Asuntolainoista, voidaankohan saada?
Tarvitsisimme asuntolainaa 97 000 euroa. Tästä on siis vähennetty meidän säästöt jo. Minä olen opiskelija ja töissä opintojen ohessa, kuukausituloni ovat noin 1300-1500 euroa kuukaudesta riippuen. Valmistun ehkä 1,5 vuoden kuluttua, jolloin lähtöpalkkani tulee olemaan 3000e. Mieheni valmistuu tänä syksynä ja hänkin varmaan tienaa aluksi tuon 3000 e ainakin. Minun alallani on täystyöllisyys ja tuskin miehenikään työttömäksi jää. Ja jos jää, niin hän saisi työttömyyskorvausta noin 1400 e.
Nyt olisi aivan loistava asunto kiikarissa, mutta lainan saanti mietityttää... Onkohan meillä mahdollisuuksia saada laina?
Kommentit (7)
Vaikka osa-aikainen onkin. Miehelläni työtä ei tosiaan vielä ole. Itseasiassa tilanne on kinkkinen, koska kyse on uudiskohteesta. Ensimmäiseen maksuerään meillä on jo rahat, ja toinen maksetaan maaliskuussa 2013, jolloin vasta tarvittaisiin laina ja jolloin miehelläni tod. näk. on töitä. Mutta tietenkin lupaus lainasta tarvitaan jo nyt...
Ap
Varmaan riippuu aika paljon siitä, paljonko teillä on säästöjä. Jos pystytte maksamaan esim. 20% asunnon hinnasta, niin voisin kuvitella, että saatte lainan. Kannattaa ainakin käydä kysymässä, se ei maksa mitään.
Pitäisiköhän tuota asiaa vaikka käydä pankissa kysymässä.
Äkkiseltään kuitenkin veikkasin "tädin" sanovan, lainan olevan ok vasta, kun vie molempien työsopimuksen näytille. Opiskelija ei lainaa ihan helpolla saa, vaikka töissä samaan aikaan kävisikin.
säästöillämme noin 25%, asunnon myyntihinta on siis noin 134000e.
Ap
että jos lainan saantimme on aivan epätodennäköistä, niin emme mene pankkin tekemään itseämme naurunalaisiksi ;)
Riippuu varmasti aloistannekin. Eli mihin ammatteihin valmistutte. Itse sain lääkäriopiskelijana kyllä helposti lainaa opiskeluaikana. Toki miehelläni oli vakityö ja itsekin työskentelin samalla kun opiskelin. Olisimme saanneet 230 tuhatta lainaa tuolla statuksella silloin muinoin. NYkyään kyllä rimat on korkeammalla. Mutta varaapas aika pankkiin, turha sitä on kainostella. Minusta teidän tilanne kuulostaa varsin realistiselta, enkä yhtään ihmettelisi jos lainan saisitte :)
Hullu pankinjohtajan täytyy olla jos oletuksille antaa arvoa.