Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikavippi helvetti...auttakaa.

Vierailija
04.07.2012 |

Kysyn neuvoa (onkohan jollakin kokemusta). Olen tyhmyyttäni joutunut pikavippien helvettiin. Niitä on melkein 7000e. Ja haluaisin saada ne pois. Voinko kysyä niiltä uutta maksusuunnitelmaa, vai saako niiltä yleensä sellaista? meneekö ne vaan heti perintään? voiko sieltä saada maksusuunnitelman? Olen töissä, mutta silti palkastani ei jää kovin suurta osaa jolla voisin lyhentää velkaa kun menee talolaina,hoitomaksut jne..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa voit sopia maksusuunnitelman veloistasi, ei ne heti minnekään ulossottoon mene. Eli onko sinulla jo mennyt noita pikavippilainoja perintään asti? Jos on, soita perintätoimistoon, kerro täysin rehellisesti tilanteesi ja kuuntele heidän neuvot asiassa. Kysy, voisitko sopia niin, että sitä mukaa kun pikavippilainoja menee perintään saisit ne sisällytettyä maksusuunnitelmaan.

Vierailija
22/33 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpiko tulee kalliimmaksi, pikavippi(oletuksena, että sen pystyy maksamaan max kuukaudessa pois) vaiko pitkäaikainen luotto pienemmällä korolla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ei ole mennyt mutta tiedän että menee, en saa mistään kasaan niin paljon rahaa. ja olen 33 vuotias! kiitos tiedosta! onnex täällä on niitäkin jotka asiallisesti vastaavat. eiköhän se tästä.

Vierailija
24/33 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että pikavipit tehdään laittomiksi ja nämä firmat menevät nurin.

Vierailija
25/33 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on talolainaa, kuten ap mainitsi, on talo joka myös käy pankkilainan vakuutena (ns. käänteinen asuntolaina). Talon arvo on varmaan enemmän kuin tuo 7000 jonka ap on velkaa. 

Velkaneuvotteluun on todella pitkät jonotusajat, siksi minäkin suosittelen pankkiin menemistä ensin. 

Joku (tai jotkut) ovat täällä valittaneet, että ei enää saa pankista lainaa. En tiedä onko kyseessä ap. Pikavippifirmoista en tiedä mutta sen tiedän, että myös perintäfirmojen ja ulosoton kanssa vai sopia maksusuunnitelman. 

Rohkaise mielesi, ap, hengitä syvään ja tartu puhelimeen. Velkojasi haluaa saada rahansa takaisin, joten olet vahvoilla kun haluat ne maksaa - ja varmaan maksatkin. Sinulla on työpaikka ja katto pään päällä, ilmeisesti lapsiakin. Pääset kyllä yli tästä kuprusta. 

Vierailija
26/33 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha ketju. Mutta edelleen tietty riittää raukkaparkoja, jotka turvautuvat vippeihin. Pitäisi olla sanonta, että "köyhällä ei ole varaa ottaa pikavippiä (ja maksaa huippukallista korkoa)".

Vierailija
27/33 |
20.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2012 klo 13:46"]

Kaikki ehdottavat uuden lainan ottamista :D

Tärkein unohtui.

Elämäntyyli ja kulutustottumukset puntariin ja koska tuloja et todennäköisesti voi lisätä, niin kulut kuriin.

Simppeliä ja niin vaikeata.

Että ei pidä enää elää yli varojensa. Mutta jollain konstilla olisi päästävä eroon noista vipeistä, joissa lisäksi on hirveän isot korkokulut. Järkevämpää olisi kuitata vipit jollain toisella lainalla, johon saa neuvoteltua maksuajan eikä korkokukut ole aivan tolkuttomat.

Sun neuvosi lähinnä lyö lyötyä.

maksusopimusten tekemisellä tai uuden lainan järjestelylainan ottamisella ei ole mitään mieltä, jos niitä uusiakaan lainoja ei voi hoitaa nykyisellä kulutustasolla. Jos on 7 tonnin edestä jo lipsuttu niin jossakin mättää.

Hyssyttely ei auta. En lyö lyö lyötyä, perusasia vain pitää takoa päähän.

Työni puolesta tiedän asiasta keskivertokansalaista enemmän ja voi vain todeta, ettei kannettu vesi pysy kaivossa. Kaikki eivät kykene "tajuamaan" ettei entinen meno toimi. Ehkä ap on jo tämän sisäistänyt.

Pakko kirjoittaa, että tyylisi ärsyttää. Ihmiset joutuvat hätään niin eri syistä, että pidä sinä vai se vetesi ihan itselläsi.

Joku vuosi erään tuttupariskunnan elämä lähti menemään ihan pieleen. Ja kyse ei ollut kulutustottumuksista.

Nainen oli äitiyslomalla ja miehellä työpaikka. Työpaikka meni mieheltä alta ja nainen ei saanut keskeytettyä äitiyslomaansa.

Toinen lapsista sairastui ja tuli äkkiä isoja menoja. Miehen korvaukset viipyivät ja viipyivät ja ei saanut mistään rahaa.

Äiti otti hädissään pikavipin lapsen lääkkeisiin ja sitten oli pakko ottaa toinen, kun miehen korvaukset taas siirtyi ja vauvakin sairastui ja piti ostaa lääkkeitä.

Epätoivoisen äidin epätoivoinen teko. Onneksi puhui asiasta avoimesti ja tarjosin hänelle apua ja lainasin summan ilman korkoja ja he maksoivat pikavippinsä ja minulle lyhensivät kerran kuukaudessa vuoden ajan. Saivat taloutensa kuntoon, kun äiti meni äitiysloman jälkeen töihin ja mieskin pääsi jollakin tuella opiskelemaan uutta ammattia.

Joskus vain kaikki menee pieleen

Vierailija
28/33 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä ei ole mennyt mutta tiedän että menee, en saa mistään kasaan niin paljon rahaa. ja olen 33 vuotias! kiitos tiedosta! onnex täällä on niitäkin jotka asiallisesti vastaavat. eiköhän se tästä.

kokeile fixuraa,sveadirektiä tai etua.fi.yhdellä isommalla lainalla saisit taloutesi tasapainoon.mikään lainaraha ei ole ilmaista jotenka kulutustapoihisi joudut todellakin tekemään muutoksia.itse kävin todella pohjalla pikavippien takia ja sitä en ikinä halua kokea uudelleen.nyt on vippipaikkoihin estot ja ostokset tehdään käteisellä.jos rahaa ei ole niin purraan vaikka kynsiä.

Vierailija
29/33 |
02.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla yhteydessä velkaneuvojaan, hän osaa järjestellä laskut sopivan suuruisiksi summiksi. Ja kun olet päässyt alle 5000 €:n, niin voit saada sosiaalista luottoa noiden maksamiseen. Takuu luotto on yksi vaihtoehto, mutta heillä on pitkät käsittelyajat. Kirkoltakin voi kysyä, että auttaako velkojen maksussa, mutta sekin on niin pieni mahdollisuus, että auttaako vaiko ei. Tärkeintä on tarttua itsestään niskasta kiinni ja soittaa tai lähettää sähköpostia velkojille ja kertoa rehellisesti tilanteesta, he ymmärtävät kyllä. Vaikka menisi perintään niin ei sekään ole maailmanloppu, heiltä saa usein paremmin sovittua maksusuunitelmat kuin alkuperäiseltä velkojalta. Ulosottokaan ei ole niin pelottava mitä luulisi, heiltä tulee yhteydenottokirje ja heidän kanssa saa myös sovittua pitkät maksusuunitelmat, ja mikä parasta ei tarvitse enään korkoa maksaa. Toivon pikaista "paranemista" ja että tästä oli hyötyä sinulle ja muille jotka lukee. Muistakaa, että rahaa se vain on :)

Vierailija
30/33 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten ymmärrä että miksi ihmeessä täytyy haukkua ihmistä joka avoimesti kertoo joutuneensa velkakierteeseen? Aivan lapsellista touhua. 

Vierailija
31/33 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoidon asian ulosoton kautta. Eli jätin makst maksamatta ja soiyin ulosottoon ja sovin kk-lyhennyksen.

Vaikka kuluja tuli lisää (+300e ja korot/ laina) niin tämä oli minulle paras ratkaisu. En voi ottaa mitään lainaa enkä luottokortteja.

Ulosoton maksoin reilussa kahdessa vuodessa ja vielä on jonkin aikaa että saan luottotiedot takaisin. Tällä välin olen opetellu elämään käytössä olevalla rahalla ilman lainoja ja pilavippejä. 

Sulla on varmasti henkisesti aika raskasta, mutta nyt oot päättäväinen ja hoidat asian kuntoon sillä ulkopuolisella rahalla.

Vierailija
32/33 |
04.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä iltana itse maksanut pois 11000€. Melkoinen helpotus, pyydä läheiseltä apu, niin minä tein, auto myyntiin, ja loput läheinen lainasi minulle. Muutenkin tuntuu paremmalta kun on kertonut asiasta jollekin, kaksi iltaa asin kuulla aiasta ja sitten se oli hoidettu. reilut puolitoista vuotta olen tapellut tämän helvetin kanssa, ja voin kertoa että tilanne vaan menee pahemmaksi ellei siihen tartu. Minulla velka kasvoi 3000€ yllämainittuun summaan alle vuodessa. Pieni laina minkä aluksi otin on varmaan maksanut minulle 20000€.

Vierailija
33/33 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano pikavipit ja maksa ne kerralla pois ilman jumalattoman kalliita maksuja.

Tai sitten ulosottoon. Se on vielä kalliimpi vaihtoehto mutta toimii.

Ketju on lukittu.