Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkavereiden valtavat lounasannokset!

Vierailija
02.07.2012 |

Teen istumatyötä, jossa ei hirveästi energiaa kulu. Olen normaalipainoinen ja syön eväänä salaatin, kreikkalaisen jugurtin pähkinällä/mantelilla ja kermakahvit. Pärjään niillä hienosti koko työpäivän. Kotona olen tietysti syönyt aamupalan.

Työkaverit vetävät valtavia mikroaterioita. Yleensä joku pasta- tai riisipoha, raskas kastike lihoineen. Lautanen kukkuroillaan. Päälle pari leipää lisukkeineen, lasi maitoa (mihin aikuinen tarvitsee maitoa??) ja jälkkäriksi riisifrutti tai pullaa kahvin kanssa. Suklaapatukat menevät siinä sivussa. en jaksa käsittää. Miksi pitää syödä sellainen määrä energiaa? Ja vielä se maito ja leipä, joista sitä tulee aika paljon. Ruokajuomaksi mehu, jossa energiaa vaikka muille jakaa.

Sitten ihmetellään, kun väsyttää ja on heti uusi nälkä, kun verensokeri heittää.

Syödäänkö vain syömisen vuoksi? Työkavereiden painosta ei varmaan tarvitse sanoa mitään.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä vetää isoja annoksia. Olen lievästi ahmimishäiriöinen, ja syön kaksi kertaa päivässä pitääkseni napostelun kokonaan kurissa. Jos yritän "monta kertaa päivässä pieniä annoksia", niin puputan täysin koko ajan jotain, nälkä kun kasvaa syödessä.

Joten, ne päivän kaksi ruokailukertaa sisältävät ihan kunnolla mättöä. Ja tuohon mietteeseesi, syödäänkö vain syömisen vuoksi: mniulla ainakin on taipumusta tähän. Ellen koko ajan tarkkaile itseäni ja punnitse ajatuksen kanssa, olenko OIKEASTI nälkäinen ennen kuin syön/otan lisää ruokaa, niin homma menee siihen että syöpöttelen huvin vuoksi.

Olen aina ollut tällainen ahmatti ja se on vaikeuttanut elämääni (ruoka liian suuressa roolissa ajatuksissa ja arjessa), ja olen pahoillani että näköjään myös sinunlaistesi kanssaihmisten elämää. Sorry!

Vierailija
62/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiinnostaa: miksi ap vetää lounaaksi jotain rasvaista jogurttia jos ei kerran karppaa? Kuulostaa aika oudolta lounaalta, mutta toki jokainen tyylillään...

mutta eikö muut kuin karppaajat saa syödä rasvaista jugurttia? Onpa melkoisia ruokanatseja!

... mutta onhan jogurtti ja pähkinät oikeasti aika eksoottinen valinta LOUNAAKSI. Ja edelleen syökööt kukin mitä tahtoo, kunhan kysyin. Kuulostaa jotenkin erikoisen "hiilaritietoiselta" meiningiltä. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu mitä vääntöä

miksi aikuinen ei saisi juoda maitoa!??

Kuka sinua on kieltänyt maitoa juomasta? Ap ihmetteli, miksi pitää saada vielä lisäenergiaa maitoa juomalla, jos syökin lautasen kukkuroillaan. Juo, veikkonen, maitoa!

Mitä ihmeen lisäenergiaa? Jospa se on rasvatonta maitoa? Ja mee sä muualle vittua hokemaan!

Ai rasvattomassa maidossa ei sitten ole energiaa ollenkaan? Ei rasvaa=ei energiaa? Siinäkö syy liikalihavuuteen? Luullaan, että kaikki rasvaton on energiatonta? Ei kukaan voi olla noin tyhmä!!

ei ole energiatonta, mutta se energia on hyvää energiaa, jopa AIKUISELLE!

Vierailija
64/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluisikin olla päivän isoin ateria.

Vierailija
65/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiinnostaa: miksi ap vetää lounaaksi jotain rasvaista jogurttia jos ei kerran karppaa? Kuulostaa aika oudolta lounaalta, mutta toki jokainen tyylillään...

mutta eikö muut kuin karppaajat saa syödä rasvaista jugurttia? Onpa melkoisia ruokanatseja!

... mutta onhan jogurtti ja pähkinät oikeasti aika eksoottinen valinta LOUNAAKSI. Ja edelleen syökööt kukin mitä tahtoo, kunhan kysyin. Kuulostaa jotenkin erikoisen "hiilaritietoiselta" meiningiltä. =)

Onko sokerin puputtaminen jotenkin parempi tapa?

Vierailija
66/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vittu mitä vääntöä

miksi aikuinen ei saisi juoda maitoa!??

Kuka sinua on kieltänyt maitoa juomasta? Ap ihmetteli, miksi pitää saada vielä lisäenergiaa maitoa juomalla, jos syökin lautasen kukkuroillaan. Juo, veikkonen, maitoa!

Mitä ihmeen lisäenergiaa? Jospa se on rasvatonta maitoa? Ja mee sä muualle vittua hokemaan!

Ai rasvattomassa maidossa ei sitten ole energiaa ollenkaan? Ei rasvaa=ei energiaa? Siinäkö syy liikalihavuuteen? Luullaan, että kaikki rasvaton on energiatonta? Ei kukaan voi olla noin tyhmä!!

Jos joku on liikalihava, se ei johdu siitä, että juo lounaalla lasillisen rasvatonta maitoa. Ite oot ääliö!

Vierailija
67/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joidenkin ihmisten ruokailutottumukset voivat aiheuttaa noin paljon päänvaivaa sulle? Eikös se ole ihan jokaisen oma asia, mitä suustaan alas pistää. Egosi saa sinut tuntemaan ylemmyyttä..

Vierailija
68/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että ap väitti ettei ole karppi. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa.

Niin ja kun kerran kysyit, niin: ehdottomasti uskon ihmisen tarvitsevan hiilihydraatteja. Ei nyt välttämättä valkoista viljaa, sokeria jne raffinaatteja, mutta kunnolla täysjyväviljaa, perunaa, runsashiilarisia hedelmiä, kuorimatonta riisiä jne. Ei voi olla tervettä luopua hiilareista sen enempää kuin luopua proteiineista tai rasvoistakaan.

Vierailija
69/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miten joidenkin ihmisten ruokailutottumukset voivat aiheuttaa noin paljon päänvaivaa sulle? Eikös se ole ihan jokaisen oma asia, mitä suustaan alas pistää. Egosi saa sinut tuntemaan ylemmyyttä..

[/quote]

Vierailija
70/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että ap väitti ettei ole karppi. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa. Niin ja kun kerran kysyit, niin: ehdottomasti uskon ihmisen tarvitsevan hiilihydraatteja. Ei nyt välttämättä valkoista viljaa, sokeria jne raffinaatteja, mutta kunnolla täysjyväviljaa, perunaa, runsashiilarisia hedelmiä, kuorimatonta riisiä jne. Ei voi olla tervettä luopua hiilareista sen enempää kuin luopua proteiineista tai rasvoistakaan.

mutta karpit eivät todellakaan "luovu" hiilareista. Älä puutu asiaan ,josta et mitään tiedä. Ilta-Sanomat ei ole ihan paras lähde ravitsemusasioissa. :D

Vierailija
71/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mutta karpit eivät todellakaan "luovu" hiilareista. Älä puutu asiaan ,josta et mitään tiedä. Ilta-Sanomat ei ole ihan paras lähde ravitsemusasioissa. :D"

Ja ei, en luota ilta-sanomiin ravitsemusasioissa sen enempää kuin karppaus. infoonkaan, sen sijaan THL:ää pidän luotettavana lähteenä. Ja siellä katsotaan karppausta karsaasti.

Vierailija
72/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap,

jos ihminen on sairaalloisen laiha, hän tarvii apua ja siihen saa puuttua

jos ihminen on lihava, se on hänen privaat mätter, pidäpä huoli omista asioistasi

JA MÄÄ OON NIIN YLYPIÄ MUN LÄSKEISTÄ!!!!!!!!!!!

Vierailija
73/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee kevyttä toimistotyötä niin onko ap niin ääliö, että luulee työkavereidensa iltaisinkin tekevän vain kevyitä juttuja :O

Jos ap ei harrasta liikuntaa ja hän pärjää jollain salaatinlehdellä, kaikki ei niin tee.

Liikunnassa on se kiva puoli, että voi vetää metsurin annokset ja litran rasvatonta maitoa päälle ja silti pysyy todella hoikkana ja lihaksikkaansa.

Maito on muuten oiva palautusjuoma myös. Ei tarvitse mitään kalliita protskujuomia. Maitokaakao, nam. Hiilareita ja proteiinia pitkän lenkin jälkeen.

kannattais ap.nkin harrastaa liikuntaa, sais syödä niitä rekkamiesten annoksia :)

Voisit myös olla vähän paremmalla tuulella...ehkä

niin ja ihan tutkitusti rasvaton maito on laihduttajalle hyvästä: &lt;a href="<a href="http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229" alt="http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229">http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229</a&gt;" alt="<a href="http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229" alt="http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229">http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229</a&gt;"&gt;<a href="http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229&lt;/a&gt;" alt="http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229&lt;/a&gt;">http://www.kimallus.fi/?page=1283446&amp;id=8644229&lt;/a&gt;</a&gt;

jos se laihduttaja ei syö muuten norsun annoksia. Täysi lautanen ja muutama maitolasi ei ole laihduttajan apetta.

Vierailija
74/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voikin yksi lause saada melkein "inhoamaan" ventovierasta kirjoittajaa netissä.?

MINÄ MINÄ MINÄ joka olen parempi kuin muut syön KREIKKALAISTA JOGURTTIA.

MINÄHÄN en sitä räkää suuhuni pistä vaikka kuolo korjais.

Vierailija
75/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kauhuissani kaupassa että ainakin HK on tuonut markkinoille kilon(!) annoksia mm. Makkarakastikkeestaan.

Vierailija
76/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kompensoin liikunnalla ja laskemalla päivän kokonaiskaloreita. Kilo ruokaa on joskus mennyt kerralla. :D Tuosta määrästä on kyllä helposti yli puolet vihanneksia.

Niin ja hoikka olen, vaikka painostahan tässä ei puhuttu. ;)

Vierailija
77/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, miks aikuinen ei saisi juoda maitoa? Käsittääkseni maitoa (+ maitotuotteita) kuuluu syödä, jotta saisi kalsiumia ja jotta ei osteoporoosi iske sit alle 40-vuotiaana.

Saako siis maitoa juoda vain 18-vuotiaaksi saakka?

Vierailija
78/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen isojen lounaiden ystävä, ja normaalipainoinen.

En syö aamiaista, koska ruokahaluni herää vasta pari-kolme tuntia ylös nousemiseni jälkeen. Olen yrittänyt syödä aamiaista, tietenkin, monta kertaa, mutta kun ei maistu niin ei maistu. Olen sitten tosi nälkäinen lounasaikaan, ja syön PALJON. Varsinkin kun syön työpaikan linjastolounaan ja saan siis annostella itse.

Illalla syön enää välipalaa ja iltapalaa.

Mitä se ap:lle kuuluu että lounas on mun suurin ateriani?

Vierailija
79/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vaatekoosa.

Vierailija
80/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoijista ei osaa lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan