Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jos joku osais auttaa, tulin äsken itku kurkussa työkkäristä

Vierailija
04.07.2012 |

Olen ollut omaehtoisella opiskelulla ja nyt selvis, että se onkin merkitty loppumaan jo heinäkuun lopussa. Olin ollut siinä käsityksessä, että vasta elokuun lopussa ja olen nyt suunnitellut (ja maksanut) avoimen yliopiston sivuaineopinnot niin, että saan ne tehtyä vasta elokuun lopussa. En haluais millään jättää niitä kesken näin viime hetkellä, tosi paha mieli tulee kun ajattelen, että oon tehnyt jo 50 op ja 60 ois tavote. Ja tämä heinäkuun loppu on ehdoton (vissiin uusi lukuvuosi alkaa elokuusta niin siksi), joten mitä minä voin tehdä?? Jos yrittäisin päästä johonkin tutulle tms. elokuuksi töihin, niin ei kait työkkäri silloin vois vaatia mitään opintojen keskeyttämistodistuksia tms? Apua, tulee tosi paha olo kun mietin tätä. Olin jo niin ehtinyt iloita, että syksyllä olen pätevä hakemaan oman alan töitä. Jos ois vaan kuukauden töissä, niin tuleeko sitten joku karenssi ennenku alkaa saada työttömyystukea kelalta. En usko, että kukaan tuttu pystyy yli kuukaudeksi palkkaamaan, kun tiukkaa on heidänkin yrityksillä. Oon ihan murtunut, vaikka tajuan, että ei tämä mikään elämän isoin asia ole. Olen vaan niin hirveän pettynyt, jos tämä nyt menee pieleen.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan tilanne pahenee koko ajan. Itse kärsin tänä vuonna henkisestä työuupumuksesta palvelualalla. Päätin, että en palaa enään siihen työhön, kunnes oli pakko, koska velat valtiolle maksettava.

Hain tutkinnon osan opintoihin,jottq saisin uuden ammatin. Osaamispisteitä 30 on suoritettava, jotta voisin valmistua. Työkkäristä sanottiin, että eivät tue yli 6kk kestäviä omaehtoisia opintoja, vaikka juuri Kelan ja työkkärin sivuilla lukee, että tukevat enintään 2 vuotta, sen täytyy parantaa työmahdollisuuksia ja siihen sisältyi myös tutkinto-osa vaihtoehto.

Jos ylittää edes 2 päivällä yli 6kk,niin eivät maksa mitään. Opintotukia en halua hakea, sillä kela pakottaisi ottamaan opintolainaa ja palkkaa kuukaudessa saisi tienata alle 500€. Tienaan nytkin liki 2tonnia kuussa.

Haluan työkkärin tukevan siksi, että kun siirryn harjoittelijaksi verkkokurssin jälkeen, sillä silloin en pysty tekemään nykyistä pakkotyötäni. Nyt teen sitä 20-32h/viikossa.

Heidän mukaan viime vuoden alussa tuli uudistus, jossa he eivät enään tue yli 6kk opintoja.

Vierailija
62/63 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan tilanne pahenee koko ajan. Itse kärsin tänä vuonna henkisestä työuupumuksesta palvelualalla. Päätin, että en palaa enään siihen työhön, kunnes oli pakko, koska velat valtiolle maksettava.

Hain tutkinnon osan opintoihin,jottq saisin uuden ammatin. Osaamispisteitä 30 on suoritettava, jotta voisin valmistua. Työkkäristä sanottiin, että eivät tue yli 6kk kestäviä omaehtoisia opintoja, vaikka juuri Kelan ja työkkärin sivuilla lukee, että tukevat enintään 2 vuotta, sen täytyy parantaa työmahdollisuuksia ja siihen sisältyi myös tutkinto-osa vaihtoehto.

Jos ylittää edes 2 päivällä yli 6kk,niin eivät maksa mitään. Opintotukia en halua hakea, sillä kela pakottaisi ottamaan opintolainaa ja palkkaa kuukaudessa saisi tienata alle 500€. Tienaan nytkin liki 2tonnia kuussa.

Haluan työkkärin tukevan siksi, että kun siirryn harjoittelijaksi verkkokurssin jälkeen, sillä silloin en pysty tekemään nykyistä pakkotyötäni. Nyt teen sitä 20-32h/viikossa.

Heidän mukaan viime vuoden alussa tuli uudistus, jossa he eivät enään tue yli 6kk opintoja.

Mä aloitin omaehtoiset opiskelut tämän vuoden alussa, kaksi vuotta myönnettiin tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Olen tällä hetkellä liitonrahoilla (saan ansiosidonnaista). Olen ollut siinä käsityksessä, etten voi tehdä avoimen yliopiston kursseja? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä