Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilliset aikuiskouluttajan pedagogiset opinnot,

Vierailija
06.07.2012 |

masentaa. -ihan mahdoton päästä. KEtuttaa vietävästi, olen kouluttajana ja pedagoginen pätevyys olisi kyllä kova sana CV:ssä.

Millä perusteella tuonne oikein valitaan???

Helsingin ja Jyväskylän yliopistoon oon yrittänyt.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysymys. Jos käyttäydyt pääsykokeessa yhtä aggressiivisesti ja kypsymättömän oloisesti kuin aloituksessani, niin ymmärrän kyllä valitsijalautakuntaa. Opettajalta vaaditaan soveltuvuutta alalle, pelkkä kokemus tai työpaikka ei riitä.

Vierailija
2/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne haetaan vain ja ainoastaan papereiden perusteella. Niin että kakkonen pitää varsin agressiivisen suunsa kiinni.

Terv. toinen, joka haki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä ammattikorkean ped. opintoihin. Koulutus aika lailla eri,mutta pätevyys ihan sama!

Vierailija
4/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

soveltuvuuskokeet. Tiedän, koska olin siellä :) Papereiden perusteella valittiin osa hakijoista pääsykokeisiin. Tosin sitä en tiedä, miten opiskelemaan pääsee, mä en päässyt.

Laitokselta kertoivat, että hakijat aikuispuolelle on yleensä tosi kovatasoisia, peruskoulu- ja lukiopuolelle pääsee 100 kertaa helpommin. Mä haen ens vuonna sinne (ja fiksuna paljastan strategiani täällä...). Pätevyyshän on sitten käytännössä ihan sama kuitenkin.

Vierailija
5/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttaja, mutta en päässyt edes pääsykokeisiin, eli ihan pelkistä todistusjäljennöksistäkö päättelivät, että olen sopimaton alalle???

Vierailija
6/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpompi päästä ja pätevyys sama.

Mä tein niin ja pääsin, toukokuussa alkoi ja suoritan opintoja työttömyystuella.

Ja tänne ei ollut edes mitään pääsykokeita, paperit vaan nettiohjelmaan vetämään :)

Tälleen anonyymina voin sanoa, että opiskelukavereissa on aika heterogeenistä porukkaa, väitän, että monikaan näistä ei ois yliopistoon päässyt. Tosin maisterintutkintoa ei vaaditakaan.

Vierailija
7/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoritat vaikka kesäyliopistossa/ avoimessa yliopistossa apron/ cumun niin etköhän pääse

Vierailija
8/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten opettamiseen.

Vierailija
9/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-opettajan koulutukseen pääsee papereilla ja silloin pitää vaan olla riittävästi opettajan kokemusta niin sinne pääsee

Vierailija
10/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko suoritit?

Itse olen aloittamassa syksyllä, kiinnostaisi tietää, kuinka työlästä opiskelu on ja onko töiden ohella ensinnäkään mahdollista?

Vierailija
11/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa Helsingissä syksyllä. Minuakin kiinnostaa päivien pituus, työläys jne. Minun ei tarvitse käydä opintojen ohella töissä ja lapsillekin on päiväkotipaikka katsottuna, että sinänsä voin vaan pitkästä aikaa keskittyä itseeni. Odotan jo kuin kuuta nousevaa.

Vierailija
12/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuutte tähän ap:n ketjuun kääntämään vesitä haavassa

Vierailija
13/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos on lapsia. Lapsettomana on tietty illat ja viikonloput aikaa.

Paljon läsnäoloa vaativia kursseja ja itselle ihan toisen alan ihmisenä alan esseiden kirjoitus aikaa vievää.

Itse suoritin ihan täysipäiväisenä opiskelijana - neljän lapsen äitinä, jotka olivat koulussa ja PKssa ja i mies hoiti ne illat, jotka oli pakko olla yliopistolla. Niitäkin oli aika paljon, vaikka valitsin kaikessa mahdollisessa päiväryhmät.

joko suoritit?

Itse olen aloittamassa syksyllä, kiinnostaisi tietää, kuinka työlästä opiskelu on ja onko töiden ohella ensinnäkään mahdollista?

Vierailija
14/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olis tosiaan mukavaa vaihtelua työ- ja kotiäitivuosien jälkeen. Mahtavaa porukkaa.

Vierailija
15/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä jännittää, että kaikki jotain parikymppisiä. Mulla ikää jo yli 40 :0

Vierailija
16/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siellä ei lähtöpisteitä juuri anneta yliopisto-opetuskokemuksesta. En siis ole päässyt, vaikka jo viisi vuotta on opetuskokemusta...

Vierailija
17/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yliopistossa opetat?

Edelleen kiinnostaisi opiskelijoiden ikä n. suurin piirtein. Onko kaikki nuoria?

Vierailija
18/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nro 17 et sitten hae yliopistoon koulutukseen? Jos yliopistossa opetat?

Edelleen kiinnostaisi opiskelijoiden ikä n. suurin piirtein. Onko kaikki nuoria?

Valitettavasti omassa yliopistossani ei täydennyskouluteta, joten joudun hakemaan muulle paikkakunnalle. Ja olen myös nyt suorittanut kasviksen appronkin, joten mahdollisuudet pitäisi olla paremmat kuin ennen. Saa nähdä, kuinka käy. #17

Vierailija
19/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetuskokemusta oli yli 10 vuotta! Sitten siirryin opettajaksi ammattikorkeakouluun ja pääsin ekalla yrittämällä. Haku oli joka kerta pelkkien papereiden perusteella, ei ollut valintakoetta.

Opinnoissa oli parasta kiva ryhmä. Oli tosi eri alojen ihmisiä, osa työskenteli yliopistossa, suurin osa ammattikorkeakoulussa ja osa ammattiopistossa. TEhtäviä tehdessä ryhmätöiden tasossa oli suurta eroa. Sama pätevyys tuli kuitenkin kaikille ja hauskaa oli. SEn sijaan en kyllä oppinut juuri mitään uutta, mutta tässä olikin se pätevyys tärkein juttu...

Mä olen hakenut useasti AMK:hon

Mutta siellä ei lähtöpisteitä juuri anneta yliopisto-opetuskokemuksesta. En siis ole päässyt, vaikka jo viisi vuotta on opetuskokemusta...

Vierailija
20/32 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistoon? Olen ymmärtänyt, että amk:ssa suurin osa opiskelee työn ohessa kun taas yliopistossa opinnot ovat niin intensiivisiä, että samanaikainen työssäkäynti on aika mahdotonta tai ainakin tiukkaa.

Opinnot kestävät kuitenkin saman ajan ja pätevyys sama? Miten tämä yhtälö selittyy??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi