Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa, että saa migreenikohtauksen muromyslistä?

Vierailija
16.11.2014 |

Minulla on aika pitkä lista ruokia, joista voi tulla migreenikohtaus. Yksi niistä on muromysli. Onko kellään muulla samaa? Mistähän sekin johtuu? Välillä tuntuu, ettei uskalla laittaa mitään suuhunsa, kun melkein mikä tahansa voi aiheuttaa kohtauksen :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]

Makeanhimo on yksi syyllinen.

[/quote]

Makeanhimo on lähestyvän migreenikohtquksen oire.

Vierailija
2/33 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]

[/quote]

Makeanhimo on lähestyvän migreenikohtquksen oire

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laukaisee migreenin punaviini ja uunissa paistetun lohen tuoksu :/

Vierailija
4/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et sun laukaisee jokin niissä ruoissa oleva, yleinen lisäaine, esimerkiksi sulfaatit (säilöntäaineita), joita on viineissäkin.

Vierailija
6/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:00"]Mä luulen et sun laukaisee jokin niissä ruoissa oleva, yleinen lisäaine, esimerkiksi sulfaatit (säilöntäaineita), joita on viineissäkin.
[/quote]

Lisäänpä vielä et esim. kaikissa vaaleissa kuivahedelmissä on sulfaatteja estämässä tummumista. Ala lukea tuoteselosteita ja vertailemaan. Kyseessä voi olla jokin muukin aine, esim. itselleni natriumbentsoaatti on sekä ruoassa että kosmetiikassa (siinä sodium benzoate) ihan nou-nou.

Vierailija
7/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen?

ap

Vierailija
8/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lakritsi saa aikaan migreenin. Lakritsin hajukin aiheuttaa sen. Salmiakki vain todella suurena määränä nautittuna.

Vierailija
9/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin aiheuttaa lakritsi ja siksi se hajukin ärsyttää. Yksi erittäin varma on myös sitrustuoremehut.

ap

Vierailija
10/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:05"]Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen?

ap
[/quote]

Joo ja niitä on todella monessa ruoassa. Googleta "sulfaatit ja migreeni", niin löydät enemmän tietoa aiheesta. Sulfaattien välttelyn kaa elämä menee vaikeaksi, mut toisaalta migreenikohtaukset vähenee :)

Vierailija
11/33 |
17.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinit ovat minulle(kin) aivan sopimattomia.

ap

Vierailija
12/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]Minullakin aiheuttaa lakritsi ja siksi se hajukin ärsyttää. Yksi erittäin varma on myös sitrustuoremehut.

ap
[/quote]

Kiitos! Kaikki pitävät minua jotenkin outona kun eivät ymmärrä jos sanon etten voi syödä esim. lakritsipurkkaa tai jos joku syö lakritsia niin menen kauemmas. "Onneksi" en ole ainut

Vierailija
13/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:05"]Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen? ap [/quote] Joo ja niitä on todella monessa ruoassa. Googleta "sulfaatit ja migreeni", niin löydät enemmän tietoa aiheesta. Sulfaattien välttelyn kaa elämä menee vaikeaksi, mut toisaalta migreenikohtaukset vähenee :)

[/quote]

OK, tutkailen. Sulfiitit ja sulfaatit ovat sitten varmaan "sukulaisia" :)

ap

Vierailija
14/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]Minullakin aiheuttaa lakritsi ja siksi se hajukin ärsyttää. Yksi erittäin varma on myös sitrustuoremehut. ap [/quote] Kiitos! Kaikki pitävät minua jotenkin outona kun eivät ymmärrä jos sanon etten voi syödä esim. lakritsipurkkaa tai jos joku syö lakritsia niin menen kauemmas. "Onneksi" en ole ainut

[/quote]

Minustakin on kiva kuulla kohtalotovereista :)

ap

Vierailija
15/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 21:58"]Makeanhimo on yksi syyllinen.
[/quote]
Ei oo vaan kohtaus on jo alkanut siinä vaiheessa. Makeanhimo on yksi alkuoire.

Vierailija
16/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäaineet aiheuttaa. En itse tiennyt että saan migreenin muskottipähkinästä ennen kuin sitä alettiin laittamaan joka makkaraan ja marinoituun lihavalmisteeseen. Ihmettelin migreeniä kun olin parhaani mukaan välttänyt kaikkea haitallista. Se migreeni loppui kun vältän muskottipähkinää. Juustot on ihan kiellettyjä. En kestä niitä yhtään.

Vierailija
17/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla voisi myös tulla migreeni siitä, jos siinä myslissä on niitä semmosia sokerisia paahdettuja viljakokkareita (en osaa selittää tarkemmin, huoh). Ja esim. kaura-omenapaistosta ei voi syödä ollenkaan. 

Vierailija
18/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaroita ja nakkeja olen joutunut välttelemään aina, mutta en tiedä, mikä niissä laukaisee migreenin. 14, luulen ymmärtäväni nuo kokkareet. Ne saattavat olla syyllinen. Miten muuten kaura sinällään vaikuttaa?

ap

Vierailija
19/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:54"]

Makkaroita ja nakkeja olen joutunut välttelemään aina, mutta en tiedä, mikä niissä laukaisee migreenin. 14, luulen ymmärtäväni nuo kokkareet. Ne saattavat olla syyllinen. Miten muuten kaura sinällään vaikuttaa?

ap

[/quote]

Makkaroissa ja nakeissa on nitraattia, joka monilla voi laukaista miigreenikohtauksen. Niissä voi olla myös natriumglutamaattia (arominvahvenne) joka voi kanssa aiheuttaa...

Minulla kookosöljyn haju aiheuttaa järkyttävän päänsäryn.

Vierailija
20/33 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 22:05"]Tutkailin pakkausta ja siinä mainittiin sulfiitit, joita on kuivatuissa omenissa. Voisikohan se olla syyllinen? ap [/quote] Joo ja niitä on todella monessa ruoassa. Googleta "sulfaatit ja migreeni", niin löydät enemmän tietoa aiheesta. Sulfaattien välttelyn kaa elämä menee vaikeaksi, mut toisaalta migreenikohtaukset vähenee :)

[/quote]

OK, tutkailen. Sulfiitit ja sulfaatit ovat sitten varmaan "sukulaisia" :)

ap
[/quote]

Molemmat ovat rikkioksideja mutten nyt muista kaavaa ja kummassa on enemmän happiatomeja... Eli joo, ovat sukua rikki = sulphur

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi