Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenelle lapsilisat on oikeasti tarkeita? Siis niin etta rahat todellakin tulevat tarpeeseen eika niita sijoitella johonkin rahastoihin tms.

Vierailija
24.11.2005 |

Meillä ainakin menee joka sentti elämiseen!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva ihan itse kirjoittaa, "Jos lapsilisät jäisivät pois, joutuisin keskeyttämään opinnot" eli lapsilisät antaa hänelle mahdollisuuden opiskella, mikä piilo merkitys tässä nyt on jota en ymmärrä?!

Opiskelua lapsen kustannuksella. Jos lisiä ei olisi, rouva keskeyttäysi opiskelunsa ja menisi töihin, jolloin hänellä olisi myös enemmän varoja elättää lastaan, kuin vain pelkkä opintotuki.

Vierailija
42/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ansiosidonnaista päivärahaa ja mies on huonopalkkaisessa työssä mutta silti lapsilisä ei ole meille tärkeä talouden kannalta.

Osataan käyttää rahaa ja suunnitella menot tulojen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva ihan itse kirjoittaa, "Jos lapsilisät jäisivät pois, joutuisin keskeyttämään opinnot" eli lapsilisät antaa hänelle mahdollisuuden opiskella, mikä piilo merkitys tässä nyt on jota en ymmärrä?!

Opiskelua lapsen kustannuksella. Jos lisiä ei olisi, rouva keskeyttäysi opiskelunsa ja menisi töihin, jolloin hänellä olisi myös enemmän varoja elättää lastaan, kuin vain pelkkä opintotuki.

Ja jos siirrytään epäolennaiseen, niin käsitätkö edes sitä, että ne opinnot vievät parempaan tulevaan elintasoon kuin jos jättäisin opinnot kesken ja menisin nyt töihin x?

Tajuatko, että jokainen perhe käyttää lapsilisät johonkin? Jos lapsilisiä ei olisi, jokainen jättäisi jotain muuta hankkimatta? Olisi se sitten parempi koulutus, uusi lapsi tai ruoka.

Olen kuullut kyllä kommentteja opiskelusta pienten lasten kanssa, mutta tämä oli naurettavin kaikista. Minulla ei olisi oikeutta opiskella "koska lapsi kustantaa sen", mutta uuden asunnon ostaville perheille ei huomauteta "lapsen kustantavan sitä". Huoh, onko sinulla tosi huono päivä vai oletko yleensäkin jotenkin opiskelemista vastaan?

Vierailija
44/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos siirrytään epäolennaiseen, niin käsitätkö edes sitä, että ne opinnot vievät parempaan tulevaan elintasoon kuin jos jättäisin opinnot kesken ja menisin nyt töihin x?

Tajuatko, että jokainen perhe käyttää lapsilisät johonkin? Jos lapsilisiä ei olisi, jokainen jättäisi jotain muuta hankkimatta? Olisi se sitten parempi koulutus, uusi lapsi tai ruoka.

Olen kuullut kyllä kommentteja opiskelusta pienten lasten kanssa, mutta tämä oli naurettavin kaikista. Minulla ei olisi oikeutta opiskella "koska lapsi kustantaa sen", mutta uuden asunnon ostaville perheille ei huomauteta "lapsen kustantavan sitä". Huoh, onko sinulla tosi huono päivä vai oletko yleensäkin jotenkin opiskelemista vastaan?

Sanoin jossain viestissä lapsilisän olevan 150€ ensimmäinen lapsihan on 100€ ja siitä eteenpäin. (en kaivanut tarkkoja lukuja). Tuo 150€ oli ihan väärä heitto. Tosin ei mihinkään suuntaan ratkaiseva, koska yhä summa on sama kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän