Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenelle lapsilisat on oikeasti tarkeita? Siis niin etta rahat todellakin tulevat tarpeeseen eika niita sijoitella johonkin rahastoihin tms.

Vierailija
24.11.2005 |

Meillä ainakin menee joka sentti elämiseen!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvät tulot mutta myös isot menot, lainaa talosta ja autosta. Ei säästellä lapsilisiä vaan ihan käyttöön menevät samantien.

Vierailija
22/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tuhlaisi vain, onnistuu keneltä vaan!

Me säästämme ne lapsen tulevaisuutta varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle lapselle on ostettu asunto kun ovat syntyneet. Lapsilisä ja vuokratulot riittävän lyhennyksiin. Lisäksi lapset saivat jokainen jouluna isovanhemmilta 2 000, rahoilla lyhennettiin lainoja.

Ollaan mietitty hyvin mistä asunnot ovat hankittu, ei le yksikaan ollut kuukauttakaan tyhjänä.

Vierailija
24/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa molemmat hyväpalkkaisessa työssä, mutta kai me nyt ilmainen raha otetaan?? Eikä mitään säästötilejä tai osakkeita lapsille, kyllä se elämä on tässä ja nyt. saavat hoitaa itse itsensä sitten kun täysi-ikäisiä, saavathan sitten opintorahaa tms.

Vierailija
25/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on tärkeää ajatella myös kauaskantoisemminkin lapsen tulevaisuutta, lapsella on elämää myös senkin jälkeen, kun lapsilisän saaminen loppuu.

Kaikki hyvä ei ole ikuisesti ansaittua, opistekelu ei välttämättä ole enää ilmaista, kun lapsemme on siinä iässä, eikä sitä enää välttämättä tueta valtion toimesta.

Jokaisen sentin saimimme varmasti oikeasti menemään lapsiimme, mutta nyt elätämme heidät omilla palkkatuloillamme ja tingimme joskakin, että saamme heille myös hyvät eväät tuleivaisuuteen.

Vierailija
26/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle lapselle on ostettu asunto kun ovat syntyneet. Lapsilisä ja vuokratulot riittävän lyhennyksiin. Lisäksi lapset saivat jokainen jouluna isovanhemmilta 2 000, rahoilla lyhennettiin lainoja.

Ollaan mietitty hyvin mistä asunnot ovat hankittu, ei le yksikaan ollut kuukauttakaan tyhjänä.

Näkyy aika kauas mistä nuo asunnot on hankittu. Porvoosta?

Vierailija
27/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen sentin saimimme varmasti oikeasti menemään lapsiimme, mutta nyt elätämme heidät omilla palkkatuloillamme

Mä en kyllä mielestäni edes hirveesti tingi mistään... kaksi keskituloista palkansaajaa asuntolainoineen....

Mutta käyttäköön lapsi niitä rahoja _silloin_ kun ne oikeesti tulevat tarpeeseen ja päivittäiseen elämiseen.

Vierailija
28/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisät jäisivät pois, joutuisin keskeyttämään opinnot, sen verran niukilla mennään jo.

Vierailija
29/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistän joka lapselle(4kpl) 5e kuussa säästöön,onpahan sitten edes pieni pesämuna antaa mukan kun muuttavat pois kotoa..tai jos jotain kielikurssia/autokoulua haaveilevat niin on jo osa rahoista edes säästössä=)

Vierailija
30/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bruttotulot miehen kanssa yhteensä 8,5 tonnia, mutta kas ne menotkin on stadissa korkeiden asumiskulujen alueella toisenlaiset kuin monella muulla paikkakunnalla.

Vierailija
31/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisät jäisivät pois, joutuisin keskeyttämään opinnot, sen verran niukilla mennään jo.

Lastenko kuuluu maksaa vanhempiensa opinnot?!

Vierailija
32/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin kantakaupungista ekan lapsen synnyttyä, toinen ostetaan lähiaikoina. Vuokralainen maksaa lainanlyhennyksen verran ja lapsilisillä maksetaan vastike. Hyvä tapa säästää. Ollaan tavallisen keskituloinen perhe Helsingistä, nettotulot n. 6000 euroa/kk.

Vierailija
33/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisien tarkoitus on kompensoida heistä aiheutuvia kuluja.

