Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erilliset aikuiskouluttajan pedagogiset opinnot,

Vierailija
06.07.2012 |

masentaa. -ihan mahdoton päästä. KEtuttaa vietävästi, olen kouluttajana ja pedagoginen pätevyys olisi kyllä kova sana CV:ssä.

Millä perusteella tuonne oikein valitaan???

Helsingin ja Jyväskylän yliopistoon oon yrittänyt.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oli just n. 40v.

Se tekikin opiskelusta tosi mielenkiitoisen, kun oli eri alojen ihmisiä. Erilaisia työ- ja elämänkokemuksia.

Itseä jännittää, että kaikki jotain parikymppisiä. Mulla ikää jo yli 40 :0

Vierailija
22/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa oli tosiaan läsnäoloaikaa vievää ja ihmettelen, kun monet puhuvat pedagogisista, että ne voi suorittaa ihan vasemmalla kädellä helposti. Ei YOssa ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit suorittaa avoimessa yliopistossa kasvatustieteen perusopinnot, niin pääset sitten aikanaan vähän helpommalla.

Onhan sinulla vielä monta oppilaitosta yrittämättä: Rovaniemi, Oulu, Hämeenlinna. Niihin voi olla helpompi päästä ja opiskelu onnistuu työn ohessa aika helposti.

Vierailija
24/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että AMK:saakin voi noi pedagogiset suorittaa, vai tarkoitatteko ammatillista opettajakorkeakoulua, esim Haaga-Helia?

Vierailija
25/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suoritin JAMKin AOKK:ssa (Jyväskylä). Sain pätevyyden toimia opettajana niin ammattiopistoissa, ammattikorkeakouluissa kuin yliopistoissakin.

Opintojen suorittaminen onnistui helposti työn ohella! Sisäänpääsy on vaikeaa muutenkin, mutta etenkin jos opetuskokemusta on vain yliopistosta, sillä sitä ei huomioida työkokemuspisteitä laskiessa. Samoin opo-koulutukseen on tosi vaikea päästä, jos ei työskentele opona.

20

Ymmärsinkö oikein, että AMK:saakin voi noi pedagogiset suorittaa, vai tarkoitatteko ammatillista opettajakorkeakoulua, esim Haaga-Helia?

Vierailija
27/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakouluun pääsin sitten, kun olin siellä töissä. Kumpikin pätevöittää opettajaksi kumpaankin.

Yliopiston puolelle pääsin sitten suorittamaan opo-opintoja. Hain myös AMKin puolelle, mutta sinne en päässyt. Haastattelu meni hyvin, mutta taustapisteet eivät riittäneet, koska en ollut siinä vaiheessa töissä opona.

Opetuksessa ei ole ollut mielestäni tasoeroa. Maistereita ja tohtoreita on opettajina kummassakin, joten miksi oliskaan? TEhtävät ovat olleet erilaisia, mutta ei sinänsä parempia tai huonompia kummassakaan. Yliopisto- ja ammattikorkeakoulupedagogiikassa on muutenkin omat hyvät ja huonot puolensa. Kummassakin.

Pääsitkö nro 20 siis amk:hon vai yliopistoon? Olen ymmärtänyt, että amk:ssa suurin osa opiskelee työn ohessa kun taas yliopistossa opinnot ovat niin intensiivisiä, että samanaikainen työssäkäynti on aika mahdotonta tai ainakin tiukkaa.

Opinnot kestävät kuitenkin saman ajan ja pätevyys sama? Miten tämä yhtälö selittyy??

Vierailija
28/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää diipadaapaa. Onko joku oikeasti oppinut siellä jotain?

Nyt kyllä harmittaa, jos amk:ssa ois noin paljon helpompaa opiskella ja pätevyys kuitenkin sama???

t. se syksyllä työnohessa HY:ssa aloittava

Vierailija
29/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla pedagogisesti pätevä, mutta kouluun ei pääse, jos ei jo ole pegagogisia suorittanut.

Vierailija
30/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk-pedagogiigassa, mua alkoi tosissaan kiinnostaa!!!

Ammattikorkeakouluun pääsin sitten, kun olin siellä töissä. Kumpikin pätevöittää opettajaksi kumpaankin.

Yliopiston puolelle pääsin sitten suorittamaan opo-opintoja. Hain myös AMKin puolelle, mutta sinne en päässyt. Haastattelu meni hyvin, mutta taustapisteet eivät riittäneet, koska en ollut siinä vaiheessa töissä opona.

Opetuksessa ei ole ollut mielestäni tasoeroa. Maistereita ja tohtoreita on opettajina kummassakin, joten miksi oliskaan? TEhtävät ovat olleet erilaisia, mutta ei sinänsä parempia tai huonompia kummassakaan. Yliopisto- ja ammattikorkeakoulupedagogiikassa on muutenkin omat hyvät ja huonot puolensa. Kummassakin.

Pääsitkö nro 20 siis amk:hon vai yliopistoon? Olen ymmärtänyt, että amk:ssa suurin osa opiskelee työn ohessa kun taas yliopistossa opinnot ovat niin intensiivisiä, että samanaikainen työssäkäynti on aika mahdotonta tai ainakin tiukkaa.

Opinnot kestävät kuitenkin saman ajan ja pätevyys sama? Miten tämä yhtälö selittyy??

Vierailija
31/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tän ketjun perusteella, amk:ssa on helpompi opiskella ja pääsee vähemmällä työllä kuin yliopistossa, mutta pätevyys sama.

Höh.

Vierailija
32/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteeseen, psykologiaan ja yhteiskuntatieteisiin liittyneet opinnot olivat ihan uutta alaa - mutta todella mielenkiintoista.

Erilaisella taustalla voi päästä helpommalla. Toisaalta innostuin todella aiheista, etten itsekään mennyt sieltä, missä aita oli matalin.

Joku kirjoitti, että erikoistuu tietyn alan opettajaksi - HYssä ainakin opinnot olivat pääasiassa samat kaikille aikuiskoulutukseen suuntatuville. Vain ainedidakstiikkaa oli erikseen eri aineille.

Mutta se tekikin vuodesta todella mielenkiintoisen tutustua eri alojen ihmisiin.

pelkkää diipadaapaa. Onko joku oikeasti oppinut siellä jotain?

Nyt kyllä harmittaa, jos amk:ssa ois noin paljon helpompaa opiskella ja pätevyys kuitenkin sama???

t. se syksyllä työnohessa HY:ssa aloittava