Mitä ärsyttävää SINUSSA on?
Kun toinen keskustelu koskee miehesi ärsyttäviä piirteitä, niin mitä luulet itselläsi (tai tiedät) olevan? Vai voiko naisissa olla mitään vikaa, tai ärsyttäviä juttuja?
Aloittaja:
-jään jankuttamaan asioista, jos tuntuu siltä, että viesti ei mene perille.
-pyydän liian usein kyytiä eri paikkoihin
-olen myöhässä lähes aina...
-hoidan vähemmän meidän koiria
-saatan väittää vastaan, vaikka tiedänkin olevani väärässä (tosin useimmiten kyllä myönnän sen)
-jos olen todella väsynyt, saatan tiuskia
-olen onneton tietokoneen kanssa ja aina jos mieheni on jossain reissussa, joudun soittelemaan hänelle useasti jostain koneeseen ja salasanaan liittyvästä asiasta. Minkä hiton takia tekniikka rupee temppuilemaan aina just silloin, kun ketään osaavaa ei ole paikan päällä?!
-osaan olla ärsyttävä, yritän tietysti olla olematta.
-haluan yleensä pitää pääni ja jos jostain asiasta olen täysin varma, että minun tapani on oikea, en anna periksi :/.
-en tiedä, ärsyttääkö ukkoa, mutta en todellakaan jaksa kuurata kämppää koko ajan, viihdyn pienessä sotkussakin.
-keittiössä on tietyt kaapit ja paikat tietyille tavaroille ja minua ärsyttää, jos joudun etsimään jotain tavaraa maailman epäloogisimmasta paikasta :D.
-saatan syyttää miestäni, jos olen hukannut jotain ja tavarahan löytyy minun jäljiltä ;).
-muistuttelen jatkuvasti, jos joku homma on tekemättä, mikä pitäisi tehdä piakkoin.
Ja onhan niitä varmasti muitakin...mutta tiedostan omat ärsyttävyyteni ja pyrin kehittämään itseäni ihmisenä ;).
Kommentit (16)
Ihanan rehellisiä vastauksia on tullu :). Lähinnä tällä oli tarkoitus myös saada minut sekä muut naiset miettimään myös niitä omia vikoja, ettei aina syytettäisi sitä toista osapuolta kaikesta. Naiset on viestinnässä niin paljon parempia, että väittelyissä miehet jää lähes aina toiseksi, vaikka olisivatkin oikeassa.
Että lisää vaan vastauksia, voisin omaan listaan lisätä vielä sen kärsimättömyyden. Asioiden pitää tapahtua just nyt, eikä myöhemmin.
ap
- hermostun helposti ja silloin saan vähän drama queen -piirteitä
- olen laiska
- nalkutan
- olen kärsimätön
mutta tiivistettynä olen kaamea nipo kymmenissä asioissa :D
Ja sen lisäks maailman paras kuski tietenkin!
Omiakin vikoja piisaa paljon, hankalin osa niistä on erinomaisten ominaisuuksien kääntöpuolia jotka tulevat kylkiäisinä. Ovat joistakin muista osaksi hyvinkin rasittavia. Elämästä selviää itseironialla.
- Mä en anna minkään asian olla, jos se vaivaa mua. Otan sen esiin jatkuvasti ja jauhan asiaa niin kauan että saan sen pois mielestä. Ja senkin jälkeen se saattaa vielä tulla esille.
- Tälläydyn aina tiptop, olin sitten menossa kauppaan tai juhliin, joskus mietin että vähempikin riittäis, mutta en vaan osaa olla pynttäytymättä.
- Olen kontrollifriikki, mun on pakko saada päättää kaikista asioista, muita ei kuunnella. Tai ehkä kuunnellaan, mutta asiat tehdään niinkuin minä sanon.
- Olen järkyttävän kärsimätön. Haluan kaiken joko nyt tai heti.
- Erittäin pahasti Drama Queen ja marttyyri.
- Vaadin kaikilta muilta samaa omistaumista kaikkeen kuin itseltäni.
Näitä olis varmaan kymmeniä...
Mutta koska olen mies, joten Drama Queen en kyllä ole. Lisää olisi helppo jatkaa. Luepas tämä, osuuko ollenkaan:
http://personalitycafe.com/entj-articles/12769-socionics-description-be…
- Tuhlaan rahaa liikaa kosmetiikkaan ja vaatteisiin ja kaikkeen luksukseen. Minulla on isot tulot ja olen silti aina persaukinen.
- Olen turhamainen, haluan näyttää ulospäin hienompaa ja menestyvämpää kuin olen. Esim. en osta sellaista järkevää pienehköä autoa joka olisi mulle ihan riittävä, vaan turhan ison ja kalliin auton jolla voin näytellä muille. Sama vaatteissa, pukeudun antaakseni menestyvän ja asiallisen kuvan, joskus jopa valitsen matkakohteeni niin että on hienoa sanoa käyneensä siellä. Hävettäisi sanoa käyneensä Teneriffalla.
- Olen erakkoluonne. Vaikka haluan luoda ihmisten silmissä itsestäni menestyvän, sosiaalisen ja varakkaan kuvan, pohjimmiltani olen kotona nyhjäävä pikku erakko, jota rasittaa sosiaalinen kanssakäyminen. Minusta olisi todella rasittavaa jos minun pitäisi oikeasti olla sellainen millaista kuvaa toisille annan.
- Olen patologinen valehtelija. Johtuu paljolti tuosta tarpeesta antaa itsestäni parempi kuva kuin mitä olen. Ihan huomaamatta ja ilman suunnitelmia valehdella tulee sosiaalisissa tilanteissa ulos valheita jotka antavat minusta kuvan erilaisena kuin olen. Esim. jos olisin ollut siellä Teneriffalla jota pidän junttimatkakohteena, vähän vieraammalle kuten vaikka kampaajalle saattaisin sanoa olleeni jossain eksoottisemmassa kohteessa.
- Olen sottapytty. Siivoan kerran viikossa, mutta jo sillä välillä onnistun saamaan kämpän puliukkoläävää muistuttavaksi paikaksi.
- Olen alkoholin suurkuluttaja.
- Olen laiska ja vetelehdin työssäni.
Ei yllätys että olen sinkku (eronnut, mies jätti) eikä ole yhtään ystävää.
- Mä en anna minkään asian olla, jos se vaivaa mua. Otan sen esiin jatkuvasti ja jauhan asiaa niin kauan että saan sen pois mielestä. Ja senkin jälkeen se saattaa vielä tulla esille.- Olen kontrollifriikki, mun on pakko saada päättää kaikista asioista, muita ei kuunnella. Tai ehkä kuunnellaan, mutta asiat tehdään niinkuin minä sanon. - Olen järkyttävän kärsimätön. Haluan kaiken joko nyt tai heti. - Erittäin pahasti Drama Queen ja marttyyri. - Vaadin kaikilta muilta samaa omistaumista kaikkeen kuin itseltäni.
lisäksi
-en "suostu" saamaan orgasmia
-en sheivaa alapäätä, vaikka mies haluaisi posliinin
-minulla on usein hiivatulehdus
-rakastan nukkumista yli kaiken
-en tyydy mieheni minulle tarjoamaan yltiömukavaan ja helppoon elämäntapaan vaan lisäksi haluan toteuttaa itseäni(haastetta!), joka aiheuttaa miehelle päänvaivaa ja lastenhoitovelvoitteita ja "väsyttää" itseäni, vaikka sitä itse haluan tehdä
-olen rasittavan rehellinen
-järkyttävä "maailmantuska" koko ajan ja auttamishalu muita kohtaan, mieheni näkökulmasta rasittavin piirteeni
sopii minuunkin, oikeastaan kaikki... Mitähän kaikkea miespoloni vielä listaan lisäisi?
- Mä en anna minkään asian olla, jos se vaivaa mua. Otan sen esiin jatkuvasti ja jauhan asiaa niin kauan että saan sen pois mielestä. Ja senkin jälkeen se saattaa vielä tulla esille.
- Tälläydyn aina tiptop, olin sitten menossa kauppaan tai juhliin, joskus mietin että vähempikin riittäis, mutta en vaan osaa olla pynttäytymättä.
- Olen kontrollifriikki, mun on pakko saada päättää kaikista asioista, muita ei kuunnella. Tai ehkä kuunnellaan, mutta asiat tehdään niinkuin minä sanon.
- Olen järkyttävän kärsimätön. Haluan kaiken joko nyt tai heti.
- Erittäin pahasti Drama Queen ja marttyyri.
- Vaadin kaikilta muilta samaa omistaumista kaikkeen kuin itseltäni.
Näitä olis varmaan kymmeniä...
sopii minuunkin, oikeastaan kaikki... Mitähän kaikkea miespoloni vielä listaan lisäisi?
Samaa minäkin mietin...pitääkin kysyä! Uskaltaakohan sanoa suoraan, kun yleensä, jos kysyn, sanoo vaan, että olet täydellinen ja ihana...hah. En todellakaan aina ole.
Ap
-olen sotkuisempi kuin mieheni, hänellä olisi koti viivasuorassa järjestyksessä ja mä olen vastakohta
-olen liian aikaisin joka paikassa ja valitan miehelle, joka on myöhässä
-laiska
- Hermostun/turhaudun helposti ja aika nopeasti (toisaalta tuo on piirre johon en täysin voi vaikuttaa, olen oppinut hillitsemään itseäni ajan kanssa, mutta näin ADD ihmisenä, tuota ei saa haltuun kuin lääkkeillä)
- Inhoan lääkäreitä ja hoitajia ja sairaalaan tai vastaanotolle suostun menemään vasta viime tipassa. Lapsen asioita hoidan taas aika herkästikin, mutta itseni takia en sinne mene mielelläni.
- Olen aika erakkoluonne (tämä ärsytää miestäni, joka on sosiaalisempi kuin minä), en tykkää mistään illanistujaisista, saunailloista yms. mielestäni turhanpäiväsistä jutuista. Miehen kanssa voin ja haluan mielellänikin mennä vaikkapa ravintolaan syömään pitkän kaavan kautta, mutta muutoin pidän tuollaisia turhina. Minulla on yksi ystävä, tai ehkä ennemmin sielunsisko, joka asuu toisella paikkakunnalla ja jonka kanssa soittelemme noin kerran kuussa ja tämä riittää meille molemmille. Omista sukulaisistani pidän paljonkin, mutta pidän sukua eri asiana kuin ystäviä. Miehen sukuun olen alkanut tutustumaan vasta kun menimme mieheni kanssa naimisiin.
En myöskään halua tutustua uusiin ihmisiin.
- Jos en pidä jostain ihmisestä ensinäkemältä, en tule pitämään hänestä ikinä, vaikka hän muuttuisikin esim. todella pinnallista vähemmän pinnalliseen ihmiseen.
- Olen todella sarkastinen ja viljelen myös ironiaa paljon. Piilovittuilen ihmisille todella paljon. Tätä olen yrittänyt vähentää ja olen siinä onnistunutkin, mutta joskus jonkun ihmisen olemassaolo huutaa sitä että heille pitää aukoa päätään.
- Jos jokin projektini alkaa mennä vähänkin pieleen, lopetan sen. En oikeastaan halua harrastaa mitään sellaista missä en ole hyvä, tai missä en ole omasta mielestäni kehittynyt yhtään. Tuon kehittymisen puutteen takia olen lopettanut mm. laulamisen, tarinoiden kirjoittamisen ja piirtämisen. Jokaisen noista lopettaminen on sattunut minuun todella paljon, mutta koska haluan olla hyvä siinä mitä teen, en ole nähnyt järkeä jatkaa, koska olen jäänyt junnaamaan keskinkertaisuuteen.
Muitakin juttuja varmasti on, mutta tuossa ehkä pahimmat.
Olen "aistiärsyyntyvä" eli valitan asioista, joiden näen/kuulen/haistan/tunnen olevan huonosti. Esim. kaikki väärissä paikoissa olevat tavarat pistävät silmään, pienikin melu ärsyttää, tulen hulluksi jos jossain huoneessa haisee mielestäni tunkkaiselle ja ahdistun jos paljaan jalkapohjan alla tuntuu leivänmuru tms. Ja näistä riittää taukoamatonta valitusta, en tiedä miten mieheni jaksaa kuunnella...
mutta tiivistettynä olen kaamea nipo kymmenissä asioissa :D
Ja sen lisäks maailman paras kuski tietenkin!
-Oon monien mielestä varmaan liian ujo ja hiljainen ärsyttävä hissukka.
-Oon liian äkkipikainen, tulistun vähän liian helposti ja sanon tahallani ilkeästi.
-En osaa pyytää anteeksi
-Syytän usein muita siitä, kun oon itse käyttäytynyt heitä kohtaan paskamaisesti. Se on muka aina sen toisen syy, kun se ärsytti.
-Liian huono itsetunto. Se on tuon ujouden syy ja osittain seurauskin. Siitä johtuu nuo kilahtelutkin.
-Oon kiero
-Olen laiska
-Olen tietokone- ja nettiriippuvainen. Päivän aikana en muuta tekisikään, kun raahaisin takapuoltani vuorotellen tietokoneen ja vuorotellen telkkarin eteen. Välillä kävisin töissä.
-En osaa ajatella asioita aina tarpeeksi vakavasti, vaan väännän kaikesta vitsiä. Välillä taas tuntuu, että olen ihan kamala tiukkapipo joidenkin asioiden suhteen.
Siinä nyt alkuun pahimmat. Lisääkin varmasti löytyy. :>