Millaisessa tilanteessa olet ollut poliisin kanssa tekemisissä?
Itse olin jokunen vuosi sitten pienehkössä kolarissa ja poliisi kävi paikalla selvittämässä tilannetta. Sitten on tietty puhallutettu ja kerran kysytty ajokortti näissä normi liikenteenvalvonnoissa. Ja kerran kysyttiin pollalta tietä hotellille.
Että ei sen ihmeempiä tapauksia mulla. Mites teillä?
Kommentit (85)
Deittinetissä tuli vastaan, ammatti selvisi vasta ekoilla treffeillä. Oli kyllä kuuma 🔥
Törkeä pahoinpitely ja keksitty "rasismi". Annoin somalille selkäsaunan.
Vuosikymmeniä sitten nuorena syyttäjän sijaisena keskustelin poliisin kanssa useinkin siitä, millä rikosnimikkeellä poliisin pitäisi asiaa tutkia tai mitä asioita poliisin pitäisi vielä pyrkiä selvittämään ennen pöytäkirjan lähettämistä syyteharkintaan. Toki hyvässä hengessä ja useimmiten epämuodollisesti.
Aikoinaan ajokorttiasiasa kun olin ajanut kortin. Poliisilaitoksella piti asioida.
Kerran nuorena Helsingissä. Olimme kaverini kanssa olleet Linnanmäellä ja missä pyörittiinkin - ei asuttu siellä vaan Tampereella - ja illan päätteeksi piti ehtiä junaan mutta kuinkas kävikään viimeinen juna pohjoiseen joka ajoi Tampareen kautta oli mennyt.
No, aseman poliisilta kysymään neuvoa, että voidaan ko yöpyä vaikka putkassa kun meillä ei ole mitään muuta paikkaa. Oli viikonloppu ja putka kuulemma täynnä humalaisia, poiliisi sanoi että ette te siellä voi olla. Neuvoi itten menemään junala Riihimäelle. sinne meni vielä juna ja kysymään siellä poliisilta yösijaa ja aamulla jatkaa Tampereelle.
Tuumasta toimeen. Riihimäellä etsimme poliisin mutta tulos oli sama: putka täynnä mutta yksi poliisi lähti viemään meitä asemalle takaisin ja sanoi että hän kysyy jos saadaan nukkua siellä penkillä. Se järjestyi ja saatiin yöpyä turvassa. Aamulla sitten jatkettiin matkaa.