Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisessa tilanteessa olet ollut poliisin kanssa tekemisissä?

Vierailija
16.11.2014 |

Itse olin jokunen vuosi sitten pienehkössä kolarissa ja poliisi kävi paikalla selvittämässä tilannetta. Sitten on tietty puhallutettu ja kerran kysytty ajokortti näissä normi liikenteenvalvonnoissa. Ja kerran kysyttiin pollalta tietä hotellille.

Että ei sen ihmeempiä tapauksia mulla. Mites teillä?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin. Tuossa se samassa taloudessa pyörii.

Vierailija
62/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana paljonkin. Ajeltiin laittomilla mopoilla, autoilla ilman ajokorttia, katsastamattomalla autolla, ylinopeuksia, Virossa tuli maaottelu, lyöntikisa, siellä myös todistajana onnettomuudessa, puhallutuksia, verot jääneet maksamatta, nää nyt tulee nopeasti mieleen. Poliisikin on ihminen hän tekee työtään ja hyvin tekeekin kun minut nappasi. Hyvä että on poliiseja, arvostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltipoliisi välähti ja sakot, mutta ei poliisin kanssa siinä puheissa.

Aiemmin tutkaan lievä ylinopeus, jutteluhetki pakun perällä.

Vierailija
64/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsena olin poliisin kanssa niin paljon tekemisissä, että kuvittelin poliisien käyvän ihmisten kotona kylässä, koska ovat kiinnostuneita, mitä lapsille kuuluu. Myöhemmin ymmärsin olla kertomatta kavereille, että taas meillä kävi poliisit. 12-vuotiaana pääsin kotiin, jossa ei käynyt poliiseja kuin kerran. Silloin perheen biologinen lapsi oli kuollut onnettomuudessa. 

Vierailija
65/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvunjatkamishommissa.

Vierailija
66/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muun muassa vaihtanut hänelle vaippoja. Hän ei toki silloin vielä ollut poliisi. 

Vierailija
67/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari poliisia kierteli ovelta ovelle kyselemässä havaintoja yhdestä lähistöllä tapahtuneesta rikoksesta. Muuten en ole juuri ollut tekemisissä, enkä edes aja autoa niin ei ole osunut ratsiaankaan. Sen takia ne ovelle tulleet konstat vähän hätkähdytti, alitajuisesti ajattelin että ovatko jotain huonoja uutisia tuomassa.

Vierailija
68/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtehtävissä lastensuojelun päivystyksessä. Välillä tarvittiin poliisia turvaamaan kotikäyntejä. 

Vierailija
69/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli kertomaan kuolinviestin. 

Vierailija
70/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä kertaa puhallutettu. Muuten passi- ajokortti- ja lupa-asioiden tiimoilla.

Vierailija
71/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini haettiin välillä putkaan, kun riehui kännissä. En muista, montako kertaa.

Kerran soitin häkeen, kun silloinen miesystäväni lähti baarista kävelemään kotiin 25 asteen pakkasessa ja lumimyräkässä ilman puhelinta ja ainakin kolmen promillen kännissä. Poliisi löysi miehen. Päästiin maijan kyydissä kotiin.

Olin hirvikolarissa, jossa ei onneksi loukkaantunut kuin se hirvi. Poliisi kävi mua ja isääni haastattelemassa ja isäni puhallutettiin, kun oltiin ambulanssissa.

Yksi kerta naapurin narkkarinainen oli oven takana, mies oli kuulemma pahoinpidellyt. Soitin häkeen ja ambulanssi haki naisen. Tunnin kuluttua poliisi oli ovella ja otti mun henkilötiedot ylös siltä varalta, että joudun todistajaksi.

Tein rikosilmoituksen, kun annoin pankkitunnukseni huijaussivustolle. Poliisisetä soitti ja kyseli asiasta, mutta rikosilmoitus ei johtanut tutkintaan, koska en ehtinyt menettää mitään, enkä vaatinut korvauksia.

Vierailija
72/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini haettiin välillä putkaan, kun riehui kännissä. En muista, montako kertaa.

Kerran soitin häkeen, kun silloinen miesystäväni lähti baarista kävelemään kotiin 25 asteen pakkasessa ja lumimyräkässä ilman puhelinta ja ainakin kolmen promillen kännissä. Poliisi löysi miehen. Päästiin maijan kyydissä kotiin.

Olin hirvikolarissa, jossa ei onneksi loukkaantunut kuin se hirvi. Poliisi kävi mua ja isääni haastattelemassa ja isäni puhallutettiin, kun oltiin ambulanssissa.

Yksi kerta naapurin narkkarinainen oli oven takana, mies oli kuulemma pahoinpidellyt. Soitin häkeen ja ambulanssi haki naisen. Tunnin kuluttua poliisi oli ovella ja otti mun henkilötiedot ylös siltä varalta, että joudun todistajaksi.

Tein rikosilmoituksen, kun annoin pankkitunnukseni huijaussivustolle. Poliisisetä soitti ja kyseli asiasta, mutta rikosilmoitus ei johtanut tutkintaan, koska en ehtinyt menettää mitään, enkä vaatinut korvauksia.

Ai niin, unohdin, että mut on puhallutettu kerran.

Vierailija
73/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin pimeällä ilman heijastimia väärässä paikassa.. sain poliiseilta ilmakseksi kyydin kotiin.

Vierailija
74/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa kerta kun poliisista on mitään hyötyä ollut, oli kun lähtivät keskellä yötä etsimään läheistäni joka oli joutunut huumatuksi. Löysivät henkilön lopulta surkeiden sijaintitietojen avulla mutta eivät tehneet muuta kuin ilmoittivat hänen sijaintinsa minulle ja lähtivät sitten pois ennen kuin ehdin edes paikalle. Onneksi mitään vakavampaa ei sattunut sinä yönä.

Vierailija
75/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli 12v syntymäpäivät, ja äitini ilmestyi yhtäkkiä illalla kotiin. Tietysti olin onnellinen, kun äitiäni kovasti ikävöin.

Ja sitten pimeällä kaarsi poliisi pihaan, ja kaksi poliisi miestä haki äitin takaisin sairaalaan. Oli karannut suljetulta psykiatrian osastolta.

Olivat ihan asiallisia poliiseja, mutta kyllähän se pienenä pelotti, kun en minä silloin ollut tajunnut että miksi he hänet hakivat pois. Kivat synttärit......

Vierailija
76/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, te kaikki ketkä olette saaneet sen pahimman viestin poliisin tuomana!

Tiedän miltä tuntuu avata ovi, kun oven takana seisoo poliisi ja pienen hetken luulla että se pahin on tapahtunut. Se äärimmäinen kauhu mikä ehti parissa sekunnissa vallata mielen. Sitä hetkeä en unohda ikinä, voin vain kuvitella miltä se tuntuu kun se oikeasti tapahtuu. 

Vierailija
77/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa nuoruudessa aina aseelliseen ryöstöön asti.

Vierailija
78/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies on poliisi joten päivittäin. 😀

Vierailija
79/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan rikoksen uhrina jouduin olemaan tekemisissä poliisien kanssa, järkytys heidän toiminnastaan ja suhtautumisestaan oli hirvittävää. Prosessi aiheutti traumatisoitumista. Poliiseista jäi kauhea kokemus, en halua olla missään tekemisissä kanssaan. 

No sitten kävi tämän vuoden puolella niin yllättävästi, että olin lenkillä ja menin venyttelemään sillan kohdalle, siitä oli hieno näköala. Joku puusilmä oli ilmeisesti ohi ajaneesta autosta nähnyt väärin tai kuvitellut muuta ja soittanut häkeen sillalta hyppäämisestä. Poliisimaija kurvasi siihen ja poliisit tulivat juttusille, koin kauhua.

Pystyin asiallisesti sanomaan että ihan vaan lenkillä olen, silti toinen tivasi pamputustyyliin henktietoja vaikka ymmärsivät väärän hälytyksen, no ptsd tuli päälle useammaksi päiväksi. Jo siinä tilanteessa menin ptsd;ään ja aloin täristä ja änkyttää, oli kuin uudestaan taas kävisi kaikki. Onneksi suoriuduin siitä kuitenkin kunnialla.

Mieluummin kohtaan liikenteessä vaikka helvetin enkeleitä taikka irtokoiria tai vaikka karhun, kuin poliiseja. Tässä on jotain surkuhupaisaa: kokemuksesta johtuen sekä rikolliset/tekijät että poliisit ovat melkein samalla viivalla: aiheuttavat itsessäni turvattomuutta.

Vierailija
80/85 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt minkänäköisiä poliiseja meidän kaupungissa on, mutta poliisiautoja olen nähnyt.