¤¤¤HEINÄSIRKKOJEN torstaitarinat¤¤¤
Kommentit (39)
Mukavaa torstai päivää minunkin puolesta. Tässä vietellään viidennen viikon viimoista päivää ja oon niin happy kun alkaa taasen uusi viikko.
Ihan kauhiasti tänä aamuna näköjään kuvottaa.
Ja muihin aiheisiin.Ai että ottaa päähän kun heittää taas vettä niskaan. Kahden karvakoiran omistajana en tykkää olleskaan jatkuvasta pesurumpasta,saatikka sitten missä kunnossa kodin lattiat on. Mitenköhän tämänkin järkkää kun nyyttu alkkaa konttaamaan siellä kurapaskaisella lattialla...herranjestat mitä jo mietin mutta kuitenkin.
Viikonloppuna leivotaan karjalanpiirakat pakkaseen,valmiiksi jouluksi.Ai että ne onkin sitten hyviä uuni tuoreena..nam nam.
Oumai rv 4+7
täällä ollaan ihan silmät ristissä vaikka poju nukkui 12h putkeen. en jaksais touhuta sen kaa mitään. päivät on olleet pitkiä kun mies päivät töissä ja illat uudella asunnolla remonttia tekemässä. onneksi muutto jo sunnuntaina niin näkee sit taas omaa kultaa...
varasin yksityiselle alkuraskauden ultran kun mulla oli sitä vatsa kipua ja jotenkin haluun vaan jo mennä näkee onko masussa ketään! voi sit jouluna kertoo kenties iloisia uutisia kotiväelle...
mulla ei tosiaan ole mitään oireita.tai no pissattaa enempi kuin normisti,mut eipä muuta. mut eipä mul ollu esikoista odottaessakaan mitään...
toivon vaan et kaikki olis hyvin!
katjuska rv 5+4
Täällä aamu lähtenyt erittäin väsyneesti liikkeelle..Aamulla ei olisi millään jaksanut nousta ylös ja lähteä ajelemaan kouluun. Tulin tänään poikkeuksellisesti taas omalla autolla kouluun.
Aloittaja kyseli muita ultraajia 1.12..mulla on 2.12 eli perässä tullaan. Mulla tosin on samassa yhteydessä neuvola. Meillä on siitä onnellinen tilanne täällä, että melkein joka kerralla voidaan ultrata ja se on todella ihanaa.
Oumai: Millä ohjeella teet karjalanpiirakoita? Olisi kiva kokeilla joskus. Olisiko sinulla mahdollista lähettää sitä ohjetta vaikka sähköpostitse minulle? Vaikka scannaamalla? Osoite olisi: suvinluukku@luukku.com ;)
Ajateltiin tehdä tytön kanssa ensimmäinen piparisatsi nyt viikonloppuna..Joululahjat on muuten jo paketoituna jemmassa, mutta isälle pitäisi vielä keksiä jotain! Hankalaa..Kinkunkin kävin jo ostamassa, kun löysin meille sopivan :) Kyllä se siitä tämäkin joulu tulee, saataisiin vain vielä lumi maahan! Ja voishan tämä ällö-olo jo helpottaa viimeistään siihen mennessä..
Eilen oli maha kipeänä koko päivän, en tiedä mistä johtui. Illalla tuli pyyhkiessä aavistus veristä vuotoa, mutta onneksi se loppui! Huilailin sitten koko illan ja sillä se tuntui menevän ohi. Aamulla sain alas 2 ruisleivän palasta ja toinen tuli sitten pihalle yskänpuuskan iskiessä :( Alkaa pikkuhiljaa jo olla nälkä. Nousin ennen kuutta ja koulua olisi viiteen..kuinkahan sitä taas tämänkin päivän jaksaisi?! Eiköhän se tästä tunti kerrallaan..
Heips.
Oumai: välillä käy itsellänikin sama asia mielessä, että kun meilläkin asuu karvainen kaveri, niin kuinkahan siinä sitten käy kun pienokainen alkaa ryömimään ja konttaamaan. Siihen on toki vielä aikaa, mutta koiran karvoja imuroidessa se käypi välttämättä - haaveilun yhteydessä - välillä mielessä. Ongelmaan ei ole muuta ratkaisua kuin lisätä imuroimiskertoja... =) Tällä hetkellä meillä imuroidaan kaksi kertaa viikossa, mutta teillä tietenkin tuo tilanne on toisenlainen kun perheessänne on kaksi karvaista kaveria ja näin ollen tuplamäärä imuroitavaa.
Oma tilannekatsaus:
Rinnat ovat kaikkialta kipeät ja herkät. En tiedä kuvittelenko, että ne olisivat jopa jo jonkin verran kasvaneet (?). Voiko se edes olla vielä raskauden tässä vaiheessa mahdollista? Kahvi ei edelleenkään oikein maistu ja yöunet ovat tätä nykyä noin 10 tunnin pituisia. Pidän kyllä yöunistani tiukasti kiinni, jotta päivisin on edes virkeä olo. Minulla on omasta mielestäni kaikenaikaa pientä kuumeilua. En ole mitannut kuumetta, mutta ruumiinlämpöni on omasta mielestäni jatkuvasti koholla. Pitäisi kyllä mitata, että minkä verran eroa on normaaliin ruumiinlämpöön nähden...
Ja muuta: ultraan on tässä vielä reilusti aikaa, sillä ultra on vasta 12. joulukuuta!
Halauksin, pazzepartout 6+4 (omien laskujen mukaan)
Möhköfantti68: kun kävin ultrassa luulin että mulla oli viikkoja kasassa 7+3, mutta ultran mukaan ja pitkän kiertoni takia viikkoja olikin 6+5. Sikiöpussi näkyi ja mitä parasta, myös pikkuruinen sydän tykytti hurjasti! Käyn uudestaan huomenna kun mulla on kasassa viikkoja tasan 8. Saas nähdä onko kaikki edelleen hyvin.. Toivottavasti!
Toivottavasti ja varmasti sullakin siellä on kaikki ok, ja kun viikkoja on kertynyt enemmän, näkyy varmaan myös sikiönalut!!
Omaa napaa: kuvotus helpottanut päivisin, iltasella äklöö sitten enemän. Salmiakkia menis kasoittain, onneksi ei ole verenpaine ongelmia, niin sitä voikin syödä... kohtuudella..
Sunnuntaina vietämmekin tyttäremme 1v päiviä oikeen kunnolla, pitää varmaan ruveta kakkuja miettimään!
Heipsan ja palailen taas!
maryanne rv 7+6
Miten nuo värijutut pitikään kirjottaa??
Oumai->Etkös ole jo uusilla viikkolukemilla... =)
Eilen oli melko karmea olo, tuntui, että kuumetta oli miljoona astetta, mutta huono vointi oli onneksi aamulla jo ohi. Heräsin taas mahan kurnintaan ja vatsanvääntöihin->vessaan...
Mulla tissit ei oo enää niin arat mitä ne oli ennen ja jälkeen plussatestin...nyt ne on semmoset kovat ja ehkä vähän paisuneet ja välillä aristavat...
Mulla tekis jo hirveesti mieli kertoo, että odotellaan mihen kanssa esikoista! Mitenhän saan suuni pidettyä kiinni...Voin vaan kuvitella miten tulevat mummut ja papat reagoi, sillä ensimmäinen lastenlapsi tulossa...!
vaakku rv6+3
tyrkkäydyin mukaan tänne kun en jaksanut enää aina tippua seuraavaan junaan, joten ajattelin tulla suoraan odottajien puolelle kun tärppää. eilen sitten tein erittäin positiivisen testin! kyllä oli hymylihakset kipeänä siitä kestovirneestä!
lisäsin itseni tuonne listaan ja laitoin la 30.7., jonka mukaan nyt olis siis 4+2 viikko. vauvalehden laskuri antoi hieman erilaisen lasketun ajan, mutta luotan enemmän tuohon missä kierron pituus on otettu huomioon.
meillä on 1,5v poika jo ennestään ja käyn töissä joten voi olla etten kovin aktiivisesti pääse tuntojani tilittämään, mutta koitan aina vilkaista mitä muille kuuluu ja vähän jotain kertoa omistakin voinneistani.
-onnikas-
ps. ja kaikki tutut sitten toistaiseksi: shhhh... ;)
[color=magenda][b]Vaakkuvariz[/b]Värejä ei voi laittaa otsikkoon, ne ei näy. Ainoastaan sydämen saa koodattua, ei värejä :) Muuten sulla oli koodit oikein, kokeilehan tähän kirjoituslaatikkoon kirjoitella väreillä, niin saadaan piristystä tähän harmaaseen päivään! :)[/color]
[color=maroon][b]Evig[/b] Olet väärässä sillä raskausviikkoja voi laskea kahdella eri tavalla. Eli viides viikko voidaan ilmaista 4+0 -> 4+6 (kuten suurin osa tekee) tai sitten 4+1 -> 4+7 (muun muassa lääkärini laskee näin, mutta itse ensinmainitulla tavalla). Joten [b]Oumai[/b] olet ihan oikeassa että 4+7 on sinulle 5. viikon viimeinen päivä ja huomenna sinulla on 5+1, jos niin haluat sen ilmoittaa :)[/color]
[color=deeporange][size=3]Piristystä harmaaseen torstaipäivään! Haaveillaan jo lämpimästä heinäkuusta...[/color]
[color=deeppink]♥Sinda[/color]
[color=silver]sinda[/color]kiitos avustasi...! En tiennytkään, että viikkoja voi laskea useammallakin tavalla...aina oppii jotain uutta
[color=green]taidanpa mennä nyt lukemaan tenttiin, kun se on jäänyt vähän vähemmälle...yllättäin[/color]
vaakku
Oon maanantain plussaamisen jälkeen lueskellut juttujanne, mutta en juuri ole ehtinyt itse kirjoittelemaan. Mutta niin ihanaa, että täältä löytyy " kohtalotevereita" , joiden kanssa pähkiä näitä juttuja! Ja varsinkin kun ei vielä ole kertonut juuri kellekään, eikä siis voi muiden kanssa tätä asiaa hehkuttaa.
Mulla pitäis olla kasassa nyt 5+jotain ja eka neuvolakäyntikin varattu (13.12.). Jännittää jo nyt, että mahtaako tuolloin jo kuulua sydänäänet. Ekassa odotuksessa en nimittäin saanut ekaa nvla-aikaa muistaakseni näin pian. Tuolloin pitäis siis viikkoja olla kasassa 8+.
Eilen oli koko päivän vatsa tosi kipee, nytkin välillä aina nippailee. Muuten tuntuu että kaikki oireet on kadonnut. Ei etomista, ei viluntunnetta. Rinnat ehkä vähän arat.
En tiedä místä tämä pelko keskenmenoon on niin suuri. Pelkään joka vessakäyntiä, kun kuvittelen, että nyt on housuihin lorahtanut punaista. Ekan kohdalla en muista pelänneeni ollenkaan. No, yritän olla ajattelematta asiaa. Tuo pieni papu tuolla vatsassa on vaan niin toivottu ja jo nyt kovin rakastettu.
Mukavaa päivänjatkoa teille muille alkumetriläisille! :)
En ole minäkään koskaan kuullut viikkoja laskettavan tuolla tavalla. Onhan se nyt paljon fiksumpaa sanoa 5+0 sillä silloinhan on raskaus kestänyt tasan 5 viikkoa. :D :D :D
Itelle ei kuulu mittään erikoista... eilinen meni taas pötkötellessä sohvalla ja kuorsatessa. Yöllä tuli taas maha kipeäksi :( mutta onneksi meni ohi.
... ainiin ja aivastaminen sattuu ihan sika hirveästi jos sattuu olemaan hankalassa asennossa.
Ninni RV 8+5
Meikäläisellä on ollu ristiriitaiset fiilikset, jotka nyt vasta asettumassa positiiviselle puolelle. Olen iloisen, vilkkaan, ihanan pienen 3,5 vuotiaan tytön äitinä ja ihanan miehen vaimona ollut täysin tyytyväinen ja onnellinen. Töihin tulin kun pikkuinen oli noin 2 vuotta. Töissäkin kaikki ok.
Ja sitten HUPS. Luotimme niin varmoihin päiviin (joo joo älkää sanoko mitään), että unohdimme miettiä niitäkin. Ehkä alitajunnassa fiilis siitä, että toinen lapsi saisi vielä tulla. Laskettu aika 14.7.
Mutku: Ennen tytön syntymää 3 alkuraskauden keskenmenoa (syitä ei ennätetty tutkia). Kohta meillä revitään alakerran lattiat auki, kun sokkelissa ollut vettä. Kauhea kuvotus päällä, yhden lapsen hoitamisessa jo oma kuvionsa. Miten hänelle jää enää aikaa? Meillä on kaikki hyvin nyt! Entäs sitten????
Ja kamalinta: Kävin kaikenlaisilla nettisivuilla eilen. Ehkä terapeuttista.... Vaikeat kromosomihäiriöt ja niistä selviäminen ja keskeytystarinoita (kauniitakin). Pelkään tosissani, että jotakin voi olla pahasti pielessä enkä uskalla kiintyä ja kuitenkin olen, totta kai, kiintynyt.
Toissa päivänä kävin gynellä. Työnantaja maksaa yhden tarkastuskäynnin vuodessa. Otettiin papa-koe. Hän kysyi haluanko, että ultrataan, mutta siinä tapauksessa minun pitää maksaa 85 e itse. Kuinka ollakaan päätin jättää ultraamisen tuonnemmaksi. Meinaan, että olen kerran kokenut senkin, että olen nähnyt nykerön sykkeen ja sitten muutamaa viikkoa myöhemin ilman sykettä. Se ei ole kivaa, ei.
Ja toisaalta: TOIVOTTAVASTI pikkuisella on kaikki hyvin. Päivä päivältä kiinnyn yhä enemmän. Ja tervetuloa meidän pieneen perheeseemme!!!!!
Apua, anteeksi sekava vuodatukseni.
Kiitos kun luit tämän.
Hei, tsempataan yhdessä! Lahjaksihan kaikki tämä on saatu.
Toivon myös minä, ettei tosiaan kenenkään teistä tarvitse surullisena poistua tältä palstalta!
Niin siis järkeilin tuon laskutavan mutta mielelläni sen vaihdan,kuulostaakin paremmalta 5+0 kuin 4+7 mutta kumpikin on oikein.Olen ollut raskaana 4viikkoa ja 7 päivää eli siis 5viikkoa ts.
Kuka se kyseli sitä karjalanpiirakka ohjetta,niin yritän saada ohjeen kasaan vaikka sen takana on kallis sukuohje :) Mutta häviävän kansanominaisuuden varjelemiseksi paljastan sen nyt sinulle.
Koirista ja kodin siisteydestä vielä. Näillä keleillä meillä ei pahemmin siivota,koska aamulla pestyt lattiat ovat jo illalla samannäköiset.Tottahan muutaman kerran viikossa sentään ettei ihan paskassa tartte asua.
Mutta Nyytin muutettua kotiimme,on siivottava varmasti se kerran päivässä. Tottuupahan kodin ääniin heti alkuunsa.
No niin arvoisat leidit Oumai rv 5+0
Ensinnäkin pahoittelut kaikille ikäviä uutisia saaneille ja heiniksistä tippuneille! Minä odottelen kuumeisesti kellon eteenpäin menoa. Lauantaina lorahteli kunnolla kirkasta verta ja luulin jo keskenmenon alkaneen :o( Onneksi vuoto kuitenkin loppui ja kohta olis sitten tarkoitus käydä ultrassa katsomassa miten kävi. Pitäkää peukkuja!
Oumai: Kadehdin kovasti piirakanleipomistaitojasi! Oma isoäitini teki aivan ihania karjalanpiirakoita ja nyt hänen poistuttuaan ei ole enää ketään, joka osaisi niitä tehdä :o( Meillä on täällä kotona konttaaja kolmen koiran seassa, joten polvet on kyllä välillä aivan karsean näköiset, vaikka useamman kerran viikossa siivotaankin. Ei voi mitään, mutta niinhän sitä sanotaan, että tulee parempi vastustuskyky kun ei ole liian siistiä!
Kirulina: Ymmärrän hyvin tunteesi. Meillekin tämä tuleva vauva oli suuri yllätys ja hetken aikaa meni sulatteluun, että meille (toivottavasti) tuleekin vielä yksi vauva! Teille tulee aivan ihana ikäero ja isosisko on varmaan onnesta soikeana kun vauva syntyy :o)
Maryanne: Meidän lapsille tuleekin samanlaiset ikäerot. Meidän poitsu täytti vuoden 15. päivä! Vähän kyllä hirvittään näin pieni ikäero!!!
Tinka rv 7+6
[color=deeppink]Laitetaans sitä väriä päivään:) Kiva kun meillä on jo näin aktiivinen kirjoittelija joukko. Mukava lukea aina toisten samoissa tunnelmissa olevien juttuja.[/color]
[color=limegreen]Tänään tämä kuvotus on näköjään puuskittaista. Jännä, että tuo pahoinvointi voi vaihdella näin päivittäin. Tänään on pari kertaa noussut ihan palakin kurkuun ja taitaa nousta kohta taas kun tyttö tuli " ähkimään" tuohon viereen;)[/color]
[color=violet]Joululahjoja olen ostanut muutamia, mutta vielä on suurin osa ostamatta. Viikonloppuna meinattiin pitää tyttöjen kanssa pikkujoulut. Tehdään riisipuuroa, pipareita ja torttuja ja askarrellaan joulukortteja ja kuunnellaan joululauluja:) Kivaa![/color]
[color=red]Itsellänikin tuo km pelko aina välillä kummittelee mielessä, mutta uskon ja toivon kuitenkin kaiken olevan ihan hyvin, koska minulla ei ole aiemminkaan ollut keskenmenoja. Ensi viikolla minulla olisi sitten 30.11 ke ultra, joten sittenhän tuon näkee, jotta onkos siellä ketään[/color]
Jaja ja pikkarainen rv 6+3
Vaakku: meidän esikoinenkin oli toisen puolen eka lapsenlapsi. Vauva sai joululahjoja jo ennen syntymäänsä. Itseäni kyllä vähän ahdisti tuo hirveä hössöttäminen, mut toisaalta sen ymmärtää. Saa nähdä miten nämä miehen vanhemmat hössöttää, kun jouluna olis tarkoitus kertoa toisesta lapsen lapsesta!!?? (=
Juu, tänään neiti herätti kuudelta ja väsytti ihan kamalasti...ei auttanu! No, nyt äsken hän sitten nukahti ruokalautasen ääreen ja sain vain nostaa neidin unille ilman ylimääräisiä houkutteluja (=
Oma olotila on tosiaan jatkunut viluisena ja väsyneenä ja kuvotus on keskittynyt aamupäivään ja päivään toisin kuin ekassa raskaudessa. Ja salmiakki maistuu TOSI hyvälle, onneks mullakin matala verenpaine ettei tarvii olla huolissaan mieliteosta.
Jouluvalmisteluja en oo tehny oikeestaan vielä ollenkaan. Huomenna teen ekat piparit, kun lauantaina tulee kavereitä kylään, jospa sais vähän joulufiilistä.
Ultraan on vielä aikaa...voi mennä jopa tammikuulle, koska en oo aatellu mennä yksityiselle. Ja eka neuvolakin vasta 14.12.
Hyvää torstaita kaikille!
Saara ja pikkuruu rv 6+2
[color=blue]Meillä on muuten myös koiria, pikkuinen " lattiamoppi" ja saksanpaimenkoira. Onneksi asutaan rivitalossa, niin pahimmilla kurakeleillä voi tuon lattiamopin käyttää vaan pihalla (nurmikolla). Sakemanni tietty tarvii enemmän liikuntaa, mutta se ei tuokaan niin paljoa kuraa. En aio sen kummemmin lisätä siivousta vauvan tullessa, saapahan hyvät vasta-aineet eikä tuu allergioita.. ;) En tietenkään pidä lattioita kuraisenakaan, mutta joka karvapallon perässä en aio juosta. Muuten meillä kyllä koirat varmaan suhtautuu vauvaan/vauvoihin ihan hyvin, meillä on ollut niin paljon eri ikäisiä vauvoja ja lapsia kylässä. Mieheni on setä/eno 13 lapselle :)[/color]
[color=purple]Mullekin oli yllätys kun lääkärini laski rv:t silleen että eka päivä oli esim. 5+1 (itse laskenut 5+0). Samapa tuo, käytännössähän vauvan ikä voi heittää useammalla päivällä, kun ei tarkkaan tiedä milloin hedelmöitys on tapahtunut. Mutta on se kiva olla itse tietoinen missä mennään.Mulla tulee 12+0 tasan uutena vuonna 1.1. On siinä sitten juhlimista jos sinne asti päästään! ;) [b]Oumai[/b] Muakin hämäsi alussa se kun ajattelin että onhan viikossa 7 päivää. Mutta kun laskee että eka päivä on 5+0 ja viikon viimeinen 5+6, tuleehan siitä 7 jos nollakin lasketaan mukaan ;) Sulla siis huomenna vaihtuu viikko eli huomenna 5+0?? (tänään 4+6??)[/color]
[color=magenda][b]Gallup:[/b] Oletko jo varannut neuvola-ajan ja mille päivälle (raskausviikko?)Tai jos olet käynyt jo, niin millä viikolla kävit? Itse aion varata neuvolan vasta ens viikon ultran jälkeen, kun näkee onko siellä ketään. Haluaisin sen vasta 10-11. viikolle että vois kuulua jo sydänäänet. Kaverini kävi 9+4 ja kuului hyvin, kun istukka oli takaseinässä kiinni eikä näin ollen vaimentanut ääniä.[/color]
[color=plum][b]♥Sinda 6+4[/b][/color]
Nyt lähti Suviandelle ohje.Oleppa hyvä ja ei muuta kuin rypytyspuuhiin :)
Siskoni mies sanoi aikoinaan kun harjoiteltiin rypytystä ; Nuo on kyllä melkein kuin olisitte itse istuneet..heh heh! Tooosi hauskaa..
Ai voin kuvitella tosiaan miltä ne konttaajan polvet näyttää,tai ei tarvitse edes kuvitella,riittää kun katsoo omia sukanpohjia illalla.
Voi kauhistus,onko meillä niin likaiset lattiat.
Minusta olisi aivan ihanaa jos lapsillamme olisi vain pieni ikäero.Mutta voihan olla että ensimmäisen synnytyksen jälkeen ikäero saattaa venyä :) Jos lie ikinä saadaan edes ensimmäistä saati sitten toista.
Jännä miten sitä aikoinaan piti itsestään selvänä että aikuisena minä teen niin ja niin monta lasta mutta kun aika olisi lapsia tehdä,asia ei olekkaan niin mustavalkoinen että niitä vain tehdään.
Ajatus on muuttunut että lapsia saadaan,ei tehdä!
[color=lightblue]Eilinen päivä meni niin vilahtamalla ettei kerinnyt kirjoittelemaan yhtään mitään. Nyt on hyvä ja levollinen olo, ruskea vuoto loppui siis alkuunsa. Su-aamuna alkoi ja maanantaina tupsahti vain pikku pläntti housuun. Sen jälkeen tullut pelkkää kirkasta, huh (ainakin hetkeksi...)[/color]
[color=violet]Tasan viikko ultraan [b]Möhkö-fantti[/b], joko suakin jännittää... Mua pelottaa kun on niin minimaaliset oireet, että kasvaakohan kumpaankaan sikiöpussiin yhtään mitään?? Oliko muita ultraajia 1.12.???[/color]
[color=orange][b]MollyJii[/b] mikä tilanne? Toivottavasti verenvuoto lakkasi ja kaikki on ok![/color]
[color=slateblue][b]Fanttu[/b] Moi sullekin *vilkuttaa* Kiva mennä samoilla viikoilla ja päivillä, ehkä joskus voisimme treffatakin kaupungilla...? En muista olitko se sinä, joka kyseli niistä yksityisistä ultrista, mutta minä kävin Gynekossa. Lääkäri veloitti halvimman taksan mukaan ja kelakorvauksen jälkeen maksettavaa jäi noin 44 euroa. Mutta niissä on ilmeisesti jonkin verran eroja noissa hinnoissa, riippuen kestosta ja tekeekö lääkäri muita tutkimuksia jne... Oletko muuten varannut jo neuvola-ajan? Mä uskallan vasta ens torstain ultran jälkeen. Pääsetkö ollenkaan np-ultraan eli oletko oululaisia? Itse olen naapurikunnasta ja pääsen sekä np- että rakenneultraan OYS:iin.[/color]
[color=magenda]Mukavaa torstaipäivän jatkoa kaikille heiniksille!![/color]
[color=red][size=3]♥[/color] [size=2][color=violet][b]Sinda rv 6+4[/b]