Millaisessa tilanteessa olet ollut poliisin kanssa tekemisissä?
Itse olin jokunen vuosi sitten pienehkössä kolarissa ja poliisi kävi paikalla selvittämässä tilannetta. Sitten on tietty puhallutettu ja kerran kysytty ajokortti näissä normi liikenteenvalvonnoissa. Ja kerran kysyttiin pollalta tietä hotellille.
Että ei sen ihmeempiä tapauksia mulla. Mites teillä?
Kommentit (85)
Töissä. Ovat yhteistyökumppaneita.
Oman nuoren toilailujen vuoksi.
Kummipoika on poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Liftasin kerran rekan kyydissä Helsingistä Tampereelle. Yhteistä kieltä kuskin kanssa ei löytynyt (puhui vain venäjää). Kuski jätti minut Tampereella lopulta motarin varteen, keskelle ei-mitään. Poliisi sieltä noukki minut ja sain kyydin keskustaan. Selvisin suullisella varoituksella. Sen jälkeen olen liftannut vain suomalaisiin rekkoihin.
Kerran soitin poliisit paikalle, kun yksi epätoivoisesti ihastunut tuttu hajotti kaverin ikkunan tahallaan. Suuttui kun ei päästetty häntä sisälle.
Kerran yritin saada poliisit paikalle uhkaavaan väkivaltatilanteeseen. Poliisilla oli kiireitä ja suosittivat uutta soittoa vasta,kun jotain on jo pahoinpidelty. No se tilanne tuli sitten myöhemmin.
Yhdellä kertaa soitin poliisit, kun läheisen bensa-aseman tankki räjähti, kun joku mies oli sytyttänyt itsensä tuleen bensalla.
No onhan näitä..
Siis miksi ihmeessä liftaat rekkoihin etkä mene bussilla?
Mut ryöstettiin.
Ei Sisiliassa, ei Lontoossa, ei Afrikassa, vaan helsingissä.
Kaik män.
Poliisi vei kotiin mustalla maijalla.
No oma mies on poliisi ja iso osa tuttavapiiristä ja ystävistä myös. Näiden lisäksi onhan niitä tullut vastaan muuallakin:
- kaksi ylinopeussakkoa alle 20-vuotiaana
- eksä oli polttanut mun vaatteet ja muun omaisuuden
- eksä pahoinpiteli
- kahdesti passia hakiessa
- järkkärikorttia hakiessa
- aselupaa hakiessa
- naapurin huumekauppaa käräyttäessä
- törmäsin vahingossa rikollisjengin aseisiin
- useamman kerran naapureihin olen soitellut poliisia kun on ollut joku tappelu
Hui kun kuulostaa että olen asunut jollain kauheilla slummialueilla ja elänyt hirveää elämää, mutta naapuri teki huumekauppaa normaalilla omakotitalo-alueella ja rikollisjengin aselasti tuli vahingossa esiin tutun tutun kuskin autosta, satuttiin vain olemaan samassa paikassa.
No perus passien haut ja onhan ne napanneet mut "hurjastelusta" oikein emäkytispaikassa. Kerran oli myös sellainen hilpeän oloinen spurgu tullut vanhempien naapurin puutarhaan nurmikolle kieriskelemään, mille soitin sitten kyydin. Oli säikyttänyt naapurin rouvan oikein huolella, mutta ei se mun mielestä kovin vaarallisen oloinen ollut, kun ei pysynyt enää jaloillaankaan. Haisi kyllä niin karmealle, ettei voinut mennä 10 metriä lähemmäs. Kytillä vaikutti olevan oikein kivaa sulloessaan aromikasta herraa mondeon takapenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liftasin kerran rekan kyydissä Helsingistä Tampereelle. Yhteistä kieltä kuskin kanssa ei löytynyt (puhui vain venäjää). Kuski jätti minut Tampereella lopulta motarin varteen, keskelle ei-mitään. Poliisi sieltä noukki minut ja sain kyydin keskustaan. Selvisin suullisella varoituksella. Sen jälkeen olen liftannut vain suomalaisiin rekkoihin.
Kerran soitin poliisit paikalle, kun yksi epätoivoisesti ihastunut tuttu hajotti kaverin ikkunan tahallaan. Suuttui kun ei päästetty häntä sisälle.
Kerran yritin saada poliisit paikalle uhkaavaan väkivaltatilanteeseen. Poliisilla oli kiireitä ja suosittivat uutta soittoa vasta,kun jotain on jo pahoinpidelty. No se tilanne tuli sitten myöhemmin.
Yhdellä kertaa soitin poliisit, kun läheisen bensa-aseman tankki räjähti, kun joku mies oli sytyttänyt itsensä tuleen bensalla.
No onhan näitä..
Siis miksi ihmeessä liftaat rekkoihin etkä mene bussilla?
No nykyään on ihan autokin käytössä. Nuo enemmän siltä ajalta kun sai vielä viikkorahaa ja ilmanen kyyti oli edullinen.
Kolaripaikalle soittanut poliisit. Tai siis autoilija ohitti meidän auton kovalla ylinopeudella ja ajoi seuraavasta kurvista ulos. Soitin häkeen ja jäätiin odottamaan niin kauan, että poliisit kyseli meiltä tilanteen taustat (humalaiselle kuskille ei käynyt mitään, vaikka ambulanssikin kävi paikalla).
Kerran olen soittanut poliisille kun autoni varastettiin ja tämän tapauksen selvittelyn yhteydessä myös käynyt laitoksella.
Toisella kerralla poliisi soitti mulle, että autosi on löydetty. En ollut edes tiennyt, että se oli varastettu! Huumehörhöt olivat ajaneet sillä pari kilometriä ja jääneet kiinni jotenkin muuten ja sitten siinä oli selvinnyt että autokin oli varastettu. Saivat jopa tuomion.
Ja kerran olen soittanut poliisille kun epäilin parkkipaikalla automurtoa.
Kellarikomeron murron yhteydessä käytiin poliisilaitoksella. Joo, me asuttiin silloin tosi levottomalla paikalla ja kaikki nämä edelliset tapahtuivat sen kahden vuoden sisällä kun siellä asuttiin.
Muuten olen sitten pari kertaa ratsiassa puhaltanut nollat + virastoasiat.
Ritun ja Reiskan kanssa tuli tappelu pullosta kun Ritu väitti mun ottaneen hörpyn sen pullosta vaikka se oli Reiskan pulloja siitä ei reiska tykännyt.
Kerran jäänyt seksistä kiinni yleisellä paikalla ja kerran ylinopeudesta.
IHAN HYVÄÄ SANOTTAVAA ON POLIISEISTA ENNEMMINKI OON OLLU POLIISIEN KANSSA TEKEMISISSÄ POSITIIVISESSA MIELESSÄ ELI IHAN NORMAALI PIDÄTYS PUHALLUS JA AJOKORTIN TARKISTUS JA KÄYTTÄYTYIVÄTPÄ VIELÄ ASIALLISESTI
Nuorena liftasin kaverin kanssa ollessamme käymässä Tammisaaressa. Kuski ei meinannut päästää meitä tyttöjä pois autosta ja piti oikein korottaa ääntä. Sitten pysähtyi ja ulos päästyä potkaisin hänen kuplaansa kylkeen. Jätkä pakotti meidät uudestaan autoon ja vei poliisiasemalle. Siellä poliisi uhkaili että voi laittaa säilöön 3 vuorokaudeksi, huh huh. Poliisi oli pojan tuttu. Ilman oikeudenkäyntiä sain sakot. Iso summa sen aikaiseen tsupparin palkkaan nähden.
Toinen kerta oli 9. luokan luokkaretkellä. Olimme menneet isoon huviveneeseen ajelulle ja vene kaatui keskellä järveä. Selvisimme, mutta putkaan jouduimme koko porukka kaikki 5 tyttöä märillä vaatteilla moneksi tunniksi. Siitä seurasi aikanaan myös kuulustelut poliisiasemalla. Kerran meidän kotitaloon oli tulossa poliisi etsimään etsintäkuulutettua tyyppiä, avasin oven ja katsoin poliisikortin ja päästin rappuun.
Töiden merkeissä ja puhallutuksissa enimmäkseen. Kerran soitin poliisit paikalle, kun kaksi nuorta miestä tappeli keskellä katua.
Vierailija kirjoitti:
Hain passin.
Et ollut silloin tekemisissä poliisin kanssa. Lupapalvelussa työskentelevät eivät ole poliiseja. Olen itsekin ollut siellä töissä enkä todellakaan ole koulutukseltani poliisi. Ihan tradenomi vain.
4-vuotiaana karkasin kotoa ja poliisit veivät minut takaisin. Ehdin olla kateissa pari tuntia. Aikuisena en muistaakseni ole ollut poliisin kanssa tekemisissä muuten kuin puhallusratsioissa.
No onhan näitä..