Äitini auttaa vain veljeäni lastenhoidossa
Pyysin viikolla äidiltäni, että hän tulisi lauantaina olemaan lasten kanssa, että pääsisimme mieheni kanssa elokuviin yhdessä. Ei sopinut, ei halua olla niin myöhään kuin siinä menisi (eli n. klo 22-23.) Veljeni lasta on kuitenkin hoitanut yön yli useinkin, joten siksi olisin uskonut, että voisi nyt jeesiä kerran minuakin.
Tänään sitten kuulin, että hoitaa tänään koko mpäivän juuri tätä veljeni lasta, oli aamulla soittanut ja itse oikein pyytänyt.
Ihan pikkuisen ottaa ohimoon.
Kommentit (7)
Ja siis edellisen kerran ole pyytänyt lastenhoitoapua häneltä 3 vuotta sitten, veljen lapsi sen sijaan on hoidossa/yökylässä kerran kuussa tai parissa.
Tuttuja lapsia on mukavampi hoitaa kuin vieraita.
omani nyt yli 10v äitini ei ole koskaan heitä hoitanut yön yli muutamia kertoja päivän. Veljelläni nyt pienet lapset ja vähän väliä heillä yökylässä ja hoidossa päivisin : (
ala nyt herran jumala useammin pyytämään apua. Kerran kolmessa vuodessa?? Kai lapset jossain muualla on ollet hoidossa?? Vai ettekö te oikeesti mitään tee miehenne kanssa kahdestaan tai ystävienne kanssa.. Ja SANO ÄIDILLESI ASIASTA!!
Joo, olishan se sanottava asiasta, mutta oon kai sit jotenkin sen verran "ylpee", että vaan mieluummin valitan täällä anonyymisti ku hänelle suoraan. :)
Mun lapset on ihan tuttuja mummonsa kanssa, käydään siellä usein ja ollaan viikonloppuja, mut voihan se olla etä veljen lapsi on tutumpi kuitenkin.
olen paholillani puolestasi ap, isovanhemmat ei useinkaan ole tasapuolisia, minkäs sille mahtaa, saa vaan itse kateelisen maineen jos asiasta kehtaisi mainita.
Meillä vähän sama juttu, olen viimeisilläni raskaana ja vauva voi syntyä minä päiväna hyvänsä. olin kysynyt vanhemmiltani että ovat varalla sitten kun tarvitsee tulevat hoitamaan meidän viittä pientä lasta. Ovat toki mökillä josta ajaa pari tuntia kaupunkiin, tämä on mulle ihan ok. Nyt äitini ilmoitti että veljeni lapset tulevat viikoksi heille mökille.
No olin vähän ihmeisäni.
hassuinta on että veljeni ja hänen vaimonsa ovat molemmat lomalla, eikä heillä ole pakottavaa tarvetta saada kouluikäisiä lapsiaan hoitoon, juuri täksi pariksi viikoksi, kun meillä odotetaan vauvan syntymää. Mutta voihan olla että mummo oli pyytänyt lapsia kylään ja nyt näytti vaikka sääennusteet kivaa ilmaa, tai jotain...
Kaikki joita voisin ajatella varahoitajaksi lapsille on lomalla jossain tämän pari viikkoa. Ilmeisesti pääsen synnyttämään yksin ja mies jää hoitamaan lapsia. Huoh...
ettei halua hoitaa lapsia öisin? Siksi ottaa mieluummin veljesi lapset päiväksi.
Sinuna sanoisin asiasta äidillesi. Suosiiko muutenkin enemmän veljeäsi/veljesi lapsia? Oma äitini suosii siskoni lapsia ja hoitaa vain heitä, mutta asuvat lähempänä ja siskoni on ollut aina suosikki, joten en jaksa enää välittää asiasta.