Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kenelle lapsilisat on oikeasti tarkeita? Siis niin etta rahat todellakin tulevat tarpeeseen eika niita sijoitella johonkin rahastoihin tms.

Vierailija
24.11.2005 |

Meillä ainakin menee joka sentti elämiseen!

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen palkka menee ruokaan, vaatteisiin, autoon, vakuutuksiin ja muuhun elämiseen.

Vierailija
2/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muut voi sanoa!!! huomiseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin säästetään n.300e joka kuukausi säästötilille josta sitten matkustetaan kerran vuodessa tms,, mutta ei tulisi mieleenkään säästää lapsilisää lapsille. Vaan lyhennämme asuntolainaa, matkustellaan ja sitten kun lapset tarvitsevat opintoihin ym. tukea annetaan sitä harkinnan mukaan. Tod. näköisesti saadaan silloin ostettua pieni yksiö missä voivat sitten vuoron perään itsenäistyä pienellä vuokralla. Lapsilla ikäeroa 8 vuotta joten tämä varmasti ihan ok.

Vierailija
4/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmasosa minun tuloista on lapsilisät ja tulee olemaan vielä pari vuotta. Nyt olen hoitovapalla ja jään opintovapaalle.

Lapsille on kyllä otettu muita säästö/sijoitustapoja. Kaikilla on rahasto ja säästövakuutus. Lapsilisät käytetään ihan elämiseen, ainakin vielä pari vuotta. Ehkä joskus ne voidaan laittaa tilille odottamaan jotain muuta hankintaa.

Vierailija
5/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kyllä ne menevät ihan siihen että saa pidettyä nuo lapset hengissä. Onkin kiva lukea täältä välillä näitä " pistetään säästöön" juttuja. Kyllä käy kateeks...:(

Vierailija
6/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ ettei ota velkaa enempää kuin pystyy maksaan. Turha kitistä jos ei osaa elämäänsä suunnitella! Suomessa jokainen voi opiskella!

Vierailija
7/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tarpeeseen menee joka sentti!

Vierailija
8/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomessa jokainen voi opiskella!

Vierailija
9/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(harrastukset, polkupyörät, vaatteet ym...)

Vierailija
10/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaa valitatte täällä, että " rikkailta lapsilisät pois" ! Tämä valtio ei pyörisi jos kaikki vieroksusivat opiskelua ja sitä kautta työntekoa jne. Tähän tämä liittyi. Lopettakaa marina ja tehkää elämällänne jotain ihan jo lastenne takia!

Vierailija
11/44 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KHT on kolmesataa ja rapiat miinus verot, niin kyllä siinä lapsilisä on iso apu loppukuusta, käytännössä viimeisen viikon ruuat ja bensat.

Vierailija
12/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mistä minä noita rahoja voin erotella mikä menee mihinkin. Lapsille (2 ja 4v.) on molemmille ostettu osakkeita reilun kybätonnin edestä. Ei niitä tyhjätaskuina kehtaa maailmalle lähettää, kuten itse jouduin.

Vierailija
13/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lahjoitamme ne sos-lapsikylälle.

Vierailija
14/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellaki tarpeeseen tulee, toinen kotihoidontuella ja toinen opiskelee.

Vierailija
15/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaa valitatte täällä, että " rikkailta lapsilisät pois" ! Tämä valtio ei pyörisi jos kaikki vieroksusivat opiskelua ja sitä kautta työntekoa jne. Tähän tämä liittyi. Lopettakaa marina ja tehkää elämällänne jotain ihan jo lastenne takia!

Nykyään katkeralle köyhälle ei riitä omalle tilille napsahtavat tulonsiirrot, vaan niiden lisäksi pitäisi saada lopetettua tulonsiirrot muille. Vittu mitä sekoja. :D

Vierailija
16/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan peruselämiseen, laskuihin, ruokaan yms. Uskoisin, että 5 vuoden sisällä pystytään alkaa kasaamaan lapsille omia tilejä.

Meillä molemmat vanhemmat töissä, bruttotulot yhteensä/kk n. 5500€.

Vierailija
17/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies intissä ja itse pidän välivuotta opinnoista ja töitä teen vain silloin kun mies on lomilla. Tulevat todellakin käyttöön.

Vierailija
18/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin menee joka sentti elämiseen!

maksan harrastukset jne

olen jotunut jäämään sairaseläkkeelle vaikeiden sairauksien vuoksi, joten tuloni on noin puolet mitä saisin jos voisin käydä töissä :(

no onnellinen olen tietty, että edes hengissä vielä olen.

mut rahaa ei ole liiemmlti, lääkkeet polikäynnit yms makssa paljon.

Vierailija
19/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään katkeralle köyhälle ei riitä omalle tilille napsahtavat tulonsiirrot, vaan niiden lisäksi pitäisi saada lopetettua tulonsiirrot muille. Vittu mitä sekoja. :D

Itse olen köyhä opiskelija äitiyslomalla ja silti en ymmärrä, miksi parempituloisille maristaan. Olisin minäkin voinut olla koulussa ahkera ja mennä lukemaan itseni hyväpalkkaiseen duuniin, mutta päätin lukea itseni sairaanhoitajaksi. Elämä on valintoja täynnä:D

Vierailija
20/44 |
13.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon lapsille puhunutkin, vähän näistä eri perheiden mahdollisuuksista säästää rahat lapsille myöhempää elämää varten. Meillä tulot on pienet ja lapsisisät on todellakin tärkeät. Niillä saa ruuat kahdeksi viikoksi tälle perheelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän