All Inclusive lomista on tullu halpis lomia koyhille
Itse en ole ollut, kun tykkaan syoda eri ravintoloissa. Huomasin vaan viime kesana Menorcalla, kun meidan hotellilla oli All Inclusive option, etta ne oli niita lihavia juntteja jotka haki sipseja ja kaljaa baarista kaiken paivaa kun ilmaiseksi sai. Illalla buffet aterialla olivat siella lasten osasstolla hakemassa ranskalaisia ja burgereita, vaikka ois ollu ihanaa paellaa ja tuoretta kalaa tarjolla (juu, syottiin hotellin buffetissa muutaman kerran).
Kommentit (43)
Sitäkö te tarjoatte lapsillenne lomalla???
Mogan Princessissä AI lomalla. Ei siellä edes ollut lasten buffettia, mutta joka ilta oli erilainen kattaus. Tietysti tomaatit ja kurkut, leivät ja muut perusjutut oli aina samoja, mutta leipääkin oli ainakin seitsemää sorttia, että joka päivä olis saanut erilaisen, jos olisi halunnut.
Ihmettelen näitä juttuja. Omasta kokemuksesta, ihmettelen, jos ei AI tarjoilusta löydy tarpeeksi vaihtoehtoja. Perusruokiakin oli niin paljon, ettei niitä pystynyt kaikkia edes maistamaan, saatikka sitten ne vaihtuvat ruoat. Paljon oli paikallista ruokaa.
Poistuimme myös hotellialueelta. Ei ollut mitään lukittua porttia...
Nämä jutut taitaa keksiä joku, joka ei ole AI-lomalla ollut.
kyllä noista saa mun mielestä pulittaa aika hyvän hinnan! Itse en ole ollut, sillä myöskin tykkään kierrellä eri ravintoloissa.
Mutta, en todellakaan pidä toisin ajattelevia jotenkin huonompina!
Varmasti on useita syitä lähteä all inclusive reissulle, esim.
-joku haluaa oikeasti vaan olla, relata, syödä ilman suurta vaivaa etsiä ruokapaikka, perheellisille helppoa
-itse teet töitä toisten eteen joka hetki ja jatkuvastai(töissä, kotona....) ja haluat itse nyt vaan o-l-l-a
- paljon muita vaihtoehtoja
Onneksi on vaihtoehtoja jokaiselle valita ja saada kiva reissu! Kaikille tuo suotakoon!!!!!
Mikä idea noissa AI-lomissa on? Samalla hotellilla könötetään koko viikko. Voiko tylsempää olla.
olis turhauttavaa mennä mukuloiden kanssa ravintolaan eikä ne ehkä söisikään siellä sitten mitään. AI-pöydistä söivät hyvin ja maistelivat kaikenlaista. Ja altaalla on ihana kun saavat jäätelöä ja juotavaa pitkin päivää eikä tarvitse koko ajan itse jonottaa ja lompakkoa kaivella. jotenkin kirpaisee vähemmän maksaa se etukäteen kaikki. Ehkäpä se on sitä köyhäilyä sitten kun ei halua lomaansa viettää ravintolaa etsien joka ilta.
all inclusive hotellit on kyllä vaikkapa Finnmatkoilla niitä kalleimpia, vähintään neljän tähden hotelleja. Onhan se nyt ihan karmeaa, että joku menee lomallansa niihin kolmen ja kahdenkin tähden hotelleihin. Hirveetä...
se idea on juuri se ettei tarvitse tehdä ruokansa eteen yhtään mitään. Hyvä AI-tarjoilu on yhtä hyvää kuin ravintolaruoka. Kaikkien pääaterioiden lisäksi on koko ajan tarjolla jotain välipalaa. Ja sitten voit hakea milloin vain juotavaa, jäätelöä, kahvia, drinksuja, vesipullon kun menet rannalle tai retkelle. Minusta se on lasten kanssa aika mukavaa, ettei tarvitse koko ajan toimia muonittajana. Eihän AI:ta ole pakko käyttää; ihan hyvin voi käydä joinain iltoina ravintolassa. Ja useimmat meistä kai ovat samalla hotellilla kun rantalomalle mennään.
Hampurilaisia, ranskalaisia, pizzaa, pastaa, jäätelöä?
Sitäkö te tarjoatte lapsillenne lomalla???
Koska se on eksoottista, sillä lapset eivät syö niitä arkena (paitsi ehkä joskus itse leivottua pitsaa tai jäätelöä jälkkäriksi). Ja lisäksi lasten mielestä HYVÄÄ. Voi kamalaa, kun niillä on kehittymättömät (kouluttamattomat?) makuhermot...
Halvempaahan se on ottaa huoneisto ja laittaa itse ruoka.
Käydään toki aina paikalllisissa ravintoloissa, mutta AI on näppärä, koska saa muhkean aamiaisen, välipaloja, lapsille ranskalaisia ja jätsiä koko päivän, drikkejä jne ja jo ne maksavat itsensä takaisin. Tuossa paikassa hotellin neljä isoa ravintolaa olivat paikan tasokkaimmat, eli ne paikalliset oli ihan laadutonta rahanhukkaa. Onneksi oli AI :) Ja ne tosiaan on aina sieltä tasokkaimmasta päästä hotellivalikoimaa, otti sitten all inclusivella tai ilman.
että se on lasten kanssa kätevä kun on päivän siellä altaalla ja rannalla?
oletteko siis lasten kanssa kaiket päivät vain altaalla ja/tai rannalla? Entä paikalliseen kulttuurin tutustuminen, retkien tekeminen, päivien viettäminen muualla kuin hotellialueella?
Ei kai ne lapset opikana syömään muuta jos heille ei sitä opeta.
Jotenkin tulee se olo, että nämä AI:ta suosivat ovat sellaisia, jotka eivät ole paljoa matkustelleet (ainakaan turistikohteiden ulkopuolella) ja jotka kokoevat lasten kanssa reissaamisen jotenkin vaivalloiseksi.
sentään ole kiellettyä poistua hotellin alueelta? Eihän koko aikaa vain syödä; on siis ihan mahdollista tutustua ympäristöön, kultturiin, paikallisiin ravintoloihinkin??
Ihme vouhkaamista joillakin!
Itse en ole tuollaisella matkalla ollut, mutta hyvin ymmärrän lapsiperheen valitsevan sen.
Tarjolla oli mm. aasialainen ja libanonilainen ravintoja sekä kalaravintola. Buffassa ei ollut ranskalaisia tai sitten emme vain huomanneet. Buffassakin oli erilsia teemapöytiä eri maiden keittiöiden mukaan. Hintataso oli egyptiläisittäin kallis, mutta laatuunsa nähden hyvä. Tähtiä hotellissa oli 4+.
Jos köyhäily on tällaista, niin ok meidän perheelle.
olimme viime kesänä ensimmäistä kertaa Finnmatkojen AI-lomalla ja yllätyin positiivisesti, vaikka olin niitä vastaan pitkään pullikoinutkin. Ruoka oli ihan ok, ei mitään erikoista mutta kuitenkin maistuvaa ja vaihtelevaa teemailtoineen. Aamupala oli todella makoisa Ja oli tosiaan näppärää, kun päivän mittaan jätskit, juomat yms. pystyi hakemaan ilman, että tarvitsi liikkua altaan reunaa pidemmäs.
Ja muksut saivat tosiaan vetää niitä ranskalaisia, hamppareita ja limua ihan vapaasti - meillä kun arkena syödään niitä tosi harvoin niin sekin osaltaan luo sitä lomatunnelmaa...
Niin ja jos rantalomakohtessa ollaan, niin harvoin se ruoka on sen hääppöisempää muissakaan, hotellialueen ulkopuolella olevissa ylihintaisissa ravintoloissa. Samat pizzat, pastat ja muutama "kansallisruoka" tarjolla.
Meillä rantaloman tarkoitus on olla yhdessä, uida ja laiskotella - rantalomakohteissa kun on harvoin yhtään mitään nähtävää joten emme tosiaankaan jaksa pahemmin ympäriinsä kierrellä vaan keskitymme "aivot narikkaan" -tyyppiseen yhdessäoloon ja aurinkoon. AI sopii siihen erittäin hyvin.
Kaupunkilomat ovatkin sitten ihan eri asia.
että se on lasten kanssa kätevä kun on päivän siellä altaalla ja rannalla?
oletteko siis lasten kanssa kaiket päivät vain altaalla ja/tai rannalla? Entä paikalliseen kulttuurin tutustuminen, retkien tekeminen, päivien viettäminen muualla kuin hotellialueella?
Olla altailla ja hotellin lasten leikkialueella. Ei semmoisia altaita ja leikkivälineitä ole kotona. Toisekseen kyllä ruokailujen välissä ehtii hotellialueelta poistumaan. Ja voihan sen lounaan syödä muualla, jos haluaa tehdä pidemmän retken. Tai ottaa picnic-korin hotellista mukaan.
drikkejä jne ja jo ne maksavat itsensä takaisin.
Niin suomalainen ajattelutapa. Rahaahan mene suorastaan säästöön, kun vetää drinkkejä oikein kaksin käsin :D
Jotenkin tulee se olo, että nämä AI:ta suosivat ovat sellaisia, jotka eivät ole paljoa matkustelleet (ainakaan turistikohteiden ulkopuolella) ja jotka kokoevat lasten kanssa reissaamisen jotenkin vaivalloiseksi.
matkapäiviä vuodessa noin 100, miehellä vähän vähemmän. Eli lomalla ei todellakaan kiinnosta "retkeillä" yhtään missään.
Olen myös reissanut ennen perhettä parissakymmenessä Välimeren lomakohteessa, perheen kanssa ollaan käyty siellä kymmenisen kertaa. Ja aika harvassa se "paikallinen kulttuuri" siellä on. Onhan siellä toki tarjolla niitä "retkiä", joissa bussi vie johonkin ns. aitoon kyläpahaseen jossa "aito" mummu myy pitsiliinoja ja tarjoaa kupin teetä. Siitä voikin sujuvasti jatkaa "aitoon" paikalliseen tavernaan jolla on diili matkatoimiston kanssa.
Tai sitten voi toki vuokrata auton ja ajella ympäri saarta, jossa ei oikeasti ole juuri mitään katsottavaa.
Ei kiitos, mieluummin makaan altaalla kirja toisessa ja valkkarilasi toisessa kädessä samalla kun muksut lutaavat altaassa bussissa/autossa istumisen sijaan.
Ja nämä kommentit tosiaan koskevat vaan näitä skandinaavien suosimia rantalomakohteita, joissa AI-mahdollisuus - siitähän keskustelu ylipäänsä lähti.
Esim meillä se oli 1200e lisää matkan hintaan, käsittääkseni sellaista summaa ei "köyhät" 1-2vkossa syömisiin/juomisiin laita.
Egyptissä viimevuonna all inc. käsitti useamman eri ravintolan tarjoomukset, oli a la carte-listaa, oli 2 eri buffet-ravintolaa, oli allasravintola, oli 3 eri allasbaaria (juu eri asia kuin tuo allasravintola) jne.
Ja esim erään ravintolan ulkoterassilla oli joka ikinen ilta 2 kokkia grillailemassa sitä mitä asiakas valitsi esim tuoretta tonnikalaa+muita kaloja, lihoja, kokonaista kalkkunaa ym.ym
Oli myöskin pastapiste useine eri lisukkeineen.
Aamiaisilla oli erikseen munakkaiden ja plättyjden paistajat.
Se oli luksusta, olin/mme aivan taivaassa:))
Oisko kuitenkin ollu kiva kokeilla paikallisia ravintoloita. E7500 on ihan jees Thaimaan lomalta. Teit kivat diilit!!
Ihan hirveän kalliita lomia teillä.
sinun lapsesi tykkäsi paellasta, jotkut jonotti ranskalaisia tai spagettia. Mikä tässä on ongelma? Sekö, etteivät kaikki syö samaa ruokaa lomallaan kuin sinä ja kullannuppusi?
Jos nyt matkustelisit vielä hieman lisää, niin et jossain vaiheessa enää kiinnitä huomiota muiden ruokatottumuksiin.