-sivulla ja kun on joutunut sortumaan jo uhkailuun niin koko homma alkaa kaatua päälle ;)

Vierailija
59/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kuka on tämä Kim, ylläpitäjä E-E-sivulla? Onko mahdollisesti tuon Jonakin päivänä kaduttaa taittaja Kim S.? Tuntuu ottavan aika henkilökohtaisesti nuo kirjotukset tuolla E-E-sivulla ja kun on joutunut sortumaan jo uhkailuun niin koko homma alkaa kaatua päälle ;)

Vierailija
60/84 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys käynyt mielessä että miksi pojat olisivat kiusanneet. Kyllä se menee yleensä niin että tytöt kiusaa tyttöjä ja pojat poikia. Poikkeuksia voi olla mut se et pojat käy yhdessä yhden tytön kimppuun niin kuulostaa tosi omituiselta. Enemmän toi kiusaamistapakin pätee tyttöihin (seurataan, otetaan kaulasta kiinni, ahdistellaan sanallisesti, tönitään, naureskellaan). Noista blogeista olen saanut muutenkin semmoisen käsityksen että kiusaajat ovat olleet ainoastaan poikia. Tytöt on tosiaan raaempia kiusaamisissa ja pojat tuntuu unohtavan ja sopivan huomattavasti nopeammin (tyyliin kerran turpaan ja se on siinä).

Omista kouluajoistani yläasteelta (v.2000 vaihde)muistan kyllä huomattavasti enemmän tyttöjen välisiä riitoja kun pojat enemmänkin hyvää pataa keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi