APUA!! Unohdin että mulla on huomenna suolen tähystys ja söin PIZZAA
Joo, unohdin että tähystys onkin jo huomenna (piti olla keskiviikkona alun perin, mutta aikaani siirrettiin ja unohdin sen täysin). Kyseessä on siis paksusuolen tähystys.
No, tilasin tuossa pizzaa hetki sitten ja vasta kun olin syönyt n. yhden pizzapalan verran yli puolet pizzasta, tajusin, että mulla on huomenna se tähystys, jonne tietenkin elimistön pitää olla TYHJÄ! Hitto että voi olla ihminen tyhmä. No, lopetin toki syömisen heti, mutta mitä hittoa teen?
Nuo tyhjennysnesteet odottavat vielä juojaansa. Ajattelin aloittaa niiden juomisen tuossa n. klo 21.30 aikoihin (mulla on tähystys huomenna klo 12) ja sitä tyhjennysnestettä suositellaan juotavaksi n. 1 l/per tunti. Mulla on tätä juotavaa siis n. 01.30 saakka.
Paniikissa luin uudelleen toimenpiteeseen saamiani ohjeita, ja siinä kyllä lukee, että kiinteää ja helposti sulavaa ruokaa saa syödä edellispäivänä ennen tähystystä, mutta syöminen tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen tyhjennysnesteiden juontia ja sen jälkeen ruokaa ei syödä enää. No, mikä on "hyvissä ajoin"? Netissä on paljon eri tietoa ja mielipiteitä... Onko siis tuo klo 21.30 juominen ok, jos olen lopettanut pizzan syönnin n. klo 19?
Kysymys nyt siis kuuluu, että ehtiikö kroppani tyhjentyä tähystyskuntoon tässä ennen huomista klo 12, tyhjennysnesteiden juonnin avulla ja täydellä syömättömyydellä?
Auttaisiko, jos poltan röökiä, sillä se saa vatsani aina toimimaan "pikavauhtia"? Siis oikeasti, otan kaikki keinot vastaan, kunhan tämä juttu ei nyt mene pilalle...
Kommentit (205)
Kamalaa haaskausta. Siellä on lääkäri ja nukutuslääkäri ja hoitaja nyt huomenna tyhjän panttina kaikki valmiina.
Itse aloitin keventämällä ruokavaliota jo monta päivää aikaisemmin. 2 päivää ennen tähystystä en syönyt mitään kiinteää. Aloitin litkun juomisen jo iltapäivällä ja silti rampparin paskalla koko yön. Toki lopuksi tuli vaan vettä mutta suoli ei meinannut rauhoittua millään. Onneksi sairaalaan on lyhyt matka.
Tähystysaika oli klo 10 ja vielä sairaalassa sain käydä vessassa pari kertaa.
Tähystys meni kuitenkin hyvin ja sain rauhoittavat suoraan suoneen ennen toimenpidettä ja lisäannoksen puolivälissä tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän sulla ole mennyt koko homma jo vituiksi :D mysli..
Lääkäri tykkää kun löytää siementä suolesta. :)
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa haaskausta. Siellä on lääkäri ja nukutuslääkäri ja hoitaja nyt huomenna tyhjän panttina kaikki valmiina.
Itse aloitin keventämällä ruokavaliota jo monta päivää aikaisemmin. 2 päivää ennen tähystystä en syönyt mitään kiinteää. Aloitin litkun juomisen jo iltapäivällä ja silti rampparin paskalla koko yön. Toki lopuksi tuli vaan vettä mutta suoli ei meinannut rauhoittua millään. Onneksi sairaalaan on lyhyt matka.
Tähystysaika oli klo 10 ja vielä sairaalassa sain käydä vessassa pari kertaa.
Tähystys meni kuitenkin hyvin ja sain rauhoittavat suoraan suoneen ennen toimenpidettä ja lisäannoksen puolivälissä tutkimusta.
Melkein neljä vuotta vanha ketju ja jos luet kokonaan, niin huomaat tähystyksen sujuneen hyvin. Kannattaa katsoa ennen kuin alkaa päteä.
Miksi kolosnokopiassa tarvitaan anestesiaa? Ihan vaan letkua takapuoleen ja ulos siinä on homma... Ja kyllä olen käynyt läpi kyseisen operaation 95cm kaapelia anuksessa.
Onko se litku kuitenkin aivan pakko juoda? Mies aikoo vaan paastota kun ei kuulemma halua sitä juoda. Jääräpää. Tekevätkö tähystystä jos sanoo ettei ole juonut? Meneekö siis turhaan?
Kyllä se tarvii juoda. Ei ole suoli muuten tyhjänä. Ihan pelkkä peräsuoli voi olla, mutta ylempänä ei. Liuos huutelee pienimmätkin kakkhituset pois niin, että näkyy tarkkaan suolen seinämät.
Eli ei todellakaan tähystetä, jos ei ole toiminut tuon ohjen mukaan.
Epätervettä kilpailua jos asiakkaita palkitaan viinalla.
Ei ihme että joutuu suolen tähystykseen noilla elintavoilla.
Suolistosyöpä on täysin itse aiheutettu sairaus.
Nyt on tähystyksessä käyty ja ei se niin paha ollut kuin kuvitteli. Vain 2 purkkia Colonsteril rakeita tuli juotua ja hyvin suoli tyhjeni. Kannattaa syöminen lopettaa ajoissa niin suolen tyhjäminen on helppoa. Ja ei sitä juomaa tarvitse 4 litraa juoda, se on niin ihmis kohtainen miten se lähtee irtoamaan.
Minulla on maanantaina tähystys ja tänään olen ollut jogurtti/sosekeittolinjalla. Keiton syömisen jälkeen tajusin, että siinä oli paljon mausteita ja muutamia chilin siemeniäkin eikä se ole hyvä juttu :(
Haittaakohan tämä tähystystä? Tyhjennys alkaa huomenna iltapäivällä.
Help!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kolosnokopiassa tarvitaan anestesiaa? Ihan vaan letkua takapuoleen ja ulos siinä on homma... Ja kyllä olen käynyt läpi kyseisen operaation 95cm kaapelia anuksessa.
Koska se tehdään myös meille, jotka itketään ja huudetaan tutkimuspöydällä hyeenan lailla, ja syystä. Kaikki pääsevät vähemmällä.
Crohnikko, skooppia hanuriin vuosittain toista metriä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on maanantaina tähystys ja tänään olen ollut jogurtti/sosekeittolinjalla. Keiton syömisen jälkeen tajusin, että siinä oli paljon mausteita ja muutamia chilin siemeniäkin eikä se ole hyvä juttu :(
Help!
6
UP!
Onko mausteista olemassa ohjetta?
Vierailija kirjoitti:
Help!
maanantai ei ole huomenna, tänään on lauantai.
Vierailija kirjoitti:
Ikivanha ketju
Nostelen, koska kysymys samasta aiheesta. -176
Vierailija kirjoitti:
Help!
Vanhat tähystimet tukkeutuu helposti siemenistä mutta uusimmissa ei tukkeudu. Ei kuitenkaan tiedetä, missä on uusia ja missä vanhoja.
Jos sulla suoli toimii kunnolla, niihin en usko, että ei tyhjensi perusteellisesti maanantaiksi.
Ihan täydellinen on mahdoton olla.
Nostajat ovat yleensä kakarapaskoja / apinaäpäriä, joita huvittaa minunkaltaisten aikuisten reaktiot. Ja sitten nauretaan naama norsunvitulla.