Mies jota olen tapaillut jää työttömäksi, haluaa erota..Kysymys.
Ollaan vajaat pari kuukautta oltu yhdessä. Mies on sanonut olevansa ihastunut ja mietitty yhteistä tulevaisuutta. Viime viikolla sovittiin, että seurustellaan, ei tapailla muita. Mulla on lapsia, miehellä ei. Ollaan nähty melko tiiviisti(lapsia ei ole tavannut), soiteltu, viestitelty.
Nyt sitten mies sai töissä kuulla irtisanomisesta. Seuraavana päivänä hän sanoi minulle, ettei halua jatkaa enää meidän suhdetta. Oli pahoillaan, sanoi, että mä tarvitsen jotain muuta, haluan jotain muuta. En oikein tiedä, mitä ajatella. Hän ei halua asiaa kauheasti selittää. Sanoo, että näin on nyt parempi. Kuitenkin hän soittaa ja viestittää mulle edelleen samalla tavalla kuin ennenkin. Hyvät yö ja semmosta. Mä olen ihan pihalla. En halua kuitenkaan nyt kysellä asiasta enempää, koska hän ei halua vastata.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?
Kommentit (29)
hyvä että totuus paljastui heti alkuunsa, eikä vasta myöhemmin. Mietipä jos teillä olisi vaikka yhteisiä lapsia ja mies ottaisi työttömyyden noin raskaasti.
ylireagointia minunkin mielestä. Hyvä kun pääsit eroon.
Voi olla että taustalla on joku aiempi kokemus, vaikka omasta lapsuudesta jos on isä ollut työttömänä ja pelko että toistaa samaa kaavaa tms. Eli haluaa varmistaa ettei käy samoin ja haluaa tehdä mitä tahansa mistä tahansa tärkeästä ja rakkaasta luopuen että niin ei varmasti käy. Sitten kun se on varmistettu, normaali muu elämä saa jatkua.
joka ei kestä elämän normaaleja vastoinkäymisiä. Varmaan tekisi itsarin jos perunat palaisi pohjaan.
yllättäen kyllä.. Tiedän, että hän on ihan rikki ja asia tuntuu ylitsepääsemättömältä. Mutta miksi ihmeessä tuommoisen takia haluaisi jättää ihmisen, jos oikeasti on tunteita? Mulla tuli ainakin olo, ettei hänellä mitään tunteita ollutkaan ja nyt ei vaan jaksa muun ohella niitä pohtiakaan.
Tosi paha olo, kun ei tiedä toisen ajatuksista. Kai mä yritän sitten vaan unohtaa ja saada omat tunteeni viilenemään. Vaikeeta. ap
Tapailemastasi miehestä tulee mieleen eksäni. Jos eksällä vitutti jokin, hänellä vitutti sitten kaikki. Esim. raha-asiat tai välit vanhempiinsa oli huonosti, niin purki sen sitten minuunkin. Ei välttämättä riitelemällä mutta heti oli eroamassa "koska ei tätä kannata jatkaa". Hänen ratkaisu huonoina hetkinä (oli se sitten mikä tahansa) oli paeta kaikkea, myös minua. Erottiin monta kertaa, siitä huolimatta soitteli ja viestitteli ja parin viikon päästä aina palattiin yhteen.
Parin vuoden seurustelun jälkeen kyllästyin totaalisesti, aina piti olla varpaillaan ja kuulostella millä tuulella mies oli. Jos tuntui olevan huonolla tuulella niin ei uskaltanut suuta avata. Niinpä sitten tein oman ratkaisuni ja erosin. Eikä ole kaduttanut hetkeäkään. Kyllä putosi kivi harteilta kun ei moista riippaa enää tarvinnut perässä raahata.
Toivon että teidän kohdallanne ei ole kyse samasta. Suosittelen kuitenkin pitkään harkitsemaan ja tarkkailemaan onko tuo miehelle hyvin tyypillinen ratkaisu kaikkiin ongelmiin. Lastesikin takia kannattaa olla varovainen.
Toisin sanoen AP on törmännyt luuserimieheen joka ei kestä elämän normaaleja vastoinkäymisiä. Varmaan tekisi itsarin jos perunat palaisi pohjaan.
ekaa lausetta hyvin pitkälti.
nro 19
puhutaankohan samasta miehestä? Kuullostaa niin tutulta. ap
Minun eksäni on ollut yhdessä nyksänsä kanssa varmaan 10 vuotta, naimisissakin taitavat jo olla.
Mutta jos kuulosti tutulta ja hälytyskellot soivat niin pohdi tarkkaan ennen kuin syvennät suhdetta pidemmälle.
19
ihan kuullosti samalta. No annan miehen harmitella tilannettaan ihan rauhassa. Ehkä se on parempi näin. Kyllä hän taitaa vähän ylireagoivaa tyyppiä olla. ap
Itsekin otin tosi raskaasti, kun jäin työttömäksi ollessani lapseton sinkku. Monelle työ on iso osa identiteettiä. Mies varmasti haluaa kuulla, että kelpaa sinulle nytkin ollessaan pohjamudissa.
En tiedä, onko hän ollut aikaisemmin työttömänä. Inhottava tilanne. Hän ei suostu puhumaan asiasta mitään ja me ei siis olla enää yhdessä. Hän kuitenkin vähintään päivittäin kyselee kuulumisia. Mä kaipaan kauheesti häntä ja haluaisin lohduttaa, mutta hän ei anna. En voi edes yrittää unohtaa, kun hän on yhteydessä.
tuostahan saattaa tulla vanhat vaikeudet mieleen ja uudestaan se olo, että ei enää koskaan pääse töihin. Ja se on todella nöyryyttäävää, kun ei terveenä ihmisenä kelpaa kenellekään, ja jos siinä vaiheesa olisi uudessa suhteessa niin siitä olisi vaikea yrittää puhua kun oma häpeä on niin suuri.
joku nosti ketjun:)
Päivitys tilanteeseen. Ei jatkettu tapailua. Olen edelleen ihmeissäni miehen reaktiosta.
että sanot sille ettei sinua haittaa että se on työtön ja että haluat just sitä etkä tarvitse ketään muuta.
Työttömyys on vaikea asia aina. Sitä saattaa ajatella ettei toinen halua olla sen vuoksi yhdessä.
Aika ihmeellinen tapa kokeilla sinun tunteitasi, mutta se kaipaa vakuutteluja että on ok mielestäsi olla työtön.
en tiedä.. Miten joku voi noin totaalisesti sitten jostain irtisanomisesta reagoida? Onko jollain vastaavasta kokemusta? ap
Tuo on niin kova paikka, että voi saada aikaan erikoisiakin defenssireaktioita. Hän ei tahdo sinun pitävän itseään luuserina, vaan ritarillisesti pelastaa sinut itseltään.
nosto