Joten on mahdoton sanoa, mitä siivua perheen menoista lapsilisillä maksetaan. Osa ruokalaskusta? Vaipat ja netti? Bensat? Osa vuokrasta?

Eivät lapset "maksa vanhempiensa opintoja", mutta jos esim. kaksilapsisessa perheessä budjetista yhtäkkiä katoaisi lapsilisien verran rahaa eli kaksi sataa euroa kuussa, se pakottaisi miettimään taloutta uusiksi.

Mikä on ihan normaalia myös monessa pienituloisessa ja asuntovelkaisessa työssäkäyvien vanhempien perheessä.

Vierailija
34/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisäthän maksavat lasten elämisen suurelta osin. Opintotuki minun elämiseni. Millä logiikalla lapset maksaisivat opintoni?

Vierailija
35/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisäthän maksavat lasten elämisen suurelta osin. Opintotuki minun elämiseni. Millä logiikalla lapset maksaisivat opintoni?

Jos lapsilisät jäisivät pois, et voisi opiskella. Ihan omalla suullasi asian näin ilmaisit.

Vierailija
36/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisät jäisivät pois, et voisi opiskella. Ihan omalla suullasi asian näin ilmaisit.

Jos lapsilisiä ei olisi, ap:n pitäisi maksaa KAIKKI lasten aiheuttamat menot opintotuellaan.

ohis

Vierailija
37/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisät jäisivät pois, joku toinen ei voisi hankkia yhtä suurta asuntoa tai vaihtaa autoa uuteen. Mitä lapset sinulta maksavat? Mökin, sijoutusasunnon, takkahuoneen? Koska logiikkasi mukaan hehän mahdollistavat tuhlauksesi 150 eurolla kuussa.

Vierailija
38/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotihoidon tuella. Mies jätti kaikki elatusmaksut maksamatta kolmesta yhteisestä lapsesta, ei halunnut muutenkaan mitenkään osallistua kun hänellä oli jo toinen. Meillä oli yhteinen yritys josta yritin luikerrella pois että pääsisin irti yrittäjä statuksesta. Yritys oli nimissäni kun mies oli tehnyt konkan.Mies ei suostunut muuttamaan talosta vaan laittoi meidät mäkeen. Yhteiskunta ei auta tällaisessa tapauksessa jos on oma yritys.Onneksi oli lapsilisät.Asuimme tuttavani kerrostalokämpässä yhdessä huoneessa pari vuotta. Tuttava ei pyytänyt vuokraa mutta tein hänen kirjanpitoa pimeesti vuokrien kattamiseksi.

En olisi selviytynyt ilman lapsilisiä.Olisi pitänyt mennä kerjuulle.

Vierailija
39/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva ihan itse kirjoittaa, "Jos lapsilisät jäisivät pois, joutuisin keskeyttämään opinnot" eli lapsilisät antaa hänelle mahdollisuuden opiskella, mikä piilo merkitys tässä nyt on jota en ymmärrä?!

Vierailija
40/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva ihan itse kirjoittaa, "Jos lapsilisät jäisivät pois, joutuisin keskeyttämään opinnot" eli lapsilisät antaa hänelle mahdollisuuden opiskella, mikä piilo merkitys tässä nyt on jota en ymmärrä?!

Jokainen saa saman verran lapsilisä per lapsi. Sillä sitten tehdään mitä tehdään. Minä katan niillä lasten kulut, omat kuluni katan opintojen tuilla. En voisi opiskella jos en saisi lapsilisiä JA minulla olisi lapsia. Lisätään nyt sen verran. Ilman lapsia voisin toki opiskella samoin, sillä yhä kustantaisin opiskeluni opintotuella. Tarkoitin etten voisi opiskella tilanteessa, jossa minun pitäisi huolehtia lapsista mutta en saisi lapsilisiä, eli joutuisin kattamaan opintotuesta sekä oman elämiseni että kaikki lasten menot.

Mutta samoin muut perheet saavat lapsilisänsä. Jos lasket että lapset kustantavat opiskeluni, sinun tulee katsoa myös kaikista muista perheistä 150€*lapsi verran menoja jotka "lapsi kustantaa". Esimerkiksi voisit laskea lasten kustantavan sen autolainan tai mökin oston. Perheellä ei olisi niin paljoa rahaa laittaa niihin jos eivät saisi lapsilisää, joten lapset kustantavat ne, kuten minun opiskeluni??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän