Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tragediat, joista muistat missä olit kun kuulit

Vierailija
28.09.2014 |

Olisi ihan kiva kuulla mitkä tragediat ovat tehneet ihmisiin niin suuren vaikutuksen, että muistatte missä olitte kun kuulitte uutisen. En nyt tarkoita mitään mummon kuolemaa, vaan ns "koko maailmaa" järkyttäneet tapaukset. Toki mukavatkin uutiset kiinnostaa, jos jollain jäänyt mieleen. Olisi kiva jos laittaisitte myös syntymävuoden, niin voisi vähän verrata eri ikäpolvia.

Minä aloitan:

syntymävuosi -76

- Estonia (aamulla ennen kouluun lähtöä)

- Dianan kuolema (tulin juuri saunasta kun kuulin radiosta)

- Poliisimurhat

- WTC (juuri ennen töihin lähtöä telkasta, töissä kysyivät järkyttyneinä olenko jo kuullut. Luulin tapausta siinä vaiheessa vielä onnettomuudeksi ja olin ihan että jenkkilässä taas sattuu ja tapahtuu)

Mukavista jutuista Suomen Euroviisuvoitto.

Sen sijaan en muista missä olin kun kuuliin esim. Thaimaan tsunamista tai Malaysia Airlinesin maahansyöksystä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 90-luvun alussa ja ensimmäinen taitaa olla 9/11. Olin silloin koulun jälkeen kotona ja joskus iltapäivällä telkkarista alkoi tulla uutisia aiheesta. Silloin tuntui uskottamalta, että sellaista on tapahtunut.

Konginkankaan bussiturmasta kuulin kun meillä oli kotona radio päällä ja siellä tuli uutisia. Jokelan tapauksesta vuonna 2007 luin kotona koulun jälkeen netistä. Utøyasta taas kuulin, kun olin kaverin luona.

2004 tsunamin koin itse, mutta vaikka omin silmin näki mitä tsunami oli aiheuttanut Thaimaassa siellä suunnalla missä me olimme, ekat tunnit ja päivät oli aika uutispimennossa, oli vaan huhuja. Ehkä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä näin uutisia ja vasta silloin alkoi hahmottua, että tsunami oli koskettanut myös monia muita maita, esimerkiksi Indonesiaa.

Vierailija
42/42 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Titanicin uppoaminen

- Krakataun purkaus

- Miramichin tulipalo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän