Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni sijaisvanhemmat yrittävät saada harvennettua tapaamisia

Vierailija
03.07.2012 |

minun kanssani,ja sossusta sanottiin että todennäköisesti näin käy:( Lapsi kuulemma oireilee aina kun lähtee täältä kotiinsa(käynnist 2 krt kuussa+minä käyn heillä viikottain) ja on muunmuassa potkinut sijaisisää ja huutanut tälle hävyttömiä,räkinyt päälle ja ollut järkyttynyt ja itkuinen:( Lapsi täyttää kohta 4v. ja pelkään että haluavat vain lapsen itselleen väittämällä että on lapselle haitallista käydä luonani:(( Luulen että lapsi on vain ikävissään ja purkaa suuttumustaan sitten sijareille.Mitä voin tehdä,vai eikö minulla ole mitään sananvaltaa?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään kun esim. lapsi/nuori asetetaan tarkkailuun psykiatrisessa hoidossa.

Ap:n tapauksessa sijoitus ainoa vaihtoehto, jos ei löydy sukulaista/muuta ihmistä hoitamaan lasta. Ei ole kysymys vain siitä, että muistaa ottaa lapsen mukaan kaupasta tai lämmittää mikroruokaa. Jos äiti on väsynyt, uupunut, itkuinen jne, on todella traumaatista lapselle viettää aikaa tällaisen vanhemman kanssa ja aivan varmasti tunteet purkautuu aggressioina.

Vierailija
62/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen käytös?

Minkä takia lapsi on huostaanotettu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen käytös?

varmasti hyvä,mutten tiedä onko kyläilyjen harventaminen ratkaisu.Lapsi ikävöi minua ja haluan hänet takaisin kotiin,kunhan saan asiani kuntoon ja siksikin pelkään että sijarit liioittelevat lapsen käytöstä jotta sossut luulisivat että minussa on jotain vikaa:(( olen vähän harhaluuloinen koska törmäsin aikamoiseen koneistoon tämän asian yhteydessä.

ap

Vierailija
64/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun kanssani,ja sossusta sanottiin että todennäköisesti näin käy:( Lapsi kuulemma oireilee aina kun lähtee täältä kotiinsa(käynnist 2 krt kuussa+minä käyn heillä viikottain) ja on muunmuassa potkinut sijaisisää ja huutanut tälle hävyttömiä,räkinyt päälle ja ollut järkyttynyt ja itkuinen:( Lapsi täyttää kohta 4v. ja pelkään että haluavat vain lapsen itselleen väittämällä että on lapselle haitallista käydä luonani:(( Luulen että lapsi on vain ikävissään ja purkaa suuttumustaan sitten sijareille.Mitä voin tehdä,vai eikö minulla ole mitään sananvaltaa?

On todella vaikea kommentoida, kun ei tiedä ollenkaan millaisia asioita lapsi on luonasi joutunut kokemaan. Kyllä tuo käytös voi todellakin tulla siitäkin, että hänen ahdistuksensa sinun kohtaamisesta purkautuu, eikä hän pääse itse ollenkaan eteenpäin omien traumojensa käsittelyssä, kun joutuu jatkuvasti kohtaamaan vaikeuksiensa aiheuttajan, jota kohtaan tuntee ristiriitaisia tunteita.

Vierailija
65/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tuo että lapsi todennäköisesti ikävöi sua.

Vierailija
66/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuitenkin patoutunutta vihaa, inhoa, hylkäämiskokekuksia ym, joita ei osaa edes ilmaista tai tunnistaa, jos lapsesi on huostaanotettu.

Puhut, että haluat lapsesi luoksesi. Hyvä, että haluat. Älä kuitenkaan lupaile lapselle mitään, koska tällä hetkellä lupauksesi vain ahdistaisivat lasta.

lapsesi parhaaksi sopeudu siihen, että lapsesi asuu muualla. Auta lastasi sopeutumaan tähän.

Saa asiasi kuntoon. Mene ja hanki lisäksi itsellesi kunnon psykoterapiaa, jotta vahvistaisit omia, lapsuudessa tyhjäksi jääneitä kohtia.

Sossut ja sijaisperheet yrittävät tosissaan lapsesi parasta.

tuollainen käytös?

varmasti hyvä,mutten tiedä onko kyläilyjen harventaminen ratkaisu.Lapsi ikävöi minua ja haluan hänet takaisin kotiin,kunhan saan asiani kuntoon ja siksikin pelkään että sijarit liioittelevat lapsen käytöstä jotta sossut luulisivat että minussa on jotain vikaa:(( olen vähän harhaluuloinen koska törmäsin aikamoiseen koneistoon tämän asian yhteydessä.

ap

Vierailija
67/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tapaamisten lisääminen on vain haitaksi.

Kerro tuo että lapsi todennäköisesti ikävöi sua.

Vierailija
68/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä oireileeko mitään,koska kotonamme ei mitään traumaattista ole tapahtunut vaan lapseni otettiin kiireellä huostaan koska olin niin väsynyt että aloin sekoilla laskujen ym.kanssa,ja kerran unohdin hänet kauppaan,josta sitten tehtiin ilmoitus ja huostaanottopäätös.Siis traumaattista varmasti jäädä ostoskärryihin,mutten usko että tämä olisi mikään raivareiden syy:(( En itse ole näitä raivareita nähnyt,mutta sossu sanoi tänään että sijaisvanhemmat haluavat harventaa tapaamiset yhteen kertaan kuussa.

ap

Vierailija
69/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "sekoilu" laskujen kanssa ja lapsen yksittäinen unohtaminen ostoskärryyn on kiireellisen huostaanoton syynä!

en tiedä oireileeko mitään,koska kotonamme ei mitään traumaattista ole tapahtunut vaan lapseni otettiin kiireellä huostaan koska olin niin väsynyt että aloin sekoilla laskujen ym.kanssa,ja kerran unohdin hänet kauppaan,josta sitten tehtiin ilmoitus ja huostaanottopäätös.Siis traumaattista varmasti jäädä ostoskärryihin,mutten usko että tämä olisi mikään raivareiden syy:(( En itse ole näitä raivareita nähnyt,mutta sossu sanoi tänään että sijaisvanhemmat haluavat harventaa tapaamiset yhteen kertaan kuussa.

ap

Vierailija
70/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaisessa asiassa sinun olisi pitänyt saada sairaslomaa ja kotiin apua. Miksi sinulta vietiin lapsi?

Järkyttävää ja tottakai lapsi on kiukkuinen. eivät he osaa häntä hoitaa, jotka rahan edestä häntä hoitavat.

voi että kun voisin auttaa sinua.

Vierailija
71/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voidaan sijoittaa kiirreellisesti hätätapauksessa. Ennen huostaanottopäätöstä ensi tehdään kaikki mahdollinen avohuollon tukitoimin. vasta jos ne eivät auta, voidaan lapsi huostaanottaa.

Vierailija
72/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "sekoilu" laskujen kanssa ja lapsen yksittäinen unohtaminen ostoskärryyn on kiireellisen huostaanoton syynä!

Ap jättää kaiken kertomatta eli toisin sanoen valehtelee kirkkain silmin, ja nyt meidän pitäisi uskoa, ettei lapsi oireile äidin takia vaan sijaisperheen. Katso peiliin, ap.

Vierailija
73/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamasi kaltainen käytös on yleistä myös kun lapsi tapaa etävanhempaansa. Silti etätapaamisia ei kukaan ole harventamassa tällä perusteella. Huostaanotto nyt sattuu olemaan monille se mörkö, jonka tapahduttua biologinen vanhempi leimataan. Kuten täälläkin on vihjattu tyyliin"mitä on joutunut kokemaan" yms. En ihmettele, että vanhemmat uuvuttavat itsensä mieluummin loppuun asti, ennen kuin hakevat tukea vähäksi aikaa. Asenteiden olisi syytä muuttua ja nopeasti!

Vierailija
74/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellisesti ei oteta ketään huostaan hyvä ap.

se huostaanotto hetkessä tapahtunut mutta tuo kauppareissu laukaisi kaiken ja huomasivat etten pysty selviämään kunnolla oikein mistään ja tämä oli ratkaisu.Kävivät luonani n. 1/2vuotta ennenkuin tekivät päätöksen,mutta kuten sanoin olin todella väsynyt eikä siihen muutama perhetyöntekijän käynti riittänyt.Aloin olla vissiin vaarallinenkin,kun ajatus ei kulkenut.Toivon saavani lapseni pian takaisin,koska olen tehnyt paljon töitä tämän kaiken eteen että pääsen takaisin töihin ja aloitamme elämän uudestaan.Surettaa vaan jos harventavat kyläilyjä:(

ap

Vierailija
75/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköistä että ap on lapselleen vahingoksi. Ainakaan hän ei suostu kertomaan oikeaa syytä huostaanottoon ja lapsen sijoituksen sijaisperheeseen.

Vierailija
76/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapsi takaisin. et ole huonompi kuin sijaisperhe, joka tienaa lapsellasi paljon.

aivan sairasta että raha -asioiden ja väsymyksen takia huostaanotetaan lapsia suomessa.

Vierailija
77/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tienaa meille sijoitetulla lapsella.

Vierailija
78/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avohuollon tukitoimet ovat sitä, että pari virkailijaa käy kyttäämässä kotona. Mitä TUKEA se on, kysyn vaan? Onnekas saattaa saada tukiperheen, johon lapset pääsevät viikonlopuksi kuukausittain.

Ja mikäli joku on eri mieltä, luetelkoon tukitoimet ihan kirjaimellisesti sekä kuinka usein näitä toimenpiteitä on.

Vierailija
79/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellisesti ei oteta ketään huostaan hyvä ap.

se huostaanotto hetkessä tapahtunut mutta tuo kauppareissu laukaisi kaiken ja huomasivat etten pysty selviämään kunnolla oikein mistään ja tämä oli ratkaisu.Kävivät luonani n. 1/2vuotta ennenkuin tekivät päätöksen,mutta kuten sanoin olin todella väsynyt eikä siihen muutama perhetyöntekijän käynti riittänyt.Aloin olla vissiin vaarallinenkin,kun ajatus ei kulkenut.Toivon saavani lapseni pian takaisin,koska olen tehnyt paljon töitä tämän kaiken eteen että pääsen takaisin töihin ja aloitamme elämän uudestaan.Surettaa vaan jos harventavat kyläilyjä:(

ap

et suostu siihen ja vaadit saada lapsen takaisin heti.

kaikki lapset potkivat ja kiukuttelevat tuossa iässä, tai moni. ainakin jos joutuu olla erossa vanhemmastaan.

nyt ymmärrät että et ole huonompi ihminen kuin se sijaisperhekään. lapsi heti sinulle takaisin. vaadit kunnollista apua kotiin, et mitään juorukerhoja perhetyöntekijätädeistä.

väärin on toimittu. menet heti oikeusaputoimistoon tai jonnekin. lapsi kotiinsa.

Vierailija
80/88 |
03.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tienaa meille sijoitetulla lapsella.

no tienaathan jos vertaa biologiseen vanhempaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi