Kantapäät kovaa koppuraa ja revin sitä kovettunutta nahkaa pois:/
Miten nuo sais siihen kuntoon, että kehtais pitää esim sandaaleja??
Ja muuten, miksi viimekesänä ulkomailla tehty jalkahoito ei pitänyt kantapäitä pehmeinä kuin n.1kk ajan?? sellaisella höylällä ottivat kovettumat pois, hioivat, rasvasivat, öljyvedesäs lilluivat jne.
Kommentit (13)
Jotain ihonhoitomömmöä ja vettä siihen vatiin. Liotuksen jälkeen rasvaus.
Rasvaa päivittäin ainakin kahdesti ja joka kerta, kun tulet pidemmältä kävelyreissulta.
Käy ostaan apteekista locobasen LPL voidetta. Ensin jalkakylpy, kuivaat jalat ja levität tota rasvaa kovettumiin, sitten jotku croksit jalkaan ja käveleskelet vähän, että voide oikein hieroutuu kunnolla. Mulla lähti kovettumat tällä käsittelyllä kahdessa viikossa. Tein tuon hoidon 3x viikossa ja muina päivinä rasvasin jalat vaan perusvoiteella.
Leikkaa kovimmat kohdat kynsisaksilla, raspaa jalkaraspilla loputRasvaa päivittäin ainakin kahdesti ja joka kerta, kun tulet pidemmältä kävelyreissulta.
Rasvaa päivittäin ainakin kahdesti ja joka kerta, kun tulet pidemmältä kävelyreissulta.
Minulla on kyllä sellainen käsitys, että jos liian kovasti irroittelee tuota koppuraa, niin sitä pahemmin se tulee taas takaisin. Eli oikea tapa olisi pehmitellä, hioa hohkakivellä ja rasvailla. Mutta ei siis repiä ja leikellä. Vaatii kärsivällisyyttä ja pitkäjänteisyyttä.
..jotta terve, uusi iho pääsi tulemaan alta. Hioin tietty jalan tasaiseksi ja rasvasin kunnolla (sukka jalkaan niin tehostaa imeytymistä!).
sitä kovettunutta ihoa pois!! Rasvaat vain ahkerasti, kysy apteekista!!
just nykäsin taas palasen pois kantapään ihosta. Eli kohtalotovereita löytyy ap:lle.
Itsellä lieviä allergioita ja kun olin hetken täysin maidottomalla ruokavaliolla pehmeni kantapäät itsestään. Nyt kun taas syön vähin juustoa ja muutenkin maitotuotteita niin kantapäät on taas kuivat korput...
ei toistaiseksi oo auttanut mikään ja tässä nyt jokusen kymmentä vuotta olen yrittänyt kantapäitäni hoidella...
Telkkarista kun tulee jokin ohjelma vastaava kuin olet mitä syöt...sieltä tulleiden vinkkien mukaan. kaverini lopetti hiivatuotteiden käytön ja vähensi sokerin ja valkoisen vehnäjauhon käytön minimiin ja kas kummaa kuukauden kuluttua oli kantapäät hyvin sileät ja ok oloiset(aiemmin tosi pahan näköiset).
Toinen keino jonka olen kuullut että happo emäs tasapainoittaja jauhe Pascoe tai sinnepäin oli tehnyt ilmeisesti saman asian, halkeamat ja kuivuus kadonnut.
Jälkimmäisen kuulin jalkahoitajalta.
ikuisesti, jos et itse niistä huolehdi. Nyt ostat esim. schollilta sellaisen jalkahöylän, jolla saat kovettumat pois. Sitten hiot niitä vielä raspilla ja sitten niitä täytyy säännöllisesti rasvata hyvin. Vähintään joka ilta ennen nukkumaanmenoa, mielellään myös aamulla. Ja jos kävelet kesällä paljain jaloin, niin kovettuuhan ne.
ei olen ongelmia. dermosilin extra on hyvä rasva siihen.
Jalkakylpy, rasvaus, elmukelmu ja yösukat jalkaan.
Mulla kans kovat koppurat kantapäissä... Ennen revin niitä ja palaset (muhkeita) levittelin ympäri kotia... Niitä löyty mitä ihmeellisimmistä paikoista. Aina kun löysin vanhan jo kovettuneen keltaiseksi menneen liuskan olin innoissani kuin olisin löytänyt kultaisen aarteen. Nappasin sen suuhuni jota mutustelin ja pureksin pitkän aikaa.. Nykyään mieheni tykkää repiä kantapäitäni ja hän myös imeksii nahkoja pitkän tovin. Tehkää tyttäret samoin. T: Tuovi 76v