Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤HEINÄSIRKKOJEN torstaitarinat¤¤¤

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

4+7 eli siis 5+0.Älkää viekö minulta tätä alkavan kuudennen viikon riemua.

Vierailija
22/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neuvola 8+6.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin lähdössä, joten pikaisesti kirjoittelen tällä kertaa. Väsymys on vielä valtavaa. Nyttekään en ymmärrä miten jaksan tehdä illan töitä. Tänään on myös kuvostusta ollut taas aiempiä päiviä enemmän. Mutta ehkä tämä tästä.

Meidän talo on nyt vihdoin ja viimein saapunut tontille. Ja aivan ihana on. Sitä on nyt sitten käyty ihastelemassa tässä pariin otteeseen. Työmiehet painaa pitkää päivää. Ja kolmisen viikkoa pitäs odottaa ennen kuin päästään muuttamaan. En kyllä millään jaksais odottaa. Vaikkei se muuttaminen sinänsä houkuttelekkaan.

Mekin ollaan ajateltu muiden tavoin kertoa jouluna uudesta tulokkaasta. Sikäli mikäli, että sydänäänet on kuuluneet ennen sitä. Mulla on vasta jouluviikolla seuraava neuvola, joten odoteltavaa vielä on. Mutta uskon vakaasti kaiken olevan hyvin tän raskauden osalta. Jos nyt mitään näisltä oireista voi päätellä.

Mukavaa päivää sateisesta ja harmaasta säästä huolimatta.

mirulii 9+0

Vierailija
24/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sitten iskenyt elämäni flunssa.. Kävin ti iltapäivällä työpaikkalääkärillä, kun kuumetta yli 38. Antoi hikisesti keskiviikon sairaslomaa. Arvatkaa oliko tänään uusi reissu lääkäriin. Muutenkin voimat ihan loppu raskauden takia, ja sitten vielä hirveä flunssa päälle, niin morjenttes.

Tänään ultra yksityisellä! Ikävä mennä flunssaisena, mutta ajan varannut jo aikaisemmin.. Meillä tänään 7+1 omien laskujen mukaan, saas nähdä mitä ultrassa sanotaan.

Vierailija
25/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli eka neuvola ja onnekseni neuvolatäti vaikutti hyvin kokeneelta ja mukavalta. Tuli oikein luottavainen olo.

Viime yö oli kahteen vikkoon ensimmäinen ilman oksentamista joten pienesti uskallan toivoa pahoinvoinnin pikkuhiljaa laantuvan.

Nyt on seuraava neuvola kahden viikon päästä ja vielä ennen joulua ultra ja sairaalalääkärin aika.

En muista esikoista odottaessani neuvolakäyntien olevan heti näin tiheästi,täytynee kotona tarkistaa muistanko väärin.

Jouluna ois tarkotus läheisemmille ihmisille ötiksestä kertoa, oishan sitten " valokuvakin" jota ylpeänä esitellä =)

Nyt vielä hetkeksi töiden pariin ja pian kotiin.

Aurinkoa harmaaseen torstaihin toivottelee

pupu ja ötis 8+0

Vierailija
26/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa palailen taas elävien kirjoihin. Että saattoikin ihmisen lasta etoa ja kuvottaa eilisillasta tähän saakka, hyi yök!

Gallupista, mulla on neuvola ens maanantaina jolloin 8+3 ja ultra 2.12 jolloin 9+0, muta katsotaan nyt että minne sitten tiputaan noiden viikkojen kanssa kun ultralla selvitetään pienen koko.

Lauantai on taas hauska päivä, silloin rv8+1, elikkäs kolmannelle kuulle siirrytään :D Kuulostaa että olis jo hirmu pitkällä.. :)

Katselin juuri noita postimyynti sivuja, ja pojalle kaksi lahjaa keksin, mutta muille (pojan trijoonille serkuille *huokaa*) ei löytynyt mitään hauskaa joten kaupoille on lähdettävä.

Nyt lähden äkimmiten katsomaan jotain syötävää, ennenkuin tulee etomis ja kuvotus kohtaus nro2 tälle päivälle.

Ai niin, onko muuten vielä tullut mitään oloja vauvan sukupuolesta? Meinaatteko kysyä mahdollisessa ultrassa?

Itse kokeilin jo sormus testiä, ensin näytti poikaa mutta sitten vaikeni. Täytyy kokeilla myöhäsemmillä viikoilla uudestaan. Poika olo sillä, kun esikoinen on poika, en jotenkin " osaa" odottaa tyttöä, mutta olo on aivan eri kuin esikoisesta. Mikä ei ole varmaa sekään, ystäväni raskaudet olivat aivan kuin yö ja päivä ja kaksi poikaa hänella on.

Tyttöä hivenen toivoisin mutta kumpi tahansa hän sitten onkaan, on erittäis tervetullut meille :) Niin, ja ultrassa meinaan kysyä :D

Terkuin Jenni 7+6

Vierailija
27/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että on ihanaa lukea toisten samassa tilassa olevien viestejä. En ole uskaltanut kertoa kuin kahdelle ihmiselle raskaudesta, joten täällä on mukavaa jutella ja saada vertaistukea. Vielä kun tämä heinäsirkkojen porukka on niin aktiivista!

No eilen oli ensimmäinen kunnollinen kuvotuspäivä, eli iltaa kohti vain pahenee. Ei kuitenkaan voi olla kuin onnellinen, kun tietää, että jotain kehittyy kohdussa. Sinappi maistuu älyttömän hyvälle, varsinkin ruisleivällä leikkeen kera. Mitään muuta ei teekkään mieli syödä, mutta onneksi sentään pystyy syömään. Onko muilla minkäänlaisia mielitekoja? Edellisessä raskaudessa oli ihanaa syödä maustamatonta jogurttia. Sanotaan, että sitä mitä tekee mieli, niin keho tarvitsee. Edellisen kerran siis kalsiumia, mutta mitäs sinapista sitten saa...

Joku ihmetteli vauvan sukupuoli asiaa. Meillä on kolme tyttöä, mutta mulle on kyllä ihan sama kumpi tulee. Eräs tuttava kävi muuten monessakin ultrassa, uudemmissa ja vanhemmissa. Kaikki ennustivat poikaa ja tyttö syntyi. Että niin luotettavia ovat! Mulla on gynekologin aika 21.12 ihan muissa asioissa jorvissa ja hän lupasi samalla myös ultrata. Ihan kiva juttu, kun muuten olisi täytynyt mennä yksityiselle tai odottaa tammikuulle asti. No tässäpä kaikki tällä kertaa!

Vierailija
28/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola olisi ensi viikon pe 2.12 ja silloin rv 7+4.

Poika/tyttö olosta: Ei vielä mitään tuntemuksia. Saas nähdä sitten myöhemmin:) Kumpi vaan on tervetullut. Mies tietty odottaa poikaa, kun meilläkin on jo kolme tyttöä ennestään, mutta itse toivoisin tervettä lasta. Mies sanoikin leikillään, että jos vieläkin tulee tyttö niin sitten se johtuu minusta... Minulla on sellaiset femisnisti munasolut, etteivät päästä y-simppoja maaliin ollenskaan;)

Mieliteoista: Suolaista tekisi hirveästi mieli koko ajan. Suolakurkkuja ja meetvustia, suolapähkinöitä ja pizzaa... Huoh! Minkähänlainen valas sitä tämän ruokavalion jälkeen on??? No, toivotaan, että helpottuisi jossain vaiheessa.

Jaja ja pikkarainen rv 6+2

Vierailija
29/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei on ihanaa lukea teidän juttuja kun niin samoja ajatuksia teillä tuntuu olevan kuin itsellänikin.

Meillä on siis la 17.-20.7 kun en tiedä oikein noista kierroista ja laskurit näyttää eri päiviä. Ajattelen kuitenkin aiemman mukaa nyt viikkoni...:) Eli nyt ois kasassa 6+3. Mulla on neuvola 7.12 eli viikoja ois 8+2. Ajattelin pyytää terv.hoitajaa koittamaan vatsan päältä että tuntuuko kohtu jo. Mitä mieltä ootte voiks sen jo tos vaihees tuntea? Ku haluisin jo niin kovasti tietää että onko se pikkunen oikeesti oikeassa paikassa kasvamassa. Kun ei varmasti tuolloin vielä sydänäänet kuulu?! Vai onko jollain kokemusta noin varhaisista äänistä?

Mulla ei pahemmin ole mitään oireita raskaudesta mutta ruoka ei meinaa enää maistua ja huimaa tosi helposti. Väsymys on aika kova mutta johtuu myös osittain tiuhaan heräilevästä tyttärestä... Meinaa myös nyt jo tulla vastaan viime raskaudesta tuttu unettomuus vaikka ennen sänkyyn kaatumista on jo niin väsynyt että silmät on puoliksi kiinni koko ajan. Osansa tietysti tekee se että sängyssä alkaa sitten ajatukset todella rullata tän masun ympärillä.

Me ollaan kerrottu jo tosi monelle ku ollaan oltu niin hullun innoissamme ite tästä asiasta että ei oo pysyny suu kiinni!! Mitään suru-uutisia en kyllä sitten kenellekään pysty kertomaan vaan pienen olis nyt pysyteltävä kyydissä. Oon jo itkeny silmät päästäni täällä muutenki joka asiasta ja varsinkin noista keskenmenouutisista. En voi käsittää teidän tuskaa jotka sen ootte kokenu.

Vierailija
30/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tästä työnteosta tuu mitään kun ajatukset on ihan jossain muualla ja joka välissä käyn vilkuilemassa odotus palstaa :) No ehkä tämä tästä vielä laantuu, mutta onhan se ihanaa olla innoissaan. Mietin just, että onko mitään ihanampaa kuin kantaa pientä ihmisen alkua sisällään!

Sukupuolesta: Mulla on ihan tyttö-olo. Vielä plussaamiseen asti olin ajatellut, että jos toinen lapsi tulee niin on ihan varmasti kanssa poika, mutta heti plussaamisen jälkeen, tuntui siltä, että tyttöhän se. Laskeskelin myös ovista ja hedelmöittymistä ja vaikuttais siltä, että siittiöt on joutunut hippasen verran odottelemaan ovista ja kun ne tyttösiittiöt on kestävämpiä, niin siinä se. Toisaalta, eihän sitä silti koskaan tiedä. Olishan se kätevää jos tulis poika, niin olis jo vaatteita valmiina, mutta olis kyllä niin ihanaa ostella vähän röyhelöitäkin.

Kävin muuten tuolla Ouksin sivuilla www.tekay.fi. Siellä oli tosi hyvä laskuri, joka kertoi NT-ultran ja muiden toimenpiteiden ajankohdat. Ja siellä sai lasketun ajan laskettua mm. kuukautisten alkamisen tai hedelmöittymisen (jos tietää) perusteella. Käykää kattomassa jos ette vielä ole ehtineet!

No joo, nyt taas töiden pariin... Kuulumisiin!

Vierailija
31/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan hiljaa;) luulisin, että tunnistin sinut eräiden kvi-sivujen kautta, joilla itsekin tulee aina välillä pyörittyä:) Onnea todella paljon plussasta!:)

Jaja ja pikkarainen rv 6+3

Vierailija
32/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut taas aikoihin kirjoiteltua, mutta jos nyt kun on täällä töissäkin rauhallisempaa.

Eka neuvola on nyt sitten takanapäin ja ens viikolla ultraan PHKS:aan. Katotaaan mitä siellä silloin näkyy.

Paha ja etova/kuvottava olo on koko ajan. En edes muista että oliko tää esikoisen aikaan näin kamalaa. Pönttöä ei ole onneksi tarvinnut vielä käydä halailemassa, mutta ei ole kaukana ollut. Kerran tunnissa pitää jotain syödä, mielellään jotain tosi suolaista. Kaikki makea on yök, ja kahvikin on alkanut yököttämään. Mietin vaan kun ollaan lähdössä tässä kyläilemään, että joko paljastun kun kerron että ei kiitos en juo nyt kahvia. Niinhän se kävi esikoisenkin kohdalla :)

Lomatunnelmissa tässä ollaan. Huominen aamupäivä vielä töitä ja sitten koittaa 5 vkon loma. Sinä aikana saa masu kasvaa ihan rauhassa, ja sitten ei enää haittaa vaikka työkaverit saa tietää.

Mutta nyt lähden vielä jatkamaan hommia hetkeksi aikaa, heipat!

Sari rv 6+3

Vierailija
33/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pitkästä aikaa!

Meillä oli sitten se toinen ultra maanantaina. Saimme sekä hyviä, että vähän huonompia uutisia: toinen sikiö oli menehtynyt, mutta toinen voi ja kasvaa hyvin. Eli vähän niin kuin pelkäsimmekin. Olemme kuitenkin onnellisia, että saatiin sydänäänet edes toiselta, joten hyvä näin. Onhan tämä raskauskin vielä niin alkutaipaleella, että moista saattoikin odottaa...tuntuu se silti jotenkin pahalta, kun kaksi viikkoa eli jo siinä uskossa, että kaksosia sitä odotellaan...

Oireet ovat sitten saapuneet tähän taloon. Alkuun kun voivottelin oireettomuutta! Huh. Nyt aloitan aamun vessanpönttöä halailemalla ja öklötys jatkuu koko päivän. Ja mikä väsymys...Olimme eilen esikoisen kanssa 1,5-v neuvolassa: 14kg ja 87cm! On siinä ukolla mittaa! Mitenköhän sitten, kun mun maha alkaa olla iso ja esikoinen saa jonkun megauhmiskohtauksen jossain kaupan kassalla...jaiks....

Mulla on eka neuvola ensi viikolla, silloin rv n. 9.

Mukavia odotuksia kaikille!

sitruska ja *mini me*.

Vierailija
34/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin tänne avautumaan ensiksi, kun en ollut kysynyt vielä mieheltä mielipidettä asian julkaisemisesta kvi:n porukalle, siellä kun on aika paljon tuttuja, mut just äsken kysäisin ja sain luvan, sinne siis tuulettamaan... =)

Vierailija
35/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eilinen ja tää päivä on ollu yhtä itkua ja hampaiden kiristystä..Kolme päivää sitten tuli pienen pientä vaaleanruskeaa valkovuotoa, seuraavana päivänä sitten jo enemmän vaaleanruskeaa ja eilen lorahti kaupungilla ollessani kirkasta verta:( Tulin kotiin paniikissa ja vielä tuli pönttöön muutamia tippoja. Parina päivänä on ollut menkkamaisia tuntemuksia ja jomotusta, etenkin selkäpuolella. Mä oon aika valmistautunut täällä keskenmenoon. Ihmettelen vaan, kun mitään kipuja ei kuitenkaan nyt oo..tänään on tullut tummanruskeaa mönjää:/ ...tää on kamalaa aikaa. Mä oon lähdössä reissuun reilu kahden viikon päästä, koko vuoden odottanut, että päästään. Ja nyt reissukin on vaakalaudalla, jos tää ei tuu itellään ulos:( Onko joillain positiivisia kokemuksia, vaikka on ollut menkkamaisia tuntoja ja kirkasta verta? Tuntuu, että kaikki muutkin oireet on lieventyny:( Viikonloppuna vielä oksensin..Kai se sitten voi vaan yht´äkkiä kaikki kääntyä huonoksi..

Vierailija
36/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähde arvailemaan mitään, mut ekassa raskaudessa mulla oli kaula ja kasvot täynnä hormoninäppylöitä joita nyt ei ole. Kaikki sano et poika tulee, tyttöhän se sieltä tuli.Nyt kyllä jonkun verran agnea...nehän johtuu mieshormooneista!? No, ei muita huomioita vielä tässä vaiheessa. Ja ihan sama kumpi tulee...ekaa toivoin salaa tytöksi. En tiedä miksi??

Saara ja pikkuruu rv6+2

Vierailija
37/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

justagirl: mulla on kokemusta vuodoista (kirkkaastakin) ja silti onnistuneesta raskaudesta. Toivottavasti sinun vuotosi ei johdu siitä pahimmasta syystä. Jaksuja!

Mulla alkoi tuhruvuoto tiistaina, ja vieläkin sitä on. Hohhoijaa, mitäköhän tuostakin ajattelisi. Ainakin tiistaina masussa oli kuitenkin kaikki hyvin, joten en osaa kauheasti pelätä keskenmenoa, mutta mistä ihmeestä noi vuotamiset oikeen johtuukaan? Anyway, viime raskaudessa kärsin niistä pitkään, ja en olis kauheen ihmeissäni, vaikka tää nytkin jatkuis, mutta silti kurjaa. No, oireita ainakin on edelleen..

Meri05 7+6

Vierailija
38/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutuutena on tullut iltapäiväkuvotus siinä klo 16 maissa, jolloin täytyy saada jotain mehua tms. sisuksiin.

Mites te muut, onkohan ihan ok nostella 20 kiloista taaperoa? Harrastatteko muut ratsastusta, ajattelin itse ratsastella ensimmäisen kolmanneksen ja sitten pitää taukoa, mites muut?

Terkuin Miina

Vierailija
39/39 |
24.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oumai: Ihanaa, kiitti reseptistä! Josko sitä tulevana viikonloppuna alkaisi rypyttelemään..

Meillä on täällä tuvassa 2 kissaa ja 1 kani. Kani muuttaa kyllä ulos ennen vaavin syntymää (keväällä) ja jää sitten asustelemaan kahden muun kanin kanssa lampaiden luokse. Se vain oli vielä niin vauva, kun meille tuli, ettei sitä voinut vielä viedä sinne ;) En ole muutenkaan mikään himosiivooja, enkä sellaiseksi aio ryhtyäkään..Tupa näyttää nytkin kuin pommin jäljiltä, kun ei kerkeä yhtään siivoamaan viikolla. Ehkä sitä huomenna (=vapaapäivä=) saisi imuroitua ja vietyä loputkin ylim. tavarat vintille jemmaan..

Olen ollut koko päivän EXTRA-SUPER-väsynyt ja haluaisin mennä tekemään jo tuttavuutta oman peiton ja tyynyn kanssa ;)