Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

22v äidiksi, kuinka tod.näk jää virtsan ja ulosteen pidätys vaikeutta...

Vierailija
01.07.2012 |

Jos mummolle ei ole myöskään aikoinaan jäänyt, eikä myöskään omalle äidilleni.

Aika timmi kroppa mulla muutenkin.

Voiko esim. keisarileikkauksella ehkäistä tätä vaivaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummolle ei ole myöskään aikoinaan jäänyt, eikä myöskään omalle äidilleni.

Aika timmi kroppa mulla muutenkin.

Voiko esim. keisarileikkauksella ehkäistä tätä vaivaa?

olet noin kakara. Ihan oikeasti.

Ja joo, ei ole todennäköistä. Ehkä jollekin promillelle tulee.

Vierailija
2/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI MINUN MIELESTÄ AINAKAAN PITÄISI OLLA.

KOSKA TERVEYS ON YHTEYDESSÄ MYÖSKIN MIELEEN JA PALJON PAREMPI ÄITI PYSTYY OLEMAAN KUN VOI HYVIN, EIKÄ OLE MASENTUNUT MINKÄÄN ASIAN/VAIVAN TAKIA JA PYSTYY VIETTÄMÄÄN ENNEN KAIKKEA NORMAALIA ELÄMÄÄ, KUN SE LAPSIARKI VELOTTAA MYÖS SEN ETTÄ VÄLILLÄ TARVITSEE AIKAA ITSELLE EIKÄ VOI LINNOTTAUTUA NELJÄN SEINÄN SISÄÄN JONKUN VAIVAN TAKIA TAI SEKOO NUPPI !!!!

Noin. :)

Vierailija
4/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän synnyttäneille naisille normaalisti jää mitään pidätysvaikeuksia pysyviksi. Espoossa on tarjolla erillinen "kurssi" lantionpohjanlihasten kiinteyttämiseen, sairaaloissa näitä järjestetään yleensä mummo-ikäisille. Mutta tärkeintä on aloittaa lihasten kiinteytys jo raskausaikana ja jatketaan sitten synnytyksen jälkeen (voi aloittaa jo sairaalassa jos kunto kestää).

Ei minulle ainakaan mitään vikoja jäänyt ja ikää 15v enemmän kuin sinulla!

Vierailija
5/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin peräaukko??

Ja miksi juuri 6kk?

Vierailija
6/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidistä, jolla on niitä pidätysvaivoja. Nämähän eivät voi olla parhaita mahdollisia äitejä!

Nih!

Varsinkin, kun jokainen pidätysvaivainen linnottautuu sinne kotiinsa! ei edes kerhoon vie lasta!

Nih!

KOSKA TERVEYS ON YHTEYDESSÄ MYÖSKIN MIELEEN JA PALJON PAREMPI ÄITI PYSTYY OLEMAAN KUN VOI HYVIN, EIKÄ OLE MASENTUNUT MINKÄÄN ASIAN/VAIVAN TAKIA JA PYSTYY VIETTÄMÄÄN ENNEN KAIKKEA NORMAALIA ELÄMÄÄ, KUN SE LAPSIARKI VELOTTAA MYÖS SEN ETTÄ VÄLILLÄ TARVITSEE AIKAA ITSELLE EIKÄ VOI LINNOTTAUTUA NELJÄN SEINÄN SISÄÄN JONKUN VAIVAN TAKIA TAI SEKOO NUPPI !!!!

Vierailija
7/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tajua et miten mä tälleen kotikonstisesti löytäisin ne lihakset?

pitäs mennä varmaan sit sellaselle kurssille ettei vahingossa treenaa liikaa myöskään niitä lihaksii...

Vierailija
8/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille tulee pidätysvaivaa. Siitähän suoraan seuraa vaikea masennus, kotiin linnottautuminen ja rakkaudettomuus lapsia kohtaan!

Vierailija
9/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille tulee pidätysvaikeuksia alkuun, mutta todella harvoin ne jäävät pysyviksi. Itsellä esikoisen jälkeen en alkuun pystynyt lainkaan pidättämään aivastaessa. Myös suihkun vesi sai aina pissan tulemaan. Tätä ei kestänyt kuin ehkä ensimmäisen kuukauden, jonka jälkeen asteittain helpotti. Alkuun oikeasti säikähdin olenko mennyt jotenkin peruuttamattomasti rikki, mutta ihan kuntoon on tullut.

Sain toisen lapsen 1v1kk ikäerolla ensimmäiseen, ja nykyään lasten ollessa pian 2v ja 3v pidätys toimii lähes moitteetta. Arjessa en huomaa minkäänlaista eroa entiseen, mutta esimerkiksi trampoliinilla pomppiminen vaatii keskittymistä. Samoin joku tippa on saattanut joskus jonkun aivan erityisen suuren aivastuksen jäljiltä tulla housuun joskus. Mutta kaikkiaan koen olevani hyvässä pidätyskunnossa. :D

Vierailija
10/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni, varsinkin ulosteenpidätysvaikeudet. Virtsaamisongelmiin varsinkin auttaa lantionpohjalihasten treenaaminen. Sektiossa on pahemmat riskit, joten sitä ei noiden ongelmien takia kannata harkitakaan - ellei sitten ole muita ihan todellisia syitä sektioon.

Huonoa tuuriahan se on jos pahoja repeämiä tulee, ei niitä oikein pysty etukäteen ehkäisemään tai arvailemaan mitä käy.

Vierailija
11/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa synnytyksen jälkeen sai juosta vessaan, ettei tullut pissi housuun. Ei todellakaan ole mitään vaivaa jäänyt!

Ulosteen pidätysvaikeutta ei lie synnytyksestä tulekaan? Ehkä päinvastoin ummetusta, jos ei ole päässyt liikkumaan kunnolla.

Kyllä keisarinleikkauksesta varmasti paljon enemmän vaivaa on. Kaikkeen voi kuolla ja silleen... mut kovin tod.näk ei siis ole, että mitään pysyvää jäisi.

Vierailija
12/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole kumpaakaan vaivaa. Heti synnytyksen jälkeen lihakset ovat löystyneet synnytyksessä, tietysti silloin voi lirahdella muutaman viikon ajan. Varsinkin yskiessä ja kun on ihan kauhea hätä.

Se loppuu kyllä kun treenaa niitä lihaksia.

Vierailija
13/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei MITENKÄÄN vaikuta siihen, miten paljon repeät tai minkälaista pidätyskyvyttömyyttä jää. Lantionpohjan lihakset voivat olla täysin käyttämättömät, vaikka asuisit kuntosalilla. Riippuu myös tosi paljon synnytystavasta, vauvan koosta, lantion koosta, synnytyksen nopeudesta, plus omasta viitseliäisyydestä synnytyksen jälkeen mitä vaivoja siitä jää.

Kyllä mullakin lirahtaa, jos oikein lujaa yskin tai aivastan, muttei se mun elämää muuten haittaa. Varmaan paranisi, jos jaksaisin useammin treenata lantionpohjan lihaksia.

Ainakin helsingin synnytyssairaaloissa saa fysioterapeutilta ohjausta lantionpohjanlihasjumppaan muutkin kuin ikäihmiset.

Vierailija
14/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mikä huvittaa suuresti, on ihmisten yleinen luulo siitä että synnytystapa ja siihen liittyvät vaivat jotenkin periytyy. Ainoa mikä periytyy, on lantion malli ja jossakin määrin lapsen koko (lähinnä jos on vaikka tosi pitkiä ihmisiä suvussa). Ei se, tuleeko pidätyskyvyttömyyttä tai käytetäänkö imukuppia tai kestätkö kipua tai ponnistatko missä mahdollisessa asennossa.

Vierailija
15/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsukaiset nukkumaan, ja hankkikaa niitä lapsia sitten kun olette edes pikkasen aikuisemmiksi kasvaneet.

Vierailija
16/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se riipu hyvin paljon kudostyypistä ja mun mielestä se ainakin on periytyvää, geeneissä kulkevaa sorttia??

On se kumma kun ei saa olla huolissaan, vaan pitäisi olla silleen " ihanaa kumpa mulle tulis virtsanpidätys vaiva!!!! i love it " tai silleen että ei välitä, KOSKA LAPSI.

Kai voi välittää molemmista. Ei sitä itteensä tarvii sen lapsen saannin takia sentään hukata, oon nähny monesti tälläsiä tapauksia ja esim. siinä suhteessa et joissain ohjelmissa on esitelty kuinka äiti on hukannut itsensä lasten saannin jälkeen ja ruvennut mässäilemään ja lihonut hirveäksi norsuksi tai sitten roikkuu päällä vaan vanhoja retkuja ja näyttää miltä näyttää, KOSKA EI VÄLITÄ, KOSKA KAIKKI AIKA MENEE LAPSIIN JNE

Höpöhöpö. vittusaatana

Vierailija
17/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonosti 22v. ajatusmaailmaan kykenet samaistumaan. Ehkä sitten olet ollut itse tuollainen samassa iässä :D :D

Vierailija
18/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=161

Nii, lueppa tuolta imukupista vähän :DD

samaa aiheuttaa pihtisynnytys.

Vierailija
19/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

melko tod.näk. tulet kulkemaan paksuissa vaipoissa koko loppuelämäsi. Mietipä, ei bikineitä, uimarantoja, tiukkoja farkkuja vaan burkha päälle koko loppuelämäksi. Kehitysmaissa käytetään burkhaa juuri tämän takia, ettei synnyttäneillä näy vaipat.

Surullinen vaiettu salaisuus tämä, moni ei kehtaa puhua tästä...

Timmistä kropasta ei paljon iloa ole, kun kakkapökylä on housussa 24/7.

Vierailija
20/23 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole tähän mennessä kysymykseeni vastannut, vaikka olen aiemminkin esittänyt.

Onko pidätysvaikeudet synnytyksen yhteydessä yleisempiä nykyisin kuin ennen?

Miksi?

Se ei pidä paikkaansa, että "oli ennenkin mutta ei niistä puhuttu". Oli varmaan jonkin verran, mutta ei yleisesti, kun naispuolisilla tutuilla ja sukulaisilla ei sellaisia ole ollut. Kaksi tuntemaani taatusti pidätyskyvytöntä ovat olleet synnyttämättömiä: toinen lapsettomana elänyt vanhus ja toinen itsekin vasta kouluikäinen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä