Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkavereiden valtavat lounasannokset!

Vierailija
02.07.2012 |

Teen istumatyötä, jossa ei hirveästi energiaa kulu. Olen normaalipainoinen ja syön eväänä salaatin, kreikkalaisen jugurtin pähkinällä/mantelilla ja kermakahvit. Pärjään niillä hienosti koko työpäivän. Kotona olen tietysti syönyt aamupalan.

Työkaverit vetävät valtavia mikroaterioita. Yleensä joku pasta- tai riisipoha, raskas kastike lihoineen. Lautanen kukkuroillaan. Päälle pari leipää lisukkeineen, lasi maitoa (mihin aikuinen tarvitsee maitoa??) ja jälkkäriksi riisifrutti tai pullaa kahvin kanssa. Suklaapatukat menevät siinä sivussa. en jaksa käsittää. Miksi pitää syödä sellainen määrä energiaa? Ja vielä se maito ja leipä, joista sitä tulee aika paljon. Ruokajuomaksi mehu, jossa energiaa vaikka muille jakaa.

Sitten ihmetellään, kun väsyttää ja on heti uusi nälkä, kun verensokeri heittää.

Syödäänkö vain syömisen vuoksi? Työkavereiden painosta ei varmaan tarvitse sanoa mitään.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että kauppaketjujen xl-mallistot myyvät entistä enemmän.

Tässä syy.

Vierailija
22/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi syödä noin paljon. Tai tiedänhän vastauksen: huvikseen. Mitään muuta syytä siihen ei voi olla.

Joidenkin mielestä syöminen on mukavaa... mä ainakin syön aina sellaista mistä tykkään, nautiskelen hyvistä mauista, enkä kituuta jollain maustamattomalla jogurtilla ja salaatinlehdillä. Ei kuulu kenellekään, mua raivostuttaa ruokanatsit, "kuinka sä voit syödä tuollaista.." , niin ja ylipainoa ei kyllä ole mullakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jeesustella ja kytätä. Minä en ole tilivelvollinen ap.n kaltaisille työkavereille, paljonko harrastan viikossa liikuntaa. Ruokaa menee nyt todella paljon, koska treenimäärät on nyt huipussaan ennen kuin alkaa keventelyt.

Pitäiskö mun ap.n kaltaisille selittää joka päivä kahvipöydässä kun otan pullan, että meen tänään juokseen 17 km lenkin ja sen jälkeen avovesiuintia. Että pakko on hiukan tankata.

Mun mielestä ongelma on ap.n tyylisillä kyttääjillä.

mutta arvasin otsikosta, että turpiin tulee! :D

ei lihaville naisille saa sanoa, että on katsonut niiden lautasta!

Vierailija
24/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne työkaverit tekevätkin sen kaiken puoliksi tahallaan koska nauttivat katsella reaktioitasi ja silmiesi muljahtelua. Ei sitä koskaan tiedä.

Vierailija
25/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne työkaverit tekevätkin sen kaiken puoliksi tahallaan koska nauttivat katsella reaktioitasi ja silmiesi muljahtelua. Ei sitä koskaan tiedä.

Joo, niinhän se varmaan onkin! Enpä tuota tullutkaan ajatelleeksi! :DD Ihminen syö itsensä ähkyyn kiusatakseen työkaveria! :DDD

Vierailija
26/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ylipainoa n. 15 kg, mutta olen sitä mieltä että parempi nautinnollinen, lyhyempi elämä kuin pitkä kituminen salaatinlehtien ja maustamattoman jogurtin kanssa, ja niidenkin takia vetää jotain 17 km lenkkiä noi kuluttaakseen. Mä en käytä maitoa, kermaa, leipää, perunoita, pastaa, riisiä, voita, suklaata, karkkia, pähkinöitä jne. Ja enkä pullaa, kakkuja, leivoksia.

Vierailija
27/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on myös toinen ääripää: ne aikuiset ihmiset, jotka eivät osaa syödä. Tuovat töihin maitorahkaa ja mehukeittoa ja "pärjäävät" sillä. Sinulla ei varmastikaan ole työkavereina syömishäiriöisiä aikuisia, tai sitten et vain viitsi mainita että joitakuita ei voi syyttää liikasyömisestä.

Omalla työpaikalla on n.30-v nainen, linnunluinen ja sairaalloisen pieni. Juo kahvit mustana, ruokatauolla syö pari palaa näkkäriä ja raejuustoa ja ottaa nokkiinsa jos joku kysyy että haluatko pullaa.

En usko että kukaan tulisi vartavasten tekemään avausta AV:lle että mun työkaveri ei syö töissä! Aina tullaan kertomaan miten työkaverit syövät niin jumalattoman paljon että kyllä sillä nyt pienen kylän ruokkisi viikon ajan.

..kyllä, minä kyttään kaikkia tasapuolisesti.

Vierailija
28/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jossain vetävänsä jotai n17 km lenkkiä ja salaatinlehtiä? En minä vaan huomannut.

Miksi raivostutte, jos ette tunne jotain omantunnon pistosta?

Vierailija
29/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kyllä tulee töissä mietittyä, että miten ihmeessä jengi voi olla niin sairaalloisen ylipainoista, kun he syövät kuin päästäiset.

Aika monen näkee juuri kituuttavan jollain salaatilla ja puolikkaalla raejuustopurkilla. Siltikin niiden BMI on yli 25 ja minun 19, vaikka syön paljon paremmin.

Tuo laihaläskeys eli lihasten puuttuminen ja hidastunut aineenvaihdunta on osa suurempaa ongelmavyyhtiä. Ihmiset mussuttavat eilistä makaroonisörsseliä ja rönöttävät kahvipöydässä, kun pitäisi oikeasti syödä kunnolla ja liikkuakin.

Vierailija
30/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä lihavista ne "linnunluiset laiheliinit" ovat pelkästään niitä syömishäiriöisiä? Eivätkä ne ahmijat, jotka elävät syödäkseen aina vaan lisää, vaikkei voi olla nälkä?

Vierailija
31/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön kunnon lounaan siksi, että klo 11 on jo kova nälkä ja siksi, että ihminen tarvitsee monipuolista ravintoa jaksaakseen tehdä töitä (vaikka sitten sitä toimistohommaa) ja liikkuakseen.

Jos sinä pärjäät sillä kermakahvilla niin fine, jotkut toiset taas eivät.

Loppupäivän pärjäänkin sitten huomattavasti köykäisemmillä muonilla - eikä maha täynnä jaksaisi töiden jälkeen enää niin hyvin liikkuakaan.

T. 175/62

Vierailija
32/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kyllä tulee töissä mietittyä, että miten ihmeessä jengi voi olla niin sairaalloisen ylipainoista, kun he syövät kuin päästäiset.

Aika monen näkee juuri kituuttavan jollain salaatilla ja puolikkaalla raejuustopurkilla. Siltikin niiden BMI on yli 25 ja minun 19, vaikka syön paljon paremmin.

Tuo laihaläskeys eli lihasten puuttuminen ja hidastunut aineenvaihdunta on osa suurempaa ongelmavyyhtiä. Ihmiset mussuttavat eilistä makaroonisörsseliä ja rönöttävät kahvipöydässä, kun pitäisi oikeasti syödä kunnolla ja liikkuakin.

Ap:n kaltaisten paremmuuskompleksisten kyylien takia moni esimerkiksi syömishäiriötä (joskus jos ei enää) sairastanut ei kehtaa töissä kunnolla syödä. Sitten mennään nälkäisenä kaupan kautta kotiin ja vedetään siihen ensihiukoon suklaalevy, vasta sen jälkeen tehdään ruokaa.

Vierailija
33/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen tarvitsee kermaa??

Vierailija
34/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teistä lihavista ne "linnunluiset laiheliinit" ovat pelkästään niitä syömishäiriöisiä? Eivätkä ne ahmijat, jotka elävät syödäkseen aina vaan lisää, vaikkei voi olla nälkä?

Olen sairastanut anoreksiaa, bulimiaa ja ahmimishäiriötä ja vartaloni on aina sitä mukaa muuttunut. En epäile kellään olevan syömishäiriötä pelkän laihuuden tai lihavuuden takia.

Vierailija
35/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä kiinnostaa muiden syömiset? Mulle on ihan sama, mitä työkaverit mättää lounaalla naamaansa. Toivottavasti meillä ei ole duunissa ketään hullua, joka kyttää mun syömisiä.

Vierailija
36/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen tarvitsee kermaa??

Maistuu aika paljon paremmalta kuin kurrikahvi. Kokeile vaikka!

Vierailija
37/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aikuinen ei saisi juoda maitoa!??

Vierailija
38/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syön kahden rekkamiehen edestä. Isoja annoksia. Paljon lihaa. Hiilihydraatteja. Rasvaa, nam. Maitotuotteita. Myös kasviksia, mutta vain kohtuudella. Monta lämmintä ateriaa päivässä. Liikun paljon ja reippaasti, rakastan käyttää lihaksia. Portaiden käveleminen on hauskaa, hississä on tylsää. Jos näen bussin pysäkillä, pistän ilolla juoksuksi.

Vierailija
39/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi hapan suolakurkku syö joka päivä evääksi pienen nykerön salaattia (usein porkkanaraastetta) ja jonkun ruokalusikallisen partaäijäpurkista. Iltapäivää kohden meno alkaa muuttua aina vaan äkäisemmäksi ja murskaavan kritiikin alle jää milloin kollegan paperipinon suoruus, milloin wc-paperirullan oikeaoppinen sijoittelu.

Välillä pohdiskellaan mikä lienee saanut hermot noin pahasti rappeutumaan, ruokavalion yksipuolisuus ja niukkuus vaiko miehen puute. Pakko tunnustaa, että joskus tulee vähän hienovaraisesti provosoituakin, koska se nillittämisen määrä on kerrassaan mykistävää. On jännä katsoa kuinka paljon ihminen voi toisten asioista nähdä vaivaa päivän aikana. Tämän hetkisen teorian mukaan mitään äärtä ei ole olemassa.

Vierailija
40/102 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi aikuinen ei saisi juoda maitoa!??

Kuka sinua on kieltänyt maitoa juomasta? Ap ihmetteli, miksi pitää saada vielä lisäenergiaa maitoa juomalla, jos syökin lautasen kukkuroillaan.

Juo, veikkonen, maitoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi